draver kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 10:40

SandraVerl schreef:
Jammer dat die stal niet dichtbij Amsterdam ligt. Ik heb in die buurt volgende week donderdag een les geboekt op een gangenpaard en ik had je met plezier komen oppikken. Volgens mijn routeplanner ligt de stal waar jij geweest bent 50 km verder. Ik heb tussen 12 en 1 afgesproken om te rijden en zou daar ten laatste om 15u terug weg zijn. Moest je iets in gedachten hebben dat je dan intussentijd kan doen, wil ik je wel oppikken en je nadien naar die draverstal voeren. Ik heb toch verlof. Ik vertrek vanuit Zonhoven, moest ik in je buurt passeren, dan pik ik je met plezier onderweg op.

Hahaha, gek! Volgens ligt de vedder? Het is ergens in de kop van noordholland, maar ik ga binnenkort met heidi en nog een vriendinnetje kijken, ik woon wel dicht bij amsterdam trouwens

Edit: stal is 77km bij mij vandaan.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:25

VCHN heb ik daar toen ook mijn paard laten keuren. Willem Bakker. Vrij streng (zei Edith), maar ik vond dat juist belangrijk. Kost dan iets meer, maar dan heb je wel een goede onafhandelijke dierenarts.

Voor meer info mag je altijd PB sturen :) Heb mijn paardje er (ook zo groen als gras) in sept 2014 gekocht.

Knap dier ook om te zien! Ik ken het andere paard wat vrij recent is terug gebracht en die gaf wel problemen, maar was ook te groen en pittig voor de eigenaar, en heeft ze ook gewoon nog mogen inruilen. Ik had helaas geen plek voor nog 1, want vond het zelf een geweldig dier.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:31

leuk paard. heeft alleen erg lange tenen / hoeven. maar dat is uiteraard met goed bekappen te verhelpen.
als hij braaf te rijden is en fijn buiten heb je er een prima paardje aan.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 13:58

Het was ook niet dat Edith die goed goedkope DA aanrade, we hadden het gewoon over de kosten en de bijkomende kosten, en toen vertelde ze dat keuren meestal iets van 160euro kost en dat die DA het voor de helft deed

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:03

Nadiine__x schreef:
Ik loop al een halfjaar te tobben om mijn oude bijrijdpaard te kopen, ook een draver..

Ik heb al een paard, ik heb geen behoefte aan een 2e paard, maar wel aan hem, ik mis hem.

Dit topic heeft mij toch wel de laatste schop onder mijn kont gegeven en ik heb gisteren de huidige eigenaar opgebeld en een bod gegaan! *spannend, vandaag hoor ik meer*

Wat leuk! Ik duim voor je

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:08

Leuk ik duim ook :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:12

Wat een leukerd!
Mijn draver komt ook bij Edith vandaan. We zijn eerlijk geinformeerd over de paarden (we zochten een rustig, lief dier ivm de onzekerheid van mijn moeder) Kwamen we thuis met een 4-jarige puppy die net een maand onder het zadel was, maar wat een schat. Heel veel moeten leren, maar inderdaad een gouden karakter en nooit gemeen.
Bij hem waren ook zijn entingen niet in orde, hij heeft dan ook nooit gekoerst. De reden: hij heeft totaal geen winnaarsmentaliteit. Als hij voorop loopt wil hij wel doorlopen, zet je hem achter een ander dier, gaat hij op slaapstand _O-

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:37

Hahaha, mijn vorige paard was precies andersom, die wilde absoluut niet voorop, hij ging dan net zolang langzaam tot er een voorbij ging, en daarna kon hij ineens heel hard als er maar een voor hem bleef

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:15

barbar schreef:
MelissaYM schreef:
Dat is een knapperd! Is hij van Incredible Crafts?

Ja volgens mij wel, een van de laatste heb ik begrepen?



Gaaf, ik heb zelf een zoon van Incredible Crafts gehad, zulke mooie dravers geeft hij.

Een heel fijn en lief dier, perfect in de omgang.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 12:52

Update: volgende week zaterdag ga ik nog een keer kijken, en op hem rijden. Als alles goed gaat en voeld , wil ik hem de week erop ophalen. Figaros is wat onzeker en gevoelig dus het duurt allemaal wat langer dan de gemiddelde draven die ze daar omscholen, dus nog even geduld.

ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:16

Super update, veel succes en vooral veel plezier volgende week!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:56

Wat spannend!
Succes alvast voor volgende week!!
Enne, we houden van een vervolg :) .

Anoniem

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:18

Ik duim!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:16

Ik heb hem gereden, pittig paardje en nog zo groen als gras. Ik voel zeer zeker een klik. Nu nog een bod gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:06

barbar schreef:
Ik heb hem gereden, pittig paardje en nog zo groen als gras. Ik voel zeer zeker een klik. Nu nog een bod gaan doen.


+:)+
Succes

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:07

Ik ben daar niet zo'n held in :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:11

barbar schreef:
Ik ben daar niet zo'n held in :o



Eerlijk? Ik betaal meestal de vraagprijs, afdingen lukt bij mij nooit.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:18

Ok, gelukkig ben ik niet de enige, ik ben ook zo'n sukkel. Maar met dit paard lijkt het me logisch om toch te proberen om wat van de prijs af te krijgen aangezien hij de tweede helft van zijn nieuwe basisenting nog moet krijgen, de tandarts geen overbodige luxe is en de hoeven gecorrigeerd moeten worden waardoor de smid in eerst instantie wat vaker moet komen.

Anoniem

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:24

Heb je geen goede onderhandelaars in je omgeving? Als ik echt wil afdingen, laat ik mijn vriend onderhandelen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:57

Haha, hier nog zo'n schaap die braaf betaalt wat er gevraagd wordt en bij onderhandelingen haar man aan zijn arm trekt. Jong jong, wat ben ik slecht in afdingen!

Maar TS, erg leuk voor jou dat er een klik is! En ik vind de opgesomde punten wel goede argumenten om over de prijs te onderhandelen! Succes!!

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:31

Als het dier nog zo'n werk heeft, zou ik zeker onderhandelen.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:03

Ik heb toen ook onderhandeld. Niet zozeer over de vraagprijs maar wel aangegeven dat hij nog erg groen was en wegens een operatie van mijzelf kon ik hem niet direct ophalen en heeft hij zonder extra kosten daar nog een extra maand gestaan.
Nog altijd heel blij met mijn paardje, al hebben we al flink wat medisch gedoe gehad. Had meteen een klik en die is er nog steeds. Wel is hij behoorlijk veranderd. Van onzeker traag paardje zonder haast naar een echt boefje met humor en soms veel haast. Het trage was echt te wijten aan onbalans onder het zadel. Maar hij is wel heel eerlijk, bij terechte correctie is t daarna ook klaar en geef jij juiste hulpen, dan geeft hij direct positieve feedback :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:20

barbar schreef:
Ok, gelukkig ben ik niet de enige, ik ben ook zo'n sukkel. Maar met dit paard lijkt het me logisch om toch te proberen om wat van de prijs af te krijgen aangezien hij de tweede helft van zijn nieuwe basisenting nog moet krijgen, de tandarts geen overbodige luxe is en de hoeven gecorrigeerd moeten worden waardoor de smid in eerst instantie wat vaker moet komen.



Ik denk dat je deze argumenten zeker kan aanhalen bij het onderhandelen. Het zijn geen onoverkomelijke problemen, maar je kan ze ook niet gratis oplossen.
Ga je hem ook laten keuren of is hij door de verkoper al gekeurd?

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:28

Is het misschien idd niet slim om te vragen of ze hem nog even wilt trainen ipv af te dingen?

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:28

Wat een leuk paard. Ik heb ook ervaringen met Edith, altijd oprecht en eerlijk.

Ook heb ik ervaring met een paard met ongelijke voeten. Ik had ook een draver die zijn ene hiel lager had als de ander. Ik maakte me daar ook niet druk over, hoefsmid zei idd ook is te corrigeren. Uiteindelijk had ik een kreupel paard met veel pijn, na lang onderzoek bleek dat zijn ene schouder veel hoger zat dan zijn andere. Dus helemaal een krom scheef paard, wat niet meer te corrigeren was Of dat echt met die ongelijke hoeven te maken heeft of niet durf ik niet te zeggen, maar misschien wel iets om even naar te kijken, zijn schouders en benen verder recht en gelijk.