In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 14:17

In 2003 werd ik lid van Bokt. Opgegroeid met paarden en pony's bij mijn ouders. Na jaren zonder paarden, vond ik in het jaar 2000 na het overlijden van mijn man een paar jaar eerder, een nieuwe grote liefde: Albert.

Samen zaten we al snel weer ´in de paarden´. Het begon met Shetlander Turbo, direct daarna kwam Nienke erbij, ook een kleine smurf, drachtig en wel.

Eind 2001 kochten we Janssen, uit de koetsierslessen en hij werd onze grote vriend, onze inspiratie, ons allesie. Toen we twee jaar later veulen Whisper erbij kochten, was ons span compleet voor de toekomst. Ook rijpaard Levi woonde bij ons.

Na het verkopen van de Shetlanders in 2004, bleven de drie groten over. We verkochten Levi aan Suzan, maar zij bleef met hem gezellig bij ons op stal, tot ons vertrek naar Spanje in 2010. We gingen voor Albert´s gezondheid naar het hete zuiden en vonden het niet eerlijk om de paarden aan die zon bloot te stellen. En zo gingen ze op pensioenpension in Frankrijk.


Vorig jaar lieten we Whisper inslapen, moeilijk, verdrietig, maar we zagen het al lang aankomen. Zijn verhaal staat hier: http://albert-monique.nl/?p=11723

Maar de allermoeilijkste en meest verdrietige beslissing namen we dit weekend, toen onze oude Janssen hard achteruitging. Hij is niet meer, het laatste paard van Stal Nieuwenoord, want ook Levi is twee jaar geleden ingeslapen.

Ons eerbetoon aan Janssen: http://albert-monique.nl/?p=12472

Het voelt vreemd, om na 14 jaar ook niet meer als paardeneigenaar op Bokt te komen ... Maar helemaal weg, nee, dat geloof ik niet.

Webshop - digital art: MoTekent

N4N4
Berichten: 1093
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:51

Schitterend paard , het karakter spat er vanaf ..
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies , zijn jullie het laatste stukje nog wel bij hem geweest in Frankrijk om afscheid van hem te nemen ?
Y;(

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 12:23

Nee, we hebben het overgelaten aan zijn verzorgster, voor hem is zij al 7 jaar zijn vertrouwde baasje.

Webshop - digital art: MoTekent

janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:52

Dat is een mooi eerbetoon aan een machtig paard <3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 14:02

Dankje wel Janouk, het was een bijzondere hoor!

Webshop - digital art: MoTekent

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:14

Wat een prachtig paard, heb ook even je link gelezen..

Snap goed dat het echt voelt als het einde van een tijdperk voor je..

Heel veel sterkte!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:18

Ach die Janssen. Een prachtig leven heeft hij gehad. Sterkte met het verlies :*.

rocymax

Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:20

Monique, het is echt het einde van een tijdperk. Mooi eerbetoon heb je geschreven aan ze.
Alle twee zijn ze echt mijn type paarden, geweldige machtige mooie dieren. Tja , wat moet ik nog zeggen, Het verlies zal verschrikkelijk zijn, ook al stonden ze niet meer aan huis.

Heel , heel erg veel sterkte!!!

xxx

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:32

Heel veel sterkte gewenst ... mooi eerbetoon aan jullie paarden en met name Whisper en Janssen!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 21:08

Dank jullie allemaal: Inderdaad Astrid, je neemt emotioneel toch afstand als ze al zolang niet meer bij huis staan. Het verdriet is er nog wel, maar niet meer de leegte, het dagelijkse gemis. Dat hebben we in 2010 al gehad, wat was het toen stil in en rond de stallen thuis!

San, heb jij nou ook ooit nog op Janssen gereden bij ons?? Jouw tekening van ons span staat nog steeds in huis hier!

Webshop - digital art: MoTekent

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:20

MoniqueT schreef:
Dank jullie allemaal: Inderdaad Astrid, je neemt emotioneel toch afstand als ze al zolang niet meer bij huis staan. Het verdriet is er nog wel, maar niet meer de leegte, het dagelijkse gemis. Dat hebben we in 2010 al gehad, wat was het toen stil in en rond de stallen thuis!

San, heb jij nou ook ooit nog op Janssen gereden bij ons?? Jouw tekening van ons span staat nog steeds in huis hier!


Nee, geloof ik niet. Wel geknuffeld, beide superlieve mannen. Fijn dat je de tekening nog hebt :D.

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 22:36

Ok, ik wist het even niet meer :-)

Webshop - digital art: MoTekent

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:06

Ach jeetje zeg ik schrik hier wel van. Weet nog dat jullie gingen emigreren en dat de paarden naar Frankrijk gingen... je zat toen geloof ik in het topic 'in het rijtuigje' enige tijd of zoiets.

Vond beide jullie paarden echt stoer. Wat een prachtige teksten heb je voor ze gemaakt. Wat spat daar de liefde voor jullie dieren vanaf.

Heel veel sterkte geen paard hebben, er niet meer heen kunnen gaan en weten dat ze er niet meer zijn is toch heel anders dan toch weten dat ze er nog zijn ook al is het op afstand. Jullie hebben van ze genoten, prachtig! En dat zal zeker wederzijds geweest zijn.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 20:27

Ja, dat topic, weet ik nog! Bedankt voor je medeleven, het went langzamerhand ....

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:41

Jeetje, Monique, ik schrik ervan. Heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer.

Het zal zeker raar zijn om geen paardeneigenaar meer te zijn. Wel op Bokt blijven komen ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: In memoriam voor Janssen en Whisper, onze stoere tuigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 21:57

Jawel hoor, ik ben al niet zo´n fervente bezoeker, maar zal best af en toe nog even binnen vallen.

Bedankt voor je lieve reactie op het blog. Jij ook, Astrid!

Webshop - digital art: MoTekent

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker