Heelt de tijd alle wonden?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:45

Gelukkig heb ik mijn paarden nog (de oudste wordt alweer 15 en heb ik inmiddels 13 jaar). Maar... ik weet hoe het verlies van dierbaren en dierbare dieren voelt en ik kijk dus niet erg uit naar een afscheid. Zeker mijn ruin is me zo dierbaar, ik heb zo'n lijntje met hem, hij brengt me zoveel geluksmomenten en ik leer nog elke dag enorm van hem... Ik zou echt helemaal kapot zijn, als hij zou overlijden. Dat weet ik wel. Ik hoop dus dat hij heel oud wordt. Tegen die tijd ben ik ook al aardig op leeftijd. Maar goed, we zullen zien. Ik begrijp je pijn zeker wel. Het ligt vaak ook aan hoe het afscheid gegaan is of omdat er zo'n leegte is, die niet (zomaar) opgevuld wordt. Qua huisdieren mis ik mijn bijzondere kat nog, inmiddels 5 jaar overleden. Ik denk nog best vaak aan haar, aan onze momenten samen, maar ook aan haar bittere einde. Soms dus ook met tranen. Maar dat mag toch? Ze zit voor altijd in mijn hart. Mijn paarden, allebei hoor, ook. En ik vrees de dag dat ik ze moet laten gaan....Verlies is iets heel heftigs. Een eigen paard, daar een intense band mee hebben, is ook wat anders dan op een manege rijden. Maar goed, helaas is niets in dit leven voor eeuwig. Geniet daarom van alles en van het moment. Dat is iets wat ik wel geleerd heb. Sterkte!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie