Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-15 20:45

" It's painful to say goodbye to someone you don't want to let go but it's more painful to ask someone to stay when you know they really want to go..."


Afbeelding

Het was niet altijd makkelijk, jij was niet makkelijk. We hebben veel te verduren gehad en ik heb me vaak afgevraagd hoe het nu verder moest met ons. Één ding is nooit in me opgekomen, opgeven zou ik nooit, opgeven was nooit een optie geweest.

Ik zat regelmatig vast, met trainen, met een band opbouwen tussen ons en de afstand die er was tussen jou en je omgeving. Jij sloot je vaak af van alles en iedereen, ik kwam er niet tussen wat ik ook probeerde.
Afbeelding


Tot ik besloot om alles drastisch om te gooien. De hele manier waarop ik naar paarden keek is veranderd door jou. Je leerde me naar mezelf te kijken zoals ik nooit gedaan had, zowel op paardengebied als in het algemeen. Ik verplaatste me in jou en hoe ik het jou naar je zin kon maken. Bij ons beiden ging een lichtje branden en we accepteerden en respecteerden elkaar. Voor dat moment zal ik je altijd dankbaar zijn..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


We deden grondwerk, gingen het bos in en deden wat 'normale' paarden en ruiters deden. Voor mij was dat al een overwinning want wat normaal was was voor ons nooit vanzelfsprekend geweest. Zelfs jij had er lol in, dat weet ik gewoon.
Afbeelding

Het rijden ging goed en we hadden er beiden plezier in, onze instructrice hielp ons goed op weg en we gingen elke les weer vooruit. Van een scheef paard wat niet eens kon galopperen of een rechte lijn lopen ging je naar een volwaardig dressuur paard wat kon wijken, zijgangen en zelfs een piaffe kon! Man, wat was ik trots. Je liet iedereen maar eens mooi zien wat je allemaal kon.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In die tijd kwakkelde je vaak met je gezondheid, je chronische stijve knie, slechte ademhaling vanuit je longen, stof en schimmelallergie, hooikoorts en je hartruis speelden je vaak parten. Zelfs 3x zo ernstig dat we je wilden laten inslapen. Toch krabbelde je altijd op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De winter van vorig jaar kon ik echt zeggen dat je gelukkig was. Je genoot van de sneeuw en dolde erop los. Rollen en rennen, je was weer helemaal een jonge hengst. Als dat geen ultiem geluk was dan weet ik het niet meer.
Afbeelding
Afbeelding

Helaas 2 weken geleden stond je met een enorm gezwollen been op stal. Je slechte voorbeen. We zijn gelijk begonnen met behandelen. Ik hoopte dat je er weer bovenop zou komen maar helaas stond je de week erna met iets wat nog het meest weg had van een olifantenbeen. Je wilde niet meer lopen,eten,drinken en in je blik zag ik dat je het niet meer kon. Het vuur was weg en je ogen waren leeg. Ik wist dat het enige wat we nog konden doen was jou laten gaan.

Je ging heel snel, de verdoving was eigenlijk al genoeg. Daarom wist ik dat dit de enige juiste keuze was. Ik heb je tot het einde bijgestaan, je je laatste adem horen uitblazen en je getroost. Het was goed zo, je had genoeg gestreden. Je knipperde nog naar me, het leek bijna alsof je me bedankte. Ik heb je ogen dichtgedaan en nog even je manen door mijn vingers laten glijden. Mijn jonge, soms wat lompe, merrie van 3 heeft ook nog afscheid genomen. Dat deed ze zo zacht en respectvol, dat raakte me echt heel diep.

Het echte missen komt nu, de kleine dingen die je deed mis ik nog het meest. Ik neem mijn petje voor je af, met veel liefde denk ik aan jou terug. Ik dank je voor alles wat je me hebt geleerd en dat ik in jou wereld heb mogen doordringen af en toe. Ik had je nog zoveel meer willen geven maar helaas heeft het niet zo mogen zijn.

Met een diepe buiging neem ik afscheid van jou..
" Goodbye my sweet one " Y;(


Afbeelding

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:50

Wauw, wat een prachtig eerbetoon, kippenvel. Sterkte Y;(

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-15 20:52

Dankje, hij was echt heel speciaal voor mij. Een paard als deze ontmoet ik maar één keer...

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:54

Tranen in mn ogen. Sterkte... Prachtig en machtig paard.

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:54

Verschrikkelijk! Sterkte met jouw verlies; hij was prachtig Y;(

3timesmom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:56

heel mooi verwoord en het respect dat je voor je paard had straalt er vanaf.
Veel sterkte

Shiyamala

Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-15
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:00

Jeetje wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte Y;(

xcares
Berichten: 70
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:02

Jeetje, kippenvel..
Wat moet dat paard een geweldig mooi en eerlijk karakter hebben gehad. Dit soort paarden kom je inderdaad vaak maar 1 keer tegen in je leven en jij hebt dit met hem mogen delen.

Onthoud alle mooie momenten die je met hem hebt beleefd & denk terug aan alle lessen die hij je heeft geleerd! Heel veel sterkte bij het verwerken van dit gemis. Y;(

All horses deserve, at least once in their life, to be loved by a little girl.

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-15 21:09

Dankjewel allemaal, ik had hem op veel manieren kunnen zien gaan maar bloedvergiftiging, dat had ik nooit verwacht..

Hij was inderdaad enorm eerlijk, als het een mens was had het een oude botte boer geweest. Dominant was hij ook en als hij je niet mocht dan kon je het vergeten. Hij deed me altijd denken aan een autist op de een of andere manier. Compleet tevreden in zn eigen wereldje en nul intresse in mensen of andere paarden.

De mooie momenten blijven me altijd dierbaar en zal ik nooit vergeten. Sommige blijven je gewoon altijd bij, hij is er ook zo eentje voor mij.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:05

tranen in mijn ogen... Prachtig paard! Heel erg veel sterkte en koester alle mooie herinneringen :(:):)

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-15 22:58

Dankje! Doet me goed om te horen allemaal

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:01

Wat erg ... :(
Hij kon zich volgens mij geen beter baasje wensen!
Het was een heel mooi paard ! Y;(

Aslono ~ onbekend ~ Pensioen
Siebert van de Cobbe ~ Beart 411 x Adel 357 ~ Dressuur B+8
Hannes ~ Adel 357 x Haitse 425 ~ Veulen

Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:04

Sterkte met het verlies van je maatje.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:27

Mooi verhaal Michelle!
Heel veel sterkte met het verlies van je knappe kerel :( het is niet makkelijk en dat zal het ook niet worden. Gelukkig heb je nog een hele lieve merrie die er voor je is als je troost nodig hebt!

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-15 14:47

Dankje Aurelia, doet me erg goed. Gelukkig heb ik Takoda en mijn shetjes nog, die waardeer je nu net even wat meer na alle ellende. Je hebt hem maar even gekend maar stiekem mocht Bossie jou ook wel, aangezien je je ritje op het levensgevaarlijke paard hebt overleefd toen ;) Die snoepjes maakten veel goed :')

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:58

Ongelofelijk veel sterkte

Kimley

Berichten: 9135
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:03

Wat een prachtig paard! Tranen in mijn ogen van het laatste stukje..

Sterkte Y;(

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:30

heel veel sterkte Y;(

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:46

Mooi eerbetoon!
Heel veel sterkte met je verlies.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:59

Sterkte met dit verlies.. Zit hier met tranen in mijn ogen. Wat een mooi eerbetoon heb je gemaakt.

When you love what you have, you have everything you need.

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-15 05:18

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties, ik heb er veel steun aan :(:)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Boston: het einde van 5 mooie maar veel te korte jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 05:36

Mooi dier, sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers