haflinger Imara: a little star in heaven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 00:57

Vandaag is het 2 maanden geleden dat ik mijn allerbeste vriendje, mijn maatje en therapiepaardje heb moeten laten gaan. Imara ging veel te vroeg, veel te snel en ik zal nooit begrijpen waarom. Gelukkig heeft ze een ontzettend snelle dood mogen hebben, een hartaanval op 6-jarige leeftijd..

Lieve, lieve, lieve Imara. Mijn once in a lifetime paard. <3

Een laatste ode aan het paard die zowel mijn leven als die van de fokster en eerdere eigenaar heeft verreikt.

---------------

07-08-2013 - 24-01-2015
10-04-2017 - 11-02-2018 ☆



~ Op 7 augustus 2013 kocht ik mijn allereerste eigen pony: een 2.5 jarige haflingermerrie. Mijn trots ging met me mee naar huis, na lang dromen van een eigen paard!

Afbeelding


~ Na een dik jaar werd het tijd voor zadelmak maken, dus met wat hulp van een stalgenootje werd Imara een heuse rijpony. En wat voor één! Zadelmak geboren denk ik.

Afbeelding


~ Een flink dieptepunt hakte erin waarop ik besloot Imara te verkopen. Door mijn depressie kon ik haar niet meer de liefde, aandacht en het geduld geven wat mijn lieve pony verdiende, dus vond ik een 5-sterren huisje in Drenthe. Imara mocht een moeder en dochter heel gelukkig gaan maken en kwam met vriendjes in de weide.

Afbeelding


~ Na heel veel tranen en weggestopt verdriet durfde ik het na een jaar aan: op bezoek bij Imara! Ik werd zelfs bijrijder van mijn oude pony en stapte iedere week 45 minuten in de auto om een uurtje Imara te kunnen rijden. Waar ik eerder de klik dacht te missen kwam deze weer helemaal terug. Wat was ik blij dat ze zo nog een klein beetje 'mijn' pony bleef.

Afbeelding


~ Eind maart 2017 besloten de moeder en dochter om Imara te verkopen vanwege te weinig tijd + een vreselijke puber pony. Ik had eerste keuze dus moest een beslissing maken: Imara voor altijd in mijn leven of Imara voor altijd kwijt.. Ik heb veel nachten wakker gelegen, met mijn ouders overlegt en tranen gelaten. Nee, ik kan haar niet geven wat ze nodig heeft. Ja, ik ben het beste baasje voor haar. Nee, ze is hartstikke moeilijk. Ja, ik heb haar nodig, ik hou van haar. Jep, ik hield van haar dus besloot haar terug te kopen. 10 april 2017 stond mijn eerste eigen pony weer in mijn stalletje. En wat was ik blij met deze vreselijke draak van een pony!

Afbeelding


~ Na veel grondwerklesen, rijlessen en ontelbare buitenritjes met vriendinnetje Tessa en haar bijrijdpony groeiden we weer naar elkaar toe. Het staken in de bak werd opgelost, evenals het staken aan de hand. Stapritjes aan de hand werden dappere galopritten over de dijk en we zijn zelfs naar huis gereden! Er staat een paard in de tuin! Ook onze ritjes naar het strandje werden wekelijks.

Afbeelding


~ Het leven is niet altijd zonneschijn

Afbeelding


~ Na alle buitenritjes en leuke dingen zijn we van stal gewisseld. Helaas zijn we na 3 maanden weer gewissels, maar dit keer naar de stal waar we zijn begonnen. Wat een fijne plek! Ze hebben zo onwijs goed voor mijn knappe haflinger gezorgd! De buitenritjes hielden niet op, maar de dag waar we zo naar toe werkten en naar uit keken werd ook een dag om nooit te vergeten. Imara verdiende een prachtige eerste premie op de merriekeuring!

Afbeelding


~ Na de keuring trainden we hard door voor ons debuut in de klasse B dressuur.

Afbeelding


~ En inderdaad.. 6 januari 2018 reden we onze eerste dressuurwedstrijd.

Afbeelding


~ Elke dag begon ik meer van haar te houden en deden we dingen zoals grondwerklessen (parelli), dressuurlesjes, buitenritten, poetsen, knuffel, meer knuffelen en nog meer knuffelen! Mijn haflinger was mijn beste vriend en ik kon al mijn verhalen bij haar kwijt. In de nazomer van '17 hebben we een prachtige fotoshoot op de heide gedaan, waarvan de resultaten me erg dierbaar zijn geworden.

Afbeelding


~ Op 11 februari 2018 werd ik gebeld rond 18:00. Het ging niet goed met Imara, dus als het kon moest ik naar stal komen.. Eenmaal op stal zag ik het al.. Mijn arme, allerliefste en mooiste paard was overleden. Imara van de Achteres, mijn beste vriendin.

Afbeelding


~ Mijn laatste keer op haar rug was heerlijk. Ze was vollop aan het briezen, liep heerlijk ontspannen en ik maakte mijn laatste foto van haar - op haar rug. Deze laatste keer bij mijn paard had niet beter kunnen zijn. Mijn laatste foto, mijn laatste herinnering.. Gelukkig heb ik ontelbare foto's van Imara: elke foto herrinnert me aan een andere tijd in onze diepe-dalen-hoge-pieken vriendschap. Al mijn facebookvrienden werden vast gek van al die posts! Maar ik was trots, en dat zal ik altijd blijven.

Afbeelding

Afbeelding



Lieve, lieve Imara van de Achteres. Jij bent mijn once in a lifetime paard en ik weet dat je doorleeft in mijn nieuwe vriendinnetje Olivia en haar nog ongeboren veulen. <3

Afbeelding

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 02:01

Jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest.... Vreselijk voor je. Heel veel sterkte met het verlies en geluk met de nieuwe aanwinst.

Voor altijd in je hart Y;(

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 02:18

Wat een ontzettend ontroerend verhaal! Wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest, nog zo omtzettend jong |( Ik wens je heel veel sterkte!

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 02:24

Wat een mooie pony zeg! Vervelend dat het zo plots is gebeurd :(
Heel veel sterkte toegewenst en alvast succes en veel plezier met je nieuwe vriendinnetje en het veulentje dat je gaat krijgen.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 03:10

Nee zeg, wat een drama! Ik hoop dat je het verwerkt krijgt en opnieuw een maatje vindt in Olivia. Y;(

Kaviv

Berichten: 7
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:29

Jeetje wat vreselijk naar zo plotseling... Ik leef helemaal met je mee (mijn beste paardenvriend is ook te jong en plotseling gegaan).
Wat mooi om al die foto's erbij te zien, heel veel sterkte!

Anoniem

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:19

Wat een lieve reacties! Het blijft bizar.. :(

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:29

heel veel sterkte... Je hebt een gouden pony gehad, en prachtige foto's. Vreselijk als ze zo plotseling en zo jong gaan Y;(

Ik hoop dat je heerlijk lang mag genieten van Olivia en haar ongeboren veulentje, en dat je dit een goed plekje kan geven

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:36

Afschuwelijk wat er gebeurt is. Jullie hadden nog vele jaren samen moeten genieten.
We missen die gekke haflinger op stal!

Heel veel sterkte met het verlies, dat blijft moeilijk.
Hopelijk mag je nu genieten van Olivia en straks ook van haar ukkie. Even een mooie tijd tegemoet <3

Anoniem

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:43

Lief van je ascha! Straks hopenlijk een heel lief veulentje erbij om het verdriet wat weg te halen!

sofietjevdh
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-02-18

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:56

Heel veel sterkte Y;( Hopelijk vind je een fijn paard in het veulen

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:05

Wat een verdrietig verhaal ;(
Heel veel sterkte met het verlies van je vriendin!

Hoop dat Olivia en haar kleine spruit straks misschien weer wat van dat speciale gevoel aan je terug kunnen geven :+:

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:15

Jeetje wat onverwacht en heftig! Sterkte met dit grote verlies.
De liefde spat van de foto's, dus daaraan zal Imara zeker geen gebrek aan hebben gehad.

Anoniem

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:37

Lief chanel!

Ondertussen mijn kettingen en de pandora-bedel voor de verzorgster binnen!

Afbeelding

Theo257
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-18

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:13

Sterkte ja Y;( , zo te zien hadden jullie een hechte band!
Ja het leven kan soms hard zijn.

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:22

Wat Heftig Marlijn!
Heel veel sterkte Y;(

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:18

Echt zo zonde, zo'n mooie haf! Ik ben blij dat ik jullie nog heb kunnen vastleggen, zodat je nog een fijne herinnering van haar hebt. Heel veel sterkte!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:25

Heel veel sterkte...zo onverwacht..
Jullie waren een mooi duo, dat springt wel degelijk uit de foto's inderdaad.
Mooie sieraden van Imara

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:25

Wat heb je het mooi geschreven! Heel veel sterkte! Weet je waar aan ze overleden is? :*

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:26

Knappe Imara <3
Ik was met mijn dochter bij de shoot die Jetske van jullie ging maken op de hei, omdat een vriendin van ons voor jullie bij Jetske poseerde.
Imara stond zo heerlijk te hinniken en ik kon heel goed zien hoe trots jij op haar was.

Wat onvoorstelbaar verdrietig dat je al afscheid van je liefste maatje hebt moeten nemen. Geen woorden voor.
Hele dikke knuffel voor jou.

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:26

Sterkte Y;(
Gelukkig heb je nog mooie foto's als herinnering. Je kan duidelijk zien dat jullie een sterke band hadden!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:15

Wat verschrikkelijk...heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:20

Banyu schreef:
Wat heb je het mooi geschreven! Heel veel sterkte! Weet je waar aan ze overleden is? :*


de dierenarts is nog langs geweest en zijn antwoord was een hartaanval. Hier kan ik mee leven, dus heb dit niet laten onderzoeken verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:21

Koekie73 schreef:
Knappe Imara <3
Ik was met mijn dochter bij de shoot die Jetske van jullie ging maken op de hei, omdat een vriendin van ons voor jullie bij Jetske poseerde.
Imara stond zo heerlijk te hinniken en ik kon heel goed zien hoe trots jij op haar was.

Wat onvoorstelbaar verdrietig dat je al afscheid van je liefste maatje hebt moeten nemen. Geen woorden voor.
Hele dikke knuffel voor jou.


Wat een lief berichtje! Ze was zo knap die dag!

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Re: haflinger Imara: a little star in heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 02:17

wat een prachtige belevenis met jou mooie haflinger , Heb zelf afscheid moeten nemen van mijn/onze haflinger. Het zijn portretten toch de m2 met hem gehaald we waren op weg naar ze Z ons nooit verwachte doel . Het verlies is vreselijk !!!! Maar een geweldige tijd om terug op te kijken . Wat een karakters zijn die haffies ......
Ze zijn geweldig !!!
Veel sterkte !!!