Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:19

Janneke_x schreef:
hihi! Ja joune is ook echt leuk. Inderdaad ze zijn 'heet' en vrij sensibel maar dan heb je wel een haflinger die voor je wilt werken. Zo'n slome is ook niks! haha. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Dankjewel voor je commentaar.

Jaa ik ben er ook helemaal verliefd op.
En inderdaad heerlijk als ze net dat beetje extra gaan geven. Ze wilt graag werken en dat is heel veel beter dan een sloompie ja!!

Hier een paar foto’tjes. Ik ben er heeeel blij mee
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


suffie schreef:
Faitherr, wat zijn de manen van April al lang :wow:

Jaa dat is snel gegaan zeg! Ze heeft wel helaas wat afgeschuurd door een te rijke muesli dus ze zijn nu wat dunnetjes en er komt nu een hanenkam van haartjes die teruggroeien maar gelukkig gaat het groeien heel snel!!

Zo waren ze vorig jaar september:
Afbeelding

Afbeelding


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:54

suffie schreef:
Ja, zo ken ik haar nog van toen ze hier stond. Rond en gezond met weinig behang. Ze is echt opgeknapt en een prachtige Haflinger geworden!

Ohh tuurlijk jij was die buurvrouw of niet?! Jaa hebt is echt een compleet ander paard geworden. In de goede manier

Weten jullie misschien wat dit is? Het viel me vandaag op, ze heeft wel eerder bultjes gehad op dr hoofd maar die waren harder (beetje korstjes achtig) en trokken best snel weg maar dit zijn kleinere zachte bultjes. Is dit van een insect??



Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:33

plutolover schreef:
Niet met der neus in een plant gezete??

Mja, er staat momenteel eigenlijk slleen gras in de wei. Misschien een struikje berenklauw, kan dat hrt zijn?


Peelie schreef:
Brandnetel?

Dat dtaat er wel veel, kunnen ze dit daarvan krijgen

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:57

suffie schreef:
Berenklauw kan heel goed :j

Ja, ik ben idd de buurvrouw :+ Het plekje van Tessa is nu ingenomen door mijn Shetlander Calimero, zolang Otje nog leeft. Zij is inmiddels 34 en gilde dag en nacht om Tessa. Gewoon zielig.

dan zal dat het geweest zijn.

Ahh wat ontzettend naar om te horen! Ik moet zeggen dat ik zelf ook bang was dat zij Ollie heel erg zou misschien gezien dat ze er vanaf 1 jaar bij stond maar heb daar weinig van gemerkt.
Vind het wel een heel naar idee dat hij haar zo heeft staan missen! Hoe gaat dat nu?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:25

Jaa we zijn geslaagd!! We hebben ein-de-lijk een nieuw zadel! Oude zadel was (zoals ik al dacht) te wijd. Nu hebben we de kent en masters s line dressuurzadel met vaste kniewrong! Ik zit er heerlijk op en had al meteen een veel minder holle rug! Helemaal van leer dus dat gepiep is ook eindelijk voorbij. Anderhalf keer meer betaald dan ik van plan was :o maar het is hrt waard. (Gelukkig is het loon van een 16 jarige op en top (not :+ )) dus ik ben Mn ouders voorlopig nog wat geld verschuldigd maar we kunnen wel weer lekker rond hobbelen!
Morgen hebben we een fotoshootje gepland onder het zadel dus dan zullen we zien hoe het gaat!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:18

Peelie schreef:
Kijk. Dat ziet er goed uit

Allen zou ik niet je beugelrieme onder het zweetblad door doen. Als je officieel start mag dat eigenlijk ook niet.

Oh dat wist ik helemaal niet, ik doe ze bewust eronder om mijn zadel te besparen. Ik heb ze nu wel anders dan op de foto, daar zat de gesp aan de onderkant, die heb ik nu boven opgehangen, dus ney als dat hij eroverheen hangt (maar dan eronder :') )
Wat is de rede waarom jij dat niet zou doen?
En waarom het niet mag trouwens?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:58

Peelie schreef:
Ik zie dat ik twee regelementen door elkaar gooi! :o? Bij het springen mag het niet.

Im sorry. En jeetje wat heeft dit een stof doen opwaaien. Ongelovenlijk. :oo :=

Hahaha gelukkig,maakt niet uit hoor! Was gewoon benieuwd.
Maar je zei dat je dat persoonlijk ook niet zou doen, wat is daar je redenering voor?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:07

Wauw gave foto’s Gail! Ik ben al eeuwen op zoek naar een mooie donkergroene set, is dat dekje van lemieux?

Hier bevalt het zadel ook enorm goed! Het rijden vliegt weer vooruit waar we een tijdje terug echt vastliepen omdat ik haar niet genoeg kon ondersteunen omdat mijn houding een en al flut was. Nu kunnen we gelukkig weer fijn samenwerken! We zouden afgelopen zondag een wedstrijd hebben (onderling van de ponyclub waar we rijden) maar die ivm het slechte weer naar de 30e dus aanstaande zondag verplaatst. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! we doen een b en een L proefje, aprils 2e wedstrijdje!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:53

Peelie schreef:
Faitherr schreef:
Wauw gave foto’s Gail! Ik ben al eeuwen op zoek naar een mooie donkergroene set, is dat dekje van lemieux?

Hier bevalt het zadel ook enorm goed! Het rijden vliegt weer vooruit waar we een tijdje terug echt vastliepen omdat ik haar niet genoeg kon ondersteunen omdat mijn houding een en al flut was. Nu kunnen we gelukkig weer fijn samenwerken! We zouden afgelopen zondag een wedstrijd hebben (onderling van de ponyclub waar we rijden) maar die ivm het slechte weer naar de 30e dus aanstaande zondag verplaatst. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! we doen een b en een L proefje, aprils 2e wedstrijdje!

Ja die is van lemieux. Ik ben er helemaal weg van. Ik rij niet anders meer dan met lemieux.

Hmm oke, ik vind ze inderdaad heel mooi! Ontzettend fijn materiaal ook! Alleen nogal aan de prijs. Ik hem echt veel te veel dekjes maar zou graag nog een lemieux willen aanschaffen... het is het geld zeker waar. Ik heb een namaak van de suède, van hkm, die vind ik ook al enorm fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:04

kiddokids schreef:
Plutolover wat een lekker ding
Leuk hoor

Flicka zit mooi in haar vel..


Ik ben zo trots op me zelf
Sinds afgelopen week ben ik weer begonnen met rijden na de hippiade afgesloten in het M mennen ga ik nov Z starten.
Aangezien me conditie door me bronchitis klut is wilde ik graag starten afgelopen zondag toch hard gewerkt vermoei maar resultaat is geweldig ik mag dus nu lichtrijden in me proeven en dat is beloont met een eerste en tweede plek en 3 winstpunten en een super leuke opmerking bijzonder paard,
Ga nu hard trainen voor het m2
Startgericht super gaaf van me zelf ben vrij onzeker op het gebied van onder de man rijden

Waauuuww!!! Super goed! Lekker bezig!

Hier gaat alles ook weer de goede kant op, rechtsom word ze al wat losser maar blijft een dingetje, donderdag komt de fysio dus ik moet nog even kijken of ik een les wil of toch even nalopen, hangt een beetje af van of ik nog veel merk van dat ze rechts vast zit.

Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:32

Wauw Mariska! Wat ziet dat er super uit!

Hier zijn april en ik een weekendje logeren, vriendin van mij heeft ook stallen aan huis, en ik wilde daar al langer heen en nu is het er eindelijk van gekomen. Het is een beetje wennen met een haffie tussen al deze dure sportpaarden maar ze houd zich prima haha, spontaan hengstig dat wel hihi. Gister voor het eerst in dr leven geschoren! Er kwam niet heel veel vanaf maar ik hoop dat het al wat helpt voor de hoeveelheid die ze zweette. Ook voor t eerst op een andere locatie gereden, was heel benieuwd hoe ze dat zou doen. Ze was enorm fris maar na een paar rondjes werden de oortjes op mij gericht en ging ze zelfs nog wat ontspannen.

Ook moest ze voor t eerst in een vrachtwagen, dat vond ze wel spannend maar met 2 minuutjes stond ze erin
Afbeelding
Voor:
Afbeelding
Beginnetje:
Afbeelding
1 kant klaar
Afbeelding

Foto van helemaal kaal ben ik vergeten te maken dat zal ik vandaag even doen.
Vandaag hebben we samen les van haar instructrice, ben heeel benieuwd hoe dat gaat!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:14

plutolover schreef:
ah leuk gezellig zo weekendje weg. Fijn dat alles zo goed ging :D

haar vacht valt ind mee. Suscses met je les.

Jaa heerlijk dat alles goed ging! De les ging super! Ze ging me toch een partij fijn lopen zeg! Ik stond helemaal versteld, had totaal geen verwachtingen want ze is nog nooit op een andere locatie geweest. Maar jemig echt heerlijk genoten. Én... 10 minuten stappen en ze was droog! Heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de naakte pony:

Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:26

Denise_Storm schreef:
Op een of andere bijzondere wijze was ik jullie kwijt geraakt! Ik had het topic ontvolgd 8)7

Hoe is het hier met iedereen? Ik heb een stukje terug gelezen. Las over knappe veulens, wedstrijdplannen en grondwerk.

Scheren jullie je haflinger ook? Storm gaan we donderdag scheren, vandaag in het heerlijke zonnetje nog even wat foto’s gemaakt in zijn winterjas <3 Vind hem qua kleur zo mooi nu, maar het is echt geen doen met rijden en hem droog krijgen.

[ [url=m/kYUTyB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E8DgdS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze foto vind ik gewoon echt wauw <3 <3 <3
[ [url=m/b4P3lw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn haf is geschoren! Bevalt super, echt belachelijk hoe snel ze droog is. Staat 24/7 buiten, helemaal geschoren behalve benen+hoofd
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:50

plutolover schreef:
faither: netjes hoor. mijne is ook zo geschoren.. maar denk dat ik in dec ook weer moet scheren, hij heeft best al weer een vachtje. terwijl hij totaal niet koud aan voelt onder zn bucas deken. Ook al moet ik rekening mee houden dan de temp nu iets anders zijn de bucas kan van 0 tot 15 graden. Maar stanley is geen koudkleum. Wel heb ik de bucas turnout light gekocht die van -10 tot 16 graden kan.

maar ik kijk eerst aan hoe hij het doet kwa zweten en de temp. als hij niet veel zweet en niet al te lang nat blijf scheer ik hem niet.

Jaa ik denk dat april ook nog een keer gaat moeten. Inderdaad in de gaten houden hoe warm ze blijft etc.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:34

Het is inderdaad stil hier, hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat alles fijn, het rijden verbeterd zich echt enorm snel, we zijn nu naar het appuyement aan het toewerken en de galop aan het verbeteren. April vind het allemaal heel lastig maar werkt enorm goed mee.
Vandaag een dry needling behandeling gehad, ze was het er absoluut niet mee eens maar stond aan t eind heerlijk te smakken en te kauwen. Ik ben benieuwd of we verschil gaan merken tijdens de trainingen.
Deze foto kwam ik nog tegen van ons wedstrijdje in september.
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:21

Peelie schreef:
Faither leuke foto! Welke klasse start je nu?

Willeke idd rustig. Hoe gaat het met Max?

Hier gaat Nash ook goed! We hebben vandaag voor het eerst vliegende wissels gesprongen! Zo gaaf. Ben zo trots op hem.


We zijn nog niet officieel gestart, ik ben zelf 16 dus ben afhankelijk van mijn ouders qua trailerrijden en die zien het niet zitten om mij naar wedstrijden te brengen. Ik zou wel heel graag wedstrijden willen starten, nu ga ik waarschijnlijk binnenkort wel een keer met iemand mee en dan misschien vaker met diegene op wedstrijd. Dus daar hoop ik enorm op.
Deze foto is gemaakt tijdens een onderling wedstrijdje van de club, die worden meerdere keren per jaar georganiseerd, daar mag je zelf kiezen welke klasse je start (onofficieel) dus heb ik een b en een L proefje gereden. Ik denk dat we nu qua trainingen op L1/2 niveau zitten, travers, schouderbinnenwaarts galop stap etc zit er allemaal wel in maar nog niet perfect.

Gaaf zeg vliegende wissels! Toen april en ik nog veel 8tjes moetsten rijden van de fysio voor de buiging hebben we dit ook in galop gedaan als afwisseling leek dat me wel leuk, en dan op jet midden terug naar draf en in de andere galop, en uiteindelijk was ze zo gefrustreerd van constant teug naar de draf gaan dat ze besloot dat ze dat ook wel ‘makkelijker’ kon en dus gewoon begon over te springen, perfecte vliegende wissels, van achter naar voren. Ik viel bijna uit Mn zadel van verbaasdheid hahaha, pony had een jaar terug nog nooit een bak van dichtbij gezien.
Toen alleen na een paar keer voor de leuk overspringen de oefening maar links laten liggen omdat ik het wat te vroeg vond. Nu zijn we hem inderdaad ook weer aan t oppakken, hoe heb jij het aangepakt?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:08

Ja plutolover, zaterdag voor het eerst gereden na de behandeling en toen voelde het niet extreem anders (ook niet verwacht) maar wel wat soepeler, april heeft namelijk dat ze de spier in haar hals waarmee ze hasr rechtervoorbeen strekt snel vastzet, dus het komt regelmatig voor dat ze dan niet helemaal zuiver loopt daardoor, maar dan gaan we gewoon wat meer rekken, strekken en masseren etc en dan verbetert dat zich snel. Maar nu merkte ik daar veel minder van dan normaal, ook de rechtergalop leek ze een stuk minder moeilijk te vinden! Zondag weet serieus opgepakt en toen merkte ik echt wel verschil in het gemak waarmee ze nu bepaalde oefeningen uitvoerde, zo ging het schouderbinnenwaarts bijvoorbeeld super fijn!

Hahaha wat jammer dat hij je niet mee laat kijken als hij speelt, o oh nu al jaloers op eten, je weet in elk geval zeker dat je een rasechte haflinger hebt gefokt dan :+

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:34

Heel mooi hoofdstel <3
(Helaas) heb ik al een hoofdstel en mag ik geen geld meer uitgeven van mezelf :$
Hier gaan de trainingen de laatste tijd super, we beginnen elkaar eindelijk een beetje te snappen qua nagevelijkheid. Dus nu kunnen we sneller Lekker ontspannen aan de slag i.p.v. eerst een kwartier gefrustreerd en gespannen rond te rijden.
Hele onduidelijke foto maar zo rijden wij er nu vaak bij (in de skijas :+ )
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:02

astridastrid schreef:
De meesten weten het wel, maar Calys staat te koop: https://www.bokt.nl/markt/ad/482775/top ... -zz-zwaar2

Wel al VEEL reacties, terecht ook! Deze week ook weer een aantal bezichtigingen.

Oei dat moet een moeilijke beslissing zijn geweest! Hoelang heb je haar nu al? Ik hoop dat je een heerlijk plekje voor haar kan vinden!

Hier zelf in de lappenmand, vrijdag 2e verstandskies weg laten halen, dus volgepropt met pijnstillers het weekend doorgebracht, vandaag ook maar ziek thuisgebleven, lijkt net alsof ik een tennisbal in Mn mond heb, niet normaal. April die heeft dus een aantal daagjes vakantie, vind ze niet zo leuk als ik gedacht had, elke keer als ik kom om te voeren kijkt ze me heel sneu aan als ik weer weg ga, en 24/7 rennen door de wei is nu een nieuwe bezigheid van dr haha. Morgen maar eens wat aandacht geven als ik me beter voel.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:51

Even weer wat leven in dit topic blazen, gelukkig nieuw jaar iedereen! Alles goed gegaan met de paardjes bij jullie?
Hier was het wel weer even spannend maar ze hebben het weer overleefd gelukkig. Vandaag was er weer een zonnetje te zien dus de camera afgestoft en weer wat foto’s gemaakt van het rijden. De camera had wat moeite met het licht maar volgens mij zitten er wel wat gave tussen. Hier een voorproefje:

Ik kijk tijdens het rijden altijd bijzonder boos/geconcentreerd haha, maar ik vind het wel leuk hoor :o

Afbeelding
Stukje schouderbinnenwaarts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:47

Zo dat is inderdaad een verschil hahahah, is die laatste een recente foto? Heb je haar geschoren?
De foto’s zijn super mooi geworden, heel blij mee:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben wat aan het regelen met de bijrijder van aprils weidemaatje wua wedstrijden, de kans zit erin dat haar vader ons misschien kan rijden met de trailer, dan zouden wij dit jaar ook eindelijk fanatiek kunnen beginnen met wedstrijden.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:21

Yvank_ schreef:
Leuke foto´s!

Wel zou ik adviseren je schouderbinnenwaarts niet meer zo te rijden. Wat je nu eigenlijk doet is de kont buitenwaarts duwen en het hoofd als waren veel te veel naar binnen zetten waardoor ze over de schouder valt en kantelt. Dat zie je ook in het wijken terug.

Belangrijk bij beide is de schoudercontrole. Wijken mag je ze heel recht bij houden alleen wat stelling in de nek.

Bij het schouderbinnen moet je binnenbeen lang blijven op de singel want dat is nou net het been waar je om heen wil buigen. Je buitenbeen ligt achter de singel en voorkomt kont buitenwaarts. Je plaatst dan de schouders naar binnen met stelling en buiging en laat ze dan echt daar tussen je benen door buigen.

Hier verder al poosje niet gereageerd met wel mee gelezen :)

Zelf ook weer op wedstrijd geweest, was een competitie, 1e dag 2e geworden, 2e dag gewonnen en in de finale 2e met een half puntje verschil op nummer 1. Dus helemaal blij ermee :)

[ [url=m/nwiAQL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OjV1VI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor de tip dat is inderdaad een puntje waar ik tegenaan loop, heb je toevallig een voorbeeld van hoe schouderbinnen eruit zou moeten zien? Ik hoor daar veel wisselende meningen over. En met ‘kantelen’ bedoel je haar hoofd?

Wauw! Dat zijn de scores die je graag wilt halen! Heel gaaf! Foto’s zien er goed uit!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:10

Yvank_ schreef:
Dat is inderdaad een Montar ja :j

Mijn laarzen zijn ook bordeux maar dat zie je hier niet heel goed

Ik heb zo geen foto´s maar je zou een skunnen kijken bij dressage pro naar filmpjes van Rien van der Schaft :j

Super, die ga ik even opzoeken! Bedankt!

maessie schreef:
Berber das een Montar :D komt bij mij weg :+
Gave vergelijkingsfotos zo!!

Faitherr het helpt om te bedenken hoe haar ruggegraat van bovenaf bekeken loopt van oren tot staart. Die mag rond buigen, maar niet met een valse knik in t schouder ;)

Interessant, jij bedoelt dus dat ze in haar schouder te ver door knikt?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:06

astridastrid schreef:
[ [url=m/MkYwJo.png]Afbeelding[/url] ]
<3

Wauw dat ziet er fijn uit!!

April vandaag voor de 3e en hopelijk laatste keer kaal, voor t eerst de beentjes ook meegeschoren, wel met de haren mee geschoren om het niet al te kort te maken.
Ik ben tevreden, nu nog wat streperig maar dat is irritatie van de lijn, is morgen weg (als het goed is :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:47

maessie schreef:
Gaaf plaatje zo op King Astrid!

Jammer Sliert! Mocht je je nog bedenken dan heb ik nog wel een knappe merrie staan 8-)

Ooh nu nog scheren? Niet bang voor de zomervacht? Wel superstrak gedaan!
Mijn bolletje wol zou ook best blij zijn met wat minder haar denk ik, maar durf t nu niet zo goed meer aan -O-

Dankjewel! Jaa, nog wel even getwijfeld maar wilde het laatste beetje er toch nog af hebben. Ik denk dat het wel los loopt met de zomervacht. Als ze zich er fijner bij voelt dan is het voor mij al goed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers