[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:30

Ik heb voor Roxy nooit springschoenen om, toen ze een open wond op haar hoefbal had heb ik een neopreen springschoen omgehad. Die viel als ze stil stond wel iets lager, ook meer om de hoef heen. Die kwam dan wel iets omhoog als ze liep, maar zolang de hoefballen bedekt zijn en ze niet te hoog in de kootholte zitten lijkt het me prima toch?


Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:31

Ik zou ook denken net iets te klein, ik heb nog een foto gevonden:Afbeelding

Het is een achterbeen vanwege een wond, voorbeen valt ietsiepietse krapper dan hier op de foto.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:29

Kijk eens wie er gister gewoon super braaf op de trailer stond:
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:50

@jurdywonan Nee helaas gaat laden niet makkelijk. We hebben hier echt al veel tijd ingestoken. Met hulp van een fijne trainer gister eindelijk zover dat we de trailer nu dicht kunnen doen. Achteraf had ik dat gewoon veel eerder moeten doen. Toen de trainer kwam vroeg ze wat voor karakter Roxy heeft. Ik zei toen onder andere dat ze een goede middelvinger heeft en als ze iets echt niet wilt dat ze het dan echt niet zomaar doet omdat je het toevallig vraagt. Halverwege liep Roxy mooi heel de trailer niet meet in. Toen zei ze zelf al, ah nu komt het karakter maar voren. Ik snap ineens je middelvinger _/-\o_
Vandaag zelf nog heel kort geoefend, paar keer trailer in en uit. Paar keer stang erachter, klep dicht.

Kijken of we van het weekend weer kunnen oefenen en dan gaan we ook 5 minuten rijden.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:59

Jammer Flicka, het is maar net niet. Dus het kwartje gaat een keer jullie kant op vallen! Zeker als je het gevoel hebt dat het losrijden beter gaat, dan weet je dat er meer in zit dan deze punten

Ik vind het hilarisch die middelvinger, het zijn soms ook kleine dingen. De trainer deed bijvoorbeeld haar leadrope op een bepaalde manier vast maken, over de neus richting het oor voor een andere druk. Daar is ze dan heel stug in, terwijl deze manier rotter is voor haar dan een normaal vastgeklikt touw/leadrope. Gister met mijn eigen touw lukte het niet om op dezelfde manier vast te maken, dus maar gewoon onderin vast geklikt. Als ze dan lastig de trailer op wilde, lukte het me wel sneller om reactie te krijgen dan dinsdag met de meer dwingende manier. Ik vind het echt heerlijk dat ze een eigen mening heeft, ze is gelukkig ook wel weer meewerkend en enthousiast genoeg om vanalles te kunnen doen.


Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:11

Wat goed PeerAppel dat je lessen goed gaan, al lekker galopjes meepakken. Maakt jou het uit in wat voor staat, dat komt straks wel! Eerst gewoon even lekker doen.

Flicka, goed weekend voor jullie dus! Lekker gereden en goede punten gekregen, daar doe je het voor!

Doortje (semi) heerlijk gesprongen, ook fijn!

Roxy is de laatste tijd ook redelijk heet, het maakt haar loperig en dat willen we juist niet. Net weer een fijne les gehad, hard werken voor ons allebei. Maar we krijgen nu hier en daar mooie stukjes met goede gedragenheid. Het is nu nog schaars maar dat komt dan als het goed is steeds meer.
We gaan morgen eerste keer mini rondje met de trailer rijden en daarna lekker op buitenrit. Wel vanaf stal, dat gaan we nog niet proberen op vreemd terrein 8-)
Blije hoofden op een drafje de bak uit na de les:Afbeelding

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:54

We hebben vandaag het eerste stukje met de trailer gereden!! *\o/* Ze liep in 1x netjes en rustig de trailer op dus stang erachter, klep dicht en rijden maar. Stalgenoot reed, ik heb nog nooit met paard gereden. Ze was super rustig op de trailer, we hebben 10 minuten gereden denk. Toen we het terrein weer opreden werd ze pas wat onrustig met hinniken en wat omstappen. Maar ook uitladen deed ze perfect! Was echt trots, ze deed het echt zo goed.
Daarna met dezelfde stalgenoot nog een heerlijke buitenrit gemaakt, terugweg galopjes voorop doet ze nu netjes. De remweg is bijna acceptabel :D

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:11

Zo dat was even bijlezen.
Mi Amore, dat is schrikken zeg! Hopelijk heeft ze zonder de ontsteking een heel stuk minder last en met goede trainingen kun je haar zeker nog wat verbeteren. Het zou fijn zijn als ze nog een jaar of 10 meeging al dan niet in semi pensioen.

Skippy, prachtige Doortje in het roze, ik hou ervan. Wij hebben ook een roze vliegendeken, maar we hoeven hem eigenlijk nooit op -O- Pas heb ik een rondje ermee gereden omdat we best wat dazen hadden en ik wilde weten of Rox het prima vond om met deken te rijden.
En fijn dat het buitenrijden best wel goed gaat, prima toch als ze af en toe wat steun bij het andere paard zoekt. Zo doen ze meeste dat, ook Rox is dapperder met een ander.

PeerAppel, gaat het goed met je baklessen? Begin je het ook al wat leuk te vinden of is het nog steeds spannend? Of zijn jullie vooral weer lekker buiten aan het rijden?

Hier gister weer geoefend met een rondje trailer rijden, nu reed ik zelf. Rete spannend, maar het ging best goed! Ze liep er gelijk op, stang erachter allemaal prima. Rijden was ze rustig, weer hinniken toen we het terrein op reden. 2 keer gepoept met 10 minuten op de trailer. Alleen het uitstappen ging wat onstuimig, een stalgenootje hielp me even met de stang. Ze deed het alleen een beetje raar door eerst 1 kant los te maken, te draaien en dan pas de andere kant los te maken. Dat duurde iets te lang dus Rox stormde al de trailer uit. Stalgenootje stond aan de kant dus dat ging gelukkig goed. Van de trainer moest ze er dan alleen zo snel mogelijk weer op. Zodat ze leert uitstormen - opnieuw de trailer op. Mooi dat ze de trailer niet meer op ging. En toen gingen ook nog andere mensen er mee bemoeien, dus toen was ik en onaardig tegen mijn stalgenoten en geïrriteerd tegen Roxy. Dus weer even zen worden en nog even 2 keer de trailer op lopen. Met veel moeite gelukt en maar gelaten.
Nu woensdag nog een keer proberen en dan gaan we met de trailer naar de Vlietlanden, waar we vaak een buitenrit doen. Dat is denk 10-15 minuten rijden met de auto. Dan gaat mijn vader mee vanaf stal, kan hij helpen laden. Op de fiets naar de Vlietlanden. Mij daar helpen uitladen, opzadelen en opstappen. Dan rondje rijden en dan op hoop van zegen hopen dat ze er weer op gaat _/-\o_ .

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:21

Pff ik heb nog nooit zo met geknepen billen auto gereden hoor. Zeker omdat Roxy het ook nog erg spannend vind wil ik natuurlijk voor haar zo goed mogelijk rijden. Ik had zelf nu ook te weinig lekkers bij me, leer voor de volgende keer. Ze krijgt zodra ze goed staat ( zodat de stang er makkelijk achter kan) een beloning. Die kwam nu 2 keer niet, zonde! Mijn achter de hand truuk wordt ook haar paarse emmer met wat brokjes mee, nu ze het niet mega spannend vind zou dat genoeg moeten overtuigen.
Pff maar wat een gedoe hoor, ben er al zolang mee bezig. Ik merk dat vooral als we een stapje terug doen zoals gister dat ze dan gewoon niet wilt dat ik dat echt frustrerend vind. Achteraf denk ik dan, nou en dan doe ik er 5 of 10 minuten over om te laden. Waar zit ik me dan druk over te maken.
Ik hoop over 2 weken een trailer te huren en dan echt een strandrit te gaan maken. Ik denk dat ze dat helemaal fantastisch vind.

Wat goed dat je aan het doorzetten bent met bakles. Goed om een doel te stellen en als het voelt als een stap-draf bakritje is dat ook prima toch. Ik heb ook wel eens geen zin, maar dat is ook wel eens omdat het zo confronterend is. De grens opzoeken wat we kunnen en daar dan oefenen en de grens verleggen. Moeilijk! Soms wil ik gewoon een beetje in m'n comfort zone hobbelen. Maar dat is dan maar voor alle andere dagen O:)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:57

Flicka, ja snap dat je in ieder geval een keer Z met haar wil starten. Dat is toch top!

Peerappel, goed bezig met je bak rijden!~

Bij ons is het verre van ideaal, ze staan op open weilanden. Gelukkig zitten we in zee gebied dus snel een briesje en toch wat graden koeler dan meer het land in. Ik zorg nu met deze hitte dat ik zelf rond 16 uur op stal ben om daar uit de zon te halen, dan spuiten we lekker af en gaan we een uurtje of 2 grazen/luieren in de schaduw. In het weekend ga ik nog eerder zodat ze heetst van de dag even goed uit de zon kan om af te koelen. Gister was het hier echt nog prima te doen maar de komende 4 dagen wordt het ook bij ons richting de 32-35 graden.

Verder heeft ze lekker alle dagen vrij, gezien ik er op het heetst van de dag heen ga doen we helemaal niets. Ze staat net te ver om 2 keer per dag te gaan om nog een keer te gaan om iets te doen.

Wel hebben we woensdag een tripje met de trailer gedaan! En het ging mega goed. We hebben haar rond half 9 op stal geladen, toen was de temperatuur heerlijk afgekoeld voor een trailerritje. 15 minuten rijden naar de Vlietlanden. Daar uitgeladen, ging allemaal keurig. Lekker even gras eten en even naar het zwemplekje gelopen met mijn ouders ( die waren mee als laad hulp ). Terug op de trailer laden wilde ze uiteraard niet. Maar uiteindelijk stond ze alsnog met een minuut of 5-10 denk. Ze loopt eerst 10 keer langs de plank, dus we hadden toch maar even longeertouw eraan om te begrenzen. Ik denk als ik ergens langs kan parkeren dat ze het nog makkelijker zou doen. Nu stonden we gewoon midden op een vrij leeg parkeer terrein. Maar toch, op vreemd terrein binnen aanzienlijke tijd stond ze weer. Ze komt nog wel klam de trailer af tussen de achterbenen, het is dus nog steeds wel erg spannend.
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:14

Zo alle paardjes de hitte weer goed doorgekomen? Roxy heeft bijna 2 weken vakantie gehad, een van m'n katten is erg ziek dus dat kwam kwa timing goed uit. Kon ik mooi wat meer thuis zijn. Rox hoefde alleen te douchen en te eten, ze heeft ervan genoten. Gelukkig maar 1 dag gehad dat ze nat van het zweet was toen ik kwam, dus het was nog een soort van uit te houden. Afgelopen weekend hadden we een paard massage clinic, was heel leuk. In de middag mocht Roxy meedoen en als voorbeeld dienen, was echt leuk om te zien hoe lekker de paarden het vinden.
Afbeelding

Gister voor het eerst weer even opgestapt met een barebackpadje want het was nog steeds erg warm. Ze deed het megabraaf!
Donderdag gaan we naar het strand, morgen even oefenen met de andere trailer want degene van wie ik de trailer leen die gaat mee. Ik ben zo benieuwd wat Rox van het strand vind en of ze het water in durft. En of het met de trailer allemaal goed gaat. Maar dat gaat vast goedkomen!

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:31

Jurdywonan, baken dat hij niet goed loopt. Hopelijk valt het mee!

Skippy, hier is het inderdaad gelukkig al een heel stuk afgekoeld. Voordeel van bij de kust zitten. Het is wel wat vochtig warm dus sneller zweten. Wil Rox deze week ook wel wat oppakken, vanuit vakantie ineens een pittige strandrit is ook zo wat. Vandaag wordt het maar 21 graden, prima weer voor een ritje.

Het was inderdaad echt leuk om de paarden zo te zien genieten, allemaal ook. Rox zet zichzelf snel vast bij de lendenen, daar zijn we rijtechnisch al lang mee bezig en gaat steeds wat beter. Nu kan ik dat zelf iets los masseren, lijkt me voor haar toch lekker tussen de echte fysio/osteo behandeling in.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:38

Leuk Fangio! Ik vind je bolle ook niet zo bol :D Dat zegt meer over de mijne denk.

Mijn plan voor strandrit ging vanmorgen niet door, de electriciteit van de stal trailer paste niet in mijn auto. Stonden we dan vanmorgen al vroeg met alles al ingepakt :x
Dus we hebben een buitenrit gemaakt naar een nieuw aangelegd stuk ruiter route. Ook heerlijk, paden nog zwaar dus rustig ritje gedaan door de miezer.
Rox vond het ook erg gezellig
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:40

Mi_Amore, wat is het reveledatie plan voor jullie? Wat gaan ze nu precies doen zodat je paardje er het er het beste mee kan doen? Fijn dat je iemand hebt die je hierin kan vertrouwen, ook voor je paard!

Fangio, haha ja zo kunnen wij het ook! Maar ook bij jullie een heerlijk zomer figuur..
Al moet ik zeggen dat het bij Roxy nu weer langzaam eraf aan het gaan is. De buik wordt weer normaal, dan gaat het afvallen nu weer beginnen verwacht ik!

Hier vandaag een echt heerlijke les gehad, ze deed het echt mega goed. Ze heeft echt zo haar best voor me gedaan, ik merk echt dat we zulke goede stappen aan het maken zijn. Ze laat zich nu echt netjes corrigeren in draf om haar zo recht mogelijk te krijgen, wijken doet ze netjes. We zijn begonnen met travers dat deed ze al mega knap. Galop deed ze netjes, na twee keer met een bokje aanspringen in de linkergalop ging dat ook super. ( Ze reageert te slecht op de galop hulp op haar moeilijke hand dus ze krijgt een tikje als ze me negeert. Tikje is bij Roxy bokje.)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:01

Ik kom nog een keer tips vragen, Roxy is sinds ze op het land staat ongeveer erg vlot. Ze zit goed in haar vel, ze is zeer goed voorwaarts maar helaas daardoor vooral in draf snel loperig.
Als ik haar naar normaal tempo terug krijg loopt ze eigent heel netjes, veel beter in balans, met vlagen netjes nageeflijk. Dat is natuurlijk moeilijk en zwaar waardoor ze nog liever lekker hard wil rennen.
Met les vorige week kreeg ik haar heel netjes terug maar met zelf rijden gister lukte het even niet meer. Ik los het helaas teveel op met mijn teugels, dat moet dus anders. Schijnovergangen, langzamer licht rijden heb ik gister geprobeerd maar daar had ik niet genoeg resultaat mee.
Pas gister op internet las ik de tip van kleine voltes, ik was even vergeten dat we dat in de les idd ook meepakte.

Het hoeft natuurlijk niet gelijk opgelost zijn, maar het zou fijn zijn als ik wat verschillende dingen kan proberen en niet net als gister het gewoon even niet zo goed meer weet.

Verder doet ze haar uiterste best, ze loopt der pootjes uit der lijf voor me dus dat wil ik graag zo houden.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:23

Bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wel wat mee. Schouderbinnen op volte hebben we nog niet zoveel gedaan, maar daar kan ik wel wat mee gaan oefenen. Vooral niet rechtdoor was ik even vergeten, slingerlijnen is ook een goede. Nu bedenk ik me ook opeens dat we ook veel slangenvoltes deden met daarin een kleine volte als het tempo toch om hoog kwam.

Ik denk dat ik ook vooral wat te hoopvol ben dat ik op dit moment gewoon met een los teugeltje in een rustig tempo kan draven. Met bezig houden en zijgangen doet ze het echt heel netjes maar als ik dan als pauze een ontspannen stukje wil doen rent ze echt onder me weg. Ze vind het namelijk ook gewoon nog heel moeilijk, dus dat mag ook maar het is nu een beetje alles of niets :):)

Ik moet nog even wennen dat opstappen nu betekent dat ik ook vol aan de bak moet, in plaats van dat ik de helft gewoon een beetje rond sukkel 8-)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:23

Jurdywonan, wat fijn goede punten! Leuk dat jullie zo lekker gaan.

Skippy, knappe Doortje met haar vliegende wissels. Hier zijn we al blij als we in de goede galop niet met piepende hoeven de bak door scheuren..

PeerAppel, goed bezig in de bak! Vind je het nog steeds spannend of begin je het al leuk te vinden?

Fangio, wat heerlijk op het strand! Ik ga voor einde van de maand ook echt. Wij zitten ook niet ver van het strand en dan nog ben ik er met Roxy nooit geweest.

Vandaag ging het beter met tempo, ze kon zelfs semi rustig hals strekken in draf. Ben dus ook op tijd gestopt omdat ze het goed deed. Was een stuk fijner rijden, kleine voltes werkte super en ook wat meer oefenen in de zijgangen werkte ook heel goed.

Afbeelding
Ze begint weer een beetje in vorm te komen, het is een stil uit een filmpje. Zonder gespannen buikspieren is ze nog vadsig.
En ze gaan beginnen met de merriestal op onze stal, super fijn! Wel veel inschrijvingen dus hoop dat we wel bij het groepje zitten die erin mogen. Nog even geduld O:)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:34

Fangio, klopt idd. Ik sta op de stal van Ruitje, ik kan dus ook niet wachten tot de groepsstal opgeleverd wordt.
Het nadeel van mijn omgeving is dat er gewoon weinig ruimte is en de paarden dus zeker in de winter gewoon weinig buiten komen. En dan is het hier al 4 uur in de groep, dat is nog veel. Dat zou met deze stal in 1x opgelost zijn, verder staan we er heerlijk. Voor randstad echt nog super buiten te rijden en de faciliteiten zijn goed. Maar mocht Roxy om een of andere reden niet in de groepsstal komen dan gaan we toch iets anders zoeken. Op kleinere stalletjes krijg je steeds meer dat ze langer buiten kunnen, maar ik hoop dat ik gewoon hier kan blijven. We staan hier met zoveel plezier.

PeerAppel, wat goed bezig! En zelf gewoon lekker een beetje aanklooien, dan komt die galop alleen vanzelf wel. Stom he dat het zo tussen je oren kan zitten waardoor je er geen of minder plezier in hebt. Voor ik Roxy had durfde ik nauwelijks meer paard te rijden, nu met Roxy ben ik daar gelukkig zo goed als overheen. Maar dat is vooral dankzij Roxy, ik vertrouw haar. Ik stap nog steeds niet op andere paarden, ik hou het lekker bij die van mezelf.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:48

Wow Fangio, wat een mooie rit! Kan me voorstellen dat dat genieten was.

K_nolan, wat een knapperd! Beide, je oudje ziet er ook nog goed uit zeg. Fijn dat hij een heerlijk pensioen heeft, al zou het voor mij wat te ver zijn helemaal in Frankrijk :D

Flicka, balen van haar gebit. Het hoort er helaas een beetje bij als ze oud worden geloof ik. Gelukkig nog genoeg opties voor paardjes met weinig tanden :Y)

Hier gaat het allemaal goed, de groepsstal neemt aardig vorm. Ik hoop dat we snel horen welke paarden erin mogen als niet alles er in mag. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken meer over de wintermaanden.

Dan gaan we zondag naar het strand, ben er rete zenuwachtig voor. Dat is echt nog het laatste wat me erg spannend lijkt. Het echt weggaan met de trailer, bij de trailer opzadelen en dan echt een hele nieuwe omgeving. We gaan gelukkig met een stalgenoot waar we vaker mee op buitenrit gaan, ik weet in ieder geval dat zij haar paard volledig onder controle heeft. Want mijn angst is dat Roxy er volledig vandoor gaat, ik eraf vlieg en m'n paard kwijt ben. Lichtelijk ongegrond want Roxy is er nog nooit vandoor gegaan, ik lig er ook echt niet zomaar naast maar goed niet alle angsten zijn nou eenmaal logisch.
Ik hoop op vanalles, maar ik hoop vooral dat we het allebei heel leuk vinden ondanks dat we het vast beide spannend vinden. En dat ze weer relatief makkelijk te laden is na de rit.

Dan komt volgende week de zadelpasser zadel even nalopen en de fysio om alles weer even los te maken, dan kan ze hopelijk weer goed de herfst/winter in!

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:07

Gefeliciteerd Flicka! Goed gedaan!

Skippy, jullie ook goed gedaan! Fijn dat het nu een stuk relaxter gaat.

Wij hebben echt een heerlijke strandrit gehad met de trailer allemaal goed gegaan, het is nog niet in 1 keer rustig laden maar ze staat er nu wel binnen max 10 minuten op. Goed genoeg voor nu.

De weg naar het strand en doord e duinen was erg zwaar, veel los zand. Dat hebben we allemaal gestapt, Roxy was zeiknat van het zweet zo zwaar. Eerste paar minuten op het strand was ze erg alert, maar dat was met een paar minuten over. Hup het water in, heerlijk stuk gedraafd door de vloedlijn en zelfs nog een stukje galop door het water gedaan.
Het was echt genieten!
Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:01

Ja het was echt zo leuk! Zoals ik al zei vond ik het echt wel heel spannend. Bij het opstappen op de parkeerplek deed ze ook best druk dus ik was er een beetje bang voor. Maar zodra we gingen, lekker veilig achter de billen van haar vriendin, was het goed.
Op het strand hetzelfde, eerst even heel druk maar na een paar minuten lekker enthousiast maar wel gewoon luisteren. Het water vond ze helemaal fantastisch, we waren met eb dus er lag zo'n hele reep ondiep water. Daar konden we heerlijk doorheen spetteren, op stukken waar dat niet was vond ze de golven nog wel wat vreemd. Dat we door het water hebben kunnen galopperen had ik echt niet verwacht, gewoon bitloos in galop over het strand. En braaf dat ze was.

Ik had verder nog geluk, ik had bij het afzadelen en bakkie doen mijn telefoon op mijn auto gelegd. Helemaal vergeten, die was ik dus onderweg naar stal verloren. Gebeld met de telefoon van mijn stalgenoot, was hij gevonden. Langs de weg vlak naast het fietspad, nog helemaal heel. Kon ik hem weer ophalen, ik baalde vooral al van de foto's die ik had gemaakt dat ik die kwijt was.
Viel dus alles mee!

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:05

Fijn dat je gevoel al een stuk beter is in de bak PeerAppel! En dat jullie al goed vooruit gegaan zijn.

Vandaag is de zadelpasser geweest, ze is 8 cm dikker dan vorig jaar.. En ik maar denken dat we goed op weg waren. Zadel past niet meer en grootste kopijzer zit er al in. Ze loopt er niet lekker onder nu, we gaan even kijken of ze toch nog wat af gaat vallen zodat het straks hopelijk weer lekker zit of ik moet een nieuw zadel. Dat zou niet zo lekker uit komen en daarbij is dit dus al de breedste, dus ik weet ook niet wat de andere opties zijn.
Ze gaat iig weer even goed aan de bak aan de longe, korte teugel en met een barebackpad voor de komende weken. Eens kijken wat dat doet!

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 06:48

@skippy, ik heb nu kent en masters en daar en ik eigenlijk ook heel tevreden mee. Ze zei dat ze van thorowgood nog een maat wijder gaan, dus dat was nog een optie. Maar anders ga ik idd wintec of boomloos kijken, dat valt kwa kosten dan nog mee. Het is even kijken nu of het inderdaad nog teveel vet is of dat ze gewoon breed gaat blijven. Ze is nu 8 dus ik verwacht genoeg uitgezwaard en meer dan dat we nu doen gaan we toch niet doen, dus ook verwacht dat de bespiering ook geen mega grote veranderingen gaat doen. Ze ziet er behalve de speklaag ook echt goed uit. Ik heb de laatste tijd op niet rijdagen ook niet veel gedaan dan tutten dus we kunnen makkelijk de training nog wat opschroeven.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:10

Fangio, ik ben ook een watje. Ik snap dat ene balkje galopperen al een overwinning was, super gedaan dan toch?
K_nolan, wat leuk om Wolf weer wat nieuwe dingen te leren. Baby stapjes zijn ook leuk!
Skippy, ik vind Doortje er prima uit zien hoor. Rox heeft toch echt een dikker speklaagje.

We gaan nu eerst kijken .er extra training of we toch nog wat vet eraf krijgen zodat we dit zadel passend krijgen. Anders ga ik het zadel proberen wat de passer aangaf en anders kijken naar een boomloos zadel.
Ze gaat of over 2 weken de loopstal in met mager hooi dus dan kan ik vast met lekker trainen er nog wat kilo's afwerken die er ook af kunnen blijven. En als we niet in de loopstal mogen ga ik verhuizen en daar zou ze ook 24/7 op hooi met slowfeeder staan. Dus hoe dan ook zou het moeten lukken! De vraag is alleen lukt het me nu de eerste beetjes zonder zadel want hele buitenritten zonder zadel ga ik niet durven.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:45

Fijn Skippy, groter om de goede redenen is inderdaad veel minder erg.

Ik heb zojuist gehoord dat we in de groepsstal mogen, daar ben ik ontzettend blij mee dus dat is een fijn vooruitzicht. Nu ga ik even het weer afwachten en Roxy wellicht toch einde week al binnen halen zodat ik beter kan sturen wat ze eet. Het nadeel is dat het korte gras zo vol zit met suikers, daar gaat ze natuurlijk ook niet echt van afvallen. Ik denk dat er meer naar binnen gaan per 1 oktober dus dan staat ze ook niet alleen op een paddock. Soms vind ik het lastig goede keuzes te maken.
Optie 1: op het land blijven tot de groepsstal open gaat ( waarschijnlijk binnen nu en 2 weken) Voordeel: heerlijk in de groep, 24/7 buiten. Goedkoper. Nadeel: kort suikerrijk gras, geen schuilmogelijkheid
Optie 2: naar binnen halen tot de groepsstal open gaat.
Voordeel: controle over het eten, paard staat droog. Nadeel: maar 4 uur per dag op de paddock, met misschien maar 1 of 2 andere paarden. Nu is nog niemand naar binnen dus afhankelijk wanneer andere naar binnen gaan en wie.

Beide zijn tijdelijk, zodra de stal open gaat gaan alle paarden op het zelfde moment de stal in. Het liefst zou ik haar nog even buiten houden. Maar nu ze af moet vallen twijfel ik daar ineens over.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers