just Kid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

just Kid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 15:27

Afbeelding

9 januari heb ik afscheid moeten nemen van Kid, ik heb een groot gat in mijn hart.

In augustus 2007 ging ik kijken bij een paard, mijn eerste eigen paard, wat vond ik dat spannend. Hoe ze daar in de stal stond, staat op mijn netvlies gebrand, wat een prachtige merrie en die zou zo van mij kunnen worden.

Omdat ik een eigen paard had, ben ik lid geworden van Bokt, eerder las ik wel mee maar nu vond ik dat ook actief kon meepraten, ik heb ook een heel aantal jaren als lid van de BZC deel uit gemaakt van het Bokt team.

We hebben veel nieuwe mensen en paarden leren kennen, niet alleen via bokt maar ook via de stal waar ik met Kid stond.
Western rijden is echt wel moeilijk, we hebben dat samen geleerd.
Kid is allround gefokt en de echte reining onderdelen kon ze wel maar niet op wedstrijdniveau. En ik vind het wel heel leuk om te kijken maar zelf meedoen hoeft niet zo nodig. Ik heb haar wel altijd zo getraind dat ze haar lijf zo goed mogelijk kon gebruiken maar ze vond het maar stom :roll: Ze wilde buiten rijden! Niet dat ze zo dapper was hoor... pffff ook dat hebben we samen geleerd, eerst aan de hand, alle enge dingen onderzoeken dan al rijdend maar nog steeds bij alle spannende dingen in overleg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Samen met Ibbel hebben we op het Kootwijkerzand prachtige buitenritten gemaakt, dan reed ik s'ochtends eerst van Zeewolde naar Lelystad waar Kid stond en van daar naar Kootwijk en dan s'middags weer terug, en ik maar roepen; Kijk eens hoe mooi het hier is, kijk dan. :wow:

Afbeelding


Afbeelding


Sinds 1,5 jaar wonen we hierdoor zelf in Kootwijk en Kid is natuurlijk meeverhuisd en kwam vlak achter mijn huis bij de buurvrouw te staan, hoe bijzonder is het dat je dan je paardje op 3 minuten van je huis hebt staan ipv 30 minuten met de auto.
Gewoon je paard in de tuin *\o/*

Afbeelding

Ik had zo graag nog een paar jaar met haar over het zand en door de bossen willen galopperen


Afbeelding


Maar ze liep niet meer altijd helemaal zuiver en het beslaan lukte niet meer, ze ging er dan bijna bij liggen.
Maar een poosje ijzerloos ging eigenlijk heel goed... dacht ik, ze is tenslotte al 19 dus ja dan word je wat stijf, toch?

Tot ze van de ene op de andere dag bijna op 3 benen liep en de volgende dag weer goed.

Eigenlijk wist ik toen wel dat het niet goed was en heb ik een afspraak bij de Lingehoeve gemaakt om verder te kijken dan alleen naar de voeten en de dunne zolen. Ibbel ging met me mee.

Dat was gisteren.
Het was erg, het was nog heel veel erger dan dat mijn lieve merrie met haar grote hart mij had laten zien.
Pas daar viel ze echt door de mand, het was hartverscheurend om met haar te draven en dat ze dat gewoon voor en met me deed terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet kon. Ook niet na uitverdoven.
De röntgenfoto's lieten zien dat ze helemaal stuk was, de voorknieën waren zo geregenereerd dat ze ze eigenlijk niet kon buigen, achter had ze spat en de zolen waren extreem dun. Ze had veel pijn.

We hebben ter plekke besloten dat we haar niet meer mee naar huis zouden nemen. We hebben haar op de kliniek laten inslapen.

We hebben een mooie reis gemaakt samen, ze heeft me zoveel gegeven en gebracht, ik ben haar dankbaar en had heel graag nog wat meer tijd gehad samen.

Dag lieve Kid
Ze zou dit jaar 20 zijn geworden.


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door justkid op 10-01-20 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: just Kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:30

Heel veel sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: just Kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:33

Heel veel sterkte

Anoniem

Re: just Kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:35

Ach nee ;(
Heel erg veel sterkte! Y;(

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:37

Even dacht ik: toch niet dé Just Kid, maar wel dus...

Wat ontzettend verdrietig, maar wat vind ik het dapper dat je direct de knoop hebt doorgehakt en haar verder lijden bespaard hebt. Heel veel sterkte. :(:)

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:40

Een ontzettend verdrietige, maar ook een heel knappe en goede beslissing. Heel veel sterkte.

Kid was een knappie en ze heeft het zo fijn gehad bij je! Ik hoop dat je vooral terug kan kijken op een paardenleven vol goede herinneringen. Want ze heeft het echt goed gehad. Ik zal de ritjes die we samen hebben gemaakt niet snel vergeten!

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: just Kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:41

Oh die ga je missen. :(:) wat sneu! Heel veel sterkte, ik heb nog mooie herinneringen aan jullie in een vroeger topic.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:43

Ik vind je besluit ook enorm dapper en zo eerlijk naar Kid toe. Maar man, wat moet dat pijn doen.
Ik heb Kid 1x ontmoet tijdens onze Veluwerit jaaaaaaaaren geleden. Wat een mooie merrie. Haar zachte uitstraling, maar toch haar ijzersterke mening, jouw spiegel, de ups en downs die je met haar hebt gehad.
Ze is een enorm hoofdstuk in jouw leven, ze is een deel van je ziel, van jou.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe met dit een plek geven en als het jouw tijd is het gat in je hart te vullen met de mooie herinneringen die het verdriet zullen verzachten :*

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:53

Prachtige, lieve Kid.. hartverscheurend dat het zo moet eindigen voor jullie... ;( Wat een schok, wat moet het verdriet intens zijn...

Kid haar verhaal had nog zoveel langer moeten worden.
Y;( dikke knuffel voor jou, je had geen andere keuze. Maar dat maakt het niet minder verdrietig.
Heel, heel veel sterkte. :*

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:02

Verdrietig dit ;(
Veel sterkte met het verlies van je mooie paardje Y;(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:03

Och nee Kidje! Je hebt wel vaker met haar gezondheid in je maag gezeten jaren terug kan ik me herinneren, maar dat het einde nu al zo onvermijdelijk zou zijn had ik niet zien aankomen. Wat een leegte. Ze was zo'n prachtig dier, zo intens lief en dapper. Tot het einde dus, zo te lezen. Dag lieve Kid en lieve Corrie wat zul je haar missen, onbevattelijk. Heel erg veel sterkte.

Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:07

Neee niet Kiddie. :(

Veel sterkte met dit verlies

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:08

Rije schreef:
Och nee Kidje! Je hebt wel vaker met haar gezondheid in je maag gezeten jaren terug kan ik me herinneren, maar dat het einde nu al zo onvermijdelijk zou zijn had ik niet zien aankomen. Wat een leegte. Ze was zo'n prachtig dier, zo intens lief en dapper. Tot het einde dus, zo te lezen. Dag lieve Kid en lieve Corrie wat zul je haar missen, onbevattelijk. Heel erg veel sterkte.

[ [url=m/P704JU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, wat een schattige foto :+:

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:09

Heel veel sterkte met het verlies... Als ik de foto's zo zie heb je ontzettend veel mooie herinneringen aan haar. Y;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:18

Ah nee niet Kid. Ik lees het met tranen in mijn ogen. Heel veel sterkte met dit verlies. Ik weet helaas zo goed hoe het voelt. Hele dikke digitale knuffel voor jou :(:)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:21

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je prachtige merrie!
Wat heb je mooie woorden over haar geschreven .
Helaas was er geen andere keuze voor jullie .

Maar ze laat mooie herinneringen achter in je hart...

pien_2010

Berichten: 43260
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:23

Wat een mooi IM heb je gemaakt van dit bijzondere paard. Jullie band is zo voelbaar zoals deze altijd was in jullie topics. Sterkte meid!!
Dit soort paarden worden zo gemist, voor altijd in je hart. Dat ze met Hercule op de eeuwige weiden mag galopperen zonder pijn!

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:31

|( sterkte!!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:34

Potverdorie, dat vind ik heel erg voor je. Heel veel sterkte, dappere keuze gemaakt Y;(

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:39

Mooi IM voor een grootse merrie. ;( :(:)
Heel veel sterkte, zo'n paard laat inderdaad een enorme leegte achter.

Ibbel

Berichten: 49124
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:43

Echt zo oneerlijk, zo'n fijn lief paard. Maar ze was echt, écht niet goed op de foto's. En ook niet meer te repareren niet-goed. Zo ontzettend triest en zonde.

Maar de goede herinneringen zijn en blijven er.

Run free aan de andere kant van de regenboog Kid!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:50

Och nee toch Corrie, niet jouw lieve Kid |(

Wat een dapper paard is het dan toch geweest he, dat ze ondanks alles wat ze mankeerde toch probeerde om te laten zien dat ze 'goed' was. Dat zegt ook alles over haar karakter.

Ook over jouw karakter trouwens want je kiest niet voor de makkelijkste weg door haar terplekke achter te laten en in te laten slapen. Imo. wel voor de 'beste' weg, maar je hebt er wel een groot hart voor nodig.

Ontzettend veel sterkte voor de komende tijd. Ik hoop dat het verdriet mag gaan slijten en dat je vooral heel veel mooie herinneringen mag gaan hebben aan jouw SuperKid :(:)

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:59

Heel veel sterkte met het verlies van je bijzondere paard!!

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:02

Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriendin. Je IM spreekt boekdelen: de levenslust, de liefde en het avontuur spat er vanaf. Ik hoop dat de tijd het gat in je hart wat gaat kunnen verzachten.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: just Kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:05

Wat dapper, maar eerlijk om haar te laten gaan na de uitslagen van gistermiddag.

Heel veel sterkte met het verlies en koester de herinneringen.