Heelt de tijd alle wonden?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:22

Het is altijd erg moeilijk om wezens te verliezen van wie je houdt.

Ik heb 5 jaar geleden mijn fantastische paard verloren en 2 jaar geleden ook onze ongelooflijk flinke welshmerrie. Mijn paard was bij iemand anders in bruikleen (ik kon door fysieke problemen niet goed voor hem zorgen). Hij is daar heel plotseling overleden (achteraf hoorde ik dat het al een tijd niet goed met hem ging, maar daar is nooit een DA bij geweest en ik wist het ook niet). Het feit dat het zo plotseling was en het idee dat ik er misschien iets aan had kunnen doen heeft me jarenlang dwars gezeten en verder mis ik hem. Ik ging geregeld bij hem kijken.
Onze pony was al jaren ziek, had IR, cushing, zomereczeem, pollenallergie etc etc. Ondanks de medicijnen kwam het moment dat we haar moesten laten inslapen (nu 2 jaar geleden); ze had gewoon te veel pijn. Ze was een enorme vechter en hing sterk aan het leven, dat was tot het laatste moment toe merkbaar. Met haar dood heb ik wel vrede. We hebben alles gedaan wat we konden, maar het ging gewoon niet meer. Ze is maar 24 geworden, wat voor een A-welsh niet erg oud is.

Mijn vader is 15 jaar geleden gestorven, mis hem nog vaak, maar enorm verdrietig ben ik er niet meer om. Mijn beste vriendin is nu 3 jaar geleden gestorven, heel onverwacht, ik wist niet eens dat ze ziek was (zij ook niet tot 10 dagen voor haar dood). Met haar dood heb ik nog steeds erg veel moeite.

Ik denk dat een plotselinge dood moeilijker te verwerken is en zeker als er ook nog schuldgevoelens (zoals bij mij, ook al was het onterecht) bij komen kijken.

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie