Zadel haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 06:18

Even een vraagje welke zadels hebben jullie op jullie haflingers en dan ben ik vooral benieuwd naar die met verwisselbare boom.

Dit omdat mijn paardje nog niet lang onder het zadel is en nu eerst spekjes weg moet trainen.

Heb nu zelf een wintec wide wel met de witte boom maar deze ligt toch niet helemaal mooi en voor mij zit hij voor geen meter
Ben wel dressuur gewend en dit zou ik wel graag weer terug willen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:25

Ik heb een ghost roma op mijn haflinger.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:43

Ik had eerst ook een wintec wide op mijn haflinger kruising maar dat vond ik geen fijn zadel. Hij schoof op een gegeven moment alle kanten op. Ik heb nu een tekna, superfijn zadel dat erg lekker zit! Ik heb de s line dressuur!

Afbeelding

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:01

De barnsby en david de whispelaer monoblad (beide zijn ter overname).
Zonder verwisselbare boom.
Nu ligt er een Bates dressage zadel op. Met verwisselbare boom.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:20

Ik heb een kent & masters dressuur zadel op mijn haf. Ik vind het een heel fijn zadel, zadelmaker heeft er bij mij ook al eens een nieuwe boom ingezet.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:29

Ik heb een hulsebos laten aanmeten op mijn haflinger toen hij uitgegroeid was, op zijn 8e ongeveer laten aanmeten door hulsebos (speciaal met korte kussens etc)

Daarvoor had ik een ainsley met verstelbare boom, toen ik mijn haflinger op 3 jarige leeftijd kocht zat er een wintec bij met verwisselbare boom, maar vond het voor geen meter zitten. De ainsley heeft een diepere zit en kwa zadel zelf lag die ook veel beter op mijn haflinger.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:29

Voor mijn Haflinger had ik een kent and masters cob. Lag uitstekend.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:37

Afbeelding
Een Massimo trail

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:47

Een Ghost Barocco, fijn flexibel voor een nog groeiend paard. (Als je dressuurmatig wil starten ben je beter uit met een Ghost Roma of Veneto, of Ghost Lipica).

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:10

Ik heb vanalles op mijn ruin gehad. Ik ben begonnen met wintec, daarna de kieffer van mijn merrie.

Toen hij eenmaal goed onder het zadel was heb ik een poosje een Ainsley Phantom erop gehad. Daarna een KN oventure Victoria.

Toen hij eenmaal een beetje uitgegroeid was een Tribal classic. Mega fijn zadel, maar wat probleempjes mee gehad. Echter op kosten van de zadelmaker een nieuw zadel mogen uitkiezen (super service) en dat is de Skyway Pandorra geworden. Het fijnste zadel wat ik ooit heb gehad! De boommaat is 1 mat kleiner of groter te verstellen door de zadelmaker ;)

Mijn paard is inmiddels uitgegroeid gelukkig. Dus ik kan hopelijk nog heeeel lang doen met mn skyway <3

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:31

Op die van mij ligt momenteel een Reactor Panel zadel.
Die kan ook helemaal aan je paard worden aangepast.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:49

Ik heb een Barefoot Madrid, ligt als een huis :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:28

Ik heb al jaren een westernzadel, maar heb er een tijdje een Engels zadel naast gehad.
Dat was een Thorowgood T8 Cob. Heel fijn zadel, fijn qua pasvorm en kopijzer is verwisselbaar.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:40

Ik kom ook even meelezen.
Mijn 3 jarige zijn we nu zadelmak aan het maken met een simpel zadel van Harrys horse. Ligt voor nu prima.
Maar ze zal nog flink gaan veranderen. Dus in de toekomst moet er een ander zadel op, en dat wil ik dan aan laten meten.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:43

Afbeelding
De Trekker Luxus, geen boom, traploos verstelbaar kopstuk.

Alleen als je dressuur wedstrijden wilt gaan rijden is het geen optie, door de voorboog is dit niet toegestaan.

Voor het trainen tot die tijd en spieren kweken zou het een prima oplossing zijn.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 16:53

Ben zeer benieuwd of nog meer mensen een tekna hebben? en of jullie een zadelpasser weten rondom Enschede

CarolsPhoto
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:46

Wintec of torrowgood zou kunnen

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:07

Hier op mijn Haflinger kruising al jaren een tekna. Heel fijn zadel, laat het altijd weer nakijken maar blijft heel goed liggen.
Soms wat aanpassingen gedaan toen mijn paard wat veranderde in bespiering, maar verder niet.
Ik ben vooral blij met de tekna omdat mijn paard een hele korte rug heeft. En de tekna is kort genoeg om te passen!

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 20:39

Def schreef:
Hier op mijn Haflinger kruising al jaren een tekna. Heel fijn zadel, laat het altijd weer nakijken maar blijft heel goed liggen.
Soms wat aanpassingen gedaan toen mijn paard wat veranderde in bespiering, maar verder niet.
Ik ben vooral blij met de tekna omdat mijn paard een hele korte rug heeft. En de tekna is kort genoeg om te passen!



Heb je toevallig een foto van het zadel op jou hafje? Weet je toevallig ook een zadelpasser die tekna zadels verkoopt in het oosten?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:59

Nou niet de beste foto .. de ruiter zit er nog op haha!
Kon geen andere vinden.
Ik zou niet weten wie in het oosten tekna verkoopt.
Heb de mijne bij A3 zadelservice gekocht, hij komt door het hele land geloof ik.

Afbeelding

abhschleich

Berichten: 33
Geregistreerd: 23-12-13
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:07

Ik heb op mijn haflinger een euroriding Luxor liggen. Een héél fijn, diep zadel met een zachte zit. Heeft geen verwisselbare boom, maar is wel heel makkelijk naar veel paarden aan te passen!

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:07

Ik heb een KN maar wel een slanke en vrij kleine haflinger.

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:35

Over twee weken komt mijn jonge haflinger op stal en hoop stiekem dat mijn hulsebos op hem gaat passen, maar heb er een hard hoofd in omdat deze best lange kussens heeft naar mijn idee. Nu zie ik hier een paar keer Tekna voorbij komen. Welke boommaat en inchmaat hebben jullie voor jullie haflinger?

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:06

beamyrthe schreef:
Over twee weken komt mijn jonge haflinger op stal en hoop stiekem dat mijn hulsebos op hem gaat passen, maar heb er een hard hoofd in omdat deze best lange kussens heeft naar mijn idee. Nu zie ik hier een paar keer Tekna voorbij komen. Welke boommaat en inchmaat hebben jullie voor jullie haflinger?


Op mijn redelijk ronde haflinger kruising heb ik nu boommaat medium, en inchmaat is 17,5. Tekna heeft best korte kussens dus dat paste.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Zadel haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 07:16

Op mijn mijne ligt ook17.5 maar had ook 18 gekund en zij heeft een vrij korte rug. Ik heb ook de medium boom