Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 22:10

God, waar moet ik toch in hemelsnaam beginnen.. ;(



Mijn mooiste Romy, zo puur, zo oprecht.

Afbeelding


Romy heb een aantal jaar geleden leren kennen. De collega van mijn vader had een dochter van mijn leeftijd, ook een paardengek en ze had een pony staan waar ze eigenlijk niet meer goed op paste en waar ze een verzorgertje voor zochten. Zo begon het balletje dus te rollen, ik mocht een keertje langskomen om te kijken of het iets was.

En of het iets was.. Romy werd mijn verzorgpony en wat was ik daar blij mee! Onze eerste foto samen.
Heerlijk, het klikte onwijs goed tussen ons en ik was vanaf dag 1 al helemaal gek van Romy. Prachtig diertje, heerlijk karakter. Helemaal super! Ik heb haar een aantal jaar verzorgd en dat was een prachtige tijd. Lol maken, samen rijden, springen maar vooral gewoon van haar genieten, heel veel genieten van haar.

Hoe meer tijd ik met haar doorbracht, hoe hechter onze band werd en hoe meer ik haar leerde kennen. Ze was een rasechte grappenmaker en was altijd wel in voor een lolletje. De grapjas. Ik heb heel wat uren gevuld met plezier aan haar. Ik kon wel uren naar haar zitten kijken en gewoon genieten. Iedere keer weer als ik naar haar keek, vond ik haar een prachtig dier, wauw!

Toen kwamen we in 2008 aan, en de eigenaren hadden besloten om Romy te gaan verkopen. Het is heel leuk, zo'n pony, maar ze hadden de ruimte eigenlijk nodig. Ze zou dus verkocht worden. Nouja, ik hartstikke verdrietig, want er werd altijd thuis gezegd dat ik een pony maar zelf moest kopen. Dus het feit dat Romy verkocht werd, was vreselijk!
Toen ik daar dus op een dag weer kwam, kwam de eigenaresse aanzetten: 'Lon, ik heb slecht nieuws, maar ook een beetje goed nieuws'.. "slik, Romy is verkocht!" Dacht ik al. Ze begon: 'Het slechte nieuws is dat Romy verkocht is, maar het goede nieuws is dat jij nu haar eigenaresse bent!!' :D :D
Wauw! Wat een gevoel, alles was achter mijn rug om geregeld, Romy werd van mij!! *\o/* Ik kon mijn geluk niet op! Vanaf april zou ze van mij worden, ze zou dan over komen naar een andere stal zodat ze ruimte zou hebben. Wát een gevoel, een eigen pony!

20 april 2008 was het dan eindelijk zover, ze kwam! Ze kon meteen kennismaken met haar nieuwe weidegenootje, Mohawk. Romy moest het even allemaal goed inspecteren :P
En zo was het een feit, Romy was nu echt van mij! Mijn mooie merrie, een NRPS merrie met een prachtige afstamming, wauw!

En zo begon er een mooie tijd met mij en Romy. Ze werd als maar mooier en mooier, het rijden ging steeds beter en onze band werd nog hechter. Ik genoot intens van mijn meisje.
In deze periode zijn mijn ouders gescheiden, dat is uitgelopen in een vechtscheiding. Als ik toen toch mijn Roomsje niet had, pfoe. Ze was mijn steun en toeverlaat. Ik heb heel wat uurtjes doorgebracht in de stal bij haar. :+:
2009 ging ook super, ik heb zoveel plezier iedere keer met haar. Ze maakt me gelukkig. Het is een gouden paardje, ze gaat door het vuur voor mij en ik voor haar. We voelen elkaar perfect aan en we zijn een hecht team.

En toen kwamen we in 2010, daar begon de ellende..
In de meivakantie van 2010 werd Romy kreupel, ernstig kreupel. Ze gleed uit met rijden, corrigeerde zichzelf maar liep verschrikkelijk kreupel. We hebben het eerst een weekje aangekeken, toen het niet minder werd, heb ik de dierenarts gebeld. Deze kwam en zei dat het een peesblessure was in de lies. (Volkomen uit de richting van wat het echt was, maar goed, als jong meisje geloof je de dierenarts..) Ze kreeg rust voorgeschreven. 6 weken..

En daar zijn we vol goede moed aan begonnen. De 6 weken werden 10 weken, geen verbetering. Dierenarts hield vol, ze is al wat ouder, geef haar meer tijd. Maar ik twijfelde veel te veel. En toen heb ik een andere kliniek gebeld, mijn verhaal gedaan en ze wilden eigenlijk meteen dat ik een afspraak maakte om op de kliniek met haar te komen, ze wilden haar binnenstebuiten gaan keren. Daar heb ik naar geluisterd en we zijn toen naar hun toe gegaan.
Daar is ze helemaal onderzocht, buigproeven, röntgenfoto's, uitverdoven, noem het maar op alles is gedaan. Toen was er nog steeds geen duidelijke diagnose, er moest een echo gemaakt worden. Maar omdat ze al uitverdoofd was kon dat pas de volgende dag. Ik heb haar toen daar achtergelaten en ze zouden me de volgende dag bellen met het resultaat. En dat resultaat was niet leuk..
Romy had meerdere gaten in het ligament dat de sesambeentjes bij elkaar houdt in het achterbeen ter hoogte van de kogel. (rechtsachter). Dit was een vervelende blessure die niet zomaar zou genezen, dit zou echt heel veel tijd gaan kosten en gezien Romy's leeftijd werd het geen makkelijke klus. Toch ben ik ervoor gegaan. Ik hou zoveel van dat diertje, daar heb ik alles voor over..

De tijden daarna zijn met heel veel ups en downs gegaan. Romy krabbelde langzaam overeind, door heel veel te stappen en veel rust te houden. Al was ze het met het wandelen niet altijd even blij..
Zo ging het steeds goed en minder goed. Iedere keer als ze weer bijna helemaal genezen was verklaard, deed ze weer iets stoms waardoor ze helemaal terugzakte en we weer terug bij af waren. Maar ze was altijd vrolijk. En ik, ik genoot nog steeds van haar. Oke, ik kon niet meer rijden, maar he! You don't throw a whole life away because it's banged up a little, right?! En ik hoef niet persé te rijden om nog te kunnen genieten van Romy. Wandelen werd onze nieuwe bezigheid, kilometers hebben we gewandeld. VD begonnen we ook zo nu en dan eens aan. Romy kende al een aantal leuke truucjes.


Zo hebben we weer 2 jaar volop genoten, soms had ze haar mindere dagen, maar ze werden nog zéker overmeesterd door de goede dagen. Romy had plezier in haar leventje als grasmaaier, gezelschapspony en wandelpony. En ik genoot ook zoveel van mijn prachtige pony.


Tot 3 juli dit jaar. Romy ging goed de wei in en kwam zéér kreupel de wei uit, en je raad het vast al, kreupel aan haar been wat al een blessure had, rechtsachter... Wat er is gebeurt, is tot op heden nog steeds een raadsel.. Ze liep zo enorm slecht, dat we op zondagavond de dierenarts erbij hebben gehaald. Romy werd meteen op pijnstillers gezet en ze moest eerst een weekje rust krijgen. Dit hebben we gedaan. Na een week ging ze ook van de pijnstillers af, géén verbetering -O- . Nog een paar dagen doorzetten, nog steeds geen verbetering. -O-
Toen heb ik haar weer mee genomen naar de kliniek. We hebben haar helemaal onderzocht, er zijn 3 dierenartsen bij geweest. Na een echo werd het duidelijk. Romy's knie was helemaal stuk. De meniscus was kapot, de laterale banden waren stuk de omgeving zag er slecht uit en ook al konden we het niet zien op een echo, het was vrij zeker dat haar kruisbanden ook helemaal kapot waren.

Romy had pijn, véél pijn. Wat kunnen we eraan doen? Niks.. Wellicht met de tijd dat de pijn minder werd en dat ze weer door kon gaan als weidepaardje. Nogmaals op pijnstillers, nogmaals aankijken. Wéér even gestopt met de pijnstillers. 0.0 verbetering, Romy bleef extreem slecht. Het deed haar vreselijk veel zeer. Zonder pijnstillers was mijn Romy geen Romy meer. Ze was afwezig, chagrijnig, had veel pijn en reageerde nergens meer op. Met pijnstillers, een wereld van verschil. Romy kwam terug, de wildebras, degene die we steeds in moesten houden. Maar ook daarop ging ze langzaam achteruit. De pijnstillers moesten steeds opgehoogd worden.. Dit was niet meer eerlijk voor Romy.

Uitzicht? Nee, dat was er niet meer. Romy zou de rest van haar leven op pijnstillers moeten blijven, op een klein stukje wei, zodat ze niet kon rennen. Het was niet eerlijk meer voor haar. Het is hartverscheurend om je paardje zo te zien. Ze takelde langzaam af, dit gunde ik haar niet. Ik hou zoveel van haar, we hebben álles geprobeerd, álles gedaan wat we konden. Deze blessure was gewoon té heftig.. ;(

Ik moest een keuze gaan maken, Romy zou ingeslapen worden. Jeetje, dan ga je echt door een ware hel. Een afspraak maken is zwaar, dat is zo definitief. Het beseffen dat het gevecht voorbij is, dat we niet meer kunnen winnen. Het besef dat ik mijn wereldje ga verliezen...
Romy betekent onwijs veel voor mij, het doet zeer, het doet pijn. Mijn meisje, mijn merrie, mijn Romy.. Het zou beter voor haar zijn. Ik wil niet dat ze in pijn blijft, ik wil niet dat ze zo haar pensioen moet volhouden. Ik heb voor Romy gekozen..

Vandaag, om 5 over half 12 is Romy in alle rust ingeslapen. ;( Het ging heel rustig, ze heeft niet gevochten. Ze was snel weg. Ik ben er de hele tijd bijgebleven. Romy is er de afgelopen jaren altijd voor mij geweest en nu wilde ik op dit moeilijke punt er ook voor haar zijn. ;(
Ik heb gehuild, geschreeuwd, ik heb Romy toegefluisterd. Hoeveel ik van haar hou, hoeveel het me spijt dat we haar niet beter konden krijgen. Hoeveel ik haar ga missen, wat ze voor me betekent. Dat ik haar terugwilde... Ik heb er nog uren bijgezeten. Gepraat, geaaid. Gekeken. Daar lag ze dan.. Mijn mooiste bezit, mijn grootste vriendin. Ze is er niet meer.. ;(

Romy is 20 jaar geworden. De meeste zeggen, dat is toch wel een mooie leeftijd voor een paard. En dat is het zeker, máár Romy had nog makkelijk 10/15 jaar meegekund. Ze was altijd zó gezond, zo vitaal. Het enigste was haar been. Romy zou minstens 30 worden bij mij. Ik heb altijd geroepen dat ze bij mij bleef tot ze er niet meer was, ik heb me aan mijn belofte gehouden.. Afscheid nemen komt altijd te vroeg.. ;(

Het gemis is nu al enorm, ik voel me leeg, ik voel me machteloos, ik voel me alleen.. Romy betekende de wereld voor me en nog steeds. Ze is nu alleen niet meer bij me.. ;( Het verdriet is intens, ik ben er al dagen van tevoren ziek van en ook nu gaat het slecht met me. Ik weet dat het voor Romy het beste was, maar dat maakt het voor mij geen steek makkelijker. Ik mis mijn meisje, ik mis m'n dame, ik mis Romy.. ;(

Romy, mijn allermooiste merrie, rust zacht lieverd. Ik hou van je, ik mis je, ik zou er alles voor overhebben om je terug te halen en je beter te maken.. Bedankt meid, bedankt voor de schitterende jaren die ik met je heb mogen delen. Je bent een once in a lifetime paard, zo een als jou kom ik nooit meer tegen. Zo puur, zo oprecht, zo mooi. ;(


Ik mis je verschrikkelijk, ik hoop dat het met jou een stuk beter gaat daarboven..

Afbeelding



The hardest part of a battle, is accepting that it's over.. Y;(

Ik mis je zo..... ;(
Laatst bijgewerkt door lonniejj op 02-08-12 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:13

Lieve schat, heeeel erg veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Het is beter voor d'r geweest dat ze nu eeuwig pijnloos op de groene weides daarboven mag rennen.
Je hebt gedaan wat je kon om haar beter te maken!
Geniet van de mooie herinneringen, en achter elke traan zit een glimlach van herinnering!!!

Heel erg veel sterkte meid! Ben er voor je!!

Loes000
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:17

wauw.... mijn god wat een verhaal, prachtig....
ontzettend veel sterkte toegewenst! Je kunt trots op jezelf en op Romy zijn! :(:)

Athena1982

Berichten: 757
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:24

Pfoe, wat kan jij mooi schrijven! Heel mooi, boeiend verhaal.
Echt, je hebt heel veel voor haar gedaan. Nee, ik zeg het verkeerd; je hebt álles voor haar gedaan. Dit kon je niet beter doen. Respect dat je haar elke keer weer helemaal liet onderzoeken, zeker omdat ze al wat ouder werd.
Heel veel sterkte met het verlies van deze prachtige merrie.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:26

Wauw super mooi GEschreven met tranen in me ogen geschreven Onwijs veel STerkte ...
En weet zeker dat dit de goeie keuze was ook al is hij moeilijk en de pijn zal verlopig nog wel even blijve

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:34

Heel veel sterkte wat moet dat moeilijk zijn :(:)

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:35

Och meid toch. Wat een verhaal. Je mag trots zijn op jezelf. Na alles was dit het juiste besluit. Je kon niet anders.
Heel veel sterkte :(:)

Lukka

Berichten: 1288
Geregistreerd: 24-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:37

Jeetje, ik heb je verhaal zitten lezen met een brok in m'n keel, wat ontzettend mooi geschreven. Je hebt de beste keuze gemaakt, een leven vol pijn is niet eerlijk tegenover een paard. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je vriendin. Y;(

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:37

sterkte!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:43

Wat een prachtig verhaal heb je geschreven!

Het klinkt ongeloofwaardig maar wanneer je over je ergste verdriet heen bent ga je rouwen en beseffen dat de keuze die je gemaakt hebt voor Romy het allerbeste was.
Je kijkt terug met een glimlach ipv een traan.

Sterkte aankomende dagen-weken-maanden, neem de tijd en probeer het rustig te verwerken met in je achterhoofd dat jij, als paardeneigenaar, nog hebt kunnen beslissen dat dit geen paardwaardig bestaan meer was!

HarriesHorse

Berichten: 1218
Geregistreerd: 08-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:45

Wat een verhaal zeg,wat erg! Tranen in mn ogen als ik dit schrijf...
Heel heel heel erg veel sterkte ermee...dit was echt het juiste...
Ik leef met je mee...denk aan je Y;(

thillie
Berichten: 705
Geregistreerd: 04-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:49

Pff heb niet snel dat ik tranen in mijn ogen heb als ik een verhaal van iemand leest maar jij neemt ons helemaal mee. Jeetje meid heel veel sterkte helaas weet ik ook hoe het voelt om een paardje te verliezen.
Troost je aan de herrineringen. Sterkte!!!

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:52

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie en lieve meisje!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:59

Jeetje wat vreselijk.. Zit hier gewoon te snikken.. Je hebt het erg mooi geschreven, je verhaal geeft een goed beeld van hoe ze was en het springt eruit dat ze echt een super pony voor je is geweest. Heel erg veel sterkte met dit verlies. Y;(

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:59

als eerste ontzettend veel sterkte met het geven van een plekje van dit verdriet. dat is heel erg moeilijk. wij hebben in januari onze nrps op 18 jarige leeftijd in moeten laten slapen. nu 8 maanden verder zijn er nog steeds regelmatig tranen, maar nu ook wel weer een lach. En trots dat wij de baasjes van Sindy mochten zijn. Mijn dochter haalt veel troost uit het armbandje van een pluk uit Sin d'r staart. We weten wat jij nu doormaakt dus een dikke knuf

_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:00

Lon, wat heb je er een mooi verhaal van gemaakt, ontzettend knap hoe je het hebt kunnen verwoorden allemaal.
Je hebt alles gedaan wat je kon voor je mooie meisje, mooie Romy.. Het mocht helaas niet baten, Romy werd niet beter en zou alleen maar pijn hebben, je hebt gedaan wat het beste was voor der, haar uit der lijden te verlossen. En ik weet zeker dat Romy je hiervoor heel dankbaar is.
Zoals ik al tegen je gezegd heb, Romy had zich geen beter en liefdevoller baasje kunnen wensen.

Lieve, mooie Romy, rust zacht daarboven. Dat je maar lekker rond mag rennen met Mo.

Ontzettend veel sterkte, lieve Lon. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:02

Lees het met tranen in me ogen, wat verschrikkelijk om je maatje te moeten laten gaan, ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je het uiteindelijk een plekje kan geven, een heel speciaal plekje in je hart.

juuljager
Berichten: 25
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:05

Wat mooi geschreven!
Ze is ontzettend mooi! Heel erg veel sterkte gewenst Y;(

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:08

heel veel sterkte :(:)
ik weet hoe t voelt om je maatje te verliezen

ik zat bijna te huilen bij het verhaal

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:09

ook hier tranen in mijn ogen.. sterkte ..

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:14

Lieve Lonneke,

Nu ook weer moet ik huilen wat heb je een mooi topic gemaakt voor jouw mooie Romy.
Ik weet hoe je je nu voelt en huil maar het is niet niets je allesje kwijt te moeten raken. :(:)
De tranen vullen je hart voor een plekje voor Romy.
Met de tijd word het wel minder, jullie zijn zo ontzettend knap samen die laatste foto spreekt boekdelen jullie waren één grote eenheid. :+:
Van de andere foto´s in dit mooie afscheidstopic zijn ook prachtig.
Ik heb Romy niet in het echt gekent maar je ziet en door jouw verhalen was het niet zomaar een paard.
Ook ik ga Romy enorm missen. |(
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verdriet.
Je hebt je best gedaan, gekozen voor Romy een beter baasje bestaat er niet.
Ik hoop dat je snel weer kunt eten en rustig word.
Je weet mijn pb staat altijd voor je open.
Een hele dikke knuffel vrouw je bent zo ontzettend dapper Y;(

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 06:54

Heel veel sterkte meissie

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:17

Wat een prachtig baasje heeft jouw paardje gehad en het kan niet anders dan dat ze een super leven heeft gehad.
Wat sterk van je om de beslissing te nemen en wat moedig om je om je paardje te begeleiden tot het eind....ik ken je niet maar ik heb diep respect voor je en wens je heel veel sterkte......en hoeveel verdriet je ook hebt..wat is het fijn als je zoveel van je paardje kunt houden....

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:20

*Geeft Lonneke stevige knuffel* :(:)

Je hebt alles gedaan wat je kon meis, Romy had zich geen fijner vrouwtje kunnen wensen. Samen over bergen en dalen, alles overwinnen. Zelfs de allermoeilijkste beslissing heb je voor haar genomen, je mag trots zijn op jezelf. Romy zal in jouw hart, en dat van vele anderen, voortleven als een boek vol prachtige herinneringen.
Bedenk dat je de dingen die jullie gedeeld hebben, en de lessen die je van Romy hebt mogen leren, voor altijd bij je draagt. Zo is zij een bouwsteen geworden voor jouw leven, en dat kan er nooit meer uitgehaald worden.

Lieve Romy, rust zacht.

"All of my memories keep you near,
A silent moment, imagine you'd be here.
All of my memories keep you near,
A silent whisper, silent tears.
All the memories I hold dear,
Darling you know I'll love you, 'till the end of time." - Within Temptation

Mijn PB box staat voor je open!

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Mijn trots, mijn meisje, mijn Romy... Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:43

Lieve Lonneke,

Wat een fantastisch mooi geschreven eerbetoon aan jouw meisje, jouw vriendin, jouw grote liefde, jouw Romy.
Je hebt alles gedaan tot op het laatste, Romy is je dankbaar.
Ik hoop dat je een beetje troost vindt in de berichtjes,

Knuffel