Dag lieve Amber

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 21:10

Amber v.d. Kleine Vlier. 2005-2018

In 2007 kwam Amber bij ons wonen als gezelschapspony voor mijn kwpn en fjord. Mijn KWPN was helemaal verliefd op haar nieuwe "veulentje", maar Am dacht de baas wel te kunnen worden dus ging flink slaan. Tosca pikte dit opeens niet meer en gaf dus een klap terug, daar schrok je zo van dat je omver viel. Welkom bij de club ;) :+

Afbeelding

Als 3 jarige mocht je mee op show en naar de keuring. Tijdens je 1e show kreeg je de 1e plaats! Wat was ik verbaast en trots! Ook met leading rein en onder het zadel mocht je meedoen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een nare val ben ik gestopt met rijden en is de kwpn weg gegaan. Jij werd gedekt en kreeg ik 2010 een prachtig hengstveulen, Cobalt. Je had ons inmiddels al lang aangestoken met het Welsh virus en zo kwam er in 2010 nog een 2e merrie met veulen bij.

Afbeelding

In 2012 mocht je opnieuw "mams" worden. Dit keer van een merrieveulen. Awydd's Jade.

Afbeelding

Afbeelding
Met haar beide kinderen. Cobalt is kort hierop verkocht.


Afbeelding

Helaas kwam dit jaar de eerste kwaal naar boven; Zomerexceem. Met deken op gelukkig goed te controleren.

Tussendoor werd je nog gereden voor de wagen en onder het zadel door diverse kinderen. Je genoot altijd volop van aandacht.
Helaas kwam aan het rijden in 2013/2014 een eind doordat je last kreeg van je luchtwegen. Stofvrij hooi en 24/7 was het advies en daar knapte je weer behoorlijk van op gelukkig. Wel lastig met zomerexceem want dan heb je ze liever in de schemering binnen, maar goed met deken en smeren best te doen. In die tijd hielp je mee met het opvoeden van 2 jonge merries; Jade en Aila.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nichtjes waren ook groot fan van je. Dus die mochten af en toe een rondje rijden. übervoorzichtig vervoerde Am haar kostbare lading. Ze hield niet van knuffels aan haar hoofd, maar lekker poetsen was prima.

Afbeelding

Afbeelding

Helaas in 2015 werd je voor het eerst hoefbevangen. K*T!
Dat betekende weer aanpassingen voor je, je mocht nog maar beperkt op het gras. Een paar maanden later volgde de 2e keer, de dierenarts kwam om je in te laten slapen. Gelukkig zag deze het minder somber in als ons en met wat buut stond je een half uur later te rennen en bokken door de bak, wat heb ik toen staan janken!

3 jaar na de eerste keer "inslapen" volgde, in die tijd ben je regelmatig opnieuw (bijna) bevangen geraakt. Zodra je weer stijver ging lopen was het weer een paar weken in de bak en terug opbouwen. Helaas deze winter raakte je zelfs ook bevangen. De periodes dat je goed liep werden steeds korter.. We zagen je ook steeds minder gaan bewegen en draven viel gewoon op, dat wat je het liefste deed..
1,5 week terug was het weer zo ver; en dit keer hebben we de moeilijke keuze gemaakt; een leven zonder gras vonden we niet meer waardig voor je. Met 2 zakjes buut p/dag had je nog een fijne week, lekker een hele dag op het gras.

Vanmiddag heb je nog zoveel slobber, wortels en appels gekregen totdat je er bij weg liep.
Lieve Am, het gaat je goed, bedankt voor alle fantastische jaren.

Afbeelding

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:20

Een mooi eerbetoon aan een mooie pony. Heel veel sterkte.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:30

Mooi eerbetoon aan je pony!!
Heel veel sterkte!!! Y;( Y;(

Hoe vaak je er al voor gestaan heb om je paard in te laten slapen, het blijft altijd lastig en k**te.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 06:54

Dankjewel, idd madje de knoop doorhakken is lastig. Was voor ons de eerste keer dat we een paard moesten laten inslapen (we hebben al 17 jaar paarden..) viel zwaar en we hebben het diverse keren willen cancellen als je haar dan met buut iets ziet opknappen. Maar goed je weet dat ze pijn heeft, nu niet meer :)

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:58

heel veel sterkte..maar wat een mooi verhaal

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 06:50

Dankjewel lightie.
Uitgelicht vandaag, nog een keer stralen :) wat mooi :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:16

sterkte met het verlies, wat een ontzettend leuke pony was dat!

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:44

Sterkte met het verlies Y;(

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:33

Wauw, ik zag je in uitgelicht staan en dacht: wat een prachtige pony(‘s). Pas aan het eind besefte ik dat het om een IM gaat.. wat sneu zeg.. veel sterkte met dit verlies!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:57

Precies hetzelfde meegemaakt.. moeilijke beslissing maar echt de juiste! Vooral als je ze het zo goed ziet doen op zoveel buut, dan weet je hoeveel pijn ze heeft zonder buut. Heel veel sterkte gewenst’

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:04

Jeetje wat een heftig verhaal, ontzettend veel sterkte!

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:36

Ah knappe Amber, wat ontzettend sneu. Heel veel sterkte boeflover.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:42

sterkte meis

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:02

Heel veel sterkte! Misschien is het wel nog een soort steun dat je weet dat zei het nu beter heeft en dat je haar dochters nog hebt!

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Dag lieve Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:16

Sterkte, was een erg mooie merrie!