Zaar, doe je de groetjes aan mijn belg daar boven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Zaar, doe je de groetjes aan mijn belg daar boven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 18:40

De tweede in een korte tijd. En zo snel.

Ongeveer anderhalf jaar geleden zette ik dit topic op bokt:

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1887888

Het verlies van Elfried heeft veel voeten in de aarde gehad. Ik heb toen alles van me af geschreven en dat heeft me echt geholpen.

Sinds anderhalf jaar ben ik onderdeel van een kleine en gemoedelijke stal. Ons motto is lol met je knol.
Toen ik daar net kwam was Zara er ook net gekomen. We noemen haar Zaar.
Zaar heeft bij haar vorige eigenaar Z1 dressuur gelopen en door de lichte artrose kon ze de zware dressuur sport niet meer aan. Onze staleigenaar zocht voor haar opleiding een revalidatie paard en Zaar fungeerde hier goed voor.
Zaar heeft een vergroot sesam beentje in haar achterbeen dus we wisten wel dat dit ooit eens mis kon gaan. Maar we dachten meer in jaren.

In het begin sloot ze zich volledig af voor alle mensen. Ze was alle stress en ellende van de wedstrijden enzo aan het verwerken leek het. Ze wilde niet dat je bij haar in de buurt kwam. We hebben haar maar even een maandje gelaten. Langzaam aan kwam ze wat meer naar je toe. Ineens werd ze ontzettend hengstig en dit was het omslag punt. We wilden met haar aan de slag, en ik mocht op haar rijden. We hadden nog geen zadel voor haar dus hebben we de eerste tijd met een bareback pad gereden.

Afbeelding
1e keer op Zaar

Hierna ging het snel. Ze voelde zich goed en ik ging vaker op haar rijden. Ik kreeg les en we leerde elkaar te begrijpen.

Afbeelding

Vooral de bosritten hebben we beide erg van genoten. Ze was zo goed als verkeersmak en was een heerlijk paard om het bos mee in te gaan. En vooral voelde ik me heel veilig en zelfverzekerd op haar rug.


Afbeelding

Afbeelding

Zaar was heel sensibel en eerlijk. Ik heb vooral op freestyle gebied heel veel van haar geleerd. Ik ben veel zekerder geworden door haar en ik heb haar laten zien dat rijden niet altijd stom hoeft te zijn. Ze mocht onspannen en lang en laag. Ze heeft bij ons dik een jaar gewoon paard mogen zijn. Het is gewoon ook een lomp en hilarisch paard die het altijd voor elkaar kreeg om spullen te slopen.

Afbeelding

Gisteravond kreeg ik telefoon van de eigenaresse dat Zaar vreselijk snel achteruit is gegaan. Ze stond in een hoekje in stal en ze staat alleen maar met haar been omhoog en deze kan ze ook niet meer belasten. Ze staat al het houtwerk heel driftig op te vreten omdat ze pijn heeft. Ze is onrustig en staat veel te trillen. Al haar andere spieren trekken samen om dat ene been te compenseren. Ik ben er net even geweest en ik schrok enorm van haar toestand. Morgen word ze uit haar lijden verlost.

Alles van de laatste periode van Elfried komt keihard weer boven. Zaar en Elfried waren beide paarden waarmee ik kon lezen en schrijven en die echt een toevoeging waren aan mijn leven. Ik heb van d'r genoten.

Dag lieve Zaar. Doe je de groetjes aan Elfried daar boven?

Bedankt voor alles Merrie!!!
Laatst bijgewerkt door matyee95 op 11-02-18 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Zaar, doe je de groetjes aan mijn belg daar boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:43

Heel erg veel sterkte

~Riding is the best solution to any problem~

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:48

Heel veel sterkte met dit afscheid!

Spoiler:
Ik neem aan dat jullie de optie hoefzweer uitgesloten hebben? Dit kan ook dit acute beeld geven?

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Kabayo

Berichten: 13889
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:49

Sterkte :(:) Y;(

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:49

Ach nee, heel veel sterkte Y;(

Never apologize for being yourself

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Zaar, doe je de groetjes aan mijn belg daar boven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 18:50

Dankjullie. Zal ik wel nodig hebben. Die spontane huilbuien ook echt....


Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Zaar, doe je de groetjes aan mijn belg daar boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:52

Ik verwacht dat die nog wel een tijdje blijven. Maar, op een dag wordt het toch echt minder.

Never apologize for being yourself

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:55

Heel veel sterkte! Y;(

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 18:56

Nico_lette schreef:
Ik verwacht dat die nog wel een tijdje blijven. Maar, op een dag wordt het toch echt minder.


Weet ik.. had dat met elfried ook. Het slijt.


matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Zaar, doe je de groetjes aan mijn belg daar boven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 17:42

Nou, vanochtend is ze ingeslapen. Ik ben blij en dankbaar dat ik er bij ben geweest. Ze was er klaar voor. Haar hart was al gestopt toen echt net op de grond lag. Dus ze heeft er niks bewust van meegekregen. De kudde reageerde ook heel mooi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers