Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-21 19:59

De tranen stromen nu alweer over mijn wangen. Vandaag precies 4 maanden geleden liet ik mijn Apple, mijn appeflap, mijn liefde van mijn leven, mijn once in a lifetime horse gaan naar de eeuwige groene weides. Maar jeetje, wat mis ik mijn clown...


Afbeelding
1. Onze eerste foto samen, ik was opslag verliefd. Helemaal van onder Eindhoven naar Lelystad. Apple was toen net 3,5. Ik zocht eigenlijk geen jong paard want ik was herstellende van een ongeluk. Maar soms heb je dat, het klopt.
Ik ga niet de volledige tijdlijn uitwerken, ik zet enkele oudere foto's erin en dan vooral foto's van het afgelopen jaar. De oudere foto's kan ik nog niet bekijken, die zijn te gevoelig.

ApplePapple @ [MD] [VOLG] Chronisch letsel tussenpezen

Misschien kennen sommigen dit topic, hier staat ons verhaal in van de afgelopen 1,5 jaar ongeveer.


Afbeelding
2. We hebben veel samen mee gemaakt, zo zijn we 2x naar het strand geweest.


Afbeelding
3. Hebben we wat wedstrijdjes gereden en ook mee gedaan aan de nationale tentoonstelling.
Zo hebben we nog veel meer gekke dingen gedaan, ik kon alles met Apple.


Afbeelding
4. Apple was de beste kusser die ik ooit heb gekend, en ook het allerliefste vriendje wat ik ooit heb gehad. Deze foto spreekt boekdelen denk ik... <3


Afbeelding
5. Mijn knapkop


Afbeelding
6. En ook knuffelen kon hij als de beste. Toen nog met zijn mooie en lange manen.


Afbeelding
7. Afgelopen winter hebben we mooie sneeuw foto's kunnen maken.


Afbeelding
8. King Apple. Trots dat hij kon staan.


Afbeelding
9. En nog meer kusjes, want dat deden wij zo ontzettend graag. Apple was altijd heel leergierig, ik heb hem binnen een paar keer 'been' 'buig' 'lachen' geleerd. Ook steigeren kon hij maar dit deed hem veel pijn op het laatst.


Afbeelding
10. In de laatste week poseren met een jurk, dit wilde ik nog graag een keer.


Afbeelding
11. Nogmaals samen shinen. (Ja dat is een echte tattoo. Die heb ik al zeker 3 jaar)


Afbeelding
12. De ochtend van 'de dag' heb ik last minute en in een opwelling besloten om nog een ronde te gaan rijden, met zijn 2e zonder zadel. Dit was het juiste (hij kreeg pijnstilling)
De voorafgaande dagen hebben we nog een flinke ronde gedaan met zadel, een drafje geprobeerd (met pijnstillers) maar dat kon die niet meer.
Natuurlijk heb je nooit genoeg afscheid genomen...


Afbeelding
13. In mijn armen is hij rustig suf geworden, ik heb hem bijna plat geknuffeld...


Afbeelding
14. Tijdens ons laatste ritje had ik rozen geplukt, die heb ik op hem gelegd toen hij eenmaal was gegaan.

Mijn clown, zoals anderen dat zeiden: 'hij kon zijn publiek niet meer entertainen wat hij graag deed'
We hebben samen zo veel mee gemaakt, op veel plekken geweest samen. Meerdere keren (helaas) verhuisd. Iedere keer paste jij je zo makkelijk aan en was je altijd weer je beste zelf voor mij, om mij op te vrolijken, om er voor mij te zijn. Jij maakte mijn dag dragelijk, jij maakte dat ik door ging, dat ik het bleef proberen hoe moeilijk ik het ook had want ik had jou aan mijn zijde...
Ik kan een heel boek over jou schrijven en deze foto's zijn maar een kleine impressie van jou en mij.

Maar het is goed zo maatje, het mocht niet zo zijn hoe hard we ook gestreden hebben.
Ik moet en ga verder, deze week staat er een leuk vooruitzicht op de planning hoe dubbel het ook is.

Dus hierbij Apple, mijn laatste ode aan jou, je laatste topic op Bokt, want dat verdien jij!


Afbeelding

13-04-2013 * 27-05-2021

p.s. wil je meer foto's van Apple zien, kijk dan op instagram; haflinger_applejack (https://www.instagram.com/p/CUBE4fvoGZ6 ... =copy_link)

Foto's zijn gemaakt door onszelf, mijn beste vriend, Lonneke Prins fotografie en Dutch Equine photography
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 27-09-21 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:03

Hij was echt een once in a lifetime paard voor jou. Jammer dat het zo moest eindigen maar wat heb je een berg prachtige momenten en herinneringen.
Hopelijk bieden ze je wat troost.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:05

Oef.. deze komt ook weer zo binnen. Ik heb 14 september afscheid van mijn liefde genomen.

Ik hoop dat je net zoals ik opgelucht kan voelen. Ik mis haar maar ik heb ook die rust dat ik mij geen zorgen meet hoef te maken over haar pijn.

Sterkte

Hoera Redd Velvet R.H.A. is geboren op 24 juni 2021.
Hengstveulen van Redd Bull x Veenstra’s Promise
Rond 1 juni 2023 verwachten wij een veulen van Brummerhoeve’s Redd H x Veenstra’s Promise

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:05

;( Wat een prachtig paard en wat verdrietig dat je hem moet missen. Heel veel sterkte gewenst, hopelijk zal uiteindelijk de dankbaarheid aan jullie mooie jaren samen overheersen. :knuffel:

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-21 20:08

MarryAnneR schreef:
Oef.. deze komt ook weer zo binnen. Ik heb 14 september afscheid van mijn liefde genomen.

Ik hoop dat je net zoals ik opgelucht kan voelen. Ik mis haar maar ik heb ook die rust dat ik mij geen zorgen meet hoef te maken over haar pijn.

Sterkte


Ik hoop ook dat ik die rust kan vinden.

Jij ook heel veel sterkte.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:08

:(:)

Je kan de liefde voor hem voelen bij het lezen van je topic.
Heel veel sterkte!
Y;(

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-21 20:09

Bedankt.

En mochten jullie een voorkeur voor foto hebben op groot doek, ik heb van super lieve meiden een cadeaubon daarvoor gekregen. Mijn voorkeur is 5 of 8.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:23

Wat een verdriet… Heel veel sterkte! Ik vind foto 8 en 9 echt heel mooi. :knuffel:

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:33

Foto 9 is echt schitterend <3 Heel veel sterkte met dit enorme verlies. Ik ken jullie verhaal niet, maar de liefde spat van je foto's en woorden af. :knuffel:

PotjeMayo

Berichten: 537
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:17

Heel veel sterkte Y;(

Foto 8 vind ik persoonlijk heel gaaf <3

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:08

Heel veel sterkte gewenst Y;(

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:23

Wat een leegte laat hij achter... Heel veel sterkte met het verlies! :(:)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 00:09

Topic wordt na overleg met ApplePapple verplaatst naar IM

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-21 08:42

Dank jullie allen.

Hij laat zeker veel leegte achter en niet alleen in mijn leven. Hij was geliefd bij velen...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:10

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje. Die vriendschap spat van het sscherm


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

3timesmom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:57

:knuffel: Y;( Wauw wat een supermooi eerbetoon aan je vriendje. kippenvel. Heel veel sterkte, i know the feeling. Maar helaas doet het loslaten ook heel veel pijn. gelukkige nemen ze je de mooie herinneringen nooit meer af.

Rodevlinder

Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:04

Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:32

Sterkte, vreselijk om je vriend te verliezen.


ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Ode aan mijn oogappeltje. Een gouden ster in de hemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-21 10:44

Dank jullie allemaal <3

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix en 2 bezoekers