Slaapzacht lieve lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 08:47

Mijn liefste schat. Wat mis ik je! Ik had je zo graag nog enkele jaartjes bij mij gehad. Maar je tijd was gekomen. Je had al drie jaar de ziekte van cushing en een tumor in de schildklier. Je hartje werd slechter en klopte niet meer regelmatig. Maar je ging je eigen gangetje alles ging goed op jouw manier en tempo.je was 28 jaar en samen waren we voor 22 jaar een duo.

Afbeelding



Maar die maandag morgend 9 april vergeet ik nooit meer.
Ik werd gebeld dat je zware koliek had en in shock ging en totaal uitgeput was.
Dierenarts was er direct en gaf je medicatie. Waar je goed op reageerde. De koliek was in de Loop van de dag voorbij. Maar je stond er nog heel apatisch bij. De dierenarts kwam terug. Je bloedcirculatie was echt niet goed. Hiervoor kreeg je medicatie. Waar je heel goed op reageerde. Je stond er de dag erna smorgens vrolijk en alert bij. En wilde graag eten.
Tijdens mijn middag pauze kwam ik nog even kijken. Maar toen ik je zag staan wist ik eigenlijk al genoeg. Het ging niet meer. Je stond zwaar te zweten en te ademen en liep achterwaarts in rondjes en verloor met momenten je evenwicht. Je was totaal gedesoriënteerd.
De dierenarts kwam met spoed. Maar het was echt niet goed. Je bloedcirculatie was ronduit slecht en je had een embolie gekregen. Je werd al blind hierdoor en kon amper je evenwicht houden.

Toen mocht je van mij gaan. Dit kon ik je niet aandoen. Je bent in mijn armen zachtjes heengegaan. Maar meid ik wilde je nog zoveel zeggen nog zoveel knuffelen. Ik wilde nog zo graag enkele jaartjes met je.
Maar je tijd was er. Je bent terug bij je maatje loeki.

Mis je


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:51

|( heel veel sterkte!
Wat zal je haar missen, helemaal na zo lang een duo te zijn.
Maar je hebt gedaan wat je kon en dat zal ze je altijd dankbaar wezen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:54

Nogmaals veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)
Mooie leeftijd idd, maar dat maakt het verdriet er niet minder om.
Ik had mijn eerste paardje ook 25 jaar bij mij. Het is echt zo'n groot deel van je leven wat je samen deelde ;(

Anoniem

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:56

Sterkte.
22 jaar en jij bent mijn leeftijd... Wauw, wat moeten jullie veel meegemaakt hebben.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:08

Veel sterkte, zo moeilijk om zo'n beslissing te nemen en je geliefde paardje te moeten missen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:14

Het was niet gemakkelijk. Maar had geen andere keuze. Ze zag af en de strijd tegen een embolie kan je onmogelijk winnen.
We hebben zoveel meegemaakt. Ze was mijn steun en toeverlaat tijdens mijn puberjaren. Ze was de grote knuffelbeer voor mijn kids. Altijd zo voorzichtig voor de kids.

Het was geen gemakkelijk paard om te rijden. Maar oh zo lief en teder in omgang. Behalve als de da kwam. Dat was een haat liefde verhouding.
Mis ze enorm. Maar ik heb de beste keuzr gemaakt denk ik.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:16

Pandora2 schreef:
Nogmaals veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)
Mooie leeftijd idd, maar dat maakt het verdriet er niet minder om.
Ik had mijn eerste paardje ook 25 jaar bij mij. Het is echt zo'n groot deel van je leven wat je samen deelde ;(


Weegt zwaar door e zo lang samen zijn en dan moeten afgeven. Meer als de helft van mijn leven zijn we een duo geweest. Ik was amper vijftien als ik ze kreeg. Ik heb het gevoel dat ze constant in mijn leven is geweest. Dat ik niets anders heb geweten dan voor haar te zorgen. En dat valt nu weg. En voelt zo leeg aan nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:18

llora schreef:
....... Maar ik heb de beste keuzr gemaakt denk ik.

Dat mag je heel erg zeker weten, dat je de beste keuze hebt gemaakt. Y;(

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:21

Wat een gemis zal dat zijn!
Maar je hebt echt de enige juiste keuze gemaakt :(:)

Ze zal je dankbaar zijn.
Voor dat, maar ook voor het mooie lange leven dat ze met jou heeft mogen delen...

Heel veel sterkte, Ilora!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:22

Wat lijkt het ziekteverloop hard op het verloop van mijn 24,5 jariger ruin zaliger. Altijd goed op hier en daar een kwaaltje, dan ineens felle koliek, de nodige zorgen gekregen, daarvan zeer goed hersteld (speels gedrag naar mijn andere ruin, tot flink tekeer gaan in zijn schuilstal omdat er niets te eten was (normaal altijd hooi), tot de volgende ochtend, werd hij apatisch en kon/wilde hij niet meer, ging vervolgens in shock en daarna heb ik het besluit genomen om hem laten inslapen.

Daarna heb ik me nog honderduizend keer afgevraagd als ik niet te snel besloten had, de dierenarts zei dat hij niet meer te redden was. Maar het is zo moeilijk te aanvaarden als hij de dag ervoor nog zo goed was en dan ineens er niet meer is.

Heel veel sterkte met dit verlies, ze heeft van een mooi en liefdevol leven mogen genieten, dat is heel wat.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:27

Dat gevoel heb ik ook. S morgens nog zo goed en vier uur later zo slecht. Maar de da zei dat er niet veel aan te doen was. Door de bloedklonter vallen haar functies een voor een uit en haar organen. Ze was ondertussen al blind geworden aan de rechterkant en kon heel moeilijk haar evenwicht houden. Heb mij daarna ook afgevraagd konden we echt niets meer doen. Heb ik de juiste keuze gemaakt? Wat als? Maar nu weet ik dat ik de goede keuze heb gemaakt. Als ik zie hoe mensen er door komen met een bloedklonter.alle eigeblijk hoe slecht ze eruit komen. Dan wilde ik dat mijn paard echt niet aandoen. Ze is terug bij haar trouwe maatje van vroeger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:29

Heel veel sterkte, wat moeilijk na zoveel mooie jaren... Maar de juiste keuze...

Mooie foto's, ze zag er goed uit voor haar leeftijd!

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:44

Wat knap dat je voor haar hebt gekozen, hoe moeilijk ook. Heel veel sterkte!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:00

Heel veel sterkte!!

Anoniem

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:06

Slaap zacht lieve Lotje. Ik heb je nooit in het echt mogen zien, maar de laatste jaren lief en leed en de zorgen over jou van je geweldige baasje mogen delen op een afstand. Ook ik zal je missen en hoop dat je die van mij bent tegen gekomen en dat jullie met zijn 3-en de eeuwige weides onveilig maken.

Veel sterkte lieverd!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 10:19

MiniMeLona schreef:
Slaap zacht lieve Lotje. Ik heb je nooit in het echt mogen zien, maar de laatste jaren lief en leed en de zorgen over jou van je geweldige baasje mogen delen op een afstand. Ook ik zal je missen en hoop dat je die van mij bent tegen gekomen en dat jullie met zijn 3-en de eeuwige weides onveilig maken.

Veel sterkte lieverd!


Ik hoop dat ze met zijn vieren het daar geweldig hebben. Twee grote en twee shets die het daar op stelten zetten. Ze hebben in ieder geval al voor prachtig weer gezorgd de laatste dagen. En nogmaals heel hard mercikes voor al je steun die ik van je heb gekregen. Doet me enorm veel. Dikke knuf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:24

Ja dat is wel een mooie gedachte vind je ook niet? Dat ze het daar met zijn 4-en zijn en de boel op stelten zetten. Zie het al helemaal voor mij; de 2 kleine draken die de rotzooi uithalen en die 2 groten van ons die er hoofdschuddend en glimlachend bij staan te kijken...

Jij ook nogmaals bedankt, want jij bent net zo een steun voor mij geweest lieverd.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 10:26

Graag gedaan. Ik zie het helemaal voor mij die twee grote haha. En dan die twee kleine monstertjes

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:36

llora schreef:
Pandora2 schreef:
Nogmaals veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)
Mooie leeftijd idd, maar dat maakt het verdriet er niet minder om.
Ik had mijn eerste paardje ook 25 jaar bij mij. Het is echt zo'n groot deel van je leven wat je samen deelde ;(


Weegt zwaar door e zo lang samen zijn en dan moeten afgeven. Meer als de helft van mijn leven zijn we een duo geweest. Ik was amper vijftien als ik ze kreeg. Ik heb het gevoel dat ze constant in mijn leven is geweest. Dat ik niets anders heb geweten dan voor haar te zorgen. En dat valt nu weg. En voelt zo leeg aan nu

Herkenbaar... heel veel sterkte... het gemis zal blijven. In september 2016 ook mijn oude paardje moeten laten gaan. Was ook vanaf mijn 15e bij mij. Ook 21 jaar samen lief en leed gedeeld. Ik herken je verhaal. Sterkte!

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 02:05

Heel veel stekte . Tis altijd vreselijk om je paardje te verliezen

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 03:57

Pfieuw, 22 jaar samen ... Dat is niet niks. Ik heb mijn oude dame nu 15 jaar, ken haar 20 jaar ... Je bent zo gewoon dat ze er zijn hé.

Heel veel sterkte!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:26

Het is zo raar dat ze er gewoon niet meer is en dat merk je elke dag in je dagelijkse routine. Ze liep altijd achter mij mee overal naar toe als eten enzo nam. Ze was er constant. Nu merk je wel hoeveel tijd je in een oudje steekt met hun kwaaltjes nu ze er niet meer is. Soms denk ik heb ik nu mijn werk al gedaan? Ik hoop dat ze het goed heeft daarboven. Ik mis ze enorm. 22 jaar lang was ze er .

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:34

Heel veel sterkte. 22 jaar samen is niet niks.
Rust zacht Lotje.
Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:03

Oh, wat herkenbaar....en dat blijft nog wel even :(:)
Nog haar voer willen klaarzetten...nog even naar buiten voor een dekentje?
Extra controle voor het slapen gaan...

En dan steeds: oh nee ;(

Nogmaals sterkte, Ilora en neem de tijd voor je verdriet :*

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: Slaapzacht lieve lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:07

Heel veel sterkte. |(
Alle mooie bloemen worden helaas te vroeg geplukt.. Y;(