Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:56

ikke schreef:
Blijkbaar heb ik iets met bijzondere types :D Die eerste is mijn favo paard van dit rijtje.

Maar die nr4, ik zie er wat aan, maar wat valt daar nou echt aan te zien?
Ik vond de standfoto al niet top en het filmpje maakte het niet beter maar waarom precies? Niet echt een idee.
Same. Lezoo staat wel scheef op haar pootjes, maar zit verder niet slecht in elkaar, die vos klopt gewoon niet. :+ Nu vind ik Mehmas over het algemeen niet per se een heel goede achterhand en stap meegeven, vooral achter. Deze stapt voor een Mehmas uitzonderlijk goed. :=

Lezoo is overigens ook echt ultiem lief. <3

Melzazu schreef:
Precies wat ik al dacht: ik heb er totaal geen verstand van :n _O-
Ach, iedereen betaalt vooral een hoop geld voor hoop en verwachtingen. :))

idje: Ik zal morgen nog even wat rondgraven voor leuke paarden! :D Misschien wat jumpers, die zijn vaak wat ouder als ze de ring in gaan.


idje

Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:59

Dat zou leuk zijn Mkango!

Wel op, niet over de rug van het paard.
[o]

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 01:17

Leerzaam topic!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:55

Die nummer 4 vind ik zo'n rare achterhand hebben, ook in beweging zelfs voor een volbloed daarom te neerwaarts dacht ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

koend
Berichten: 1239
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:21

Dit schreef ik voor ik de feedback van Mkango las, tussen haakjes is na het lezen van de uitleg.


Ik gok ze in volgorde van goed naar ’slecht’.

3 enige bezwaar is dat hij al zo mega af is. Hij lijkt klaar voor zijn eerste wedren. (Correcte gok)

1 lijkt veel jonger maar lijkt goed in elkaar te zitten als volbloed (Correcte gok)

2 kon me overtuigen maar aan het einde van het filmpje kreeg ik twijfels over zijn achterbenen ( nooit gekoerst, de achterbenen?))

5 nog niet in conditie, verder perfect ware het niet dat ik de spronggewrichten niet zo vertrouw. (Fout gezien, was een goed paard)

4 de vreemde eend in de bijt. Korter, meer geplooid achterbeen, minder chic voorgesteld. Ze stappen hem op gras en ook dat lijkt al niet erg goed. Het kan natuurlijk dat Mkango ons opzettelijk op het verkeerde been probeert te zetten door de minst flatterende beelden te gebruiken.
Afgaande op de beelden zet ik hem laatst. ( goed gezien, is flop)


Kan perfect dat ik er mega naast zit.

Elk jaar ga ik met mijn vrouw eens naar de rennen en doen we kleine gokjes. Ik probeer er echt de beste uit te pikken op de presentatie. Mijn vrouw kiest intuïtief ( volgens mij soms een onmogelijke gok)
Aan het einde van de dag heeft zij meestal betere resultaten dan ik.
Met andere woorden:
Ik ken er geen bal van!

( Het viel toch nog mee)
Laatst bijgewerkt door koend op 07-05-23 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:25

Wat boeiend zeg! Ik vind het echt wel heel lastig, volg wel eens de veilingen en dacht idd dat heel veel op afstamming gaat. Op die leeftijd is het ook lastig.

En dan nog de verschillende soorten /types voor elk hun eigen race, toch?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

nikkel
Berichten: 2525
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:33

Hoe kan ik de spoilers openen.?

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:34

Er op klikken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:46

Zonder te lezen of het antwoord er al staat:

Ik denk drie en vier omdat ze soepel stappen vanuit dat bekken en de kracht in stap al van achter uit halen. Bovendien zie ik daar ook sterke ruggen die die kracht ook kunnen door vloeien. Ik vraag me bij vier alleen af of die massa hem niet in de weg zit.

Edit: het zijn dus merries. _O- mijn eerste keuze was meteen drie. Ik had duidelijk best maar 1 paard gekocht op die veiling. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-05-23 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:49

Als je echt aan jaarlingen kon zien hoe ze het later gaan doen, was je multimiljardair, want iedereen zou je in huren :). En dat is het mooie aan paardensport, afstamming en exterieur zeggen lang niet alles.

Extremely rare and Beyond Compare

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Exterieur vs prestaties - volbloedjaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:55

Helemaal geen verstand van renpaarden maar wel interessant zo’n topic. Zou ook leuk zijn voor dressuurpaarden. Veulens zijn daarin het moeilijkst. Als 3 jarige net onder het zadel kan je al wel een goede gok wagen. Maar als veulen of jaarling….. poeh lastig. Vooral door het mentale vlak. Een goed paard is pas een goed paard als hij het ook wil gaan doen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:28

prompter schreef:
Als je echt aan jaarlingen kon zien hoe ze het later gaan doen, was je multimiljardair, want iedereen zou je in huren :). En dat is het mooie aan paardensport, afstamming en exterieur zeggen lang niet alles.
Een goede bloodstock agent zit behoorlijk in de slappe was. :)) Meer inderdaad, het is puur je kansen afwegen op basis van afstamming, exterieur en beweging. Wat ik in een eerdere post zei: je koopt hoop en verwachtingen, daarna moet het paard het nog maar waarmaken. Bij een veulen uit een 'bue hen' en van een goede hengst is die kans wel groter, en daar hangt dan ook een prijskaartje aan. :j

Ayasha schreef:
Zonder te lezen of het antwoord er al staat:

Ik denk drie en vier omdat ze soepel stappen vanuit dat bekken en de kracht in stap al van achter uit halen. Bovendien zie ik daar ook sterke ruggen die die kracht ook kunnen door vloeien. Ik vraag me bij vier alleen af of die massa hem niet in de weg zit.

Edit: het zijn dus merries. _O- mijn eerste keuze was meteen drie. Ik had duidelijk best maar 1 paard gekocht op die veiling. _O-
Drie is wel een hengst hoor, haha. :D

MyWishMax schreef:
Wat boeiend zeg! Ik vind het echt wel heel lastig, volg wel eens de veilingen en dacht idd dat heel veel op afstamming gaat. Op die leeftijd is het ook lastig.

En dan nog de verschillende soorten /types voor elk hun eigen race, toch?
Ja, klopt, maar deze lopen allemaal een beetje over dezelfde afstanden. :j Geen Ascot Gold Cup winnaars bij dit clubje. :))

koend schreef:
Dit schreef ik voor ik de feedback van Mkango las, tussen haakjes is na het lezen van de uitleg.


Ik gok ze in volgorde van goed naar ’slecht’.

3 enige bezwaar is dat hij al zo mega af is. Hij lijkt klaar voor zijn eerste wedren. (Correcte gok)

1 lijkt veel jonger maar lijkt goed in elkaar te zitten als volbloed (Correcte gok)

2 kon me overtuigen maar aan het einde van het filmpje kreeg ik twijfels over zijn achterbenen ( nooit gekoerst, de achterbenen?))

5 nog niet in conditie, verder perfect ware het niet dat ik de spronggewrichten niet zo vertrouw. (Fout gezien, was een goed paard)

4 de vreemde eend in de bijt. Korter, meer geplooid achterbeen, minder chic voorgesteld. Ze stappen hem op gras en ook dat lijkt al niet erg goed. Het kan natuurlijk dat Mkango ons opzettelijk op het verkeerde been probeert te zetten door de minst flatterende beelden te gebruiken.
Afgaande op de beelden zet ik hem laatst. ( goed gezien, is flop)


Kan perfect dat ik er mega naast zit.

Elk jaar ga ik met mijn vrouw eens naar de rennen en doen we kleine gokjes. Ik probeer er echt de beste uit te pikken op de presentatie. Mijn vrouw kiest intuïtief ( volgens mij soms een onmogelijke gok)
Aan het einde van de dag heeft zij meestal betere resultaten dan ik.
Met andere woorden:
Ik ken er geen bal van!

( Het viel toch nog mee)
Je bent in ieder geval niet de enige die 5 verkeerd had ingeschat! :D Grote kans dat dat er eentje is bij wie het fysiek niet 100% zit, maar die het wel wil doen en dan heb je toch een redelijk goed paard.
Overigens kies ik de beelden niet uit, ik gebruik gewoon wat er voorhanden is in de database van de sales en dat is eigenlijk altijd 1 standfoto en 1 filmpje.

Het wedden is ook een vak apart inderdaad. Er zijn mensen die dat professioneel doen, maar dan heb je er ook een dagtaak aan. Die mensen beginnen bijvoorbeeld in januari al met wedden op een grote race die pas in mei of zo gelopen wordt en wedden dan periodiek op hetzelfde paard, op een trifecta, op dat paard icm een ander paard in een andere race etc.


nikkel
Berichten: 2525
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:41

Correct gebouwd naar kwpn normen, zeggen niet zo veel op de koersbaan. Heel erg grote afwijkingen daargelaten. Het ligt volgens mij toch het meest aan, de wil om te willen. Ik heb me daarin al zo vaak vergist.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers