Ode aan mijn Trots!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feanyth

Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 20:20

12 mei 2010 - 31 januari 2023

Lieve Fancy,

Een bijzonder paard was je. Altijd vrolijk en vriendelijk. Een groot kind. Je hele doen en laten leek je tot het laatste moment meer op een 4-jarige stuiterbal dan de bijna 13 jarige powerhouse van een dressuurpaard die je was.

8 jaar geleden leerde ik jou kennen. Een hoopje stress was je. Alles was eng en blind vertrouwen op mensen had je absoluut niet. Er zijn van die momenten geweest dat ik bij mezelf wel eens afvroeg waar ik in hemelsnaam aan was begonnen. Je was immers het enige paard in mijn 32 jaar paardrijcarriere die het voor elkaar kreeg een bot te breken bij mij. Je behoorde tot één van de meest complexe paarden die ik ooit heb getraind.

Toch kijk ik terug met veel liefde. Want het moment dat ik jouw altijd blij ei hoofdje zag vergat ik die moeilijke momenten. Jij was mijn maatje. Mijn alles. Je leerde mij het leven volgas te benaderen. Je was immers niet te remmen. En wat ben ik ontzettend trots op jou.

Samen hadden we gewerkt aan de puzzel en vonden we ons pad. Je bewees welke kwaliteiten je had door het behalen van je Sport-predicaat. Je liet een bijzondere voorzichtigheid zien wanneer kinderen om jou heen bezig waren. Je groeide dusdanig in zelfvertrouwen dat we samen konden genieten van de mooiste buitenritten en de vele herten die we tegenkwamen.

Een paard zoals jij is een zeldzame diamant. Helaas was je niet zo sterk en zuinig op jezelf als een diamant. Jouw voetje kon jouw manier van leven niet bijbenen. Het zorgde ervoor dat je al een jaar met de rem erop door het leven ging en ondanks jouw vrolijke karakter merkte ik heel goed dat het jou mentaal geen goed deed.

De rest van je leven met een rem erop moeten leven was voor jou geen optie. Dan zou jij geen Fancy meer zijn. Jij was een paard die alleen vol gas kon. Dus lieve Fancy. Ren daarboven met volle hartenlust. Laat ze maar zien wat een bijzondere diamant jij bent. Vertel mijn ouders maar wat jij mij allemaal hebt geleerd.

Rust zacht lieve Fancy. Ga je vreselijk missen mijn lieverd. Mijn trots.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

9:
Afbeelding

10:
Afbeelding

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:28

Heel veel sterkte. Veel te jong, wat is ze mooi!

Flubberboot

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:31

Heel veel sterkte! Klinkt alsof je een eerlijke keuze voor haar hebt gemaakt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 00:14

Ik verplaats dit even naar In Memoriam. Sterkte met dit verlies :knuffel:

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 00:25

Wat een prachtig paard. Heel veel sterkte

cariena1
Berichten: 936
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:36

Veel sterkte

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:41

Wat een mooi eerbetoon heb je voor Fancy gemaakt, en wat was ze prachtig!! Jammer dat jullie niet langer van elkaar hebben mogen genieten. Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Fancy.....

Feanyth

Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 08:49

Dank jullie wel.
Ze wordt vreselijk gemist.

Ze was niet alleen prachtig, maar vooral ook een echt karakter met humor. Vele kinderen waren ook gek van haar. Ook omdat ze super netjes snoepjes aannam met alleen haar lippen van de kleinste handjes. Ze hoefde nooit bang te zijn dat ze perongeluk in hun handjes beet.

Kom nog regelmatig op stal om te helpen etc, maar het voelt absoluut niet hetzelfde. Heb op dit moment beduidend minder plezier aan.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:55

Ow wat sneu zeg..wat een prachtig dier was het!

Heel veel sterkte met het verlies en deze moeilijke periode.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:54

Heel veel sterkte gewenst, voor Fancy met liefde gedaan maar wat triest om zo
jong afscheid te moeten nemen…

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:59

Wat een prachtig paard. Ik kan me voorstellen dat dat geen makkelijke keuze is geweest. Heel veel sterkte. :(:)

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ode aan mijn Trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:10

Wat een prachtig paard, en wat een moeilijke keuze moet het zijn geweest om deze dappere stap te nemen, ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je grote trots... :knuffel: