[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:24

't Kabel ken ik wel ja. Stalletje ziet er leuk uit op je profielfoto's, lekker bakje erbij! :)

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:26

Maar ik ga , moet morgen weer vroeg op!

Tot morgen :wave:

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:27

Peetje schreef:
't Kabel ken ik wel ja. Stalletje ziet er leuk uit op je profielfoto's, lekker bakje erbij! :)


Ja fijne stal!
Vanaf mei is er een nieeuwe grote bak aangelegd , met super bodem ( eb en vloed ) waardoor we altijd kunnen rijden ! ( behalve met heeeele dikke pakken sneeuw :) ) maar met vorst altijd :o

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:19

wat een leuke foto's allemaal. knappe paardjes :D
zal jullie nog even spammen met winterfoto's ;)

Afbeelding
Afbeelding

noura
Berichten: 117
Geregistreerd: 21-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:37

Is geen spam johh, ik vind het juist leuk om foto's te zien van jullie paarden ( ik denk de meeste wel, toch?)

Die draf foto is leuk:) Ik zag je profiel dat ze ook voor de wagen staat! Moest ze er erg aan wennen dat ze nu met dr borst trekt ipv met dr schoft? Of pakte ze dit zo op?

Stephzdesign

Berichten: 1644
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:44

Maaike~!!! wat een onwijs leuke fotos van alexje :D!! Wat ziet ze er goed uit zeg!! Wauwiee!! :D

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:47

wat een leuke foto's zeg ! :D

WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:50

ook ik heb een draver, eerste paard maar ben er dolblij mee. naarmate ik nu meer en meer begin te kennen lijken de friese mij ook wat. wie weet zal dat ooit mijn tweede paard worden :-)

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:46

Wat een leuke foto´s zeg ! Altijd leuk in de sneeuw met de blauwe lucht :)

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:17

Hallo iedereen, ooit heb ik mezelf voorgesteld in het vorige topic, maar hier nog een keer.
Ik en romain zijn momenteel M1 niveau :D

Afbeelding
Hier een foto van afgelopen zondag. Dit is met Stang en trens, soms trainen we hiermee voor een demo aan het einde van dit jaar.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:18

Leuk! Zo zie je meer weer hoe veelzijdig dravers zijn :D

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:40

noura schreef:
Is geen spam johh, ik vind het juist leuk om foto's te zien van jullie paarden ( ik denk de meeste wel, toch?)

Die draf foto is leuk:) Ik zag je profiel dat ze ook voor de wagen staat! Moest ze er erg aan wennen dat ze nu met dr borst trekt ipv met dr schoft? Of pakte ze dit zo op?


ze pakte het super op. weinig problemen gehad, maar ik had natuurlijk hulp van een professionele stalhouderij ;)

@kippie: thanks, wacht nog steeds op foto's van jouw knappert met zijn nieuwe zadel :D

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:52

MariskaFally @ wat een super leuk paardje zeg!
Hoelang heb je erover gedaan om in de m1 te moeten komen & hoelang heb je hem al ? :)

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:30

silviasilvia schreef:
MariskaFally @ wat een super leuk paardje zeg!
Hoelang heb je erover gedaan om in de m1 te moeten komen & hoelang heb je hem al ? :)


Momenteel hebben we hem nu 5 jaar, en ik ben in 2,5 jaar doorgereden naar de M1, maar momenteel al ruim een jaar niet meer op wedstrijd verschenen. Toch is het een hele zware weg geweest want Romain heeft ook in totaal 3 jaar op de baan gelopen en toen we hem kochten kon hij eigenlijk niks (terwijl hij als KWPN-er aan ons verkocht is die schijnbaar L2 niveau was, behoorlijk opgelicht dus)

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:34

MariskaFally schreef:
silviasilvia schreef:
MariskaFally @ wat een super leuk paardje zeg!
Hoelang heb je erover gedaan om in de m1 te moeten komen & hoelang heb je hem al ? :)


Momenteel hebben we hem nu 5 jaar, en ik ben in 2,5 jaar doorgereden naar de M1, maar momenteel al ruim een jaar niet meer op wedstrijd verschenen. Toch is het een hele zware weg geweest want Romain heeft ook in totaal 3 jaar op de baan gelopen en toen we hem kochten kon hij eigenlijk niks (terwijl hij als KWPN-er aan ons verkocht is die schijnbaar L2 niveau was, behoorlijk opgelicht dus)



O wauw mooi gedaan hoor!
Jammer dat het soms zo loopt he met de verkoop!?
Was je niet gaan kijken bij de verkoop dan *\o/*

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:13

Jawel en we hebben hem ook proefgereden enz. maar dit was nogal een onbetrouwbare handelaar (wat wij rond die tijd niet wisten) En vertelde ons met zekerheid dat hij een KWPN'er was, ze heeft het altijd ontkent dat hij een draver is. ook toen ik haar ermee confronteerde.

noura
Berichten: 117
Geregistreerd: 21-04-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:00

Ik snap dat het banketstaaf is...maar als je het paard leuk vind, hebt proefgereden etc. dan maakt het toch niets uit dat het een draver is?? Je hebt gezien hoe hij loopt en fokken kun je toch niet met een ruin....

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:05

Ik kan me indenken dat de prijs van een KWPN'er die L2 startgerechtigd is wel wat hoger is dan die van een Draver die nog niet volledig omgeschoold is. ;) Uiteindelijk gaat het om het paard, maar ik kan me best voorstellen dat je zit te balen als je bij wijze van spreken betaalt voor een luxe dinertje en vervolgens een patatje aan een vies tafeltje zit te eten. :))
Laatst bijgewerkt door Flew op 19-01-11 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:06

Apart Mariska, jammer dat er zulke mensen rondlopen!
Maar al met al heb je er nu een leuk paard aan toch?
Toen ik Vanou kocht was ik niet echt opzoek naar een bepaald ras en ik was nog totaal niet bevooroordeeld over dravers (wist er niks vanaf :+ ) dus ik heb gewoon het paard gekocht waar ik een leuke klik mee had. Wel veel mee geworsteld in het begin maar het is echt helemaal goed gekomen allemaal, toppaard <3

edit: ik heb ook nog sneeuwfoto's, ff spammen hoor :D
Afbeelding
Afbeelding

noura
Berichten: 117
Geregistreerd: 21-04-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:16

@Flew: Mm, ja maar als je erop heb gezeten en het paard heb bekeken en gezien hoe hij zich beweegd dan weet je toch wel ongeveer wat je in huis haalt qua wat hij kan? Dat een paard KWPN gefokt is hoeft toch ook niet te zeggen dat het wat gaat worden in de dressuur? Maar ik kijk hier ookwel anders tegen aan, ik heb mn paard puur voor de leuk..en absoluut niet voor de sport.

Ik had trouwens het trouwens zo begrepen dat het paard zelf wel gewoon L2 was, maar dat was dus ook niet waar? Kijk, dat vind ik dan idd een punt.... En je betaald idd wel meer voor een KWPN'er dan voor een draver, absoluut. Mijn rijlaarzen waren nog duurder dan mn paard, haha.

Al met al gewoon heel vervelend dat mensen je zo op kunnen lichten...

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:22

Tuurlijk, je hebt zelf ook onderzoeksplicht, maar ik snap best dat je enigszins de balen hebt als je totaal verkeerd bent voorgelicht/kortom; min of meer opgelicht dus. Laten we het zo stellen, als iemand jou voorstelt om een willekeurige Draver te verkopen voor het bedrag van een willekeurige KWPN'er, dan bedank je ook vriendelijk omdat je weet dat je ergens anders een willekeurige Draver voor minder geld kan kopen.

Als je het paard leuk vindt maakt het natuurlijk uiteindelijk allemaal niks meer uit, maar ik kan me de ontgoocheling best begrijpen als je ontdekt dat je i.p.v. een KWPN'er (die je graag wilde hebben) een Draver hebt gekocht.

Wat ik me wel afvraag Mariska; merkte je aan niks dat ie een Draver was bij het proefrijden? En had ie geen NDR-paspoort?

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:01

Nou jongens, ik was toendertijd 13, me pa had eigenlijk enkel paarden op de manege gezien en we hadden er gewoon eigenlijk nog geen verstand van. Romain was met proefrijden verschrikkelijk (hij was heel verkouden) kon niet galloperen en moest iedere 2 minuten heel hard hoesten. Toch heeft zijn karakter mij aangesproken en wou ik hem hierom hebben (en ook omdat ik die dag een paard moest en zou hebben) Achteraf erachter gekomen dat hij amper een maand van de baan was en dus eigenlijk onder het zadel niet veel kende, ja hij kende het principe van iemand op z'n rug maar meer ook niet. Wij kwamen er alleen achter toen we hem al een half jaar hadden, en ik was nou eenmaal verkocht van z'n karakter. Ook het bedrag, deze handelaar was nogal goedkoop, we hebben voor hem dus niet veel betaald (wel in vergelijking met wat hij waard was) maar kortom het bedrag viel nogal mee. Ja we hebben hier zelf een fout in gemaakt. maar achteraf ben ik toch blij dat we Romain tegen zijn gekomen. We leren enorm veel van elkaar en hebben heel veel plezier in het rijden. Toch mijn doel, de hoge dressuur ga ik met hem nooit halen, maar daar hebben we inmiddels een nieuwe topper voor :).

@Delaja. Jou paard is sprekend die van mij op je foto. Zou ik misschien mogen weten welke ouders er achter die van jou zitten?

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:24

wow wat een prachtige paarden komen erlangs,
heb me een tijdje niet meer gemeld,
zou toch graag weer mee willen babbelen als jullie dat goed vinden,
die m1 draver echt netjes.
ik hoop dat ik met die van mij ook wat meer geluk ga krijgen op wedstrijd tot nu toe had ik net geen winstpunten.
Afbeelding

Afbeelding

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:26

oeh die is lenig :D
leuke foto's komen er voorbij

m1 vind ik iets om trots op te zijn.
ongeacht wat voor paard :D
ik bak er namelijk niets van... :P

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:37

wat een leuke foto's weer allemaal zeg ! :)