Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 07:46

Wat een bizar verhaal en wat heb ik een medelijden met jou. Wat heb je het sterk op papier gezet ik voelde gewoon jou emotie!

Heel veel sterkte met het verlies van Namke. Ze heeft nu geen pijn meer en jij hebt haar alle kansen geboden die ze kon krijgen.

Wees trots op jullie avontuur & hou alle leuke herinneren vast.

Vind het heel knap dat je zo van je af kan schrijven, lucht denk ik ook wel op.

Vind de foto die je erbij heb geplaatst juist heel puur, zoals je schrijft een symbool.

O:)

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 08:33

EAST schreef:
Wat een bizar verhaal en wat heb ik een medelijden met jou. Wat heb je het sterk op papier gezet ik voelde gewoon jou emotie!

Heel veel sterkte met het verlies van Namke. Ze heeft nu geen pijn meer en jij hebt haar alle kansen geboden die ze kon krijgen.

Wees trots op jullie avontuur & hou alle leuke herinneren vast.

Vind het heel knap dat je zo van je af kan schrijven, lucht denk ik ook wel op.

Vind de foto die je erbij heb geplaatst juist heel puur, zoals je schrijft een symbool.

O:)


Dankjewel! Ze mocht inderdaad niet ouder worden helaas. Het had maar zo moeten zijn, zeg ik maar tegen mijzelf. Hoe oneerlijk ik het ook vind. Gisteren zat ik alle foto's nog eens door te kijken. En dan ben ik zo trots met een lach op mijn gezicht! Herken alle mooie dingen van haar. Toch besef je dan even niet dat ze er echt niet meer is, maar dat je er zo heen kan rijden de volgende dag. Ook al heb ik haar levenloze lichaam gezien en afscheid genomen, ergens voelt het alsof ze echt niet weg is.. Y;(

Het schrijven doet mij goed, en vooral als mensen het lezen en reageren. Ik schrijf liever dan praten, dan barst ik gelijk in huilen uit.

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:08

Dat snap ik! Ik hoop overigens ondanks dat zij weg is dat jou paardenavontuur niet stopt.

Uit je verhaal geloof ik ook echt dat zij een bijzonder paard was!

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:17

wat was het een schitterend paard. ik wil je heel veel sterkte wensen

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 14:10

EAST schreef:
Dat snap ik! Ik hoop overigens ondanks dat zij weg is dat jou paardenavontuur niet stopt.

Uit je verhaal geloof ik ook echt dat zij een bijzonder paard was!


Ik rij nog wel een ander paardje, maar op het moment te moeilijk om hieraan weer te beginnen.. Misschien ga ik van de week even wandelen, knuffelen en alles eruit huilen. :(

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:18

Neem zeker je tijd, het is moeilijk om weer aan iets nieuws te beginnen. Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies!

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:52

Jullie verhaal... wat een verhaal... mooi hoe jullie toch samen zijn gekomen... het moest zo zijn...

Heel veel sterkte met je vreselijk grote verlies... wat is het leven soms toch oneerlijk....

Rust zacht mooie Namke...

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:07

Shauniraquel schreef:
bertine37 schreef:
Heel erg veel sterkte met het verlies van Namke, wat heb jij veel van dit paard gehouden. Ik ken een fries paard Namke van vroeger, stond zij niet aan de valburgseweg ? Een jaar of 9 geleden ?


Klopt helemaal! Toen was zij nog van de vorige eigenaar. :)


Dan hangt ze waarschijnlijk op foto in mijn woonkamer, wij hebben een tijdje tegenover hem gewoond en hij zette zijn paarden regelmatig in onze wei. Ik heb 2 levensgrote foto's in mijn woonkamer met mijn kinderen aan het hek van de wei kijkend naar de friezen.
Ik heb ook nog foto's van haar van rijtuig ritjes.

DaraBariton

Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:19

Hartverscheurend... heel veel sterkte...

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-17 07:23

bertine37 schreef:
Dan hangt ze waarschijnlijk op foto in mijn woonkamer, wij hebben een tijdje tegenover hem gewoond en hij zette zijn paarden regelmatig in onze wei. Ik heb 2 levensgrote foto's in mijn woonkamer met mijn kinderen aan het hek van de wei kijkend naar de friezen.
Ik heb ook nog foto's van haar van rijtuig ritjes.


Meen je! Zou je daar misschien eens een foto van willen maken? Ben zeer benieuwd! <3

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:10

Ik heb je pb gestuurd. Als het goed is gegaan heb ik de foto's erbij gevoegd

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:35

Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 07:20

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie berichtjes!

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:26

Heel veel sterkte met dit verlies

[RIJ-ITP] Sneeuwpret
Sinds 27-11-2011 trotse eigenaar van een Andalusiër PRE Pablo
Sins 30-11-2013 troste eigenaar van Winny *winnetou*
Bietjuhh : Is there a road I could follow, to bring you back home?

Patrss_

Berichten: 518
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tiel

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:41

Jeetje wat heftig Shauni |( heb met tranen je verhaal gelezen.. Heel veel sterkte met dit immens grote verdriet! Ik hoop dat je het ooit een plekje kan geven. :(:)

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 14:54

Patrss_ schreef:
Jeetje wat heftig Shauni |( heb met tranen je verhaal gelezen.. Heel veel sterkte met dit immens grote verdriet! Ik hoop dat je het ooit een plekje kan geven. :(:)


Ahh dankjewel. Het gaat al wel wat beter, maar vooral 's avonds en in de ochtend is het moeilijk en ontkom je er niet aan....

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:10

Wauw, wat een mooi verhaal heb jij geschreven. Heel veel sterkte met het verlies.

Mag ik vragen - en je hoeft er absoluut geen antwoord op te geven - of er een speciale reden is dat je het wilt uitstrooien op de noordzee met andere dieren, en niet zelf wilt houden? :oo

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:14

Wat heftig... Hartverscheurende gebeurtenis en nog zo'n jong dier. Veel sterkte met het verwerken van het verdriet. Erover praten hielp bij mij veel, helaas moet het ook gewoon slijten. Knuffel! :(:)

M. 21-07-2017. <3

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:27

Wat heb je dit krachtig beschreven, je verhaal raakt ook mij enorm.. Je soulmate missen is niet niets.. :( Sterkte!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 15:30

Stamper schreef:
Wauw, wat een mooi verhaal heb jij geschreven. Heel veel sterkte met het verlies.

Mag ik vragen - en je hoeft er absoluut geen antwoord op te geven - of er een speciale reden is dat je het wilt uitstrooien op de noordzee met andere dieren, en niet zelf wilt houden? :oo


Natuurlijk mag je dat vragen, vind het geen probleem om dit openbaar te vertellen. Ik kon ervoor kiezen, groepscrematie of individueel cremeren. Scheelde 100 euro, dus ga er niet moeilijk om doen. Individueel zou ze dus alleen gecremeerd worden en krijg ik de as opgestuurd. In groepscrematie zou het gebeuren met nog enkele kleine huisdieren en samen uitgestrooid worden over de Noordzee. Dit gebeurt 1x in de 2 maanden. Dan huren zij een boot en strooien als een soort ritueel het as uit van de dieren. Na het uitstrooien volgt er een bloemenzee en varen zij een keer om de plek heen met een luidende bel. Ik krijg zelfs een mail wanneer dit gebeurt en op welke coordinaten zij uitgestrooid worden.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het een erg mooi gebaar vond dat zij met andere geliefde huisdiertjes uitgestrooid word. Dan is ze ook 'niet alleen', naar mijn idee. Vond ik ook met de crematie, mooi gebaar om met meerdere huisdiertjes te gaan, dan alleen. Ik heb altijd met haar naar het strand gewillen maar is er nooit van gekomen, dus een mooie laatste bestemming. Onze droombestemming.
Ook heb ik van haar veel stukken staart en manen en vind as toch misschien een beetje te ver gaan, of naja raar om thuis te hebben. :) Als je vervolgens zelf het as moet uitstrooien is het misschien een minder mooi idee om dit aan de rand van het strand te doen. Waarbij de helft op het strand ligt en de andere helft in zee :'), om het maar even zo te zeggen.

Vandaar mijn keuze! Ik ben in ieder geval blij dat ik kon kiezen voor een crematie, daar ging het mij meer om dan met de Rendac meegeven. Geen fijn idee, aangezien ik half weet hoe dat gebeurt... Ook al is haar ziel weg en haar lichaam levenloos. Vind het respectloos om zo met een lichaam om te gaan waar je altijd als eerste naar keek als je je paardje zag. Zij verdiende iets speciaals. <3

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:37

Shauniraquel schreef:
Stamper schreef:
Wauw, wat een mooi verhaal heb jij geschreven. Heel veel sterkte met het verlies.

Mag ik vragen - en je hoeft er absoluut geen antwoord op te geven - of er een speciale reden is dat je het wilt uitstrooien op de noordzee met andere dieren, en niet zelf wilt houden? :oo


Natuurlijk mag je dat vragen, vind het geen probleem om dit openbaar te vertellen. Ik kon ervoor kiezen, groepscrematie of individueel cremeren. Scheelde 100 euro, dus ga er niet moeilijk om doen. Individueel zou ze dus alleen gecremeerd worden en krijg ik de as opgestuurd. In groepscrematie zou het gebeuren met nog enkele kleine huisdieren en samen uitgestrooid worden over de Noordzee. Dit gebeurt 1x in de 2 maanden. Dan huren zij een boot en strooien als een soort ritueel het as uit van de dieren. Na het uitstrooien volgt er een bloemenzee en varen zij een keer om de plek heen met een luidende bel. Ik krijg zelfs een mail wanneer dit gebeurt en op welke coordinaten zij uitgestrooid worden.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het een erg mooi gebaar vond dat zij met andere geliefde huisdiertjes uitgestrooid word. Dan is ze ook 'niet alleen', naar mijn idee. Vond ik ook met de crematie, mooi gebaar om met meerdere huisdiertjes te gaan, dan alleen. Ik heb altijd met haar naar het strand gewillen maar is er nooit van gekomen, dus een mooie laatste bestemming. Onze droombestemming.
Ook heb ik van haar veel stukken staart en manen en vind as toch misschien een beetje te ver gaan, of naja raar om thuis te hebben. :) Als je vervolgens zelf het as moet uitstrooien is het misschien een minder mooi idee om dit aan de rand van het strand te doen. Waarbij de helft op het strand ligt en de andere helft in zee :'), om het maar even zo te zeggen.

Vandaar mijn keuze! Ik ben in ieder geval blij dat ik kon kiezen voor een crematie, daar ging het mij meer om dan met de Rendac meegeven. Geen fijn idee, aangezien ik half weet hoe dat gebeurt... Ook al is haar ziel weg en haar lichaam levenloos. Vind het respectloos om zo met een lichaam om te gaan waar je altijd als eerste naar keek als je je paardje zag. Zij verdiende iets speciaals. <3


Wauw meid! Zo had ik het nooit bekeken. Wat een super mooi gedachtenis. <3

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 15:50

Stamper schreef:
Wauw meid! Zo had ik het nooit bekeken. Wat een super mooi gedachtenis. <3



Dankjewel! Ben er ook echt blij mee dat ik hiervoor gekozen heb. <3 Y;(

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:03

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie lieveling Namke....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:48

Heel veel sterkte met het verlies van dit knappe paard.. het leven kan zo oneerlijk zijn!
Wat ben jij een goed persoon voor haar geweest! , heb echt moeten slikken bij dit verhaal. Tot aan de laatste foto.. Daar liet ik wel een traantje vallen..

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:12

Wat een verhaal, ik heb hier geen woorden voor...
Heel veel sterkte Y;(

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers