Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 22:54

5 januari 2005 - 15 januari 2018..


12.5 jaar geleden kwamen we in elkaars leven. Jij een zwart veulentje van 5 maanden oud en ik opweg naar het volwassen worden. Op dat moment wisten we allebei niet dat ons avontuur samen daar begon. Ik reed op een handelstal/fokkerij en zoals de meeste. Die komen en gaan. Maar jij bleef.. Eigenlijk had ik niet zoveel met je.

Tot alle paarden te koop kwamen te staan en mijn tijd op stal er ook op zou gaan zitten. Lang nadenken hoefde ik niet. Ik ging een paard kopen. En nog steeds was jij niet het paard wat ik in gedachten had. Maar na wat gesprekken en nadenken besloot ik om jou te kopen. Want ik wist tenslotte je hele geschiedenis. Met je 5,5 jaar was je nog niet zadelmak te noemen. Dus daar moest verandering in komen. Het was wel gek ineens was jij van mij. En vanaf dat moment was jij mijn knappe zwarte parel.

Je ging naar een adresje waar ik je onder begeleiding zadelmak zou maken. Helaas met jou uitladen trok je mijn schouder uit de kom. Je kon er niet zoveel aan doen. Je trok je hoofd omhoog en dat was voldoende. Na 2 weken kon ik het niet meer aanzien dat er een ander op jouw rug zat en ging ik alleen even uitstappen. Toen ik eenmaal op je zat gaf je mij een goed gevoel dat ik ook wel ff kon draven. Na 6 weken ging je mee naar een nieuwe stal en moesten we het alleen doen.


Afbeelding


We zochten iemand om bij te gaan lessen. Mijn doel met jou was minimaal Z1. Want lopen dat kon jij wel. Maar je was een dominante tante. Dit ben je heel je leven geweest. Iets waarvan ik dacht dat wordt wel minder als je aan het werk gaat. Maar nee. Je bleef Wally. Een ongeleid projectiel.

Onze eerste wedstrijd heb je een hele trucendoos open gegooid waardoor de moed in mijn schoenen zakten. Je begon staak gedrag te vertonen. Dus hop de dierenarts erbij, nieuw zadel. Lichte artrose in het SI gewricht. Na de behandeling ging het stukken beter.

Ondanks je een ongeleid projectiel bleef gingen we de wedstrijden en buitenritten niet uit de weg. Inmiddels was het Z1 doel een lange lange termijn doel. Eerst de rust vinden.


Afbeelding

Ook had je iets nieuws ontdekt. Het land uitspringen en slootje springen. Erg blij werd ik daar niet van toen je in de sloot belanden. Maar hey. Je moest Wally blijven. Want voorzichtig was je niet met jezelf. Ik heb je nooit gekend zonder wondjes.

Omdat je steeds wat makkelijker werd kwamen er nieuwe doelen.. Naar het strand, crossen, clinics rijden..


Afbeelding


Afbeelding

In 2016 onze laatste wedstrijd ooit reden we voor het eerst een winstpunt. Tranen van geluk en wat was ik trots dat het harde werken en doorzetten werd beloond. Het smaakte naar meer. Helaas was ik altijd afhankelijk van andere qua vervoer en konden we niet zo vaak op wedstrijd.

In 2017 kon ik elke keer niet op de data dat er dichtbij wedstrijden waren en zo zijn we niet gestart.

Zomer 2017 kreeg je een nieuwe hobby. Letterlijk het land uitspringen de weg op. Wat was je boos dat je in een landje apart moest. Maar het was levensgevaarlijk wat je deed.

En in december was het mis. Je had een gekke waas op je oog en tijdens mijn les liep je een bepaalde oefening niet lekker. Ik dacht aan je rug en omdat de DA toch moest komen kon hij mooi een kreupelheidonderzoek doen om je benen uit te sluiten. Vanaf dat moment werd de wereld onder mijn voeten vandaan geveegd... De DA vermoedde in beide achterbenen peesblessures. En ook het kogelgewricht was een punt van aandacht. 1 been hebben we op stal gelijk gescand en voor de andere dingen een afspraak op de kliniek. Jij was geen stilstaanpaard. Jij moest altijd aan het werk zijn. Rustig wandelen zat dan ook niet in jouw woordenboek.

Op de kliniek bleek dat de blessures die je had in 1 been al chronisch waren. Op lange termijn was alles onzeker. Ik nam je mee naar huis. Om na te denken hoe verder. Want dat stappen met jou was geen succes. Op advies van de DA liet ik je op ijzers zetten. Daar zag ik voor het eerst hoeveel pijn je had.

Ondanks het advies niet losgooien deed ik dat toch. In een kleine paddock met je BFF. Die hield je wel rustig. Tot je besloot dat je ook net zoals in stal best kan steigeren als je los stond.

Na lang wikken en wegen en veel praten wist ik eigenlijk dat ik je moest laten gaan. De kans dat jij pijnvrij en blessure vrij je leven voort kon zetten was te klein. Met rollen kon je niet omrollen en je stond gelijk op 3 benen te hinken. Maar je was zoals je bent. Een druktemaker en je stond net zo makkelijk na 3x knipperen met mijn ogen weer te stuiteren.

Ik koos een datum uit zodat we nog samen hadden. Jij bent mijn alles. Mijn lust en leven. En 2 jaar terug had ik een hele moeilijke periode en was jij er altijd. Hoeveel pijn het mij ook deed. Ik moest deze beslissing maken. Voor jou. In je laatste week mocht je lekker spelen met je BFF. Zelfs de dag van je dood heb je je nog prima vermaakt. Ondanks je pijn. Want dat werd ook steeds zichtbaarder. Maar je ging door. Zoals altijd.


Afbeelding


En nu... Nu ben je mijn sterretje. Mijn hart is gebroken. Ik mis je verschrikkelijk mijn lieve gekke zwarte knappe poownie. Maar ik weet dat dit het enige juiste was. We zijn letterlijk samen volwassen geworden. En ondanks al je gekkigheid was het zo fijn met je.

Bedankt voor alles lieve Wally. Ik hou van je.


Afbeelding


Fotos met dank aan Eline, Leo en Appelflapje

En omdat Bokt altijd een onderdeel van ons leven is geweest is Wally in Boktstijl een sterretje geworden

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Olympia op 19-01-18 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:01

Ontzettend veel sterkte!! Y;(

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:01

Zo'n dappere beslissing, die je liefde voor Wally laat zien. Heel veel sterkte!

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:02

Awwwwww... |( Wat een lastige keuze zeg. Jouw lieve Wally. <3 Ben blij dat ik haar heb mogen ontmoeten.

Heel veel sterkte met dit grote verlies! Y;(
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 19-01-18 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

It's not how good you are, but how good you want to be!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:02

Dag Wally, je bent een waardevol paard geweest en ook ik zal je niet vergeten :* lieve Brig heel veel sterkte ook van H ;( :*

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:08

Heel erg veel sterkte Y;(
Wally is een prachtig paardje!
Wat fijn dat je deze mooie afscheidsfoto's nog hebt, je ziet de emoties helemaal ;(

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:09

|( |( |(
Die gekke Wally, die knappe zwarte schoonheid, het penny-paard, en je levensmaatje. Jij en Wally hoorden bij elkaar.
Wat heb ik een respect voor je beslissing.
En wat vind ik het erg dat je je maatje nu moet missen.
Maar Wally blijft altijd bij je in je hart, en ze kijkt van bovenaf naar je, als ze pijnvrij de Wally aan het uithangen is.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:09

Lieve Wally, jammer dat ik je alleen van verhalen en foto’s heb mogen kennen. Maar wat was jouw baas blij met jou en wat sprak zij met trots over je :+: Rust zacht!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:09

:* 200 jaar had je van mij nog met haar gekregen. Ik blijf het zeggen je bent een kanjer :(:)

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:16

Heel veel sterkte gewenst, mooi eerbetoon aan je knappe dame...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:18

heel veel sterkte Y;(

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:34

Heel erg veel sterkte! :(:)
Zon moeilijke beslissing heb je moeten nemen. Veel respect voor!!

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:14

Slik .... veel sterkte meid Y;(

Don't take anything for granted

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:28

Wat een afschuwelijke beslissing om te moeten maken... heel veel sterkte

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:49

Veel sterkte!

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:22

Verschrikkelijk je maatje verliezen....heel veel sterkte!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.


Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 03:01

Wat verdrietig. . Heel veel sterkte Y;(

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 08:07

Ach Brig die laatste foto's..... Prachtig en zo verdrietig te gelijk. Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Wally...

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 08:10

Heel veel sterkte Brig!

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:08

Wat een sterk mens ben je.
Het doet zo'n pijn om je maatje te laten gaan...
Maar zoals wij paardenmensen weten- houden van is ook loslaten.

Ik wens je heel veel sterkte!

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:21

Wat fijn dat Wally het zo goed heeft gehad bij jou en je de kracht had om haar te laten gaan. Heel veel sterkte nog met het verlies van Wally.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:34

:(:)

Wally had het geweldig bij jou, heel veel sterkte!!

Y;(

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:42

Sterkte Brigitte :(:)

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dag lieve gekke knappe zwarte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:46

Sneu zeg..moeilijk ook met zo'n paard die zichzelf geen rust gunt. Heel veel sterkte!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:30

:(:) :(:) Y;( Y;(

Heel veel sterkte. Wat was Wally een knappe paardje.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers