Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 11:30

Op zaterdag 10 december heb ik helaas mn vriendje moeten laten gaan.
Ik wil m hier dan nog 1 keer in het zonnetje zetten en een laatste eer bewijzen omdat hij dit echt wel heeft verdient


R.I.P. Bento, mn once in a lieftime paard |(
Afbeelding


Voor deze dag ben ik altijd een beetje bang geweest.
Ik wist als je bijna 33 bent dat deze dag steeds dichter komt. die zaterdagmorgen om half 6 werd ik wakker door gebonk uit de stal. Mn bed uit en gaan kijken. Je had je vastgerold. Ik kreeg je niet van de kant getrokken dus ben ik mn man gaan halen en hebben we je van de kant gekregen.
Maar je was moe, kon de kracht niet meer vinden om op te staan. Je probeerde wel maar het lukte niet.
Ik heb altijd gezegd je mag blijven zo lang je alles kan. En je gelukkig bent.
Maar wist vrij snel dat we deze strijd niet zouden winnen. Dat het anders was. De dierenarts die ondertussen gearriveerd was bevestigde mijn gevoel.
Je ging achteruit en zou in chock gaan. Dat had je niet verdient dus was het tijd om je te laten gaan.
Ook al wist ik dat dit de juiste beslissing was, vind ik het heel moeilijk. Je hebt me 28 jaar alles gegeven en geleerd.
Als ruiter maar nog veel meer als mens.
Zoals mijn mama zei: jij was mijn dagboek, kende al mn geheimen, we zijn samen opgegroeid en zoveel meegemaakt. Heel veel lief en leed gedeeld.
Zondag hadden we gelukkig nog een paar mooie foto's gemaakt.
Bedankt voor alles, mn bollie, flappie Bentebol.
Ik ga je zo ontzettend missen.

Zo begon ons mooie avontuur, bijna 28 jaar geleden :)
Afbeelding


We begonnen samen met springen, maar jee wat was jij sterk. Veel te sterk voor mij. Ik zal nooit vergeten dat ik je in een parcours niet tijdig gestuurd kreeg richting hindernis 1. Jij zag een oxer staan en vloog dr overheen alsof het niks was. Alleen sprong je hem wel vanaf de verkeerde kant en was het pas hindernis 8 of zo, :D :D
Dus zijn we daarna vooral ons gaan toeleggen op dressuur en dit was niet onverdienstelijk. Samen hebben we het Z gehaald. En ook ooit nog belgisch kampioen geworden in de klasse b.
Afbeelding


Samen zo veel mooie momenten beleefd, ons vertrouwde groeide enorm in elkaar en je was echt mn maatje, mn zielsverwant, mn allesje.
Afbeelding

Uiteraard mocht je ook niet ontbreken op onze trouwdag in 1999. En wat was je toen knap ^&+
Afbeelding

Hier was ik 6 maanden zwanger van ons 1e kindje. Samen met mn eerst pony Caprice die 2 jaar geleden overleden is op bijna 40 jarige leeftijd. Op je 17 mocht je dan ook met pensioen omdat je artrose had in je spronggewricht en het nivo niet meer goed aankon.
Afbeelding


dr kwamen 3 kids en een jong paard, maar ik bleef steeds zo verliefd op jou prethoofd. Jij voelde me aan als geen ander en riep altijd naar me als ik je naam riep of jij mn voetstappen hoorde.
Dat is ook wat ik nu zo erg mis, jou gehinnik en gemompel of het kabaal als je eten niet op tijd was volgens jou. <3 <3
Afbeelding


En ook mn 3 kids waren zo gek op jou. Ik kon met een gerust hart jou mn kostbaarste bezit toevertrouwen. Dit beeld maakte me zo gelukkig.
Afbeelding


Ook de jongste kon met je mee op buitenrit want je was altijd supervoorzichtig met ze. En je werd steeds grijzer op je hoofd.
Afbeelding


Jou mooie en zo betrouwbare oog ooit.
Afbeelding


En deze foto heeft mn dochter van je gemaakt. Ze is nu 14 en ook gek van paarden en heeft ook zo een mooie tijd met je beleefd. Om je nog voldoende afleiding en uitdaging te bieden heeft ze je kunstjes geleerd. Je kon de chambette, op het blok en als mn vroeg of je een snoepje wilde knikte je nee.
Afbeelding


En zo mooi om ook haar met jou te zien opgroeien
Afbeelding


Zozo je vriendinnetje mist je ook heel erg. Ze heeft in die 12 jaar nog nooit zonder jou op de wei gestaan. Ik weet nu zeker dat ook paarden rouwen.
Je begon steeds slechter te zien op het eind en als je rolde moest je een paar keer aanleggen voor je werkelijk kon opstaan. Dus ik wist wel dat deze winter zwaarder voor je zou worden.
Afbeelding


Lieve Bollie, het is nu bijna 2 weken geleden en ik ben erg diep gegaan deze keer. Het lijkt wel of je een stukje van mij hebt meegenomen. Jij was mn zielsverwant, mn steun en toeverlaat. Ik heb je moeten loslaten en ook al is het goed zo, het doet heel veel pijn. Deze laatste foto's zijn gemaakt een week voor je vertrok, het leek wel of het zo moest zijn.
Afbeelding


Bedankt lief dagboek, voor alles, onze geheimen neem jij voor altijd met je mee. Ik zal altijd van je houden en vergeet je nooit meer.
Afbeelding


Het was heel moeilijk om de leukste foto's te kiezen van 28 jaar samen zijn. Dus ik heb gekozen om diegene te nemen die me blij maakte.
Bedankt aan iedereen die ons hele verhaal leest.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:35

Mooi verhaal, heel veel sterkte.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:37

Wow, wat een schitterend verhaal van een machtig waardevol paard. Heel veel sterkte!!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:38

Ik zag de titel en wist dat dit van jou moest zijn.
Nogmaals sterkte. Wat een supertijd hebben jullie gehad!

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:38

Een heel leven samen... Samen opgegroeid ... en ook je kinderen... zo mooi om te zien... bijzonder...

Geweldig dat ie zo oud heeft mogen worden bij jullie..

Je once in a lifetime vriend verloren... je dagboek...

Heel veel sterkte ...

Rust zacht Bento... aan het verhaal van je vrouwtje te lezen en de mooie foto's was je een hele bijzondere kerel...

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:39

Heel veel sterkte.. Zo'n stuk van je leven..

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:41

Jemig... Een paard verliezen is nooit fijn maar het lijkt me in jouw geval nog heftiger ...
Want ik vind het heel bijzonder dat jij ermee bent opgegroeid & je kids ook!
Wat mooi....
Maar heftig...
Sterkte met het verlies van je dagboek en soulmate...

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:43

Jeetje zeg...ben helemaal onder de indruk van hoe je dit schrijft...zoveel liefde voor je paard! Heel veel sterkte gewenst in deze tijd...

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:44

Wat een prachtig paard had je - met recht jouw 'once in a lifetime'-horse. Wat zal 'ie gemist worden, heel veel sterkte.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:45

Wat een prachtig eerbetoon aan je mooie paard!
Wat geweldig dat jullie zo lang met elkaar hebben mogen zijn, en dat je kinderen met hem opgegroeid zijn.
Heel veel sterkte met dit verlies!

shaddy82

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:47

Prachtig geschreven, heel veel sterkte :(:)

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:50

mooi geschreven. IK wens je heel veel sterkte met dit verlies

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:50

;(

Wat een verdriet...wat een liefde, wat een bijzondere vriend ben jij verloren!
Heel veel sterkte, ook voor je kinderen en voor Zozo.

Knappe Bento, tot het eind een prachtig en fier paard gebleven, waarvan jullie liefde afstraalde <3

Dikke knuffel van mij!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:51

Wat een ontzettend respectabele leeftijd voor dit prachtige paard. Hij had zich geen beter huisje kunnen wensen omringd door zoveel mensen die (nog steeds) van hem houden.
Heel veel sterkte met dit verlies TS :(:)

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:59

Wat een prachtig verhaal. En wat zal het leeg zijn zonder hem.

Sterkte!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:59

Heel veel sterkte.. Wat een verdriet na zo'n lange tijd alles samen gedeeld te hebben! Y;(

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:00

Ah wat een mooi verhaal en bijzondere vriend voor het leven..heel veel sterkte met het gemis!

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:03

Prachtig dat jullie zo'n lange tijd samen zijn geweest! En wat een gemis zal het zijn... sterkte Y;(

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:05

Mooi geschreven. Sterkte met het verwerken. Dat heeft echt wel even tijd nodig weet ik uit ervaring, mijn dagboek is nu 2 jaar er niet meer.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:06

Wat een prachtig bericht en prachtig paard. Wat een mooie, wijze blik op die laatste foto's.

Een heel leven vol speciale momentjes, dat zal een ongelofelijk groot gemis worden.. Maar wat mag jij trots zijn dat je met zo'n lief maatje het leven gedeeld hebt. Ik twijfel er niet over dat Bento meer dan dankbaar is geweest met jou en je gezin als familie. Afscheid nemen doet het hart niet, koester daar al die mooie herinneringen en laat Bento verder leven in gedachten en verhalen.

Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:08

28 jaar samen, wat een prachtige tijd moet dat zijn geweest! Heel veel sterkte voor jou en je kinderen met dit verlies Y;(

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:09

Phoe dit grijpt me erg aan moet ik zeggen. Ik heb mijn paardenvriendin ook al 22 jaar in bezit en dan kan je toch zeggen dat ze alle mijlpalen in je leven meegemaakt hebben. Een dagboek,zoals je het zo mooi zegt.

Mooi verhaal heb je ervan gemaakt,en wat is het bijzonder je leven te mogen delen met zo een dier,en terug te kijken wat hij allemaal voor jou,en later ook voor je kinderen,betekend heeft.
Wat een rijk gevuld leven heeft hij gehad.

Heel veel sterkte voor jou en de rest van het gezin. :(:)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:09

Ik krijg hier een brok van in mijn keel! En stiekem hoop ik ook zo lang te mogen genieten van mijn vriend!

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:10

Ik zit met tranen in mijn ogen. Sterkte dekt de lading niet, ik wens je heel veel kracht toe om dit verlies te verwerken. Y;(

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dag lief dagboek, na 28 jaar samen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:13

Wat een prachtig paard, met de jaren werd hij mooier.. <3 Heel veel sterkte! :(:)