Niet kunnen verwerken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:33

Natuurlijk moet je er nog om huilen, wat kun je anders... het was toch heel erg...
Onze Rizanta is nu 2.5 jaar terug overleden, zomaar binnen een paar uur was ze dood. Niet te bevatten, in mijn armen overleden op de parkeerplaats van de paardenkliniek in Utrecht.

Ik ben er kapot van geweest en heb er zo ontzettend veel verdriet van gehad. En ik ben 50 jaar, heb mijn hele leven al paarden, maar zij was zo speciaal.

Pas sinds een paar maanden gaat het wat beter, en dat komt doordat ik nu twee pony's heb waarbij ik me net zo fijn voel als toen met haar.

Maar dan nog... het blijft moeilijk.

IK heb destijds een filmpje gemaakt, zie mijn profiel, dat was mooi om te doen. Maar ook heel zwaar, als ik het filmpje nog bekijk heb ik het weer heel moeilijk hoor.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me nooit goed voor kon stellen als je een paard verliest hoeveel pijn je daarvan kunt hebben. Ik had, voor Rizanta, behalve onze Simba, die ik zelf heb weggebracht, nog nooit een paard verloren. En dat is op zich bijzonder want ik heb er zoveel gehad, gereden, getraind en verkocht...
Ik snapte het dus niets als mensen zoveel verdriet en zo lang van een paard konden hebben.
Onze Simba'tje was kreupel, daar was een reden voor dat hij niet meer verder kon. Het was mijn besluit er een einde aan te maken, ik vond het erg, maar ik had er snel vrede mee.

Onze Rizanta, was totaal geen reden voor, ze werd gewoon weggerukt, kansloos, er was geen moment van beslissen over, ze ging gewoon dood waar ik bij was en er was geen houden aan , niemand kon wat voor haar doen.

Ik heb dat als zo oneerlijk ervaren en doe dat nog steeds.

Maar een ding heb ik ervan geleerd, en dat is wel mooi. Het is zo bijzonder als je een fijn paard hebt, als je die meemaakt, geniet ervan zolang het kan.

En een ander ding: als je een paard kwijt raakt, hoe dan ook, het is vreselijk. Ik begrijp nu veel en veel beter / als geen ander wat het is om een paard te verliezen...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lestria en 4 bezoekers