[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:27

Nee, ik wil zelf beslissen wat er met haar gebeurd. Bovendien is ze niet verkoopbaar en als ze wel verkocht wordt raakt ze geheid in de handel of komt ze bij mensen die niet weten wat er aan de hand is. Dat wil ik haar niet aan doen.
Ze hoeft niet te verhuizen, het mag. Anders blijft ze lekker staan waar ze nu staat.

Fleur ❤️

marley93

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:50

Ik vind het juist wel een mooie oplossing! Met duidelijke afspraken is het ook wel haalbaar volgens mij.

How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard.
16-01-15 Zohra!
†11-08-18

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:30

Dat dacht ik ook.
Intussen hoop ik natuurlijk wel er achter te komen wat voor haar de trigger is waardoor ze zo uit "balans" raakt en dus bevangen raakt. Trailer en kou zijn duidelijk maar misschien spelen andere dingen ook mee. Als ik daar achter kom hoop ik haar stabiel te kunnen houden en toch buitenritten te kunnen maken. Dat laatste gast naar mijn idee wel lastig worden denk ik maar ja, zou het wel leuk vinden als dat ooit weer zou kunnen.
Mocht er iemand komen die een gezelschap pony zoekt dan is dat ook prima.

Fleur ❤️

Kelly1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:04

Fijn weekend iedereen!
Hier het weekend goed begonnen.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:55

Ow heerlijk Kelly1992!

Ik ben ook recent geweest: zijn allereerste strandrit in zijn leven! Zoo trots op hoe hij hef gedaan heeft.

Loslopende pony’s, door het water en een lekker sprintje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:17

Gaaf!! Ziet er heerlijk uit <3

Fleur ❤️

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:43

Hier lekker stappen aan het maken met balans en dragen aan de longe
Afbeelding
Afbeelding

[o] [o]

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:39

Wij zijn ook weer aan het opbouwen.
Ze moet echt iedere dag beweging krijgen van de dierenarts, geen rustdagen dus. Dan bekijken hoe het met haar spieren gaat. Gisteren voor het eerst weer iemand er op voor 10 minuten. Ging goed.
Afbeelding

Fleur ❤️

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:33

Oké, we zijn terug van de kliniek, en ik ben best opgelucht. (misschien hebben jullie het al op de FB groep gelezen hahaha :D)

In eerste instantie gingen we heen voor meneer zijn slokdarm. Na drie verstoppingen in zes maanden tijd, vond ik het wel reden genoeg om het eens van binnen te laten bekijken. Daar is gelukkig niks uitgekomen. Geen verwijdingen, vernauwingen, of verlammingen. Gewoon een keurig nette slokdarm.
Advies van de DA: even naast me neerleggen. Als hij na het weideseizoen zijn hooi slecht eet, raadt ze aan om nog wel verder onderzoek naar de maag te doen, want dan kan het nog wel eens op een zweer wijzen.

Dan het beenwerk. Eigenlijk dacht ik dat het vage loopje wat hij de laatste tijd steeds erger heeft, uit zijn bekken vandaan komt. Of misschien zelfs nog zijn rug. Ik had het er nog over met de hoefsmid, toen die er laatst was, en die vond het niet zo'n gekke gedachte. Maar goed, omdat we beide niet over röntgenogen noch een diergeneeskunde diploma beschikken, gelijk maar een kreupelheidsonderzoek erachteraan gegooid. (De geldboom achterin de tuin zal de komende tijd wel uitgebloeid zijn. := )
Resultaat: linksachter in zijn kogel heeft Mattie zeer lichte artose. Dit verbaasde die dierenarts niets, gezien Mattie lang gekoerst heeft. Hij voegde er ook nog aan toe dat hij verwacht dat het met voldoende beweging over tien jaar nog zo eruit ziet en dus niet schrikbarend gaat verergeren. Hij verwachtte ook niet dat dit de oorzaak was van het zo slecht lopen. (Ik ben heel erg geschrokken van hoe Mattie op de harde cirkel draafde. Hij durfde gewoon nauwelijks af te zetten met zijn achterbenen, ik kon wel janken.)
Dus hup, naar onderzoeksruimte nummer één, voor een echo van de pezen.
Daar bleek uit dat de tussenpezen in beide achterbenen best wel de banketstaaf waren van een te snelle overgang van hoe hij voor de koers werd bekapt en beslagen, en hoe hij er nu bij stond.
Op het moment dat ik hoorde dat het inderdaad een peesprobleem was, bekroop me een ontzettende angst. Ik hoor alleen maar horrorverhalen over peesblessures. Komt nooit meer goed, inslapen...
Gelukkig kwam de dierenarts wel met een goede 'maar': met goed bekap- en beslagwerk kan het worden opgelost. Hij vertelde dat we op zoek moeten gaan naar een gulden tussenweg in hoe hij erbij liep op de koers, en nu. Dat gaat even wat tijd kosten, en we mogen voorlopig alleen nog maar wandelen en stapritjes maken tot het echt beter gaat met zijn achterbenen.
Ik heb wel even een traan van opluchting gelaten. Ik was zo bang dat hij een blessure zou hebben waardoor hij niet meer pijnvrij kon leven. En dat is voor mij echt een no-go. Zeker bij een paard van 11 jaar.

Maar goed! Ik ga morgen even bellen naar Willem Otten (dank FB groep), die schijnt hier ervaring mee te hebben. Of in ieder geval met recreatiedravers en koersdravers.
Hopelijk kunnen we Mattie zo snel mogelijk van dit ongemak verlichten, want dat verdient hij gewoon. <3

How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard.
16-01-15 Zohra!
†11-08-18

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:44

Heehee, hoe gaat het met iedereen en met jullie maatjes?

Met Tourterelle gaat het goed, ben op zoek naar een (betaalbaar) bitloos hoofdstel, maar weet nog even niet zo goed welke. :') Rijden jullie bitloos en welk hoofdstel hebben jullie dan? We reden een tijdje met een biothane hoofdstel, maar dat vond ik maar niks, maar komt misschien ook omdat die niet zacht onderlegd was. Ik ga binnekort overstappen op het bitloos, omdat het gewoon echt niet meer te doen is rijden met bit. Ze is zó onrustig in haar mond zodra ze maar even niet echt 'aan het werk' hoeft, dat het gewoon niet meer fijn rijden is. Ze staat wel gelukkig 24/7 buiten en dat doet haar onwijs goed want zo is ze het ook gewend :D

ღ Holinda & Tourterelle

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:23

Hier waren we na de strandrit weer even uit de running. Meneer zat helemaal vast in zijn lijf en had een gevoelige plek op zijn rug. Zijn nu rustig vanaf de grond weer aan het werk aan de dubbele lijnen in menpositie en met balkjes stappen ook. Woensdag zijn nieuwe zadel opgehaald, heel blij mee :)
Foto’s volgen nog wel. Hier heb ik bitloos verschillende hoofdstellen gehad. Sidepull reageert hij het fijnste op. Maar met bitje gaat ook goed. Eerst alleen fijn op een myler, inmiddels is ook de dubbelgebroken Sprenger prima.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:19

Hier rijden we ook bitloos. Ik ben wel fan van de PMC hoofdstellen. Wij hebben bijvoorbeeld de sidepull Fianco (https://www.bitloospaardrijden.info/sidepulls.php). Die blijft heel stabiel liggen, ver weg van de ogen én doordat de ringen v/d teugels verder naar achter zitten vindt ik het sturen duidelijker voor het paard
Afbeelding

Maar juist ook biathane hoofdstellen vind ik erg fijn. Makkelijk schoon te maken en vaak worden ze op maat gemaakt! Ik heb een halster/hoofdstel (met sidepull ringen)van dabodesign en die is heel soepel/zacht.

Enkel een foto van gebruik met bit. Ondertussen gebruiken we hem enkel nog bitloos: Afbeelding