Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 23:06

Ik heb nu sinds 2 jaar een draver ben er erg benieuwd naar familie paarden. ik weet dat zijn oma manza buitenzorg is. Maar zijn vader Plesure prince kan ik geen informatie over vinden. zou iemand mij kunnen helpen..?


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 07:07

Niet zijn oma, maar zijn opa :) Manza Buitenzorg was een hengst :+ http://www.archiefndr.nl/HallofFame/pag ... enzorg.htm

Pleasure Prince was een Amerikaanse hengst, hij heeft hier ook nog een paar koersen gelopen. Hij heeft hier niet heel veel produkten gebracht.

Citaat:
Zijn vader: Pleasure Prince, geb. '89 USA, rek. 1.12,2 winsom Hfl. 650.625 stokmaat 1,59 m
VV: Crowning Point, rec. 1.10,9 (v. Speedy Crown u.d.v. Lindy's Pride)
VM: Mythical Queen, geen rec. (v. Arndon 1.10,9 u.d.v. Tamerlane)

Crowning Point en Arndon waren wereldrecordhouders en gaven dikwijls hun extreme snelheid door aan hun producten.
Crowning Point is vader van o.a. Harmonious (11,0), Incredible Abe (10,7), Lord Stormont (10,5), Crowning Classic (11,6), Georgia Limited (09,9) Dontellmenomore (11,0).
Grootvader Arndon fokte iets minder goed, maar is wel de vader van ‘s werelds snelste hengst Pine Chip, die na zijn grandioze koerscarrière als vaderpaard furore maakt.
Pleasure Prince was een best verrichtingenpaard met een heel mooi exterieur. Hij was als tweejarige al een topper en ging lang door. Hij werd 7e in de serie van de Hambletonian. Had speed en vermogen. Liep ook monté, o.a. op Vincennes.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:35

Hoe heet je paard? Ik denk dat ik zijn fokker nog gekend heb. En ook een vriendin van me heeft een paard uit die foklijn had. Ik ben heel benieuwd. :)

Hot Water: mijn superdraver!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:52

Nuclear de Cera

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-13 18:41

nuclear de cera idd. hij was van Cor ravenstein hij is overleden..

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-13 18:45

Ik ben zijn stamboom helemaal aan het uitwerken. nou kan ik alleen niet veel foto`s vinden. alleen van de bekende paarden. Nou zou ik ook heel graag een foto willen van me eigenpaard op de renbaan. maar kan gewoon niks vinden. is het een idee om naar het museum op duindigt te gaan zouden die mij kunnen helpen???

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:57

Hij heeft een paar keer plaatsgeld gehad, dus het kan goed zijn dat hij ergens op de foto staat. Je zou dan even contact op moeten nemen met Wim Huybers www.huybers.com Zitten wel kosten aan verbonden natuurlijk, want die arme man moet in zijn archief op zoek :+

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-13 18:59

oke harstikke bedankt ga even zoeken..

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:46

Ik heb tot vlak voor zijn overlijden nog vaak samen met Cor over de baan gereden. Hij kwam over de weg naar ons toe en kwam dan daar trainen. Hij reed in die tijd met een vos. Ik weet niet zeker hoe hij heette, maar dat zal op zeker jouw paard geweest zijn. Wat leuk om te horen dat jij hem nu hebt. Helaas heb ik nooit foto's gemaakt, maar ik weet wel dat hij superlief was. Ik weet nog dat hij op een dag opeens door de kar zakte. Kar dwars door de midden en Cor moest helemaal naar huis lopen. Zijn paard was doodbraaf, zelfs toen er grote tractoren hem in gingen halen. Ik hoop dat je echt veel plezier van hem hebt.

Hot Water: mijn superdraver!

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-13 22:44

Dit was mijn eerste wedstrijd, super trots!


548432_494042093946485_1636165621_n

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-13 22:45

sorry krijg de foto`s er niet op

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-13 11:21

Afbeelding

Dit is hem dan... <3

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-13 11:22

Afbeelding

Dit was onze eerste wedstrijd, super trots op hem meteen 1 winstpunt gereden....

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:26


DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-13 12:34

haha dank je wel.
Krijg wel veel negatieve klachten hoor. Maar ben super trots op hem.
Hij heeft rechtsachter een hannentred, dus krijg vaak te horen dat hij kreupel is.
Wat hij uiteraard niet zo is, maarja als je dat vaak te horen krijgt op je wedstrijden is niet heel leuk. Maargoed ik rij voor mijn plezier het is al een wonder dat ik hem op die leeftijd nog om heb kunnen krijgen naar de dresuur dus daar ben ik super trots op!! <3

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie heeft er nog meer Cera paarden(dravers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:48

Geweldig!! Hij ziet er super uit en het is inderdaad het paard waar ik het over had. Erg knap dat je hem zo lekker aan het lopen hebt. :D

Hot Water: mijn superdraver!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:37

Nuck <3 <3

Het is écht het meest gemotiveerde paard dat ik ooit heb gezien!!

Hij stond altijd zo erg open voor nieuwe dingen, deed altijd zo erg zijn best, leerde zo ontzettend snel!

En ik heb ook super veel van hem geleerd :D En jij waarschijnlijk ook :P

En die mensen, ach die hebben geen verstand van paarden zeggen we maar.. En ik weet ook zeker dat er velen zijn die ontzettend jaloers zijn op wat jij allemaal hebt kunnen bereiken met een paard dat niet kon draven en een hanetred heeft.

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 10:08

omtzettend lief allemaal

DaisyNuckie
Berichten: 12
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-13 20:06

Ik heb in maart helaas moeten besluiten om Nuckie in te laten slapen.
Hij had al atrose toen ik heb kreeg, dit is eigenlijk alleen maar erger te worden.
Hij raakte kreupel, en dit kwam niet meer goed.
Ik wou hem lekker met pensioen naar een vriendin brengen op een boerderij, zodat hij daar lekker zijn oude dag mocht staan.
De veearts hielt dit tegen, zij zei er komt een dag dat Nuckie gaat rollen en niet meer op kan staan. Dan moet je hem daar terplekken in laten slapen. Dit wou ik echter niet!!! Ik heb hem lekker 2 maandjes laten genieten en daarna op een mooie en rustige manier laten gaaan. |( |(

lovepieff

Berichten: 376
Geregistreerd: 03-03-09
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:18

Mocht er nog iemand zijn die informatie/foto's zou willen krijgen over Cor Ravenstein of iets dergelijks wat betreft zijn paarden, mogen jullie mij natuurlijk altijd mailen!
Ik heb 10 jaar bij Cor, zijn paarden gereden en mee naar de baan geweest om helpen te trainen.
Na zijn overlijden hebben alle paarden een hele fijne plek gekregen en heb ik ook de mijne mogen erven :)
Mijn mail is rosanne_straathof@hotmail.com

Liefs!

J'arrive de Cera


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers