Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 22:24

Deze week heb ik afscheid genomen van irish die ik al sinds mijn 15e had. Ik heb mijn leven langer met dan zonder haar geleefd. Ook op bokt is ze onderwerp geweest van diverse topics.

Irish Lucky Lady 1991-2023


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:31

Ohh dat is moeilijk zeg… wat een lange tijd… heel veel sterkte :(:)

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:32

Heel veel sterkte.

Ik heb mijn haf 21 jaar gehad. Toen ik hem moest laten gaan, heeft hij een stuk van mijn hart mee genomen. Maar wat ben ik dankbaar dat ik hem tot het einde bij me heb mogen hebben...we hebben elkaar volwassen zien worden, ik heb hem ouder zien worden.

Stop je verdriet niet weg, want het heeft alle recht er te zijn. Wat een fantastische avonturen zullen jij en Irish samen beleefd hebben. :(:)

Wintu

Berichten: 2930
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:33

Dat is moeilijk, ik spreek uit ervaring. Het gat is enorm als een dier zo enorm lang bij je is geweest. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je grote vriendin :(:)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:34

Heel veel sterkte! Je leven is verweven. Zo een lange tijd bij je gehad.
Hoe zeerder het doet, hoe mooier je het samen hebt gehad. Laat je verdriet er zijn. Hoe pijnlijk ook het is logisch dat je haar enorm mist.

Wesseltje

Berichten: 2180
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:44

Heel veel sterkte! :knuffel:

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:44

Jeetje wat een verlies.. ik ken jullie al zolang samen op bokt..
Heel veel sterkte met dit enorme verlies

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:45

Wat moet dat enorm zwaar zijn, na zo'n lange tijd.
Heel veel sterkte. Jouw paard heeft wel een mooie leeftijd behaald.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:02

Jou Irish is meer dan goud waard, in haar eigen mooie zelf, in alle dingen die ze jou heeft mogen leren, als in alle geweldige herinneringen die ze achter laat.

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:06

Sterkte met dit grote verlies. Jullie zijn zo lang bij elkaar, ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
Ze heeft dankzij jou ook een prachtige leeftijd bereikt. Je mag er trots op zijn. :knuffel:

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:23

Heel veel sterkte met het gemis van Irish wat was zij een Lucky Lady met en bij jou ...
Zo lang samen geweest ... :knuffel:

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:51

Wat zijn jullie lang samen geweest, prachtige leeftijd heeft ze gehaald. De foto's zijn dan vast ook maar een kleine greep uit de vele herinneringen. Sterkte met het verlies.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:08

Ik kan geen tips geven over hoe je het doet..voor mijn gevoel neemt zo'n paard een stuk van je hart mee wat nooit meer terug komt.

Maar je moet door..ergens krijgt het een soort plekje.

Heel veel sterkte met het verlies, het was een prachtig dier!

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:15

Dat is inderdaad een heel groot gemis. Heel veel sterkte.

Ik heb mijn eerste paardenliefde ook zo lang gehad. Vanaf mijn 15de. Hij is nu al jaren dood maar nog elke dag in mijn gedachten en voor altijd in mijn hart.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:26

Jeetje, wat een immens verlies en verdriet miet dat zijn... heel veel sterkte Y;(

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:36

Ach, die ken ik nog wel van vroegah. Heel veel sterkte met het verlies, het lijkt me niet te doen dat je haar na zo'n tijd moet missen. Ik vond 7 jaar al lang... Maar je hart zal helen, al duurt dat even... :(:)

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:04

Lieve Irish, wat een groot gemis! Heel veel sterkte! Y;(

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:23

Wat een ontzettend groot verlies, einde van een tijdperk!

Heel veel sterkte! :(:)

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:18

Ik weet niet hoe je dat doet.. Ik heb het bijna 6 weken geleden moeten doen, en ik snap nog steeds niet hoe ik dat gedaan heb.

We moeten sterk zijn voor hen. Ook als ze er niet meer zijn.
Het was voor mij de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten nemen.. Ik was er nog niet klaar voor - maar dat zijn we volgens mij nooit.

Ik probeer nu heel bewust aan alle mooie momenten te denken. Wij waren 11 jaar en half samen, dus dat is geen enkel probleem - we hebben zo ontzettend veel mooie herinneringen! Ze was een derde van mijn leven bij me.. Ik ben zoveel verloren..

Maar ik merk wel dat het steeds beter gaat. De eerste week was ik echt alleen maar een wrak en voelde ik enkel en alleen de pijn, het verdriet, het gemis. Dat voel ik nog steeds, maar ik probeer mijn gedachten dan bewust naar de mooie momenten te sturen. En dat helpt wel een beetje. Ik kan weer (vrij waterig) lachen als ik aan al die fijne momenten denk.

Het gemis zal altijd aanwezig zijn. Het is nog steeds heel onwezenlijk. Ik heb het heel moeilijk met "nooit meer". Maar dan probeer ik te denken: je hebt zoveel tijd met elkaar gehad, en dat was echt een heerlijke tijd! Ik probeer met man en macht vooral dankbaar te zijn voor alles wat we samen hadden. Ik probeer mezelf eraan te herinneren dat ik zoveel zo goed gedaan heb voor mijn Daisy, dat ik haar gedurende 11 jaar en half een prachtig paardwaardig leven heb mogen geven, en dat ze nu hierboven pijnvrij is.

We hebben het goed gedaan. Nu moeten we zonder hen verder - en dat doet verdomd veel pijn.
Maar onze harten zijn rijkelijk gevuld, en daar moeten we dankbaar voor zijn.
Heel veel sterkte met dit immense verlies. Het is zoals Fransje23 zegt: het einde van een tijdperk... De enige reden dat dat zoveel pijn doet, is omdat we hen zo graag zagen - en zij ons. Die ervaring, die band, pakt niemand ons nog af. Hou je vast aan alle mooie herinneringen. En op een dag kunnen we het een plaats geven. Hier zijn er nog veel huilbuien - het is ook nog maar zo kort geleden.. Maar echt - stukje bij beetje gaat het een beetje beter.. Courage.. xx

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:39

Heel veel sterkte!

Ik heb 10 weken geleden geheel onverwacht afscheid moeten nemen van mijn alles. Van mijn 17e tot mijn 39e in mijn leven geweest. Hetzelfde als bij jou, langer met hem dan zonder hem geleefd. Het doet pijn, heel veel pijn! Maar heel langzaam kan ik merken dat ik steeds vaker tussen de tranen door met een glimlach aan hem terug denk. Laat het verdriet toe en geef het de tijd. Een vriendin van mij verwoorde het heel mooi. Echte liefde doet pijn. En dat doet het. Maar langzaamaan gaan de mooie herinneringen het verdriet een beetje overnemen.
Nogmaals heel veel sterkte en hele dikke knuffel Y;( Y;(

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:38

Ik heb het ook meegemaakt, na 25 jaar helaas in moeten laten slapen. Het is inmiddels al ruim 6 jaar geleden, maar vanmorgen dacht ik er nog aan hoe zeer ik die clown mis. Hoewel er andere paarden in mijn leven zijn, het is op stal niet meer zo als toen. Maar het was ook echt mijn maatje zoals geen ander dat ooit geweest is. Maar toch, de mooie herinneringen blijven en vullen het gat wel enigszins op.

Heel veel sterkte met dit grote gemis.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:56

Heel veel sterkte. Wat een prachtig paard was het. En neem de tijd.. heb in december m’n paard moeten laten inslapen, 26 jaar samen. Ik voel me incompleet.. dit verwerk je niet in een paar weken.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:21

Och meid, ik zie het nu pas. Je lieve wijze dame... Rouw, huil, het hoort er allemaal bij, en eens krijgt het een plekje.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Hoe neem je afscheid na 25 jaar…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 01:41

Jeetje, ook ik zie dit nu pas, Irish…. Weer een tinker legende minder…
Ze was een prachtige dame, ik vond haar altijd zo’n bijzondere uitstraling hebben.

Maar hoe je afscheid moet nemen kan ik je ook niet vertellen. Ik heb inmiddels alweer 2 jaar geleden heel plotseling en onverwacht afscheid moeten nemen van Jordy na 20 jaar samen, en het voelde alsof mijn hart in duizend stukjes brak. Het doet nog steeds pijn en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk.
Dat eerste verdriet is zó rauw en intens, en nog steeds kan ik vol schieten als ik aan hem denk, maar ik ben inmiddels vooral blij dat ik hem zo lang heb mogen kennen.

Heel veel sterkte met het verlies van deze grande dame.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 03:34

Ach jeetje heel veel sterkte. Ik zal haar niet vergeten, wat heb ik een leuke herinneringen aan jullie.