Mijn gouden vriendje is niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Tarzan

Berichten: 11154
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-21 19:49

♥ But how do you say goodbye when your heart still wants to hold on? ♥


Afbeelding


Mijn maatje, mijn wereld, mijn alles, mijn rode draad door mijn leven is niet meer.
Hij is heel onverwacht weggerukt uit mijn leven.
Terwijl ik dit schrijf stromen de tranen weer over mijn wangen, wat mis ik mijn lieve vriendje toch enorm, wat doet dit pijn! ;(


Afbeelding


23 maart 2021 was voor mij een nachtmerrie, ik vond mijn lieve Tarzan met koliek, ik heb meteen de dierenarts gebeld en mijn vriend. Toen de DA begon op te voelen was ze nog positief, om in 1 keer om te slaan in heel negatief. Lieve Tarzan stond er nog redelijk goed bij wat haar zo positief maakte, de eerste mest die ze eruit haalde was nog goed, wat haar ook nog positief stemde, maar toen ze verder ging voelen was ons verhaal eigenlijk al over. Tarzan had dunne darm koliek, de slechtste uitkomst dus die we hadden kunnen krijgen.
Toch wilde ik het niet geloven en zijn we nog met hem naar de kliniek gereden in de hoop dat hij nog te redden viel. Maar helaas kregen we op de kliniek ook een hele slechte prognose. Dat we hem rechtop en heelhuids daar hadden gekregen en dat hij nog zo braaf en zo goed recht stond was echt uitzonderlijk, hij was van binnenuit al af 'nt sterven dus de enige juiste beslissing was om voor mijn lieve vriendje te kiezen en hem te laten gaan ...

Hij is heel fijn en rustig heen gegaan maar man wat doet dit ongelofelijk veel pijn ;(


Afbeelding


Tarzan heb ik ivm zijn artrose in oktober naar 'huis' gehaald, zodat hij juist nog jaren kon genieten zonder nog te hoeven werken, ik had hem liever nog 10 jaar op de wei dan dat ik nog een keer zou rijden, maar helaas was dat heerlijke pensioen hem dus niet gegund. Ik ben blij dat hij het laatste half jaar nog heeft mogen genieten en dat ik hem het laatste half jaar in eigen beheer heb gehad.

12,5 jaar was hij mijn beste vriend, mijn steun en toeverlaat en werkelijk mijn hele wereld en nu, nu is mijn wereld ingestort en blijf ik achter in een heel zwart gat.

Lieve, lieve Tarzan, wat mis ik jou enorm!


Afbeelding


Ik wil nog 1 keer ons penny verhaal vertellen, want Tarzan was speciaal!
Hij is mijn once-in-a-lifetime paard, zonder hem had ik waarschijnlijk niet eens een paard.


Februari 2007 was de eerste keer dat ik jou leerde kennen, Tarzan, een paard helemaal zoals ik altijd droomde, ik mocht op je rijden want je stond te koop dus liep je mee in de lessen. Nou, na die les was ik om, wat wilde ik jou graag kopen! Helaas bleef dat bij een droom ...
Ik kon mij geen paard permitteren en moest helaas mijn droom laten varen. Wel ben ik in contact gebleven met de mensen die Tarzan verkochten om te weten waar hij heen ging, helaas, het was een handelaar!

Altijd ben ik op zoek gebleven naar Tarzan, zowel in m'n eigen leven als hier op bokt en in Juli 2007 zat ik bij mijn ouders in de auto en reden we langs een wei met ... TARZAN!! Ja, m'n ouders vroegen zich af hoe ik dat paard kon herkennen als Tarzan in het voorbij rijden maar ik wist het zeker, dat was hem! Ik ben daarna nog met mijn vader langs gefietst en ik had dus gelijk! Tarzan stond er fijn bij dus ik was gerust dat hij goed terecht was gekomen.

Ondertussen ben ik viavia (en ook een beetje dankzij bokt) achter de geschiedenis van Tarzan gekomen en in contact gekomen met zijn eerste eigenaar.

Ik reed via de weg waar Tarzan stond vanaf toen altijd naar mijn verzorgpaard :o
Totdat ik Tarzan nooit meer in die wei zag. Waar was hij nu weer gebleven?

Via bokt heb ik hem teruggevonden en ben ik in Januari gaan kijken of het hem echt was (met een eigenaar van een ander paard van die stal). En ja hoor, ik had Tarzan weer gevonden!
Toen ben ik ook het paard van diegene gaan verzorgen en kon ik zo Tarzan blijven zien, kind aan huis was ik inmiddels op stal en ondanks dat ik de eigenaren van Tarzan nooit zag wist de staleigenaar dat ik gek was van Tarzan! Ik had hem verteld, als DAT paard ooit te koop komt, dan is hij van mij! (Dromen mag he ;) ) Mijn hele studiefinanciering en geld van mijn bijbaantje stortte ik op mijn spaarrekening in de hoop ooit Tarzan te kunnen kopen..

De gelukkigste dag van mijn leven kwam wat sneller dan gepland ... Ik kwam het paard verzorgen waarvoor ik altijd op stal kwam en kwam de staleigenaar tegen, hij zei tegen mij, het is je geluksdag vandaag! Ik keek hem vragend aan, waarnaar hij zei, heb je het bord nog niet gelezen? Tarzan staat te koop! Ze hebben het telefoonnummer voor je op het bord geschreven :oo
Ik wist niet meer hoe ik het had, ik heb compleet in shock mijn moeder gebeld en het enige wat ik kon zeggen was: MA, TARZAN STAAT TE KOOP! Oke, m'n moeder dacht ohjeee :') Maar ze zei dat ik die mensen maar even moest bellen hoe en wat, zo gezegd zo gedaan. De dag erna ben ik naar m'n werk gegaan om te vragen voor meer uren zodat ik mijn droom kon verwezenlijken. Zitten rekenen en tellen en ik kon het net (niet :') ) voor elkaar krijgen op deze manier. Mijn ouders waren ervan overtuigd dat ik niet zomaar een paard wilde maar dat ik echt alleen maar Tarzan wilde dus die gaven toestemming. Mijn moeder zei ook, dit heeft gewoon zo moeten zijn.
Ik mocht Tarzan een paar keer 'proef' rijden om te checken of hij nog steeds mijn droompaard was en toen heb ik hem op 1 november 2008 gekocht. Manman wat was ik gelukkig, mijn droom, mijn Tarzan, hij was nu eindelijk ECHT van mij! <3

Afbeelding
Net gekocht en superblij met mijn eigen Tarzan <3

Een hele tijd later is de eerste eigenaar van Tarzan komen kijken en na weer een hele tijd bleek het lot aan mijn zijde en zijn wij bij elkaar gekomen. Inmiddels hebben we samen een zoontje en is Tarzan dus echt een hele belangrijke factor geweest in mijn leven. Sommige dingen gebeuren met een reden en Tarzan was er een van <3

Hieronder nog een paar mooie momenten van ons samen <3

Afbeelding
Niks was Tarzan te gek, terwijl ik 7 kleuren scheet nam hij het heft in eigen handen en loodste mij door het parcours <3

Afbeelding
Afgelopen najaar op pensioen bij ons op de wei, zoals te zien was hij nog enorm fit, mijn mooie gouden vriendje <3

Afbeelding
Samen met zijn mini-vriendje die Tarzan ook enorm mist ..

Afbeelding
Fotoshoot van een paar jaar terug, gewoon zoals wij waren <3

Afbeelding
Zwanger, wat was je toch een lieverd <3

Afbeelding
Fotoshoot van een paar jaar terug, gek op elkaar, samen één! <3

Afbeelding
Een van onze vele buitenritten, want dat was wat wij het liefste deden.



Lieve, lieve Tarzan, ons verhaal had niet zo abrupt mogen eindigen, we hadden nog zoveel mooie momenten samen moeten maken, maar het was ons niet gegunt.

♥ Nothing has made me sadder than imagining myself not seeing you again ♥

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Selina

Berichten: 14262
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:54

Wat toevallig dat je hem later weer bent tegengekomen en wat mooi dat je dankzij Tarzan je partner hebt gevonden.
Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:00

Jeetje dat was beter dan een pennyverhaal. Wat erg dat hij zo plots moest gaan, maar gelukkig heb je vele goede jaren met hem gehad. Heel veel sterkte!

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:04

Wat een mooi verhaal, en wat een groot verdriet,

Sterkte,

Y;(

Uppojono

Berichten: 3626
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:06

Ach wat sneu. Heel veel sterkte.

Wel écht een Penny-verhaal

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:15

Wat een super mooi verhaal.
Maar wat een abrupt einde.
Heel veel sterkte en uit het leven maar voor altijd in je hart. Y;(

Eens een New Forest pony altijd een New Forest pony.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:15

:knuffel: Inderdaad het had zo moeten zijn, een geweldig verhaal. En geweldig paard. Heel veel sterkte

Rex_Rolfo

Berichten: 5376
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:16

Sterkte

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:46

Wat een mooi verhaal en wat sneu dat je op deze manier afscheid hebt moeten nemen.
Heel erg veel sterkte en denk aan de mooie momenten, hoe moeilijk het ook is :(:)

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:05

Wat een bijzonder verhaal, heel veel sterkte met het verlies Y;(

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:18

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje!

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Duran123
Berichten: 1061
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:07

Wat een mooi verhaal en wat een liefde straalt er van af.
Het aardse bestaan is ten einde gekomen. Wat ongelooflijk verdrietig voor jou.
Heel veel sterkte! Koester de mooie herinneringen....

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:10

Ach lieverd wat erg voor je .Je ziet de liefde die jullie voor elkaar hadden van de foto s afspatten .Soms is het leven zo wreed.
Wij hadden een paard op de wei met hetzelfde en daar was zelfs nog mee gereden s ochtends .Paarden tonen soms zo slecht hun pijn .
Sterkte hoe oud is je gouden vriendje geworden ?

_Tarzan

Berichten: 11154
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 10:17

Dankjewel allemaal!
Toen Tarzan een tweede keer voor mijn neus te koop kwam moest het ook gewoon zo zijn. Het gevoel wat ik bij Tarzan had, heb ik nooit eerder gevoelt. Dat wij samen moesten komen moest gewoon zo zijn! We waren ook vanaf het eerste moment samen één!

Mijn beste vriendin die ik nu inmiddels al 13 jaar ken (zij stond op de stal waar Tarzan te koop kwam) ken ik dus ook via Tarzan. Mijn vorige stalgenoten waar ik nu nog steeds contact mee heb die kon ik van vroeger van de manege, enorm leuk dus om die dankzij Tarzan ook weer tegen te komen! Er zijn gewoon zoveel mensen en gebeurtenissen die ik te danken heb aan Tarzan, dat maakt hem zo speciaal. Ik geloof niet vaak in 'het lot' en ben totaal niet bijgelovig, maar bij Tarzan weet ik zeker dat hierboven iemand wilde dat wij samen kwamen!

Eind januari zijn de sneeuwfoto's gemaakt, ik ben blij dat ik deze foto's nog heb en ik heb er ook nog wat nabesteld bij de fotograaf, nooit gedacht dat dit onze laatste fotoshoot zou zijn ;(

MG, dankjewel, ik waardeer het enorm dat jij dit ondanks alles schrijft.

Office, hij was 22 en zou 4 juni 23 worden, veels te jong naar mijn mening, hij was nog echt topfit voor zijn leeftijd ondanks de artrose. Ik had hem juist voordat hij kreupel zou zijn van de artrose op pensioen gezet zodat hij nog pijnvrij van zijn pensioen kon gaan genieten, hij had het zo verdiend, des te erger voelt het dat het hem/ons niet meer gegund was ;(

Een geweldig paard was het zeker, ik raak er niet over uitgepraat hoe geweldig hij was, hoeveel hij voor mij betekende en hoeveel wij samen aankonden, met hem kon ik alles, de hele wereld aan. Een paard uit duizenden, een die je maar één keer in je leven tegenkomt <3 ;(

Afbeelding
Nog een foto die ik vergeten was te plaatsen, een van mijn favorieten <3

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

BigOne
Berichten: 38189
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:24

Met recht een paard dat maar eens in je leven op je pad komt, sterkte maar wat heb je mooie herinneringen aan hem, koester ze samen met je partner want dat zie je alleen in films. Verliefd op een paard en dan ook nog je levensgezel vinden!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:35

Sterkte.. wat moet het moeilijk zijn om je speciale vriendje te moeten missen

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:58

Heel veel sterkte, was een knap paard! Y;(

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:18

Wat een prachtig verhaal en wat vreselijk verdrietig dat hij er niet meer is. Heel veel sterkte!


marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:20

Wat een prachtig verhaal van jullie tweeën. Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies. Y;(

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:35

Knappe, lieve, fantastische Tarzan.... :knuffel:

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:55

Jeetje wat een verhaal.. Echt voorbestemd zou je zeggen. Heel veel sterkte met dit grote verlies! Y;(

_Tarzan

Berichten: 11154
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-21 11:25

Dankjewel allemaal!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:31

Heel veel sterkte gewenst, wat een prachtige foto's en mooi eerbetoon heb je voor hem geschreven.

Wat een lief minivriendje had hij ook, mag ik vragen hoe deze pony heet? Hij lijkt erg op een veulen welke wij hebben gehad..

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn gouden vriendje is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:53

:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:56

Vreselijk voor jullie. Gecondoleerd!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers