[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 15:51

Janouk, wat een heerlijk hoofd heeft ie.

Ceet, ahh toch. Meende t me al te heugen

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht


pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:08

Janouk wat een gave foto .

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 18:34

Heerlijk koppie Janouk! Hoe doet Madness het? Staat ook bij een echte liefhebber zie ik :D

Onze Mowie is laat beleerd ( of ik moet het anders zeggen, ik heb met Mowie zeker 4 maanden 3 x per week tussen de lange lijnen ruzie lopen maken voordat ze met 4 benen op de grond bleef :') ) . Uiteindelijk is ze daardoor pas in maart voor de sulky gezet. Ik denk dat de meeste leeftijdsgenoten al in oktober voor de kar stonden. Nu zijn wij toch geen vroege trainers dus boeiend.


Toen is ze weer terug gekomen en heeft nu de hele zomer in het land gelopen. Ze moet binnenkort dus weer voor het eerst voor de kar. Zal mij benieuwen bij die vlegel :') . Alhoewel ze echt volwassen lijkt te worden nu, ze heeft heel veel zelfvertrouwen en ik denk dat ze als ze weet wat ze moet doen echt een leuk koerspaard word.

Dan nog Zwieber:

Zwieber hebben we gekocht als jaarling en die bleek een neurologisch probleem te hebben. Ik en mijn moeder konden het niet verkroppen om een verder vrolijk jaarling te laten inslapen. Diagnose was: kans op koerspaard zeer klein, mogelijk nog kans als rijpaard. Dus Zwieber heeft een zeer rare carrière gehad tot nu toe.

In het begin kon hij geen 'vreemde' dingen handelen met zijn lijf. We hadden hem alleen lopen omdat hij dan al zowat verongelukte. Ik weet nog, dat hij een keer op mij af kwam rennen als jaarling in het land en ik dacht: ' Hij stopt niet' . Dus ik steek mijn hand op en zeg: ' Ho' . Hij schrikt en valt om. Gewoon in volle vaart: plop, daar lag hij :+ .

We zijn toen als jaarling balkjes werk gaan doen, toen hem samen met 1 ander paard gezet en toen als 2 jarige in de groep met rijpaarden gezet. Alleen het in de groep lopen kostte hem zoveel energie, we zagen hem groeien fysiek maar hij lag ook een partij te slapen in zijn box s'nachts :+ .

Ook bezig gegaan met lange lijnen. Ik vond het heel lastig om te zeggen: hij kan voor de kar. Als Zwieber namelijk in paniek raakte, deed hij gewoon gek met zijn lijf, gewoon geen controle.

Dit is hem als 2 jarige, ik longeerde hem hier voor een huiswerkopdracht. Longeren deed ik verder niet vaak, maar het laat zien dat hij de coördinatie van een fruitvlieg heeft.



Toen hij 3 werd besloten te kijken hoe hij onder het zadel zou oppakken, niet om hem onder het zadel te trainen, maar om te testen of hij in stress zijn lijf nog zou controleren. Ik vind zelf dat je onder het zadel dat kleiner kan testen dan voor de kar, en ook met minder grote ongelukken als dat mis gaat :)

Hier zie je dat we dus rijtechnisch niet iets vroegen, maar hem 'moeilijke opdrachten' gaven om te kijken hoe hij in stress zou reageren. Ik had nog goed op mijn netvlies staan dat hij als jaarling omviel natuurlijk :o




Dat deed hij verbazingwekkend goed. Dus check, zwieber kon misschien ooit nog wel als recreatiepaard een leven krijgen? Doel geslaagd voor mij en mijn moeder :D. Misschien niet onder het zadel, alleen als weidepaard oid zou ik ook prima vinden, maar ik wilde wel zeker weten dat er niet iemand zou verongelukken als die er eens op zou stappen.

Tja, als 3 jarige verder onder het zadel om hem sterker te maken zagen we eigenlijk niet zitten. Balkjes deed hij goed. Rechtuit tussen de lijnen ook. En longeren doe je ook niet met een 3 jarige. Dus nu zat de training vast.

Wat doen we? Verkopen we hem? Houden we hem en verleasen we hem dan? Dan hebben we zelf nog controle? Ondertussen groeit Zwieber, word sterker en denken we: zou hij toch niet een kans maken voor de kar? Misschien vraagt dat wel minder? Het is in principe hard en rechtuit? Zou hij dat kunnen?

Dus, oke, dan toch maar voor de kar. Maar dan wel op een grote drafbaan,zodat hij veel kilometers rechtuit maakt. Dus wij met het hele eerlijke verhaal hem weggebracht naar een andere trainer. Ook echt met de opdracht: Als het niet gaat, of wanneer het gevaarlijk is voor de rijder of Zwieber: gewoon stoppen :)

En zo werd Zwieber ons 'laatst beleerde paard ooit' en is als 3 jarige voor de kar gegaan:



Zwieber is nu net beleerd,nu terug naar huis gekomen en gaat deze winter op 'rust'. Dwz dat we hem weer 3 x in de week gaan trainen in zijn coördinatie en wat TLC geven maar verder niet. We zullen dan van het voorjaar, als 4 jarige besluiten of we hem toch gaan trainen, of lekker verleasen/als weideversiering houden :') . Dit is absoluut niet hoe een normaal traject gaat, eigenlijk hadden we geen doel met Zwieb. Ik wilde balkjes lopen omdat dat goed voor hem was, ik wilde checken of hij kans had op een normaal leven. Maar omdat Zwieb het steeds zo goed deed ( en de dierenarts ook echt per half jaar verbetering zag) durf je steeds een stapje verder te gaan in zijn ontwikkeling.

Echter, als hij nu gewoon alleen al kan 'leven' zoals nu, in een groep staan en 3 x per week arbeid aan kan: dan hebben we al zoveel gewonnem want als jaarling had hij eigenlijk al in de frikandellen moeten zitten :D

Dit is Zwieber deze week, ik vind het persoonlijk een heel erg mooi paard geworden :D

https://youtube.com/shorts/htHSnwsGOeg?feature=share

Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik vind hem persoonlijk voor de kar het 'beste' lopen. Ik volg ook het verhaal van Frum. Ik vraag mij heel erg af of voor hem rechtuit draven neurologisch gezien het makkelijkst is,Frum heeft natuurlijk ook dingen die hij echt goed kan en gewoon niet kan.

Ben zo benieuwd waar hij eindigt. En als hij eindigt als niks is dat ook prima, hij maakt ons blij :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:56

Wauw, waarschijnlijk was Zwieber bij het gros vd stallen/trainers al lang en breed tot frikandel verwerkt. Wederom, wat mooi dat jullie blijven puzzelen en kijken wat is er dan mogelijk.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:00

Vrolijkerd :)) Ik begrijp nu wel beter wat jij met puzzelen bedoelt. Met deze ben je nog niet uitgepuzzeld. Kan ook nog best even duren. Wie weet wordt het straks een hele lieve kinderpony...

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:49

Madness staat bij Jacky Molema in training.
Hij is vrolijk en blij in zijn werk
We zullen zien hoe hij zich verder ontwikkelt.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:52

Zwieber is leuk. En wat een verhaal. Ik heb te weinig verstand van dravers om te weten of dit hem gaat worden voor het echie. Maar draven kan hij zeker wel.

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:12

jeetje77 schreef:
Wauw, waarschijnlijk was Zwieber bij het gros vd stallen/trainers al lang en breed tot frikandel verwerkt. Wederom, wat mooi dat jullie blijven puzzelen en kijken wat is er dan mogelijk.

Zwieb zeker.
Maar wat dacht je van Mowie, die toch zeker 4 maanden enkel tussen de lange lijnen is getraind, en de kamikazeactie van Ivar.

Hebben jullie ook dravers waar het wel "normaal" mee gaat?

Rockes <3

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:55

Kliko was toch ook niet de snelste in het begin? Daar had ik toen zoveel respect voor. Kliko zit in mijn hart.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 12:01

Haha, met Kumanu en Lily gaat het best 'normaal' :+ . Maar eigenlijk is normaal ook maar relatief :') . En Disco was ook een makkelijk paard.

Zal ongeveer op 50 % liggen denk ik :')

Oh voor de Kliko fans: die staat ook nog bij ons in pension en is nu van het meisje wat hem altijd verzorgde:



Dit leven bevalt hem wel :+ . Lekker met neckrope. Had ik 2 jaar geleden toch niet met hem gedaan haha :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:08

Hoe oud is Kliko dan? Ik snap dat hij voor de draversport met pensioen is, maar hij is in mijn ogen toch niet oud dat het woord pensioen al om de hoek komt kijken.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 12:10

Nee hoor, 'in pension' as in: is een pensionklant :D ! Hij word nog vollop gereden, weet even uit mijn hoofd niet hoe oud hij is maar die gaat vast nog jaren mee :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:04

Sorry mijn dyslexie verrast me soms. Fout gelezen. Fijn om te zien dit beeld en leuk dat hij nog bij jullie staat.

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:38

Rocamor schreef:
jeetje77 schreef:
Wauw, waarschijnlijk was Zwieber bij het gros vd stallen/trainers al lang en breed tot frikandel verwerkt. Wederom, wat mooi dat jullie blijven puzzelen en kijken wat is er dan mogelijk.

Zwieb zeker.
Maar wat dacht je van Mowie, die toch zeker 4 maanden enkel tussen de lange lijnen is getraind, en de kamikazeactie van Ivar.

Hebben jullie ook dravers waar het wel "normaal" mee gaat?



En volgens mij jaren geleden ook die Friese merrie die jullie harten beleerd toch? Feest ging ook met mini stapjes en puzzelen.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:58

Blijf alsjeblieft updaten!!! Ik vind het een feestje om jullie avonturen te lezen. Wat een geweldige paardenfamilie zijn jullie en wat heerlijk om deelgenoot te mogen zijn van het gepuzzel. Ik heb het al eerder gezegd in andere topics denk ik… maar het is dat ik mijn eigen dikke new-forest kruising alles-een-beetje-kunner heb, anders was jij een van de eerste waar ik zou gaan buurten voor een leuke recreatie-draver!

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 19:04

[ITP] Ruitje doet raar: Fries in de omscholing!

De Fries ja :D !

Ik school nu niks meer om hoor, alleen nog dravers van onszelf als ze stoppen met koersen :) . Maar dan hoop ik toch altijd dat ze goed terecht komen dus ik roep dat niet te hard en hoop dat mensen mij blijven contacten haha :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:35

ruitje schreef:
[ITP] Ruitje doet raar: Fries in de omscholing!

De Fries ja :D !

Ik school nu niks meer om hoor, alleen nog dravers van onszelf als ze stoppen met koersen :) . Maar dan hoop ik toch altijd dat ze goed terecht komen dus ik roep dat niet te hard en hoop dat mensen mij blijven contacten haha :D



Hele topic vanavond doorgelezen. Gaaf en wat fijn dat dit paard zo goed terecht is gekomen.
Dat filmpje van die friese dravers vond ik geweldig.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 00:07

Nou jongens, het word wel een heel bijzonder topic zo :o

Ivar heeft startnummer 5 en beland weer in het dooiespoor( de rotste plek om te liggen in de koers) . De rijder koos er logischerwijs voor om zich niet te laten opsluiten door Jort. Die besluit ook nog om 3 dik op te rijden waardoor het tempo erg hoog was onderweg.

Ik had dus nooit gedacht dat hij het af zou kunnen maken :o




Maar hij lijkt tegenwoordig zoveel meer inhoud te hebben de laatste ronde. Bizar :D

Hij wint het zo makkelijk dat de rijder het laatste stuk niet meer hoefde te rijden. Je ziet dat Ivar met zijn oren naar voren over de finish 'wandeld' :+ .

Ik kan het gewoon niet geloven... Dat dit hetzelfde paard is als 3 maanden geleden :o

Er gaan echt nog hele andere tijden komen hoor, dit is niet 'normaal' dat een paard een rijtje heeft staan met zoveel overwinningen. Tenminste, voor ons niet :') . En wij zijn ook altijd heel blij als een paard gewoon goed loopt naar zijn kunnen. Dit als resultaat is voor ons gewoon onwerkelijk :o

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:17

Geweldig

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:21

Het was zo'n mooie overwinning dat je zo laat nog wakker was <<)

Proficiat, was weer mooi om te zien. Ook ongelooflijk dat hij zo'n beetje de hele koers in het tweede spoor loopt. Volgens mij startte hij zijn eindspurt nu eerder dan de vorige keer, toch? Ook mooi dat commentaar van de spreker

Ik vind het zo mooi hoe de rijder hem op het laatst even bedankt, dat aaien vanaf de kar. Heb dat onlangs voor het eerst opgemerkt op 1 van je filmpjes.

Hoe lang gaat het seizoen nog door voor jullie?

Rockes <3

Marigold

Berichten: 12493
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:29

Wauw zeg!
Is het toch een gouden paardje geworden!
Zet me aan het denken, zou er dan niet toch veel talent verloren gaan door stallen die niet het geduld opbrengen zoals jullie doen?
Wat was de rondetijd?

Paarden ❤️

pien_2010

Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:46

Wat een ongelooflijk prestatie maar ook zo slim gereden. Erg indrukwekkend!!!

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:52

Gaat het op het laatst nu zo enorm hard dat die Juliette (?) gewoon springt om mee te kunnen komen?

En nu ben ik even te lui om te googlen, maar wat betekenen die 9 nummers die in begin van de koers onderaan in beeld staan?

Rockes <3

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:55

Rocamor schreef:
Gaat het op het laatst nu zo enorm hard dat die Juliette (?) gewoon springt om mee te kunnen komen?

En nu ben ik even te lui om te googlen, maar wat betekenen die 9 nummers die in begin van de koers onderaan in beeld staan?


Dat is hoe ze staan bij het wedkantoor, het laagste nummeris de favoriet.. als je 1 euro inzet op Ivar krijg je 3,7 terug als hij wint..

Ik denk dat Springen eerder uit verzuring, onbalans, etc komt dan uit snelheid.. meestal zie je ze dan niet Springen maar gewoon achterop raken..

Wat doet Ivar het super!! Daar moet je toch ook een enorme kick krijgen!


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:06

Knappe Ivar. Goede koers. Gefeliciteerd

'Onze' Echo Oldeson was ook op dreef. Hij won in een spannende koers de 4,5 km van Alkmaar.

Knap van de Diva van stal


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers