Jouw Draver..??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:32

Celiien schreef:
Het topic loopy weer :oo
Mijne wat minder, morgen terug naar Bodegraven, hij heeft waarschijnlijk ene peesblessure bij de aanhechting van de peesblessure.. Afwachten wat behandeling wordt, en daarna ben ik (na t opbouwen uiteraard) weer van plan om er tegenaan te gaan. De galop ging helaas net zo lekker vooruit, maarja dat bouwen we vanzelf wel weer op :))


bodengraven is ok mijn dienares. Zo wel voor divana als voor me hondjes en kat. Maar hun zijn goed. Ze heb en mijn paard ook behandelt toen ze een peesblesuren had. Alleen die zijn op stal geweest bij mij. Want de mijn is nog niet trailermak. Daar zijn we nog mee bezich.Maar succes sterkte. Ze hebben vorige paard ook gedaan tot dat we naar Utrecht moesten. Maar we gaan altijd 1st naar bodengraven want dat is het dicht bij voor mijn.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0


Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:41

Utrecht heb ik t idee dat jouw paard, jouw paard niet is met al die studenten erom heen zeg maar. Nou Bodegraven geen succes, meneer had bedacht na de vorige keer dat hij toch zeker niet weer naar BG ging. Bijn a 2uur bezig geweest maar hij ging er evht niet in. Zometeen bellen om te zien of ze hierheen kunnen komen :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:56

WendyBZ schreef:
Gooit ze met het hoofd tijdens het rijden of gewoon in de wei? In dat laatste geval inderdaad geen zorgen over maken :+

Zowel los als tijdens het rijden.
Tijdens het rijden doet ze het af en toe en gooit ook vaak haar hoofd naar boven en weer naar beneden.
Hierdoor is nageven ook vaak moeilijk.

Groninger merrie Fardau ❤ r.i.p. 1-10-2019

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:03

Celiien schreef:
Utrecht heb ik t idee dat jouw paard, jouw paard niet is met al die studenten erom heen zeg maar. Nou Bodegraven geen succes, meneer had bedacht na de vorige keer dat hij toch zeker niet weer naar BG ging. Bijn a 2uur bezig geweest maar hij ging er evht niet in. Zometeen bellen om te zien of ze hierheen kunnen komen :=


vervelend dat hij de trailer niet op wil.. hopelijk willen ze inderdaad naar jullie toe komen :P

Ik ben vandaag weer op mijn beessie gestapt.. We hadden "les" vandaag.
(pony kent nog niet veel)
Nou eerst gelongeerd, beetje gek doen.
Daarna ik erop, wel longeerlijn eraan. Beetje gestapt, wilde we aandraven.
Nou kats werd meneertje even helemaal gek, bokken-steigeren-bokken-steigeren. Jullie weten het vast wel :')
Gelukkig blijven zitten (vorige keer er flink vanaf gevallen), en aan het eind ging het aardig goed.
Best trots :D
Volgende week donderdag weer les en in de tussentijd longeren en er ook weer op (paps houd hem dan vast).

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:04

Ons nieuwe zadel :)
Afbeelding

Groninger merrie Fardau ❤ r.i.p. 1-10-2019

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 05:49

FireAndIce schreef:
Ons nieuwe zadel :)
[ Afbeelding ]


leuk!

VeerleYero

Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:29

ruitje schreef:
Gaaf paard! Leuke bloedlijn ook. Snap alleen niet waarom erbij staat 'gelukkig nooit op de baan gelopen' :)

Bedankt! Weet jij toevallig meer van zijn bloedlijn want ben er altijd wel benieuwd naar hoe zijn familie is ;) 'heeft gelukkig nooit op de baan gelopen' heb ik erbij gezet omdat ik dressuurmatig rijd en als hij op de baan had gelopen waarschijnlijk de galop nog moeilijker had gevonden. Niks persoonlijks :)

Ik hou van mijn lieve pony Yero!
Dressuur: M1 + 4

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:53

das nou echt de eerste keer dat ik een logische reden hoor waarom ze beter ongekoerst kunnen zijn :)

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:55

Echt werkelijk?
Ken er zat die gekoerst hebben en perfect galopperen.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:31

Het zal in praktijk waarschijnlijk geen verschil maken, maar het klinkt tenminste wel soort van over nagedacht :)

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:43

Oh op die manier.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:06

Hallo!

Recent twee dravers gekocht, de bedoeling is vooral allround recreatief, maar wedstrijd-dressuur of endurance zit best in de mogelijkheden in de toekomst.

Heerlijke dieren, zou het erg leuk vinden om in contact te komen met mensen die ook van dit mooie ras houden.

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-14 19:45

Gefeliciteerd met je aankopen.
Ik rij sirieus dressuur met mijn draver en spring er ook veel mee, ook volgen we crosslessen en doen we ieder jaar een oefencross, volgend gaan we een startkaart aanvragen starten.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:49

Heb je een foto?

Ik heb er nu ruim 2 jaar ook 1, en zou niks anders meer willen.
Werkwillig diertje, loopt graag en ondanks dat ik hem in het begin wel tussen een broodje kon stoppen, zijn we nu wel vriendjes :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:02

Gefeliciteerd met je aankopen, ben benieuwd naar de foto's!

Ik heb zelf een 3-jarige die ik nu kalm aan aan het inrijden ben. Geweldig dier met een heerlijk karakter :D

[o]

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:24

Gix schreef:
Hallo!

Recent twee dravers gekocht, de bedoeling is vooral allround recreatief, maar wedstrijd-dressuur of endurance zit best in de mogelijkheden in de toekomst.

Heerlijke dieren, zou het erg leuk vinden om in contact te komen met mensen die ook van dit mooie ras houden.

Even in je profiel gekeken.
Warango is een neefje(niet vol hoor) van mijn overleden draver.

ZE komen bij westfriesedijk vandaan of heb ik t mis?

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 06:02

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Heb zelf ruim een jaar een 6 jarige draver ruin waar ik recreatief mee rij. Het heeft even geduurd maar we zijn wel buddies geworden ;)

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:50

Hey Warango ken ik wel, die heb ik volgens mij op Westfriesedijk gezien!

HEAVEN DOESN'T SEEM SO FAR AWAY....

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:04

Warango koerste veel op Alkmaar

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:52

Ik zal binnenkort eens foto's uploaden, maar het gaat inderdaad om die warango!
Erg gelukkig met hem en het andere paard. Kan merken dat hij met liefde behandelt en omgeschoold is.
Wel een karakter zit er op moest er echt aan wennen, je moet niet zomaar iets geks met hem willen doen als je zelf niet stevig in je schoenen staat want hij merkt het precies, maar eenmaal dat vertrouwen... Pracht van een dier

Karina ben ik zelf aan het omscholen, ze liep achter niet goed, nakijken bij verkoper (ook westfriesedijk, vooraf volle transparantheid heel netjes) (en daarna thuis ook nog nagekeken), was er niet echt iets te vinden. Geen pijn, spierpijn etc. Nu staat ze 24/7 in een enorm weiland (naar nederlandse maatstaven) en ben ik vooral nog vanaf de grond bezig, en dat gaat echt heel erg goed, ze loopt steeds soepeler. Maar verder gewoon een super leuke merrie, mooi om te zien ook.

Leuk dat warango zo bekend is!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik met de draverij eigenlijk geen ervaring heb.

Ik hou gewoon heel erg van ditsoort type paard, ik denk dat je het nooit kunt uitleggen zoal het voelt. Vriendelijk (niet altijd), eerlijk, intelligent, paarden die of je beste vriend kunnen zijn of je kan er niks mee, atletisch, en de extra gangen zijn super!

Draverij van dichtbij meemaken lijkt me best eens leuk trouwens.

Ik woon in gelderland trouwens, zit hier een beetje mensen uit het draver'wereldje'?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:33

Gix schreef:
Ik zal binnenkort eens foto's uploaden, maar het gaat inderdaad om die warango!


Volgens mij zijn dit jouw paarden dan. Altijd leuk om te lezen dat koerspaarden een 2e carriere als rijpaard krijgen.
Ik lees in je profiel Karina WD, maar als onderstaande je draver is, dan is dat WB. ;)

Karina WB

Afbeelding

Warango Meadow

Afbeelding

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:53

Wauw wat super om ze in actie te zien!
Ja het klopt dat het een typefout is, en wat is Karina een kleintje in vergelijking.

Ik ben echt dolgelukkig met ze, op dit moment heb ik nog niet echt een doel, al lijkt het me leuk om de dressuur weer eens op te pakken.
Wedstrijden waren nooit zo mijn ding (ja als het moet), maar het opleiden wel (heerlijk dat groeiproces!). Ik denk dat ze allebij best wat in hun mars hebben, zijn net sponsen.
Verder zou ik dolgraag een keer een trektocht willen houden, ooit.
Misschien met mede liefhebbers?

Hopelijk doet mijn link het.
Ik rij nog niet heel serieus hoor, taking it easy, gewoon genieten van deze geweldige dieren.
https://picasaweb.google.com/104898588516737644153/RangoEnRientje

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:05

Mooie foto's en prachtige natuur :j
Een trektocht is ook wel wat voor Kyara en mij *D

Groninger merrie Fardau ❤ r.i.p. 1-10-2019

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Re: Jouw Draver..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:36

Dankje ik zit echt 10 min draven van de veluwe af, kom onderweg wel langs veel groot verkeer (tractoren etc) maar levert helemaal geen problemen tot nu toe.

Mooie donkere merrie Kyara, heb je leuk aan het lopen!

Ps. Ik kan alleen via mijn telefoon op bokt en mijn scherm verspringt soms, mochten mijn berichten een beetje vreemd van opmaak zijn komt dat daar door haha!

FireAndIce

Berichten: 878
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:48

Officieel is ze zwart maar in de zomer wordt ze altijd bruin :j
Heerlijk op de Veluwe!
Ik heb lang geleden in Hierden(Harderwijk)gewoond.
Daar had ik in Elspeet 3 verzorgpaarden.Was echt zo mooi daar! :D
Afbeelding

Groninger merrie Fardau ❤ r.i.p. 1-10-2019


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers