[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:23

Een boef is het sowieso, ze doet het lang niet altijd en laat zich ook heel makkelijk pakken verder. Maar ze doet dit ook echt wel bewust, zolang ze me niet alle hoeken van het weiland laat zien kan ik er alleen maar om lachen.

Ik vind het zo mooi om die groepen zo te zien, zaterdag gingen de nieuwe ponies erbij toen ik net Roxy er uit haalde. De groep had het eerst niet eens door, ging de oppermerrie met het tinkerveulen samen eens kijken wie dit waren. En toen ineens was het natuurlijk bonje, maar zo mooi te zien dat de hele kudde ( die dus al weken samen staat ) echt ineens een kudde is tegen de 'indringers'. Ze bleven echt als groep samen, met duidelijke rollen. Bij Roxy staan ze dus nu met 15, er is 1 oppermerrie die is de baas over iedereen. En dan zijn er verder groepjes, waarbij er dan wel duidelijk 1 groepje is die ook hoog in de rangorde staan. Roxy bungelt altijd ergens onderaan, dat ze gister de ponies en later het ruintje wegjaagde was voor het eerst dat ik haar zelf zag initiëren ipv dan zij degene was die weggestuurd werd.

Ja zaterdag nog even 1 dag afzien en dan weer temperaturen waar we wel wat mee kunnen!
Doortje geen last meer van haar tanden?


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:26

Wow, dat is best een flinke groep! Wij hebben ongeveer 35 paarden in verschillende groepen, waarbij de grootste groep 7 paarden is, de meeste 3/4 paarden.

Tanden lijken inderdaad geen last meer te geven gelukkig! :D Ze doet niet meer raar met haar tong en mond in elk geval :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:36

Les werken aan de hand gehad vandaag!

Aandraven, energie verhogen:
Afbeelding

Draf, arbeidstempo:
Afbeelding

Draf, iets verzamelen en meer richting het achterbeen:
Afbeelding

Ennn, het is gelukt: travers aan de hand! <3
(Daar helaas geen beeldmateriaal van, maar ze deed het zó goed, linksom echt al volgens het boekje, rechtsom heeft wat meer tijd nodig voor het écht goed is, maar ik ben serieus super happy!!)

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:17

Leuk om zo goed bezig te zijn! Ze kijkt in ieder geval goed geconcentreerd.
Als wij iets verder zijn ga ik hier ook eens lessen in volgen, maar nu met rijles, grondwerkles en begeleid buitenrijden wordt me dat even te prijzig -O-

Roxy staat inderdaad in een grote groep, er zijn ook veel paarden op stal. Maar ze hebben ook gewoon een groot weiland dus genoeg ruimte en door het verweiden ook genoeg te eten. De ponies blijven tot nu toe ook echt op afstand in hun eigen groepje, er is zelfs nog een minishet ruintje bijgekomen die zijn merries komt beschermen _/-\o_ . Dat schijnt nogal een monstertje te zijn in ontsnappen en vangen, dus die loopt er nu ook bij.

Ik heb vanavond weer les en zondag een buitenrit dus hopelijk voor ons ook weer een lekker weekend.
Die zaterdag zal wel weer overleven zijn met de voorspelde temperaturen {:}

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 21:00

Poehhhh daar was ik weer, hele tijd alleen meegelezen omdat ik super druk was met afstuderen en werken. Maar vorige week afgestudeerd! *\o/*

Lenexa, wat leuk zo’n grote groep maar wordt ze dan niet heel dit van zo veel gras? :=

Skippy, cool dat werken aan de hand! Ik zou dat ook graag willen leren zodat je ook naast het rijden nog kunt trainen met veel minder belasting. :j

Flicka vandaag nieuwe ijzers gekregen en de beetjes geschoren! Hadden eigenlijk wedstrijd gepland voor morgen maar gezien het warme weer toch maar afgemeld. Met die hitte is het echt niet te doen en vind ik ook niet fair tegenover haar :o
Jullie nog wedstrijden of leuke dingen gepland? :D

Flicka komt echt mooi op gewicht! Heel blij mee



Afbeelding

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:25

Flickr, gefeliciteerd! Wat fijn, weer een mooi hoofdstuk om af te sluiten. Denk een goede keuze om vandaag geen wedstrijd te rijden, het wordt weer zo warm.

Roxy wordt inderdaad dik van al dat gras. Maar ze wordt nu niet meer dikker en we kunnen nu ook eindelijk het trainen weer wat beter oppakken nu ze na een paar weken meh lopen weer goed loopt! Dus als we het er nu langzaam weer wat af kunnen werken zou fijn zijn.

Afbeelding


Gister les gehad, instructeur vond haar heel goed lopen. Ze liep wel goed, maar ze was wel vervelend. Ze trok zich als een soort zuignap richting andere paarden in de bak, dan kan ze ineens best wat koppig zijn }> We zijn vooral bezig met achterhand er meer onder zetten en overgangen naar galop rijden. Galop is mijn minst sterke gang en Rox is in galop nog erg scheef. Vind ik dan erg lastig om dat dan goed te begeleiden. Ze neemt nu dus ook nog wel eens een loopje met me, dus dat is het huiswerk. Zondag buitenrit en vrijdag clinic Working Equitation. Leuke vooruitzichten!

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:36

Hier hebben we een heerlijke zondag achter de rug, we hebben een heel rondje Vlietlanden gedaan. Dat is een rondje ruiterpad rond een meer vanuit denk een kilometer of 8. Daar zijn we dus 3 uur mee bezig geweest want we hebben eigenlijk alles in stap gedaan, het is ook nog een kilometer of 4 vanaf stal om daar te komen. Ik heb twee keer 5 passen gedraafd om de rem te testen, deed ze prima. Roxy was zeker de eerste helft best druk, ze vond het leuk en ook nog wel spannend. Vanaf waar wij het rondje opkomen kun je ook het water in met je paard. Ik weet niet waarom ik verbaasd was maar ze liep er zo in, gelijk tot buik erin, ze vond het fantastisch. Volgende keer ga ik maar haar te voet erheen zodat ze er helemaal in kan! Ik ben meerdere keren een stukje afgestapt, 2 keer omdat er echt iets spannends was en een keer of 4 omdat ik een watje ben en liever zeker ben dat ze het niet eng vond 8-)
Ze was het laatste stuk helemaal kapot, ik wist niet dat het zo een lang rondje was anders hadden we ergens omgekeerd want met alle nieuwe dingen was het best veel. Maar ze heeft het zo goed gedaan, hordes wielrenners en fietsers, scooter club, bootjes onder bruggetjes, zwemplaatsen met kinderen, zelf het water in. Helaas geen foto's, maar wat een knap ding was het vandaag!
Hopelijk jullie ook zo blij met jullie knappe paardjes vandaag, want ik ben super trots op de mijne!

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:55

Afbeelding

Sorry. Heb wel alles gelezen maar druk en privé wat dingen gehad..

Ze heeft een dik been gehad 2 dagen. Gelukkig nu weer dun!

Vond dit wel mooie foto van vandaag!!

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:37

ik kom weer even binnenvallen! hier gaat het allemaal niet al te best, alle problemen komen achter elkaar, koliekaanval vorige week. sinds deze week therapie voor hybermobiliteit.
kreupel is dream ook nog geweest deze maand. hoop deze week weer eens te kunnen rijden met mn goude dame, ik heb wel een vraagje. is er iemand die mij info kan geven over keuringen? wij willen dream laten keuren, ze heeft volledig papier maar ik heb er weinig verstand van waar je rekening mee moet houden. laat dr wel door een proffesioneel iemand voorbrengen. als iemand info heeft zou ik het graag willen horen via pb :)

eigenaar van 3 gouden paarden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:48

@wendy1987 het zit niet echt mee he :( Hopelijk blijft ze nu gewoon goed gaan!

@baileysdream wat vervelend dat het niet zo goed gaat. sterkte!
Voor wat betreft keuringen kan ik je helaas niet helpen. Zal ook nog wel verschillend zijn tussen NHPS en KVTH.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:01

hoihoi, ik ben even weg geweest door drukte etc. heb niet alles bijgelezen maar zag een aantal knappe plaatjes voorbij komen! Ik zal het nu proberen bij te houden.

grondwerk ziet er heel netjes en ontspannen uit skippy!
flicka ziet er inderdaad goed uit! Fijn dat ze wat aan het afvallen is!
pff Wendy jullie zit het niet mee, waardoor kwam het dikke been? Fijn dat het weer dun is.
pff baileys dream wat vervelend zeg! Hopelijk kunnen jullie snel weer aan de slag.

geen idee of ik het al gezegd heb maar ik ben geslaagd voor mijn havo!
Wij hebben het trainen een beetje op een laag pitje gehad de afgelopen 2-3 weken, ik ben een aantal daagjes naar Albufeira geweest en heb de afgelopen 2 weekenden een familieweekend gehad. Nu wilde ik het weer op pakken maar ik ben afgelopen zaterdag ontzettend door mn enkel gegaan dus loop nu nog met krukken -O- , gaat vandaag wel weer een stuk beter gelukkig, morgen heb ik mijn diplomauitreiking dus hopelijk kan ik zonder krukken wel fatsoenlijk het podium op klimmen.
Ik hoop woensdag ergens wel weer op te kunnen stappen, donderdag en vrijdag heb ik weer les dus hopelijk zakt het echt snel af.

hier wat Stills van een training laatst, ze loopt wel lekker!
Afbeelding
Afbeelding

ook hebben de paarden een schaduwdoek gekregen! Eerst doodeng uiteraard maar nu wordt er dankbaar gebruik van gemaakt :)

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:13

Lenexa, fijn dat Roxy weer goed loopt! Altijd even onrust in de kudde bij een wisseling. Went vanzelf! Niet zo'n leuk grapje voor jou. Moet je ver lopen? :+
Skippy01, interessant dat werken aan de hand! Leuk om er foto's van te zien. En wat ren jij mooi zeg maar. Als ik ren ziet het eruit als een kreupel stokpaard, laat staan op de foto. :')
Flicka, ze ziet er weer netjes uit! <3 Wanneer ga je weer op wedstrijd?
Lenexa, fijn dat je haar weer op kunt pakken! Ze glanst in ieder geval wel heel goed. Lekker werkpunten uit je les. Kun je mooi weer mee aan de slag! En de galop komt wel. Wat fijn en super dapper van je buitenrit! Dat is ook direct een mooie afstand zeg, 12 km. Gebruik je ook een app om dat bij te houden? (Equilab, Endomondo?) 3 uur stappen is trouwens ook goed voor de lijn hoor. Is echt geen verspilde 3 uur in ieder geval!
Wendy, he het zit jou ook niet zo erg mee he. Nu wel weer goed? Mooie foto van Kayenne. Ik blijf het zeggen, maar dat sportlijntje <3
Baileysdream, he wat balen zeg! Heb je er al op gezeten weer? Keuringen heb ik geen verstand van en dat gaat ook niet komen. Heb een ruin.
Faitherr, gefeliciteerd! Heerlijk zeg. Waarschijnlijk heb ik het al eens gevraagd, maar wat ga je na de vakantie ook alweer doen? Lekker zeg op vakantie naar Albufeira! Getsie van je enkel! Dan maar even rustig aan. Succes en sterkte als je er vandaag bent opgestapt of gaat opstappen!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:21

Ik heb afgelopen week voor het eerst in de bak gereden. Zenuwachtig dat ik was! Een tijdje terug bedacht ik dat dat ook weleens leuk was en toen was het gewoon nog te vroeg. Ik wilde toen opstappen en toen raakte hij in paniek en ging hij aan de wandel met mij half in de stijgbeugel. Na 2x heb ik het erbij gelaten en heb ik ook echt moeite moeten doen om die fout te herstellen. Ik was dus bang dat hij moeilijk zou doen met opstappen ofzo omdat ik alleen op stal was, maar hij stond zoals altijd doodstil. De bak vond hij eng (hij is net zo raar als ik, buitenrit is oke, maar bak is eng en spannend), maar hij ontspande al gauw. Hij snapte het alleen niet zo goed en had ook niet het idee dat hij het heeeeeeel leuk vond. := Maar na eventjes kon hij keurig voltes stappen en zelfs draven (beetje uitzwenkend, maar hey eerste keer). Even mijn zit getest met een voorwaartse schrikreactie met een paar passen galop. Heel tevreden dus!
Eergister voor het eerst op buitenrit geweest. Alleen. Voor hem niet zo'n grote stap, want hij was al vaker zonder soortgenoot weggeweest. Voor mij de eerste keer zonder soortgenoot. _O- Meestal fietst mijn stalgenootje mee namelijk. 3 km gereden en echt. Wat was die pony braaf. Ben zo blij met hem!

Nog even een lief foto'tje van paar weken geleden, omdat de foto's echt zo leuk zijn geworden.
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:58

PeerAppel schreef:
Skippy01, interessant dat werken aan de hand! Leuk om er foto's van te zien. En wat ren jij mooi zeg maar. Als ik ren ziet het eruit als een kreupel stokpaard, laat staan op de foto. :')


Ik moet hier wel een beetje om lachen. Als ik 'gewoon' ren ziet t er ook echt niet uit, maar omdat ik me met werken aan de hand zó bewust ben van wat MIJN houding en energie kunnen doen voor HAAR houding en energie, ren ik denk ik 'mooier' hahaha

@Peerappel wat tof zeg! En wat een fijn plaatje ook!

Wij hebben hier 'drama week': nieuwe merrie in de wei ernaast sinds zaterdag. Doortje is nogal obsessief als er nieuwe paarden zijn... resultaat: Doortje doet niks anders dan gillen, hengstig staan en AL haar aandacht op die nieuwe leggen. Ik kan er nauwelijks iets mee. We houden het maar op wat daagjes vrij en héél simpel longe werk, en dan hopelijk vandaag of morgen weer wat meer hersens in die pony in plaats van alleen instinct, zodat we ook weer iets kunnen doen met inhoud :')

Maaaaar ondanks dat er geen land mee te bezeilen valt qua werk, ziet ze er ZO onwijs goed uit.
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:18

Skippy, Doortje weer tot zinnen gekomen? Hopelijk niet te vaak een nieuw paard op stal :D

Peer, goed bezig door toch de bak in gaan! Al is het maar om alles een keer gedaan te hebben! En alleen buiten op pad, jullie zijn helemaal klaar om samen de zomer tegemoet te gaan!
Ik rij nu niet eens met telefoon buiten, dus gebruik geen app. Moet wel iets bedenken om een telefoon mee te hebben want als er iets gebeurd is dat toch handig. Maar in m'n zakken past niet of zit niet lekker.

Faitherr, heerlijk paar dagen weg geweest en geslaagd! Nu lekker zomervakantie? Enkel weer wat opgeknapt? Lessen lekker kunnen rijden?

Wij hebben gister een les van Ton Duivenvoorde in Working Equitation gereden. Was erg leuk! Rox vond het raar, soms een beetje spannend maar ook erg interessant. We kwamen uiteraard dezelfde dingen tegen als met gewoon rijden. Maar wel hele leuke ideeën gekregen omdat ook op andere manieren te oefenen. Rox reageert bijvoorbeeld slecht op wijken voor binnenbeen. Dat was nu bij het geïmproviseerde hek erg lastig, maar wel heel leuk omdat dus op zo een manier te gaan oefenen. Dan heeft ze ook een duidelijk doel waar ze heen moet een leert ze ondertussen dat ze dus opzij moet bij die hulpen. Dus heel leuk en leerzame les.
Heb nog een paar leuke foto's:
Afbeelding
Wie heeft die voerschep met zand hier neergezet? En waar is dat voer gebleven?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:24

Skippy, balen van Doortje! Ze ziet er inderdaad goed uit! :D
Lenexa, oh wat eng zonder mobiel op stap! Maar je rijmaatje heeft er wel 1 dan toch? Ik heb zo'n rijlegging waar zo'n beenzakje op zit. Ideaal! En als ik die niet aan heb, het wel te warm is voor een jasje en ik toch op buitenrit wil, dan heb ik zo'n hardloopband. Dat vind ik echt minder, maar sinds ik op het fietspad heb gelegen naast mijn paard en dolblij was dat ik iemand kon bellen om paard op te halen, ga ik echt niet meer zonder. Als ik alleen op pad ga, zet ik zelfs mijn livelocatie aan voor stalgenootje. Doet zij ook bij mij als zij met een jong paard op stap gaat.

Mijn rijlegging:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... scQAvD_BwE

Hardloopband
Afbeelding

Wat leuk een WE-les! Echt tof. Hahaha, Roxy met die voerschep in d'r mond. :') Irritant he, dat niet reageren op binnenbeen. Had mijn vorige ook. Die koos ook gewoon wanneer ze er wel op wilde reageren. Monroe is gevoelig, dus die wíl graag wijken voor druk. Die snapt het nu al een beetje.

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:33

Ik heb iets heeeeel engs gedaan! Er valt nog veel te verbeteren, maar al doende leert men...



De volgende video is ook al klaar. Morgen om 12:00 komt hij online. Die is al wat beter dan deze. :+
Ik loop al sinds september 2018 met het idee om te gaan vloggen over endurance. Nu wil ik pas volgend jaar gaan starten, maar ook de wijze van trainen is interessant. Dus besloten toch maar vast te beginnen.

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:36

Het is inderdaad niet echt handig zonder telefoon, ik zag vd week bij ons op stal iemand met zo'n buideltasje. Dat leek me ook nog handig want dan past er nog een pakje drinken ofzo in. Had nu na 3 uur ook best dorst. Bij volgende rijbroek uitzoeken inderdaad even rekening mee houden, want dat is wel het makkelijkst als hij daarin past.

Gister had ik het plan te gaan zwemmen. Dat is dus diezelfde 4 km heen en 4 km terug als met buitenritten alleen nu ging ik ook lopen. Ik had er nog een beetje een hard hoofd in want we wandelen al even niet buiten vanwege frustraties. Maar ze deed het eigenlijk prima, heen weg wel wat vaak stoppen en de terugweg wat vlotter dan gewenst maar braaf genoeg om het leuk te hebben en houden. Ik moest wel mee het water in want alleen ging ze niet. Er eenmaal in wilde ze het liefst richting zijkant want veel riet om te eten, het blijft tenslotte een haflinger. Maar heel leuk uitstapje en weer een goede bewegingsdag voor het afslankplan.
Ik heb niet veel foto's want ik was alleen maar voor het idee:

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:32

@Lenexa, Doortje inderdaad gelukkig weer bij zinnen gekomen! Duurt altijd maximaal een dag of 5/6 en daarna is ze weer normaal... Blijft een echte merrie ;)

Suuuuuper tof, een WE clinic en dan ook gelijk bij Ton, gaaf! Voor wat betreft dat wijken voor het been bij het hek (wij hebben toevallig gisteren aan hetzelfde gewerkt, een WE hek): in plaats van te eisen dat ze wijken voor druk, probeer je binnenbeen eens te openen, dus heup daar iets te laten zakken naar beneden/ achteren en been wat laten afhangen. Doortje vindt wijken voor druk ook niet per se tof, maar is wél heel gevoelig. Sinds ik echt een duidelijke opening creëer en aan de andere kant dus been aanleg als grens, gaat het enorm veel beter. Ik probeer sowieso zoveel mogelijk op uitnodiging te werken ipv op begrenzing. Daar wordt Doortje veel blijer van.

Zonder mobiel op stap doe ik gewoon niet. Als ik alleen op het erf ben, rijd ik zelfs in de bak niet zonder. Heuptasje werkt wonderen: daar zitten mijn mobiel en de snoepjes voor Doortje in :D

@Peerappel wow, ja, vloggen is wel spannend! Wel tof dat je op die manier je vorderingen kunt bijhouden én delen. Ik ben zelf meer een schrijver: bloggen, artikelen schrijven. Maar wel echt stoer dit!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:26

PeerAppel, na de vakantie begin ik aan een HBO opleiding genaamd equine sports and buisness, dus een soort van paarden bedrijfskunde maar er komt heel veel bij kijken met betrekking tot paarden, van voeding tot genetica tot aan het correct trainen. Ik ben super benieuwd hoe het gaat zijn en heb er veel zin in!
Mijn enkel gaat gelukkig al een stuk beter! Ik voel hem nog wel maar ik kan gelukkig weer fatsoenlijk lopen en rijden!

Skippy, wauw! Doortje ziet er super uit zeg! Complimenten!

Lenexa, wauw gaaf zo’n les! Leuk dat je weer nieuwe stof hebt om aan te werken altijd!
Lekker zeg zo in het water!

Ik probeer het vanaf nu wat beter bij te houden en wat inhoudelijker te reageren hahaha.

Hier gaat alles ook wel lekker, zaterdag weer een keer zondag zadel gereden, deed ze heel netjes. Gister weer even gereden en toen liep ze aan het eind heeerlijk maar in het begin houd ze haar kaak ontzettend vast, daar raak ik dan gefrustreerd van en zo zitten we elkaar uiteindelijk flink in de weg, gelukkig worden we het altijd aan het eind wel eens en kunnen we het fijn afsluiten!
Vanavond hebben we weer les dus ik hoop dat we weer lekker aan de slag kunnen. we zijn nu bezig met de wissels in de galop (beetje spelenderwijs) en dat gaat echt heel goed! En met de verzameling in de galop en dan met name rechtsom want dat is echt drama. Maar ze kan nu prachtige overgangen van galop naar stap laten zien en je voelt dan echt heel goed dat ze mooi samen komt.
Binnenkort komt de zadelmaker voor mijn dressuurzadel ennnn komt er waarschijnlijk ook een springzadel!! Ik ben heel benieuwd en hoop dat ie iets heeft liggen!

Gister Mn zadel weer een keer ingevet want dat doe ik veeel te weinig, en voor t eerst ook maar eens heel Mn hoofdstel uit elkaar gehaald, en het resultaat mag er wezen!Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:43

@Peer, wat een leuk idee om te gaan bloggen op weg naar een endurance paard. Voor je het weet is Monroe volleerd en kun je alles ook weer eens terug zien. Leuk hoor, ik vind het al stoer dat je het gewoon doet! Post vooral je linkjes dan ga ik je ook volgen.

@Skippy, dat is nog wel een goed idee om het gewoon eens anders te vragen. Wellicht dat ze het dan beter begrijpt of wilt doen. Ik ga het van de week eens proberen!

@ faitherr, heb je al wat opties gevonden voor April voor na de zomer? Je wilde haar liefst mee nemen toch?

Vandaag kwam Roxy gewoon naar me toe gegaloppeerd in de wei. Sinds de laatste 2 wegloop grapjes dacht ik, ik neem voortaan 1 snoepje mee. Dus ze komt de laatste dagen eigenlijk altijd gewoon naar me toe gelopen als ik roep. Maar vandaag kwam ze eerst op een sukkeldrafje en daarna een heuse galop. Wat is dat leuk als je paard je tegemoet komt rennen <3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:07

ahh leuk zeg dat ze aan komt rennen! Daar smelt ik inderdaad ook helemaal van weg, april hinnikt altijd heel hard om vervolgens ook flink hard aan te komen zetten, ik woon zeg maar aan de achterkant van de weide, dus als ik bij mij de weide in klim dan ziet ze mij (ze krijgen nu vanaf achterin de wei strookbegrazing) en dan loopt ze samen mee naar voren toe waar de stal (aka poetsplek) is, echt heerlijk.
Ik blijf voorlopig nog even thuiswonen, het idee is dat ik eerst gewoon ga kijken hoe het gaat met vervoer etc, of het te doen is, mocht dat niet zo zijn kan ik (het 2e jaar) altijd nog kijken naar een plekje daar. Maar woon liever thuis, veel goedkoper en ik wil Aprils plekje niet opgeven hier, ben nog niks tegengekomen wat voldoet aan al mijn eisen :o .

de les ging goed! We zijn bezig geweest met haar wat scherper aan het been zetten, ze was in het begin flink stug maar aan het eind was ze heel fijn ontspannen en begon ze een heerlijk partij te sjouwen, fijn afgesloten dus!
dit koppie is echt niet te weerstaan <3
Afbeelding
en daarna moest ze het natuurlijk weer verpesten met dr trukendoos :+
Afbeelding


Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:52

Faitherr, dat is dan toch ook prima. Hopelijk is het allemaal te bereizen en dan kan April ook lekker blijven staan. En anders kun je altijd nog op zoek naar andere opties!

Nadat ik Rox gister als varken op de wei aan trof en ze zichzelf op die manier een vrije dag gegeven had, zie foto:

Afbeelding

Hebben we vandaag toch alles schoon gepoetst en op de drafbaan wat gereden. Niks spannends, maar gewoon ff lekker rijden. Na het rijden wilde ik haar zonder zadel met alleen een halstertje terug naar de wei rijden. De eerste meters dacht ze daar anders over maar daarna had ze toch hoop dat ze echt naar de wei mocht en hoefde ik alleen maar mee te liften.
Afbeelding

Morgen heb ik les en zondag weer een buitenrit op de planning dus hopelijk weer een goed paarden weekend!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:57

Springen na bijna niks gedaan te hebben deze week ivm migraine en bizarre drukte op werk. Doortje wordt zo blij van springen. Dit was 50cm. Had helaas geen bouwers, dus verder opbouwen ging niet echt, meer dan 3x af- en opstappen vond ik niet fair :o

Afbeelding

Hoe is jullie paardenweekend? Of geen paardenweekend?

Lenexa

Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:59

Leuk om iets te doen waar je paard zo blij van wordt!

Ik heb vrijdag les gehad, pfoe ik moest aan de bak. Ze was langzaam en stijf, dus we (ik vooral) moesten aan de bak. Instructeur dacht dat het ook wel eens met het gras te maken zou kunnen hebben, veel suikers in kort gras. Het aangelopperen ging ook voor geen meter, waar ik ook echt niet bij help.
Ondanks dat ik prima weet hoe ik netjes moet aangelopperen, doe ik het ineens helemaal fout als ik het ga doen. Vooral als ze niet gelijk aanspringt is het hopeloos, stom is dat. Het jammere is dat omdat we in de bak zo lastig galopperen dat ik het buiten niet durf. Maar dat zou juist zo goed zijn, komt nog 8-)

Gister buitenrit gedaan, kilometer of 10. Weer naar hetzelfde gebied, er zijn meer opties om heen te gaan maar wil graag iig 1 route nu vaak doen zodat ik dat straks ook alleen kan of met een ander paard. Mega braaf, ze schrok 1 keer maar 2 hupsjes en het was klaar. Deze keer ook wat stukken draf gedaan, vooral voorop heel braaf. Als ze erachter loopt vind ze dat toch minder, ze loopt liever voorop heb ik het idee. Terugweg zijn we via de drukke route gegaan ipv via het fietspad tussen de weilanden. Daar hadden we pas een klein stukje van gedaan, dus wilde dat ook even testen. Dat is gewoon een drukke doorgaande weg met auto's, tractors, veel voortuinen met genoeg te zien. Zo blij dat ze dan nergens om geeft, het engste was nog een paar loslopende kippen.

Ik ga volgende week mijn introductieles doen voor BE rijbewijs, hopelijk kan ik dat deze zomer nog halen. Vind het wel een fijn idee dat ik haar zelf kan vervoeren in geval van nood. En natuurlijk ook om eens ergens anders heen te gaan met de trailer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 32 bezoekers