[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:21

@Skippy01: ooh dat suckt zo hard he! Ik ken iemand wiens Haflinger de tijd tussen het tikken door telde en dan snel ertussen gelipte. Slim ding...

Extra draadje spannen een optie? Nergens stroomverlies? Als er 3 van de 6 blokken staan bij ons bvb., gaat Zyta er gewoon gezelligjes onderdoor.



Hier nog steeds tevreden van het scheren! Vandaag 16 graden en paardlief stond er heppie de peppie bij!
Bij TiSento heb ik zondag een groooote spoelworm gevonden.
Maandag direct een ontwormingsspuit erin en heb nu max 10 kleintjes gevonden in de mest.
Denk dat ik er dus snel genoeg bij was, maar ieuw, gore dingen zijn dat!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:33

oliebol zeg, dat is niet niks! Ik duim dat er niks geraakt is :(

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:40

Om één of andere reden krijg ik nooit meer meldingen van dit topic, and then I forget...

Hier alles wat in een dip.

Zyta is flink afgevallen en ondanks bakken eten blijft ze best mager :\
Haar energiepijl is superhard naar beneden aan het gaan, vandaar stukje geschoren.
Maar het blijft achteruit gaat dus haar voeding aangepast naar meer en betere energie.

TiSento blijft aan de kuch na sprinten. Het is al beter, maar maandag de DA nog eens bellen.

Mijn knie ligt in de kreukels met dit weer. Het is de eerste winter sinds het ongeval vorig jaar dat ik 'op wandel' ben en het bevalt niet.

Dus, geen vrolijke noot die ik kan bijbrengen hier :')

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:21

@Skippy01: voor een 7-maanden mag nog niet veel gegeven worden qua supplementen, hij krijgt nu sinds enkele dagen een kruidenkuur bij speciaal voor de luchtwegen.


Zyta krijgt nu twee maal daags:

- 100gr Je paard fit en gezond
- dikke hand Equifyt Herbs
- 100gr alfalfa-brokjes
- 150gr Equifyt Green Power (sinds enkele dagen)
- MSM 2.5 schep
- snuifje zout
- 4.5kg hooi

Dus x2 :) Haar tanden zijn in oktober gechecked, niks aan moeten doen.
Ontwormen moet komende week gebeuren met Pramox.
Het gaat nog nét qua gewicht, 10 januari gaat ze op de weegschaal, ben benieuwd :\
In juli woog ze op de kliniek 575, volgens mijn meetlint nu 520 maar dat kan écht niet.
Mijn zadel is nu al 2 bomen kleiner en de singel gaat alweer 3 gaten hoger dicht :\

Heb jij al iets gevonden voor jouw gewrichten?
Als dit élke winter zo gaat zijn, nee bedankt, dan moet ik in het jaar echt sparen om mijn paard 2 maand op training te zetten.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:17

Skippy01 schreef:
Krijgt ze daarnaast ook nog weidegang met nog vol gras? 9kg hooi x ongeveer 85% droge stof, is ongeveer 1,5% droge stof vh lichaamsgewicht. Ze kunnen tot 2% eten, en als ze aan moeten komen, is dat ook wat ik zou aanbieden. Voor een paard van 520kg, zou ik grofweg 11-12kg wel aanbieden. Eten ze niet zoveel hooi, dan gaat er bijv meer grasbrok in (bijv 1kg droog gewogen per voerbeurt, liefst natgemaakt tot het uit elkaar valt) naast hoeveel hooi erin gaat nu. Hoeft niet per se ouderwetse grasbrok te zijn, fibrenuggets zijn bijv ook fijn.
Komen ze daar nog niet genoeg van bij, dan fibrebeet. (Gezien je verder hele schone dieet, denk ik dat seniores priores niet je voorkeur heeft?)


Nee ze krijgt maar om de dag een uurtje weidegang. Puur omdat ze er geen hele dagen op kan, ze zou zich daar zelfs met graasmasker immens ziek eten.

Ik heb het hooi nu opgeschroefd, deze ochtend en avond zat er nog in haar net.
De hooibrok is nu ook opgetrokken, denk dat zij niet weet wat er gebeurd :')

Nee ik probeer idd zo gezond mogelijk te voeren, het is en euhm, speciaal paard :p

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:30

Hier ook vakantie maar met dit kakweer, amper wat kunnen doen.
Alles heeft blank gestaan, piste nat en glad, treurig :(

Ik ben verplicht om Gossip Girl snel nog even te bingen daar het donderdag van Netflix gaat :')

Gisteren Zyta gelongeerd. Haar overgangen beginnen goed te gaan, maar het struikelen door haar eigen dwarsheid demotiveert soms tot tranen toe.

Het struikelen (blijven zitten eigenlijk met de tip van haar hoef in de grond), gebeurd énkel:

- als ze met het hoofd hoog in de lucht een niet-correcte overgang naar een tragere gang maakt
- als ze met het lichaam binnenstelling heeft en dan toch haar hoofd nét naar buiten stelt

Het is soms moordend, de spanning 'wanneer gaat het echt eens mis gaan'.
Het is geen paard om 24/7 stil te zetten, maar je merkt wel dat bij beide 'de zin om te trainen' achteruit aan het gaan is.

We hebben nu Skype geïnstalleerd en oortjes gekocht met bluetooth om zo online wat les te kunnen nemen wekelijks.

Hopelijk komt onze drive terug.
De 15de komt de osteo nog eens langs en dan krijgt ze ook een weekje vrij.

Op dagen zoals gisteren, heb ik soms 'spijt' dat ik als 2de paard een veulen kocht,
maar dan denk ik al heel snel aan wat een bagage een reeds ingereden paard kan hebben en dan denk ik 'ahaaaa, daarom kocht ik dus een veulen' :')

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:57

Met immens veel pijn in het hart,
moet ik melden dat onze TiSento gisteren overleden is :'(

Mijn man vond hem in de ochtend dood op de paddock.

Hij is net geen jaar mogen worden...

Ik ben er kapot van, mijn droommannetje...

Afbeelding

Ik was maanden stil hier in het topic, omdat hij een zieke periode had. Vrijdag kreeg ik bericht dat hij zo goed als genezen was. En gisteren was hij er niet meer...

We waren zo gelukkig met hem, ik ben dankbaar dat de fokker mij zo'n geweldige match bezorgd heeft en ik ben haar eeuwig dankbaar dat ik hem de mijne mocht noemen <3

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:48

Hij had op 6 maand een zware bronchitis en Streptokokken opgelopen, met een lange nasleep.
Hij was echter net zo goed als genezen en gisterenochtend heeft mijn man hem gevonden...

Dierenarts denkt een attackje.
Autopsie wilde ik niet doen, ik krijg hem er niet mee terug...

Mijn prachtig kereltje...

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:49

Vandaag voor het eerst sinds 4.5 maand mijn Zyta terug opgenomen.
Volgende maand wordt ze alweer 19. Wat gaat de tijd toch snel...

TiSento is nu 1.5 week van ons weg. Het blijft zo onwezelijk...
Rond mij worden overal veulens geboren. Het veulen van één van de beste vriendinnen wordt normaal volgende week geboren.

Ik ben superblij voor haar, ik kijk er imméns naar uit, maar wat speelt mijn moederhart op.
Kletterende eierstokken voor een paardenbaby...

Ik kan niet wachten tot het hummeltje er is, om dat even graag te zien als onze TiSento.
En wie weet, sluit ik ooit nog een eigen veulentje terug in mijn hart.

Eind mei rij ik richting NL om de mama van TiSento te bezoeken, alsook zijn halfbroertje en een 'neefje'.
Dat veulentje, heeft aan papa's kant zelfde bloed als Ti, dus het voelt voor mij ook een stukje TiSento dat daar aanwezig is :)

Wat zijn we uiteindelijk toch allemaal stuk voor stuk watjes he...

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:44

Wat knap toch allemaal die Haflingers hierboven <3

Ik zit nu op 4 weken na de knie-operatie en heb Zyta nu 1 dag aan de hand een 3 kwartier gewandeld, 1x gelongeerd en 1x gehandwerkt. Niet pijnloos, maar acceptabel :)

Donderdag reis ik, als het goed is, naar Nederland. Even TiSento zijn halfbroer gaan bezoeken en de andere 2 veulentjes die er geboren zijn kroelen.

Ik ben gisteren bij een vriendin op bezoek geweest met een hoogdrachtige Fjordenmerrie. Ik word 'meter' van 'baby B*aba' (mams noemt E*laba) en het heeft mijn maag gans in een knoop getrokken.

Ik mis mijn TiSento immens hard en ik mis het om een kleine uk op de wei te hebben en al die veulenfratsen te zien.

Het voelt goed om terug bezig te zijn met mijn Zyta, maar toch, er mist wat.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:12

Ooh maar die knie heelt niet meer hoor, die is wat het is en ik ben dankbaar dat ik überhaupt kan stappen en dat de pijn niet meer moordend aanwezig is (tibiaplateaufractuur).

De afgelopen 4 maand deed elke stap zetten zo gigantische pijn dat ik blij ben dat het metaal eruit gehaald is :')

Heeft iemand soms ervaring met Bucas freedom turnout regendekens en Haflingers...?
Ik zie dat die geen loopsplit heeft en maar 1 sluiting en vraag mij af of die 'past'.

Deze spreekt ook wel aan vanwege het halsgedeelte:

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10142

Mijn 19-jarige dame maakt in de winter superveel vacht aan maar met die rare winters, dus te veel.
Ik had haar in jachtpatroon geschoren en zonder deken gezet, maar dat gaf dan weer een bronchitis -_-

Ze staat in de zomer met eczeemdeken en had haar liever in de winter zonder gehad, maar ja, het is het ene of het andere. Ofwel deken en probleemloos kunnen trainen zonder dat ze ziek wordt, of niet trainen. (ze staat op een weiland)

Ik begin serieus wat zenuwtjes te krijgen voor deze week.

Veulen van vriendin op komst, donderdag dan naar NL om de fokker te gaan bezoeken.
Misschien wat veranderingen op het werk.

Spannend, spannend, spannend...

Ik heb wel echt niks anders dan lof over de fokker van TiSento...
Ze is zich een hoedje geschrokken en zo oprecht, ik was direct welkom om op bezoek te komen,
ze gaat mee op zoek naar een mogelijks nieuw maatje, hoeveel zouden dat er toch doen...

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:33

Blickfang geruind? Oh wat zonde :(

Gelukkig heeft hij wat knappe zonen/kleinzonen.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:06

@xxxmh: gooh die tumoren is eigenlijk (op PSSM na) mijn grootste 'angst' bij Haflingers. 't is een kleine operatie, maar het is en blijft wel 'in je paard laten snijden'. Ik hoop dat het snel geneest en je terug zorgeloos kan genieten van je kanjer! Is paardlief thuis ondertussen?

@plutolover: hoe is het met Maximus? Is hij eveneens thuis? En wat is de prognose naar de toekomst toe?

@Lenexa: hoe was de gymkhana vandaag?

@K_nolan: heb je een foto van je 2 toppers? Ik kan mij jouw haf niet voor de ogen halen, maar ik heb een tijdje hier niet meer meegevolgd :)



Ik ben donderdag op bezoek geweest bij de fokker van TiSento. Wat een heerlijk lief mens is het toch ook...

Ti zijn mama heeft een hengstje gekregen en is dus Ti zijn halfbroer. Hij lijkt als 2 druppels water op hem. De tranen zijn gevloeid met bakken...

Het was heel de rit daarheen aan het regenen als een malle.
Toen we de wei op stapten richting de merries en veulens, kwam de zon er ineens volop door.
Ik ben heel gelovig en ik geloof dat Ti niet echt 'weg weg' is. Ik had de dag voordien aan hem gevraagd om een seintje te geven als hij er was en tja, hoeveel groter moet je teken zijn O:)

Het andere hengstenveulentje (er zit een groot stuk bloedlijn in welke in Ti ook zat) was qua karakter helemaal mijn kleine Ti-man. Ik heb er echt van genoten.

Ik ben terug naar BE gereden met tranen en een gerust hart.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:46

Hier is veel en niks gebeurd :')

Vorige zaterdag heb ik voor het eerst sinds mijn knie-operatie gereden. Geen succes. Bij het opstappen een ligament verrokken (bij mezelf, gelukkig niet paardlief)

Verder is het HEEL warm geweest en terwijl paardlief lekker lag te chillen, heb ik kruiwagens en kruiwagens onkruid geschept.

@xxxmh dat ziet er netjes uit dat oog! Ok nog niet geheeld, maar netjes dicht gemaakt!

@PeerAppel: de fokker heeft voor mij 1 veulentje 'gereserveerd' momenteel. Omdat zij denkt dat hij echt een match kan zijn. Er zit aardig wat bloedlijn in van TiSento. 3 en 4 juli gaan we terug richting NL.

Als hij mij dan een fijn gevoel geeft, wie weet...

Het lijkt al zo lang geleden dat Ti stierf en eigenlijk is het net geen 2 maand.

Wanneer is het tijd voor een nieuw vriendje he. Ik weet nu al, stel dat het dit veulen wordt, dat mensen gaan zeggen 'zo, die is Ti snel vergeten'

Maar het is net omdat er zoveel Ti in dit veulen zit dat ik het overweeg :'(

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:06

@K_nolan, allemaal Hafjes?

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:12

Spannend maessie! Wie heb je gekozen qua hengst?

Jij kent Ti zijn fokker zeker he?

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:24

@Trui (heerlijk in combi met je avatar :') ), wees welkom! Vertel even wat meer over jouw goudklompje!
@K_nolan: wat voor nieuws heb je op het oog? (bloedlijnen?)
@Fangio: jeetje, enig idee wat de aanleiding was? Ik zou niet te lang wachten met naar een fysio/kinesist te gaan voor je bekken... Nogal een cruciaal onderdeel van je lichaam.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:32

Ik heb de flexineb binnen en getest naar tevredenheid alvast :)

Afbeelding


@PeerAppel: ik volg je op Insta, leuke foto's zeg :D knap paard ook en ik snap het issue met een powerpaard en angst hebben om die power te volgen... Komt heeeelemaal goed!

@K_nolan: ik duim voor negatieve PSSM testen :D Wat is het doel met de veulens? Wolf ziet er fantastisch uit! Hoe oud is hij ondertussen?


Hier beginnen de kriebels serieus te komen. Nog 8 dagen en ik reis terug naar Nederland om het veulentje te gaan bezoeken. Mét manlief én met de bedoeling er een ja of nee van te maken.


Altijd lastig die beslissingen voor de komende 25 jaar :')

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:00

@Lenexa, het zit jou niet mee he? Hoe gaat het ondertussen met je paard?
@Flicka12: zelfde vraag geldt helaas voor jou :( Enig idee hoe ze hier aan gekomen is?

Ik vraag mij namelijk af of maagzweren altijd voedinggerelateerd zijn of niet...


@xxxmh: oooh dat is dan weer superfijn nieuws :D Kan je iets doen aan het stoten?
Ik zeg maar iets, een dikke wat of dergelijke over doen?




Ik ben naar Nederland geweest vorig weekend op bezoek bij de fokker van TiSento.
Zoals gemeld heeft ze zowel Ti zijn halfbroer staan en een 'neefje' van hem.

Weken nagedacht, weken gehuild, getwijfeld, op zaterdag met manlief heen, nog steeds twijfelen, en tijdens een wijntje zaterdagavond zei mijn man: 'als jij hem niet koopt, koop ik hem voor jou want hij is geweldig en je ziet het zelf nog niet, maar het klikt'.

Dus zondag dacht ik zonder tranen te vragen aan de fokker of hij mee mag naar België later dit jaar,
maar het werd een over-emotioneel moment... Ik ben nog een kwartiertje bij het kleine frummeltje gaan zitten en nadien op de terugweg huiswaarts nog eens een goed kwartier de ziel uit mijn lijf gehuild vanwege het immens schuldgevoel. Mijn kleine Ti-vriend is nog niet zo lang weg en tegelijkertijd voelt het zo goed om een stukje Ti terug te krijgen later dit jaar.

De eerste keer dat ik ging kijken, regende het als een malle, tot op de oprit van de fokker. Toen we het land op gingen, begon de zon opeens te schijnen. De 2de en 3de keer dat we gingen kijken, zou het een ganse dag regenen. En wederom was daar de zon. Je kan één keer ‘toeval’ zeggen, maar geen 3 keer.

Ik kan de fokker niet genoeg bedanken voor deze kans om hem te mogen kopen want het is er weer eentje uit de duizend. Ze heeft afgelopen tijd naar mijn vragen geluisterd, al mijn verdriet aangehoord, begrip en geduld gehad de afgelopen 2 maanden. Eerlijk, hoeveel fokkers zitten zo hard in met waar hun veulens terecht komen en het vinden van die ene gouden match…

Dus, bij deze, met dank aan de fokker: Be Formidable van de Bentinckhoeve:


Afbeelding

Be is een zoon van Bon Jovi en Maret van de Bentinckhoeve.

En ik val elke dag meer en meer als een blok voor hem en ben er zeker van dat mijn Ti-man van hierboven mee zorg zal dragen voor hem.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:53

We vallen hier stil :')

Ikzelf heb niet veel te melden.

Be is ondertussen alweer 3 maand en een week oud en is een heus écht mannetje aan het worden.
Incl. de brute spelletjes en de merries pesten.
Ik tel al af naar zijn komst, nog 11 weken te gaan :)

Met Zyta gaat alles prima.
Die krijgt nu 2x per dag 2.5kg hooi en verder 2x daags zo'n 6m2 uitgebloeid gras bij om op gewicht te blijven (en zo kan ze overal kantjes maaien om geen lege maag te hebben).

Ik ben het rijden aan het opbouwen, 2x per week 15 a 20min rijden. Enkel stapvoets.
Stiekem vorige week toch een drafje gedaan, mijn knie vond het niet zo leuk.

Ik moet wel dringend gewicht kwijt, 8 kilo om goed te zijn.

Door alle stress over Ti zijn gezondheid, het verdriet van zijn overlijden en het niet kunnen sporten met een geopereerde knie is het er allemaal toch aardig snel bij gekomen...

Ik ben sneaky wel aan het uitkijken naar een B&B waar de paarden mee heen kunnen en 24/7 buiten kunnen regio de Veluwe.

Iemand tips?

Ik heb écht nood aan met mijn paard er even op uit gaan.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:58

Zoooooooo K_nolan, wat een stek!!! Ik wil wel ruilen hoor O:)

Hoeveel grond heb je wel niet zeg?

@Flicka12: is alles nu verder wat OK met je knapperd? Grootste zorgen weg?

@Lenexa: nee nog niet verder gezocht, veel en veeeeel te druk op het werk :')
Ooh vakantie met paard gaat je deugd doen, en paardlief ook. Ik knap daar altijd zo hard van op...



Hier is het aftellen officieel begonnen. Nog iets minder dan 7 weken en Be komt naar huis.
Ik begin het nu te beseffen en begin overal nog kleine werkjes te zien die af moeten voor hij komt.
Help...

Afbeelding

Afbeelding

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:10

Wat heeeerlijk K_nolan, zoveel vrijheid voor je hengsten ook!

Ik ben aan het aftellen.
Nu zondag mag Be naar de keuring en over exact 4 weken, staat hij al op mijn weide...

Afbeelding

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:20

Afbeelding

Be groeit en groeit <3

Nog 2 weken, de tijd is plots zo snel gegaan

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:13

@Fangio: hij is naar Duitsland geweest :)

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:52

Het is gebeurd, gisteren is dit kontje van de trailer gekomen:


Afbeelding

Direct dikke maatjes met nonkel-to-be


Afbeelding

En uiteraard terechtgekomen in prachtig Belgisch weer,
waardoor klein hummeltje na wat zoeken toch zijn inloopstal vond:


Afbeelding

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers