Mijn Falco, rust nu maar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:46

Wat een vreselijke ervaring! De beelden zul je nooit meer uit je geheugen krijgen. Een ander paardje helpt je alleen maar de pijn te verzachten. Geen enkel ander dier zal ooit jouw Falco kunnen vervangen. Ik had ook binnen een week een ander paard (die we weer weg hebben moeten brengen) Daarna nog een hele lieve merrie die ik ook terug heb moeten brengen (had hoefkanker). Dat was ook heel heftig. Nu een heerlijk paard ontzettend lief, maar ze kan Sindy echt niet vervangen. Want zij is Kwiny! Ik hoop dat je het een plek kunt geven, al duurt het lang. Voel je niet schuldig, jij hebt hier niets aan kunnen doen. Wat je kon doen heb je gedaan, naast je paard gezeten! Ik weet zeker dat Falco dat gevoeld heeft. Ik hoop dat je lekker kunt gaan genieten van je nieuwe paardje. Stel wel je hart ervoor open!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 21:05

Het is vandaag precies 10 weken geleden en het gemis wordt precies alleen maar groter, dieper...

Heb al mijn foto's herbekeken van de eerste jaren dat ik hem had. Als jonkie was hij erg schraal, te schraal, maar nu was hij toch al een jaar of 3 echt steeds mooier in vorm. Vind het zo zonde dat hij zich in zijn jongste jaren dus niet goed voelde, ook al hebben we wel alles geprobeerd. M'n laatbloeiertje...

Heel in het begin, toen hij pas zadelmak was (2007), zo fier als een gieter...

Afbeelding

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:34

Koliek is een sluipmoordernaar. Mijn manneke is 19 juni gestorven. Er was al zo veel kapot. Dagen gevochten, dierenarts meerdere keren per dag over de vloer. Ik begrijp en weet precies hoe machteloos je je gevoeld moet hebben.
De dagen gaan voorbij, maar niet één is meer dezelfde! Heel veel sterkte!

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-14 21:15

Het is bijna 3 maanden geleden gebeurd.

Zondag ben ik verjaard en mijn vriend had verteld dat hij een cadeau voor me besteld had, maar het zou niet meer op tijd aankomen. Vandaag was het er wel. Ik moest naar de slaapkamer gaan, want "daar waakte hij over het bed" :+ En "zo zult ge hem altijd bij u hebben", zei hij nog.

Afbeelding

Ik ben 26 geworden, maar wat ben ik blij met deze knuffel. Via Etsy heeft mijn vriend iemand in de VS gevonden die dit maakt, iemand die normaal niets naar het buitenland opstuurt, behalve nu voor mij... Hij heeft een foto van Falco als jong paard opgestuurd en dan heeft die mevrouw dit gemaakt.

Ik kon alleen maar snikken, vind het zo mooi...

Petpa

Berichten: 1670
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:17

Ik krijg kippenvel van dit cadeau... Het is echt mooi!

Heel veel sterkte!

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:18

Wat een geweldig meelevende vriend heb jij, nog gefeliciteerd met je verjaardag en dat je verdrietig bent is heel goed te snappen. Je paard laten gaan is moeilijk en daar kunnen mensen ook om rouwen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-14 21:19

Bedankt allebei.

Ja mijn vriend is echt een schat. Hij heeft het moeilijk gehad om te begrijpen dat ik zo veel verdriet had, denk ik, maar hij heeft het heel goed gesnopen nu.

De foto doet het eigenlijk nog tekort, het is echt heel leuk van vorm (echt een paardenhoofd) en ook kwalitatief heel goed in elkaar gezet. En het is stevig, dus je kan het echt "laten zitten" :)

Heb er daarstraks al een namiddagdutje mee gedaan terwijl de tranen over m'n wangen rolden...

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:06

Wat een gaaf paardje heb je verloren. Maar wat een verhaal.. heftig.. Is al even geleden maar zoiets blijft wel zwaar! veel sterkte met dit zware verlies!

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:43


Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-14 20:44

Ja hij heeft geen Facebook, dus hij zocht gewoon op Etsy. Als ik mijn twee nieuwe mannekes ooit op die manier wil laten vereeuwigen, zal ik haar contacteren :D

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:20

2 nieuwe mannekes???? heb ik wat gemist??

Tieneke

Berichten: 21670
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-14 21:29

Oh, veel blijkbaar :+ Heb al redelijk wat topics gemaakt, het laatste staat in m'n onderschrift :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers