Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-16 15:30

Buck is niet meer... ( [MD] mini shetlander met droes, eet en drinkt bijna niet meer )
Kapot, en stuk ben ik van verdriet
Dat hij me verliet gister avond achterliet
Maar het moest
Dus hield ik mezelf koest

Afbeelding

Als een leven leiden wordt
Dan is het tijd dit te besparen
Dat hebben wij gedaan
Maar ik ben er nog zeer van ontdaan

Lieve schat ik hou van jou, tot aan de maan en weer terug.
Dat weet je toch wel ? Je bent mijn oogappeltje, en dat zal je altijd blijven.
MIJN NUMBER ONE!!

Ruim 10 jaar hebben wij van elkaar mogen genieten,
Stiekem kocht ik jou toen je 1 jaar was en een paar maandjes……… Ik was slechts 14….
Samen zijn we opgegroeid, het is niet gegaan hoe het normaal hoort, maar ik heb nooit spijt gehad.. Lieve Buck wat ben jij een kanjer, een complete vechtersbaas!
Mijn papa was tegen de koop van jou,
Ik had namelijk al 1 shetlandertje en die heb ik met veel pijn en moeite mogen kopen, maar wel altijd zelf onderhouden met een krantenwijkje.
Toen ik hem verplaatste hem van stal, ontmoeten ik JOU!
Ik ging naar het weiland van een klasvriendinnetje haar vader.
Toen was JIJ daar als loeder… een zeer vals weidemaatje, je joeg hem op tot hij kreupel was, je werd niet bekapt en niet goed verzorgd.
Je wist niet wat andere pony’s waren en daarom was je zo enthousiast en gek toen je ze wel om je heen kreeg… Je werd van een vrije pony die alleen in een gigantisch weiland stond, aan een paal in de wei gebonden met een touw om je kaak…
Op een dag was je weg, jou baasje betaalde de huur niet en was hem gesmeerd.
Je werd in een tuin gezet en vanuit een tuin was ik je kwijt geraakt waar je heen was gegaan.
Later bleek je op marktplaats te staan, ik werd getipt door een bokker, via deze bokker en de advertentie link herkende ik de plek. Ik hoopte van harte dat jij daar niet stond, maar jawel daar stond jij dan, dik in de drap met 4 geiten om je heen in een stukje van 4 bij 4.

Ik was jong zat op de middelbare school in de eerste, en een vriendin hielp me.. Marloes ik ben je nog altijd zo dankbaar! Zonder jou, was ik gewoon dood, want Buck is zo belangrijk dat ik de vechterkskracht in me had om door te gaan!
Via een omweg hebben we hem opgehaald…, Zei heeft je opgehaald en ik heb je overgenomen een straat verder.
Ik kon je niet houden, je was zo sterk de drang om te lopen zat toen al in je!
Je was een valse jonge hengst met schurft en luizen.. En geen staart
Waar was ik aan begonnen ?
Ik wilde je opknappen en daarna eigenlijk weg doen, want ik had al 1 shetlandertje en niet veel poen…
Maar je bent nooit meer weg gegaan, je steelde mijn hart, en dat doe je nog steeds!
Niet alleen mijn hart, maar ook die van mijn ouders kreeg je en die van vele andere!

Je bleek een hoop liefde nodig te hebben, speelmaatjes om je heen en je veranderde al snel.
Wat ben je een lieverd geworden ik kan me de tijd bijna niet meer voorstellen dat je zo’n klootzak was!

Met die kleine beentjes van je, maar je mega karakter hebben wij veel shetlander ritten gereden, wedstrijden en diverse andere leuke dingen gedaan! We wonnen zelfs 2x de clubkampioensprijs.
1 keertje in 2 span, en een keer in enkelspan. Wie kan dat nou van zijn mini zeggen ?
In de dressuur deed jij niet je best, serieus doen dat was jou kant niet… Maar laat nou zeggen ik ben toch ook niet vaak serieus ??
Dus deden we veel vaardigheid. Dit was jou spel, je knapte helemaal op en mensen herkende jou niet meer na een dressuur proef. Haha kleine Buck wij hebben samen mooie bekers gewonnen en zelfs vele dingen overwonnen.

Lieve kleine kanjer, met je 80centimeters hebben we samen 3 jaar de Eper paardenvierdaagse uitgereden. 100KM in 4 dagen + de pannenkoekenrit van 20KM daarbij. De mensen bij van start zeiden ‘tot zo he?’ ‘je haalt het niet’ en lachte ons uit. Maar ik wist het wij konnen dit! Na de eerste dag zaten we er nog in, mensen kregen respect voor ons, de 2e dag kregen we een applaus. De 3e dag heb ik naar jou gekeken en je kon nog, we hebben de heide rit ook gedaan. En toen de laatste dag ook gereden + de intocht. We kregen een waanzinnig applaus en van de organisatie als de mensen met vooroordelen hele leuke complimenten. Zie je wel Buck, jij bent een vechter ik ben een vechter samen konden wij dit! En we waren het voorbeeld voor vele andere mensen met shetlander die nu de Eper vierdaagse rijden, of proberen te rijden. Want……. Niet iedereen kan hem uitrijden. Daarvoor moet je karakter hebben, de wil, de conditie en gewoon op en top verzorging. Topper ben jij! Mijn maatje.

Kleine lieverd weet je nog dat ik in opname zat ? Gesloten omdat het helemaal fout met me ging, ik was de weg kwijt ik wilde niet meer verder, het enige wat nog telde was jij. Terwijl jij op een stalling stond en ik niet zomaar bij jou kon komen ben ik aan jou hoefijzer gekomen. Ik tekende wat, en bleef tekenen. De begeleiding die me sterk in de smiezen hield lachte me uit. Ik wilde dit getatoeëerd op mijn been, maar dit mocht niet zomaar dit moest goedgekeurd worden want in een gesloten opnamen mag je geen pijnprikkels.. Omdat jij de reden was dat ik nog verder wilde, hebben ze me het laten doen, de mensen in de Tattooshop hadden respect, we hebben hem ter plaatse daar nog aangepast. We hebben namelijk jou hoefijzer daar onder het kopieer apparaat gelegd en dan mijn tekst zoals ik hem had gedaan erbij. Zo was hij levensecht, en is het nog steeds!
Jij staat op mijn been voor nu en altijd. Want belangrijk ? Dat was, is en blijf jij!!!!!!!!!

Speciaal net voor ik jou liet gaan, likte jij jou hoeijzer af op mijn been!!
Afbeelding

Je hebt gevochten, en nu is het verdere lijden je bespaart, liever kerel ga maar naar waar je heen moet. We komen elkaar nog tegen, wacht je op mij ?
Afbeelding

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:31

Brrrrr bij het lezen van de titel was ik er al zo bang voor ;(

Heel erg veel sterkte met het verlies!!!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

KittyDylan

Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:37

Jeetje, die zag ik niet aankomen :oo
Ik wist wel dat die droes had, dat wel..
Jeetje, sterkte Y;(

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:37

Och, lieve pony. Heel veel sterkte met dit verlies! :(

Jouw paardenfotograaf in Noord-Nederland
www.claudiadermois.nl - Volg mij ook op Instagram

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:38

|( oh meid wat vreselijk... rip lieve stoute mooie Buck

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:39

ahnee niet buckje |(
ontzettend veel sterkte toegewenst de komende tijd :(:)

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

Oh jeetje wat erg... prachtig geschreven en een heel mooi eerbetoon!

[O]

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

Wat ontzettend jammer dat hij het niet heeft gered. Heel erg veel sterkte! :(:)

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:43

Hij heeft je door de moeilijkste periode van je leven gesleept, blijf daar aan denken en hou hem in ere. Never give up en wat een fantastisch mens ben jij voor hem geweest. Veel te kort maar wel o zo belangrijk, hij rijd nu alles aan gort daarboven op de groen weides. Heel veel sterkte met het verlies van Buck, ik zit hier ook met tranen , zo aangrijpend en zo verdrietig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:44

Ik zit met tranen in mijn ogen.
Heel veel sterkte en wat een bijzonder kereltje was hij.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:44

Heel mooi verwoord! Nogmaals sterkte! :(:) Y;(

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:46

Ik heb je topic in stilte gevolgd. Veel sterkte..

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:46

Lieve Buck! Ik heb zo van hem genoten en denk nog vaak aan hem. Lieve Buck ik heb je al een hele tijd niet gezien maar ik zal je missen.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:46

Ook hier sterkte Lot. Mooi geschreven!

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:47

Oh wat heftig... Heel veel sterkte Y;(

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:48

Sterkte Y;(

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:48

Heel mooi geschreven! Heel veel sterkte met de verwerking hiervan! Heb je mensen die je opvangen?

Dyslexie, maar ik doe mijn best om alles goed te typen :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:49

je steun en toeverlaat is er niet meer....je redt het wel hoor!Die kleine waakt over je!
Heel veel sterkte!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:51

Heel veel sterkte :(:) Heb regelmatig van zijn foto's genoten op bokt. Vond het altijd een mooi dier!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:54

Nee! ;( Heel veel sterkte! Jullie waren een super combinatie en Buck was fantastisch!

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:55

Nee he... pffffffffff... Die Buck. Sterkte met het verlies....

Showteam Nalanta, trots samen met Jesse Drent! :D Let it go, get it back :)

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:56

Wat verdrietig voor je. Heel veel sterkte

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:01

Och wat een verdriet!
Wat een kleine dappere vechter was dat! Je.hebt alles gedaan..vergeet dat niet...


Sterkte!

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:01

Sterkte Y;(

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Lieve kleine Buck, straal nog maar 1 keer op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:03

Heel veel sterkte!

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers