Gisteren bij het binnen halen van de paarden wilde Hayke niet eten en stond ze pompend adem te halen, dat was vreemd, ze heeft toen nog 2x gemest, en daarna begon ze met liggen eerst gewoon en binnen en half uur lag ze van de pijn op haar rug, gelukkig had ik al heel snel een veearts gebeld dus die was er dan ook snel, koliek... gaskoliek, een grote bal gas in haar buik..medicijnen en lopen en ze moest verbeteren binnen de 3 uur, dat deed ze, ze was rustig niet meer liggen, alleen eten wilde ze niet...
Vannacht is heel rustig verlopen, en ze had nog een paar keer gemest, kleine beetjes wel..maar goed, ze mestte nog..
Vanmorgen veearts erbij, gasbel was nog even groot en leek een stuk darm te verdrukken, advies kliniek en opereren, maar ik heb altijd gezegd, ik doe geen koliek operaties... dus die optie viel af, wel hebben we haar nog aan het infuus gezet, daarna moest ze veel lopen en heb ik haar op de wei gezet waar de meeste ruimte was, eten deed ze nog steeds niet..
Uiteindelijk hebben we besloten haar toch naar een kliniek te brengen om te horen wat voor opties en kansen ze nog had, dus alles geregeld, alles klaar maken, maar toen we haar van de wei haalde,was ze zo slecht.. helemaal opgeblazen, het zweet druipte van haar af, maar ze was toch zo koud..ze had zo'n vreselijke pijn dat de kliniek gewoon niet haalbaar ging worden...
En zo is ze bij ons heel rustig ingeslapen...binnen 24 uur is ze gewoon weg..
3 maanden na Friesje, is ook Hayke overleden..ik ben gewoon mijn 2 dames kwijt...het doet zoveel pijn..
In 2019 kwam Hayke samen met haar grote vriend Nathan bij ons wonen, een bijzonder kado van een bijzondere vriendin...
Nathan en Hayke, ze horen bij elkaar, die namen zijn verbonden aan elkaar...maar nu geen Hayke meer..
Lief meisje Hayke, mijn lieve knuffelprinces, zo lief... zelfs met zo gruwelijk veel pijn, alleen maar lief..
Ik ga je zo missen lief meisje..

Tot ooit... dan kunnen we weer knuffelen...ga nu maar vrij zonder pijn naar de regenboogbrug...
Hayke is 21 jaar oud geworden...