B Parcour springen met een Draver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Donna3007

Berichten: 13
Geregistreerd: 03-07-16

B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 12:13

Heyy,

Ik heb sinds 4 maanden een draver. Echt een lief beest die graag voor je werkt, toen ik hem kocht wou ik geen wedstrijden rijden.. Maar ik ga wel eens mee naar spring wedstrijden van andere mensen op de manege, en ik wil het nu zelf ook ☺️. Niet direct al,.. Maar over een tijdje lijkt me super gaaf.. Alleen is B bij de paarden een Parcour van 1 meter . Zou dat kunnen met een Draver denken jullie? Hebben ze er de bouw voor? Het hoogste dat ik heb gesprongen met hem is 60 cm.. Maar gewoon een hindernis .. Ik denk dat hij ook wel 1 meter kan springen, maar dan een hindernis, zou hij dan ook een heel Parcour kunnen van 1 meter ? Hij vind springen wel erg leuk! En ik spring ook nog niet zo lang.. Een maandje misschien Of nog niet eens


Liefs Donna

PS. Hij is rond de 1,65


Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:31

Een kwestie van trainen en kijken waar je uitkomt toch? Ik zou als ik jou was starten met springlessen, waarbij je parcours gaat oefenen. Eerst dat onder de knie krijgen, dan langzaam hoogte gaan opbouwen.

Donna3007

Berichten: 13
Geregistreerd: 03-07-16

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 12:45

Jep! Spring nu in de dressuur les
Om de week, en dan spring ik zelf soms ook nog lage hindernissen. Vrij springen doe ik heel soms

breggel1982
Berichten: 252
Geregistreerd: 09-01-10

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:54

ik denk dat dat wel kan , zorg dat je de galop en het tempo goed onder controle hebt en dat jezelf inzicht krijgt in afstanden zodat je hem kunt ''helpen''

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:01

Elk paard is anders. Net dat elke draver anders is. Met mijn draver heb ik L gesprongen en daar had meer ingezeten als ze geen artrose had gekregen, maar dat wil niet zeggen dat dit met elke draver lukt.

Gewoon lol maken en kijken waar jullie grens ligt :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:08

Ik zou eerst in de les een paar keer een B parcourtje springen. Ik denk wel dat het kan, ken een paar dravers die parcourtjes van 1,20 springen. Soms zelfs uit draf :')

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:24

Mijn draver brak balken door midden :') 30/40cm. Hoger ging hij niet :+ Bijrijddraver had de max op 80-1.00m

Ik denk dat een meter parcours teveel gevraagd is nu. Kan je niet beter BB starten? Dat is 50-70 laag of 70-90 hoog

Laerkens Beauty

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:42

Ik heb een pony gehad dat 1,10m sprong maar vaak blessures had en terug laag moest beginnen.
Hier in België heb je clear round parcoursen. 60-70-80 zonder barrage om te springen.
Veel mensen gebruiken deze ook voor jonge paarden gewend te maken.

Mijn draver ruin die verkocht is kreeg ik over de 50 heen :') mijn draver merrie kan hoger maar word veel te heet en te sterk naar de sprong, dan kan ze ineens wel heel goed de galop aan :')

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: B Parcour springen met een Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:50

Ik zet hier een slotje, je hebt per abuis twee topics geopend :-)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers

cron