Dromen over je overleden paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-17 08:42

Ongeveer 4 maanden geleden heb ik mijn paard moeten laten inslapen tijdens een koliek operatie in de kliniek in Utrecht. Sommige zullen mijn verhaal hebben gelezen.

In de laatste 2 weken heb ik al 2 keer over haar gedroomd, en deze dromen waren zeer intens. Even heel kort gezegd, in mijn eerste droom kwam ze tot leven, en in mijn droom vannacht ging ze opnieuw dood. Maar ditmaal ging ik erbij liggen, pakte haar stevig vast, en vertelde vaak 'het is goed zo, je mag gaan, ga maar'. Ik werd wakker en zag mijn vriend voor me liggen, en begon enorm hard te huilen. Het was zo intens en je bent zo van je padje als je wakker wordt..

Hebben jullie ook wel eens van dit soort dromen gehad en wat kan het betekenen? Vast iets met verwerking, of zouden ze willen laten weten dat ze bij je zijn? ;(

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:51

Dit kan nog wel even gaan duren. Ik droom ook nog steeds op zo'n manier over mijn hond en daar hebben we ruim een jaar geleden afscheid van genomen.

Steppe

Berichten: 2796
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:05

Ik droom met grote regelmaat over mijn paard die ik in januari 2007 heb moeten laten inslapen.
Ik woon dan in een enorm landhuis in het bos met grote weilanden om het huis en in het achterste weiland zie ik haar dan lopen, en na het overlijden van mijn andere paard 2 jaar later zag ik ze samen en ineens liep er nog een paard bij die in 2000 is ingeslapen. Maar zodra ik in mijn droom dichterbij wil komen vervagen ze.

Deze droom geeft mij steun dat ze er nog steeds zijn en dat ik ze niet vergeet.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:16

Ik heb mijn paard in januari laten inslapen en ben al een paar keer huilend wakker geworden omdat ik zo intents over hem droomde. Of ik droomde over hem en wist in mijn droom dat het niet echt was, waardoor ik in mijn droom al heel hard moest huilen. Of ik droomde over een ander paard, waardoor ik hem in mijn droom ook echt mistte en moest huilen.
Ben bang dat dat nog wel even blijft gebeuren.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:32

Pfff dromen..

De dag voordat mijn (verzorg)paard onverwachts werd ingeslagen heb ik gedroomd! Ik droomde dat ik op een paard aan het rijden was en die viel dood neer. Het was niet mijn paard maar en paard dat ik totaal niet ken. En dan de volgende dag overlijdt mijn paard, was heel apart.
Maar nou heb ik wel vaker enge voorspellende dromen :+ Waarvan ik altijd maar hoop dat ze niet uitkomen, maar vaak komt dat wel (of op een iets andere manier).

Nu is het bijna 1 jaar geleden, en hier ook nog erover dromen inderdaad. Nu zijn mijn dromen altijd heel erg intens, ik kan echt huilend wakker worden..

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-17 12:55

Ergens toch wel fijn om te lezen dat meerdere mensen zo dromen. Zou inderdaad nog wel even blijven, maar ergens hoe intens het is, is het wel fijn.. Dan heb je het even, maar als je wakker word is het weg, en dat is zo enorm deprimerend :(. kon je ze me maar terughalen, of even zien.

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:10

Heb dat ook inderdaad. Zowel met mensen als met dieren. Je verwerkt in je slaap de dingen die je bezig houden dus het het is ook wel logisch.
Ik vind het zelf verwarrend bij wakker worden maar ook wel fijn. Een soort geruststellend gevoel dat ze daar nog zijn.

Britta31

Berichten: 13123
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:30

Ik droomde laatst over ons hondje.En ze is al 25 jaar dood.Het was ook geen rare droom of zo.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:35

Ik heb in het begin ook heel erg gedroomd dat mijn paard dood ging, heel vervelend. En op gegeven moment hield dat op en begon ik te dromen dat hij leefde, dat hij weer goed liep en het goed deed. Daar werd ik veel fijner wakker van.
Inmiddels is het meer dan tien jaar geleden en heel soms verschijnt hij nog in mijn dromen, een paar keer per jaar denk ik. Altijd hetzelfde; Hij is er ineens weer, ik ben blij om hem te zien en knuffel hem en dan is hij ook weer weg.
Alsof hij af en toe wil laten weten dat ik hem niet moet vergeten ofzo :o
Ik vind het inmiddels heel prettig om over hem te dromen omdat het heel echt is, ik kan hem weer even helemaal voor me halen en voelen. Ik word er ook altijd blij van wakker.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:56

Ik heb heel lang na het inslapen van mijn paard gedroomd dat hij dood ging en ik hem niet kon redden.
Van brandende stallen, ziekte tot instortende gebouwen. Heel naar, ook overdag, bij lange stukken in de auto zag ik voor mij hoe hij ingeslapen werd en raakte ik aardig overstuur.

Ik heb EMDR training gedaan om stukjes los te kunnen laten en het beeld minder zwaar te maken.

Sinds deze therapie droom ik nog steeds van m. Alleen nu staat hij naast mij in sommige dromen, die niet eens over hem of paarden gaan en voelt dat heel veilig en fijn.

Hoogwaardige producten die bijdragen aan bewuste en positieve communicatie tussen mens en dier
WWW.LOVELANCE.NL voor de paarden- en hondenliefhebber
I N S T A G R A M - F A C E B O O K

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:31

Heb ook nog regelmatig dromen over mijn overleden paard ( wel 20 jaar geleden )
En het is elke keer helaas dezelfde droom
..
Paard is ingeslapen en na jaren kom ik weer eens op de stal waar ze stond , loop naar haar stalletje waar ze altijd gestaan heeft en zie tot mijn afschuw dat ze er nog staat .. al die jaren heeft ze daar gestaan en ik wist het niet .. vreselijke droom die mij een intens schuldgevoel geeft :n

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:38

Ik heb die dromen ook wel gehad. Zeker in het eerste half jaar. Een half jaar nadat Indy overleed, is mijn vader overleden en ook die komt regelmatig in m'n dromen voorbij. Het zal er wel bij horen. Ik vind alleen dat opnieuw afscheid nemen niet zo leuk steeds

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:02

Ik droom soms dat mijn eerste paard dat al in 2005 overleed toch ergens op een stal staat en dat ik hem ben vergeten en dan voel ik me zoooo schuldig. Zo van oh stond je daar en heb ik daar niets meer mee gedaan? En soms droom ik over Whizz mijn paard dat 2 x een koliekoperatie overleefd heeft en ik uiteindelijk toch heel onverwacht aan koliek heb verloren. Dat is meestal ook zo'n soort droom maar ook wel eens dat ik hem weer kan rijden, hij was zo getalenteerd en lief te rijden .. dan word ik toch helemaal gelukkig wakker.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:12

Dat is heel normaal.

Ik droom ook van mijn overleden paard en dat is heel mooi en dan is ie toch nog af en toe in contact met mij en rij ik dus nog af en toe op hem in mijn dromen en of zie ik hem nog af en toe en hij is dan weer helemaal in zijn goede gezondheid, heerlijk!!!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:16

Eind deze maand is het een jaar geleden dat we Lavita hebben laten inslapen.. Ik heb het afgelopen jaar vele keren over haar gedroomd, ene keer fijne dromen en andere keren minder fijn. Het geeft ook verwarring tijdens het dromen, want ookal leeft ze in mijn droom.. Sommige momenten weet ik dat het niet klopt, want ze is er niet meer.

Ene kant heel fijn om haar toch weer even "te zien" andere kant zorgt het vaak niet voor fijn wakker worden.
Het hoort er bij en is denk een stukje verwerking.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:37

Dat hoort bij het verwerkingsproces en is heel normaal. En het is juist goed!

Ik droom ook af en toe over overleden geliefden. Mens en dier!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:45

Ik denk dat het weergeeft hoe gek je met je paard was! Onbewust ben je daar mee bezig!

anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:18

Als je min of meer paranormaal gevoelig bent dan kun je contact hebben met de zielen van overledenen,mens of dier.Wees dankbaar als je deze gave hebt.

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:29

Mijn paard is al 20 jaar dood en toch droom ik heel af en toe over haar. Ik droom dan dat ze niet dood is maar al jaren op stal staat en ik haar niet heb verzorgd al die tijd. Dan voel ik me enorm schuldig en ga gelijk alles met haar doen. Raar he

*****

stephlayy

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:31

Ik heb mijn hond gisteren in moeten laten slapen, ze is 13 jaar geworden en heeft mij zien opgroeien. In mijn droom zag ik haar, het was een vage droom waarvan ik al heel wat vergeten ben. Het belangrijkste dat ik nog weet is dat ik een heel veilig en gerustgesteld gevoel had. In mijn droom wist ik dat ze dood was, maar ik was gelukkig... misschien wel gelukkig voor haar. :(:)

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:04

@fargo en onpaard

Bizar zeg, praktisch dezelfde dromen !

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:11

Ohh daar had ik overheen gelezen. Inderdaad bizar.

Mijn verzorgpaarden zijn dinsdag beiden ingeslapen. Ze waren 26 & 28 jaar oud. Ik verzorg ze al 15 jaar en heb nog nooit over ze gedroomd.

*****

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:24

N4N4 schreef:
Paard is ingeslapen en na jaren kom ik weer eens op de stal waar ze stond , loop naar haar stalletje waar ze altijd gestaan heeft en zie tot mijn afschuw dat ze er nog staat .. al die jaren heeft ze daar gestaan en ik wist het niet .. vreselijke droom die mij een intens schuldgevoel geeft :n


Wat bijzonder. Ik heb exact deze zelfde droom zo nu en dan over mijn ingeslapen paard en verkochte pony.

Edit: zie nu dat er nog meer zijn met dezelfde droom.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:51

En weet je wat bijzonder is?

Ik verkocht mijn arabier vroeger en ik droomde dat ik hem ooit terugvond en weer in mijn eigen bezit had en die droom had ik vaak dat ik overal naar hem zocht, want hij was al 2 x doorverkocht.........en het is nog uitgekomen ook. En jaren later liet ik hem inslapen en nu droom ik nog steeds over hem.

Dus ik zie hem nog af en toe.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:56

onpaard schreef:
Mijn paard is al 20 jaar dood en toch droom ik heel af en toe over haar. Ik droom dan dat ze niet dood is maar al jaren op stal staat en ik haar niet heb verzorgd al die tijd. Dan voel ik me enorm schuldig en ga gelijk alles met haar doen. Raar he

Dat is letterlijk wat ik ook heb, zie eerder. Wat apart!!

FCSA heeft dit ook, zie ik

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers