Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:31

Ik scheer ook... en dan beetje afhankelijk van de temperatuur 200-400 grams dekens

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:40

Ik scheer ook. Hij staat jaarrond 24/7 buiten, dus op zijn dikst vorige winter had hij 750 gram op. Maar nu heb ik er wel een dat het heel snel koud heeft.

Poekkie

Berichten: 7342
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:50

De onze heeft ook altijd buiten gestaan en geschoren geweest. Wij scheerden de benen niet en werkten met dekens. Voordien schoren we niet of pas later waardoor hij lang bezweet bleef, met een goede bronchitis tot gevolg. Nu helaas geblesseerd, weet niet of we deze winter nog gaan kunnen rijden -O-

Paardengek in hart en nieren!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:10

maya12333 schreef:
Ik scheer ook. Hij staat jaarrond 24/7 buiten, dus op zijn dikst vorige winter had hij 750 gram op. Maar nu heb ik er wel een dat het heel snel koud heeft.

750 gram? Is dat geen typfoutje

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

pillow
Berichten: 7777
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:16

Peelie schreef:
maya12333 schreef:
Ik scheer ook. Hij staat jaarrond 24/7 buiten, dus op zijn dikst vorige winter had hij 750 gram op. Maar nu heb ik er wel een dat het heel snel koud heeft.

750 gram? Is dat geen typfoutje

Dat dacht ik ook al. bestaan die?

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:28

pillow schreef:
Peelie schreef:
750 gram? Is dat geen typfoutje

Dat dacht ik ook al. bestaan die?

Nee helaas niet. Die ene week met gevoelstemperatuur -20, stond hij met een 0 grams outdoor met een 100 grams liner eraan vast. Daaronder een onderdeken van 200 gram en nog een van 350 gram en dan ook nog een recuptex wat je als 100 grams mag tellen. Had hij het heerlijk onder gelukkig. De rest van de winter stond hij grotendeels onder een constructie van totaal 550 gram.

https://www.instagram.com/p/CKHghM2M8GH ... =copy_link

Zoals je kan zien, vermaakte hij zich prima.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:44

Jeetje. Ik heb mijn paarden vroeger ook 24/7 buiten gehad, volledig geschoren. Maar nooit meer dan 450 gram op. En dat was +/-10 jaar geleden.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:59

Peelie schreef:
Jeetje. Ik heb mijn paarden vroeger ook 24/7 buiten gehad, volledig geschoren. Maar nooit meer dan 450 gram op. En dat was +/-10 jaar geleden.


Zoals ik al zei, hij kan heel slecht tegen kou. Maakt ook amper huidvet aan, waardoor zijn eigen vacht ook niet waterdicht is. Daarnaast ook geen grammetje vet te veel, moet altijd bijvoeren om hem een beetje op gewicht te laten blijven. En het zou ook niet meegeholpen hebben dat hij pas in januari verhuist is naar deze plek, dus nog niet gewent aan deze extreme omstandigheden afgelopen winter.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:19

Oei jullie berichten geven me weinig hoop dat ik zonder scheren de winter doorkom :')

Ik dacht om misschien een 100grams deken met (afneembare) hals te kopen en daaronder met dikkere laagjes te werken.
Welk merk past fijn op de brede maar korte Haflingers? Ze zit nu vaak tussen 175 en 185 in, net afhankelijk hoe de dekens vallen..

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:31

Let op dat je bij 24/7 buiten altijd een extra deken hebt.
Als t echt een keer 24 uur non-stop regent is het echt wel fijn om een keer een droge op te doen, zeiknatte dekens worden zwaar.

Ik ben erg fan van Weatherbeeta op mijn haf, die passen tot nog toe allemaal erg mooi.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:33

Die van mij hebben allebei dekens van horseware (amigo en rambo) maat 185.

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 07:51

Marije_jiplover schreef:
Let op dat je bij 24/7 buiten altijd een extra deken hebt.
Als t echt een keer 24 uur non-stop regent is het echt wel fijn om een keer een droge op te doen, zeiknatte dekens worden zwaar.

Ik ben erg fan van Weatherbeeta op mijn haf, die passen tot nog toe allemaal erg mooi.


Ik ben ook fan van weatherbeetha alleen slecht te krijgen wat ik zoek.. zo zoek ik nog een 300 (of hoger) deken met een losse hals erbij.. ik naar 170..

En liefst niet in paars want dat is mijn 100 grams deken al.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 07:54

Ik heb al mijn Weatherbeeta dekens rechtstreeks uit het VK (voor Brexit).

Daar was alles te koop voor minder dan in Nederland.
Hoe dat nu zit, weet ik niet, ben gelukkig momenteel aardig voorzien dus hoef t nog niet te proberen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:06

Ik kom me hier ook melden. Sinds zaterdag trotse eigenaresse van een hele lieve 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu).
Nu vooral korte bezoekjes die bestaan uit vertrouwd raken met normale zaken en de omgeving en volgend jaar rustig aan inrijden en ik hoop dat het lukt om er ook een sport haflinger van te maken. :)

Afbeelding

Afbeelding

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:55

Wat een leukerd! Gefeliciteerd en welkom! *\o/*

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 15:13

Leonie, gecondoleerd met het verlies van Mareja. Wat een gemis. Ik hoop dat je weer gelukkig wordt met je nieuwe Had

Flicka, Veel beterschap

Fleury, welkom en veel plezier met je Haf.

Wij zijn sinds vorig jaar oktober niet meer gestart in de dressuur. In augustus gaan we weer ee n s een Z1 proef rijden. We hebben wel veel gesprongen en zijn officieel gestart in de BB 90cm. Dat was een heel avontuur. De eerste ronde uitgebeld na drie weigeringen, alle drie mijn schuld ik vind het doodeng. Het tweede parcours rond gekomen, ik was erg trots op Wuppie. Nu hoop ik dat er nog wat endurance wedstrijden door gaan.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 03:13

Hier toevallig al mensen die van plan zijn om volgend jaar deel te nemen met jullie Haflinger aan het Haflinger weekend (1, 2 en 3 juli) van de vereniging de aangespannen Haflinger?

Om alles te kunnen bekostigen en doorgang te kunnen vinden, doen ze met als vorig jaar wederom mee aan de grote clubactie. Dus voor mensen die willen helpen:

https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... -m/1649442

- Wicardo van de Rythpluim (2010) Intermediaire I startgerechtigd + winnaar kür op muziek zware klasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021 - plots overleden nov. 2021
- Stiletto van de Rythpluim (2014) > ZZZ+1 & reservekampioen middenklasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021
- Atomist van 't Groentenhof (2018) > M2+22
- Altruïst van de Rythpluim (2019) > L2+3

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:20

Ik weet niet of ik mee ga doen. Maar wil vragen of ik miss foto’s mag komen maken

Welke dagen dat weet ik dan nog niet.

fotolijstje

Berichten: 2703
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:30

Fleury schreef:
Ik kom me hier ook melden. Sinds zaterdag trotse eigenaresse van een hele lieve 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu).
Nu vooral korte bezoekjes die bestaan uit vertrouwd raken met normale zaken en de omgeving en volgend jaar rustig aan inrijden en ik hoop dat het lukt om er ook een sport haflinger van te maken. :)

[ [url=m/Xbc9gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jLHNkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Wat mooi!

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:02

fotolijstje schreef:
Fleury schreef:
Ik kom me hier ook melden. Sinds zaterdag trotse eigenaresse van een hele lieve 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu).
Nu vooral korte bezoekjes die bestaan uit vertrouwd raken met normale zaken en de omgeving en volgend jaar rustig aan inrijden en ik hoop dat het lukt om er ook een sport haflinger van te maken. :)

[ [url=m/Xbc9gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jLHNkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Wat mooi!


Voor degenen die het misschien niet hebben meegekregen....Fleury is vorige week overleden.

[VN] Bokker Fleury overleden

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:14

Ik zou wel willen meedoen, maar mijn merrie heeft dan net een paar weken haar veulen. In het najaar is voor ons veel handiger :j is dus voor het nhps event precies t zelfde verhaal :Y)

Ik had het idd gelezen Suffie, ken haar verder niet, maar hoop dat ze haar rust nu heeft gevonden, en dat haar familie en omgeving het een plekje kan geven.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:20

miriammiddel schreef:
Hier toevallig al mensen die van plan zijn om volgend jaar deel te nemen met jullie Haflinger aan het Haflinger weekend (1, 2 en 3 juli) van de vereniging de aangespannen Haflinger?

Om alles te kunnen bekostigen en doorgang te kunnen vinden, doen ze met als vorig jaar wederom mee aan de grote clubactie. Dus voor mensen die willen helpen:

https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... -m/1649442


Het is voor mij ver weg en mijn Haflinger is niet gewend om op stal te staan, dus geen idee nog of wij meedoen.

Andere vraag; wanneer en hoe vaak scheren jullie je Haflinger? De mijne staat 24/7 buiten en schiet al aardig in de vacht. Nu een ongevoerde regendeken op en was van plan een hoge jachtstreep te gaan scheren.

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:25

Mijn haf 2 weken geleden geschoren en gewoon geen deken om.. nu wordt het donderdag of vrijdag slecht weer en dan krijgt hij wel deken om. En dan afhankelijk temp en weer kijk ik of af kan of om hou.

Stan van mij heeft echt een dikke huid en heeft niet snel koud

Loopt ook 24/7 buiten met schuil mogelijkheden


janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 07:35


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:55

Laurahh schreef:
miriammiddel schreef:
Hier toevallig al mensen die van plan zijn om volgend jaar deel te nemen met jullie Haflinger aan het Haflinger weekend (1, 2 en 3 juli) van de vereniging de aangespannen Haflinger?

Om alles te kunnen bekostigen en doorgang te kunnen vinden, doen ze met als vorig jaar wederom mee aan de grote clubactie. Dus voor mensen die willen helpen:

https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... -m/1649442


Het is voor mij ver weg en mijn Haflinger is niet gewend om op stal te staan, dus geen idee nog of wij meedoen.

Andere vraag; wanneer en hoe vaak scheren jullie je Haflinger? De mijne staat 24/7 buiten en schiet al aardig in de vacht. Nu een ongevoerde regendeken op en was van plan een hoge jachtstreep te gaan scheren.


Het is wel echt de moeite waard gok ik! Wij moeten ook helemaal vanuit Groningen komen..
Heb verder geen ervaring met scheren helaas.

- Wicardo van de Rythpluim (2010) Intermediaire I startgerechtigd + winnaar kür op muziek zware klasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021 - plots overleden nov. 2021
- Stiletto van de Rythpluim (2014) > ZZZ+1 & reservekampioen middenklasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021
- Atomist van 't Groentenhof (2018) > M2+22
- Altruïst van de Rythpluim (2019) > L2+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers