Heelt de tijd alle wonden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

meggiemeg

Re: Heelt de tijd alle wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:51

In een tijd van 6 maanden heb ik 2 paarden en 1 hond moeten laten inslapen, was er kapot van. Van onze hond wisten we het al een tijdje ook al maakte dat het verdriet er niet minder om, 1 van de paarden was echt mijn maatje, had ik al ruim 13 jaar. Werd kreupel en 2 weken later moest ik de keuze maken om haar te laten gaan. Het andere paard had ik nog niet zo lang, maar een paar maanden en moest ook voor hem de keuze maken hem te laten gaan. Voor alle 3 de dieren wat het de allerbeste keuze om te maken. Maar ook dat wetende was het verdriet erg intens. Nu jaren later zijn de scherpe randen er vanaf, denk ik nog heel vaak aan ze terug, kijk naar foto's en de filmpjes kan ik sinds kort ook weer bekijken. Dan denk ik wat hadden ze er van gevonden om hier te wonen waar we nu wonen, ik weet zeker dat ze er van hadden genoten. Elk dier wat er in ons leven is geweest heeft zijn eigen plekje, elk dier wat er daarna is bij gekomen was geen vervanger maar een nieuw vriendje/maatje wat op zijn eigen manier weer een mooie plek in het hart heeft gekregen en ingenomen.
Ook nu hebben we 2 honden die beide ziek zijn en wat niet te verhelpen is. Van beide genieten we met volle teugen en als de dag daar is maken we weer de keuze voor onze grote vrienden. Dat ben je ze verplicht, ze zijn altijd zo trouw geweest en een goede vriend dat dat het enige is wat je nog voor ze kunt doen als baasje zijnde.

Wat het slijten van de scherpe randjes zal denk ik per dier/mens verschillen. Iedereen gaat anders met verdriet om. Verdriet kan je ook zien dat ze diep in hart zitten geworteld en dat gebeurt alleen als het goed was toch?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie