Until we meet again, Blacky.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 22:45

Morgen is het alweer 3 weken geleden dat ik mijn maatje Blacky heb moeten laten gaan, maar pas nu ben ik eraan toe om een stukje over hem te delen.

Blacky kwam in mijn leven nadat ik een maatje zocht voor mijn paard die door een ongeluk blind was geworden aan 1 oog. Zijn oude eigenaren gingen verhuizen en konden hem niet meenemen en al snel was het duidelijk dat hij zijn oude dagen hier mocht komen doorbrengen.

Hij bleek een echte knuffel draak te zijn, die het maar al te leuk vond om uit te breken en alles op kop te zetten. Keer op keer heeft hij me een grote glimlach bezorgd met zijn gekke snoetjes en streken.
Afbeelding

Omdat Blacky al op leeftijd was toen hij bij mij kwam was de insteek om hem te laten doen wat hij nog leuk vond en aan kon.
Zijn dagen waren hier gevuld met lekker samen met zijn vriendin op de wei ravotten, uren lang knuffelen, de dagelijkse wandelingen en de ritjes met mijn vriend zijn nichtje.
Afbeelding

Waar ik altijd riep dat het een enorm sterke pony was, was het afgelopen januari toch echt mis. Hij begon kreupel te lopen op 1 voorbeen. Twee dagen later werd het me duidelijk dat hij hoefbevangen was en nadat de DA geweest was om dit te bevestigen is hij op pijnstilling, bloedverdunners en maagberschermers gezet. De oorzaak van de hoefbevangenheid was niet te achterhalen, hij was zo op de een of andere dag bevangen zonder veranderingen in zijn leefstijl. Rondom het voerbeleid kon ik niets meer aanpassen, aangezien hier alles al ingericht is op een PPID'er.
Waar het in eerste instantie beter leek te gaan, ging het ook al snel weer berg afwaarts. De pijnstilling moest opgehoogd worden en het bewegen ging steeds moeilijker. Toen hoefschoenen voor hem gekocht, met de schoenen aan ging het ineens geweldig. Hij liep in een vlot tempo weer rond en moest terug gehouden worden in zijn 'stuiter' buien.
Na 1 week ging het langzaam aan weer achteruit, het lopen wilde niet meer en hij had erg veel pijn ondanks de pijnstilling. Toch wilde ik door vechten, zolang hij zou vechten zou ik ook vechten.

Helaas kwam hier nog een probleem bij op.. hij begon vocht vast te houden in zijn gehele lichaam. Zo erg dat de DA zijn hart niet eens kon horen door al het vocht. Op de vochtafdrijvers gezet, maar dit haalde niks uit. Besloten om verder onderzoek te laten doen.. bloedonderzoek en er werd een mest onderzoek gedaan.
Hier kwam alleen uit dat hij een tekort aan albumine zou hebben, wat al het vocht kon verklaren. Ondertussen bleef hij steeds verder achteruit gaan in zijn hoefbevangenheid. Hij lag een groot deel van de dag en kwam zijn stal amper nog uit.

Na het bloedonderzoek ging alles in een heel snel tempo. Waar het de bedoeling was om verder te gaan overleggen met de DA over hoe nu verder, liep het even heel anders. Blacky lag plat, kreunend en nat bezweet in stal. Weer de DA erbij.. erge kramp koliek. DA heeft hem toen anaal opgevoeld, het vocht bleek zijn darmen dicht te drukken waardoor hij dus amper van zijn mest af kon komen nog. Hij is toen behandeld tegen de koliek, maar kreeg van de DA te horen dat ik maar eens goed na moest gaan denken wat ik wilde gaan doen.. als hij überhaupt de avond al goed zou gaan halen.
De rest van de dag ging het rondom de koliek gelukkig goed.

De volgende ochtend was het weer mis.. weer erge koliek.. de ene aanval na de andere. Toen werd het me duidelijk dat ik een keuze moest gaan maken en ik hem niet meer mocht laten lijden. De strijd die we aan het vechten waren gingen we niet winnen.
Het bericht naar de DA werd verstuurd: Het gaat niet meer.. mijn emotie en hart willen hem nog niet los laten, maar mijn verstand zegt dat het tijd is om hem te laten gaan. Aan het eind van de middag zou hij rustig heen mogen gaan.

De laatste uren samen gingen in..
Afbeelding

Ook het laatste uur ging in.. de laatste lekkere snacks en het gras, die hij al weken niet had mogen hebben.. de laatste keer de hoefschoenen aan.. de laatste knuffels en kusjes.. de laatste kostbare momenten..
Afbeelding

Mijn knuffel draak.. 02-02-1993 - 15-03-2018.. until we meet again. ;(

Afbeelding

Afbeelding

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:50

Sterkte. Echt een lieve pony

Naomie

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:52

Nog heel veel sterkte, je hebt alles voor hem gedaan en hem nog prachtige jaren bezorgd Y;( :(:)

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)
Like mijn facebookpagina! http://www.facebook.com/FancyArtNL

Ons minipaardenparadijsje aan huis: http://www.instagram.com/minihorsepower

robbie88

Berichten: 2079
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:56

heel veel sterkte, hi jheeft een mooi leven gehad!

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Annefleur200

Berichten: 1658
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:00

Sterkte... en wat een prachtige foto die laatste

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 01:53

3 week.alweer......
Weet niet wat ik moet typen...Jij en Blacky hebben me geraakt.
Ik heb bewondering voor wat je allemaal voor hem gedaan hebt
Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen met het missen van je grote vriend
Hij was prachtig!!!

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:37

Veel sterkte.

Kaviv

Berichten: 7
Geregistreerd: 11-05-11

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:42

Jeetje wat vreselijk zeg jullie verhaal heeft me echt geraakt... Wat mooi om te lezen dat je zo naar hem hebt geluisterd. Ik wens je heel veel sterkte

www.kaviv.nl voor sieraden met paardenhaar, hondenhaar, lederwerk en woonaccessoires!

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:45

Heel veel sterkte. Je laatste foto is echt prachtig...

Is het al lente?

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 10:29

Dankjulliewel allemaal! Vind het fijn om toch die bevestiging te krijgen dat ik alles voor hem gedaan heb, waar helaas ook die moeilijke beslissing bij hoort. Ondanks dat je weet dat dit het beste voor hem is geweest, blijf je toch de eerste tijd even die twijfels houden of je niet nog meer voor hem had kunnen doen :(

@ vopo914:
Waar ik in het HB topic kwam met het idee van deze strijd gaan wij vechten en winnen.. na een hoop positieve verhalen van de anderen daar.. had ik nooit verwacht dat het zo zou gaan lopen. Kreeg iedere keer weer positieve energie van jullie om door te vechten.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:32

Wat ontzettend liefdevol geschreven en hele sprekende foto’s, je hebt echt alles voor hem gedaan.
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 23:01

Dankjewel!

Kreeg vanmiddag nog een foto van een vriendin van me die er bij was toen hij ingeslapen werd.
Ze heeft me deze nu na 4 weken pas willen sturen, omdat ze dacht dat deze te heftig voor me zou zijn de eerste tijd.

Afbeelding
Krijg er bij het zien ervan weer dat hopeloze gevoel terug. Samen met mijn schoonmoeder, die voor mijn paarden zorgt als ik er niet ben, tranen met tuiten staan huilen dat we het gevecht verloren hadden. ;(

Mijn merrie die vervolgens niet naar binnen wilde, niet wilde eten of uberhaupt maar van die plek weggehaald wilde worden en de hele nacht zo bij haar maatje Blacky heeft staan waken. ;(

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Anoniem

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:09

Ik krijg niet snel waterige ogen bij IM-topics... Maar het verhaal van jou raakt me.
Je hebt een ontzettend mooi topic gemaakt voor je maatje. Hele sprekende foto's ook.

Sterkte!

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:15

Heel, heel veel sterkte..
Prachtige foto's, was ook echt een schat om te zien.
Vooral die laatste foto...
Nogmaals sterkte met het verlies.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: Until we meet again, Blacky.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:24

Heel heel veel sterkte Y;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers