Oepke, ook jou zullen we missen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:01

life asked death:
'why do people love me but hate you?'
to wich death responded:
'coz u r the beautiful lie and i'm the painful truth.'


Na het enorme verlies van Jepke 23 oktober ( [IM] Dag, lieve Jepke), is ook Oepke gestorven vanmorgen.

Ook Oepke ging opeens achteruit. Drie dagen geleden besloot hij om languit te gaan liggen (uit zichzelf) en vertikte het om te eten of te drinken. En vanmorgen is het dan gebeurt, ook zijn hart heeft het begeven. Hij was nog een beetje warm toen ik hem aantrof, ondanks de koude nacht. Ook jou zullen we met hart en ziel missen, dag schatje.

8.11.2016
- uur

cariena1
Berichten: 926
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:27

heel veel sterkte

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:30

Sterkte maar begrijp ik nu goed(geen aanval, alleen benieuwd) dat het dier gewoon drie dagen heeft gelegen, wachtend op de dood??

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:38

bigone schreef:
Sterkte maar begrijp ik nu goed(geen aanval, alleen benieuwd) dat het dier gewoon drie dagen heeft gelegen, wachtend op de dood??


Niet rot bedoeld maar ...maar dit kwam bij mij ook gelijk op!

In ieder geval sterkte gewenst!

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:42

bigone schreef:
Sterkte maar begrijp ik nu goed(geen aanval, alleen benieuwd) dat het dier gewoon drie dagen heeft gelegen, wachtend op de dood??

Zoiets kwam ook bij mij op, maar dan komt het geval erbij met Jepke - het paard waar hij van veulens af aan al heeft bij gestaan. Is het mogelijk dat een paard er kapot van is en er zelf van achteruitgaat?

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:43

Ik denk dat er eerder wordt bedoeld of jullie hem 3 dagen hebben laten liggen...wachtend op de dood ;)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:45

Dat is geen antwoord, ik vraag of het paard daar drie dagen heeft gelegen, op de natte koude grond zonder dat er iets aan gedaan is en ja, paarden kunnen een maatje zo erg missen dat ze niet meer willen eten of drinken maar dat gebeurt meestal binnen zeer korte tijd.

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:47

Dit is niet gebeurd, natuurlijk niet.
Het paard is in zijn stal gaan liggen, in het warme stro en er is om het uur iemand bij hem gaan kijken met eten, met drinken. Dierenarts is langs geweest, kon niks voor 'm doen, had 't gevoel dat hij binnen no time kon opstaan als hij dit wilde.
Ik vind het nogal... een enorm stomme vraag.

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:47

Als allereerst heel veel sterkte!

En ook ik begrijp uit je verhaal dat je hem 3 dagen heb laten liggen wachtend op de dood.. had op zn minst de DA erbij gehaald, dit vind ik erg sneu dat het beestje aan zijn lot is overgelaten.. -O-

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:48

Zoals al eerder is gezegd, is de dierenarts erbij gehaald. Hierover geen reacties.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:50

Maar hij is dus niet overeind gehaald op wat voor manier dan ook ? Want ik neem aan dat die dierenarts ook weet dat zo lang liggen sowieso een doodvonnis is en als dat echt niet anders kon desnoods een spuitje.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:52

leadhooves schreef:
Dit is niet gebeurd, natuurlijk niet.
Het paard is in zijn stal gaan liggen, in het warme stro en er is om het uur iemand bij hem gaan kijken met eten, met drinken. Dierenarts is langs geweest, kon niks voor 'm doen, had 't gevoel dat hij binnen no time kon opstaan als hij dit wilde.
Ik vind het nogal... een enorm stomme vraag.

Hoezo, stomme vraag, je rept over een koude nacht, in stal hebben ze daar geen last van. En de dierenarts ??? Is hij echt geweest?? Een da die een oud paard aantreft wat niet wil eten en drinken die probeert echt wel wat. Of ze spuiten ze af ipv gewoon drie dagen niets te doen waardoor je zeker weet dat ze dood gaan. Niet jouw schuld, maar de eigenaren mogen zich dit wel aanrekenen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:52

Ik vind het helemaal geen stomme vraag.
Krijg ook het vermoeden dat het dier drie dagen het gelegen, zonder eten of drinken -O-

Nu niks meer aan te doen, maar wel verschrikkelijk sneu.

Kun jij ook niks aan doen, als niet-eigenaar, ts, maar er mag toch wel naar gevraagd worden?


Rust zacht, Oepke en Jepke :(:)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:55

Wat een aannames. Zit je echt op te wachten als je paard dood is. Klinkt banketstaaf maar niks meer aan te doen. Ze is ook niet de eigenaar dus een trap na geven helpt niks.

Sterkte ts.

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:56

'Vermoedens' over geen eten of drinken slaat nergens op. Er mag naar gevraagd worden, natuurlijk, maar vind het nogal respectloos om zoiets te zeggen terwijl er al eerder is gezegd dat de dierenarts is geweest en die hem zelf omhoog heeft proberen te krijgen, en hij gíng omhoog, maar na een tijd ging hij weer liggen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:57

finnens schreef:
Wat een aannames. Zit je echt op te wachten als je paard dood is. Klinkt banketstaaf maar niks meer aan te doen. Ze is ook niet de eigenaar dus een trap na geven helpt niks.

Sterkte ts.

Het is haar paard niet en ik zie niemand natrappen :n

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:59

Het was mijn verzorgpaard, maakt dat de pijn minder erg? Vind het een onnodige reactie, zeg. :evaw:

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:03

Shirley schreef:
finnens schreef:
Wat een aannames. Zit je echt op te wachten als je paard dood is. Klinkt banketstaaf maar niks meer aan te doen. Ze is ook niet de eigenaar dus een trap na geven helpt niks.

Sterkte ts.

Het is haar paard niet en ik zie niemand natrappen :n

Als je goed leest zie je dat ik letterlijk zeg dat het haar paard niet is.

Een verzorgpaard kan even erg als eigen voelen. Ik snap dat je er verdrietig om ben :( bedoel mee te zeggen dat mensen in dit topic over da etc. Beter bij de eigenaar kunnen zijn. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:00

Moderatoropmerking:
Kan de discussie over de 3 dagen hier achterwege blijven, daar is IM niet voor bedoeld.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:21

Sterkte.... ;(

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:00

Heel veel sterkte, aan je bericht over Jepke te lezen was je vreselijk goed voor die paarden. Negeer dan ook de ´beschuldigende´ berichtjes met de vraag/beschuldiging dat je hem bewust dood hebt laten gaan.
Dat was nergens voor nodig, en ook sorry aan de moderator dat ik er tóch op terug ben gekomen.
Ik wens je superveel sterkte met dit verlies, zo snel achter elkaar.

Y;( ;(

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:27

Sterkte met dit verlies...

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:07

bigone schreef:
leadhooves schreef:
Dit is niet gebeurd, natuurlijk niet.
Het paard is in zijn stal gaan liggen, in het warme stro en er is om het uur iemand bij hem gaan kijken met eten, met drinken. Dierenarts is langs geweest, kon niks voor 'm doen, had 't gevoel dat hij binnen no time kon opstaan als hij dit wilde.
Ik vind het nogal... een enorm stomme vraag.

Hoezo, stomme vraag, je rept over een koude nacht, in stal hebben ze daar geen last van. En de dierenarts ??? Is hij echt geweest?? Een da die een oud paard aantreft wat niet wil eten en drinken die probeert echt wel wat. Of ze spuiten ze af ipv gewoon drie dagen niets te doen waardoor je zeker weet dat ze dood gaan. Niet jouw schuld, maar de eigenaren mogen zich dit wel aanrekenen.


Ik denk dat zowel de TS als de eigenaren genoeg te verduren hebben gehad, als je 2 paarden, ongeacht de leeftijd achter elkaar moet inleveren.
Ik snap de hoop en het vechten om Oepke weer beter te krijgen. Ik heb hetzelfde gedaan, mijn pony lag dan niet, maar kreeg steeds koliek en wilde ook niet eten en drinken. Hij was toen al 29 en hoe ver moet je gaan.
Mijn pony klom weer op, maar helaas heeft duidelijk niet iedereen dat geluk.
Heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:12

Heel veel sterkte, wat moet dat een grote leegte zijn... Een kleine troost misschien, dat ze nu weer samen zijn :(:) Y;(

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Oepke, ook jou zullen we missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:21

Sterkte met je verlies. :(:)