[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:58

WendyBZ schreef:
En voor monté moeten ze minimaal vier zijn, en er zijn maar weinig (geen?) die hun carrière meteen onder het zadel beginnen.

Oh! Haha dan zou ik niet weten waar het vandaan komt. Gewoon enorm veel toeval met de anderen dan!

Molfre

Berichten: 2634
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:43

Wanneer je het te warm vind voor een rijbroek, ruil je je paar in voor een kameel. Dan kan je met korte broek rijden!

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:55

Dat ziet er super comfi uit! :)

Molfre

Berichten: 2634
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:20

Ja, was echt genieten! En het is een complete vacht dus isoleert lekker. Geen zweterige benen.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:47

Hoi allemaal

I.v.m. onze aanstaande wereldreis is onze allerliefste merrie te koop.

Voor meer info kun je een berichtje sturen.

Heja is een heerlijke knuffel, eerlijk met rijden (maar niet persé voor beginners) en een topper in coachen.
Ze is makkelijk met andere paarden (tenminste zolang er genoeg eten is), superbraaf op de trailer en op stal.

Een goed thuis is belangrijker dan de prijs.

Afbeelding

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:43

Een kameraad heeft 2 dravers gekocht. Estanzuela V (Nederlandse draver) en EFFETA DE BEC (Franse draver). Van de Fransman vind ik "iets" terug, geen koersen gewonnen, maar 8 koersen meegedaan, maar op de NL sites ben ik niet zo thuis....
Het zou leuk zijn ook daar meer over te vinden.

Dankjewel voor de hulp!

Update: info gevonden en zelfs foto's. Zelfs meer dan van de Fransman. Probeer nu foto's te vinden van EFFETA DE BEC, dat lukte me nog niet

Lokii

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:14

Hoi allemaal! Ik meld mij hier aan want ik heb sinds een jaar nu ook een Franse draver! Hij is nu 4 jaar oud en heeft eigenlijk nooit koersen gedaan omdat hij te groot is waardoor die niet zo snel is haha! Hij is super lief en erg leergierig *D <3
Hier wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:33

Leuk, welkom!

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:49

Ik neem helaas afscheid. Afgelopen oktober heb ik Mattie (Urbino Ludois) laten inslapen ten gevolge van zijn lymfomen.

Afbeelding

Inmiddels heb ik wel een nieuw paardje, maar dat is een Spanjaard. Dus dat past hier niet zo. Heel veel plezier met jullie knappe dravers!

Lokii

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:27

marley93 schreef:
Ik neem helaas afscheid. Afgelopen oktober heb ik Mattie (Urbino Ludois) laten inslapen ten gevolge van zijn lymfomen.

[ [url=m/0OoeoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels heb ik wel een nieuw paardje, maar dat is een Spanjaard. Dus dat past hier niet zo. Heel veel plezier met jullie knappe dravers!


Sterkte nog met het verlies van je paardje :(:) . Heel veel geluk toegewenst met je spaanse knapperd! <3

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 19:16

Welkom nadinetjuhh!

Ach, dat is verdrietig marley93. Sterkte, maar ook veel plezier met jouw nieuwe Spanjaard.

Ickelzs
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:32

Hoi! Er is al een tijdje niks geplaatst in het topic, maar sinds enkele maanden mag ik me ook trotste eigenaar noemen van een knappe draver *\o/*

Hij heet Miljonair D'Hoeve en is net 7 jaar geworden, heeft een paar koersen gerent (Belgie) en is daarna in Nederland gekomen. Zelf ben ik rustig bezig om zijn bespiering in zijn rug aan te sterken, door middel van grond werk. En er zit in de enkele maanden dat ik hem heb al heel wat vooruitgang in! Ook is er al een osteopaat geweest, omdat meneer zijn rug helemaal vast zat (net een bezemsteel).

Verkoop foto ;

Ookal had hij zijn wintervacht, alsnog heel mager en vol met inhammen van onder voeding.

https://imgur.com/hxuPaZv

Foto van 3 weken geleden, samen met mijn staleigenaar/instructrice een voedings plan opgesteld en tadaaa

https://imgur.com/GrG9md3

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:17

Gefeliciteerd met je aanwinst! En ziet er al heel anders uit. Op foto 1 echt nog als koersdraver en nu veel meer rijpaard. Wat krijgt hij nu aan voer? :)
Altijd interessant vind ik welk paard het waar goed op doet.

Hier gaan we komende vrijdag meedoen met een clinic en ook de trainbaarheid beoordelen met de beperking die hij heeft. (Osteo-artritis op meerdere plekken). Vorig jaar was hij enorm afgevallen en was de hoop op stapritjes zelfs klein, maar hij is weer helemaal zijn happy zelf. Maar de blessure is natuurlijk niet weg.

Afbeelding

Ickelzs
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-03-23

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:26

Dankjewel! <3

Hij krijgt krachtvoer met vitamines ( welke dat precies ook alweer is, moet ik even navragen. Meerdere paarden bij ons op stal krijgen dit namelijk. Daarnaast krijgt hij na elke training, een klein bakje muesli (250 gr afgewogen en een klein schepje Magnesium voor zijn bespiering) plus een kleine 15-20 ML Lijnzaadolie, om zijn vacht weer netjes en goed te krijgen.

Alleen zit hij nu door het weer onder de bulten ( muggen :\ ) En vliegenspray in combinatie met een vliegendeken wilt niet werken. Dus zit er aan te denken, om er knoflook bij te gaan geven en dan een eczeem deken aan te schaffen. :)

Wat een knapperd heb jij!Heb je veel moeten veranderen, ivm zijn beperking? Zelf moet ik alles weer even opfrissen :') Na 20 jaar geen paard meer te hebben gehad, en aangezien alles nu weer zo veel veranderd is.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:10

Ickelzs schreef:
Ookal had hij zijn wintervacht, alsnog heel mager en vol met inhammen van onder voeding.

https://imgur.com/hxuPaZv


Ik vind ondervoeding wel een groot woord. Ik zie zijn ribben niet. Koerspaarden kunnen niet dik zijn, want dat moeten ze ook meeslepen in de koers.

Ickelzs
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:44

Bonte schreef:
Ickelzs schreef:
Ookal had hij zijn wintervacht, alsnog heel mager en vol met inhammen van onder voeding.

https://imgur.com/hxuPaZv


Ik vind ondervoeding wel een groot woord. Ik zie zijn ribben niet. Koerspaarden kunnen niet dik zijn, want dat moeten ze ook meeslepen in de koers.



Bedankt voor je reactie!:) Zo lijkt het inderdaad niet, door zijn wintervacht. Maar zijn ribben waren zeer duidelijk zichtbaar, zal even kijken of ik nog een foto heb waarbij dat zichtbaarder is.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:28

Ickelzs schreef:
Dankjewel! <3

Hij krijgt krachtvoer met vitamines ( welke dat precies ook alweer is, moet ik even navragen. Meerdere paarden bij ons op stal krijgen dit namelijk. Daarnaast krijgt hij na elke training, een klein bakje muesli (250 gr afgewogen en een klein schepje Magnesium voor zijn bespiering) plus een kleine 15-20 ML Lijnzaadolie, om zijn vacht weer netjes en goed te krijgen.

Alleen zit hij nu door het weer onder de bulten ( muggen : ) En vliegenspray in combinatie met een vliegendeken wilt niet werken. Dus zit er aan te denken, om er knoflook bij te gaan geven en dan een eczeem deken aan te schaffen. :)

Wat een knapperd heb jij!Heb je veel moeten veranderen, ivm zijn beperking? Zelf moet ik alles weer even opfrissen :') Na 20 jaar geen paard meer te hebben gehad, en aangezien alles nu weer zo veel veranderd is.


Hij krijgt nu aanvullend eiwitrijk voer in de winter, hadden erg arm hooi, wat fijn is ivm onbeperkt voeren, maar komt daarin dan tekort. Verder is hij in zijn herstel periode elke 4 maanden door de osteo behandeld en nu inmiddels elke 6 maanden. Verder zijn ook wij eerst weer gestart vanaf de grond, en terug van een boomzadel naar een flexibel zadel. Hij lijkt daarmee minder snel te compenseren in zijn lijf.

Heb even een vergelijkje gemaakt, in maart 2022 was hij nog 480 kg en echt mager. Huidige gewicht weet ik niet, maar schat dat hij weer rond de 540 zit nu.

Afbeelding

Ickelzs
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-03-23

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:52

Hij is zeker een heel stuk meer paard geworden! Mag je trots op zijn :))

Wij hebben eindelijk groen ligt gekregen, om weer te gaan trainen onder het zadel *\o/* Alleen moet de zadelmaker eerst terug komen, om het zadel aan te komen passen want die ligt niet meer goed door zijn spieren die erbij zijn gekomen _O-


Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:35

Knap dier Ickelzs! Ook ik vind hem er op de verkoopfoto niet gek uit zien, het is nogal een overgang voor een paard om uit de sport te komen en een andere invulling te krijgen, dat ze afvallen omdat de spieren moeten veranderen is niet gek. Neemt niet weg dat ik de mijne ook liever heb zoals op de andere foto en dat dat soms een lange zoektocht is :)

Darkadia, fijn dat ie zo bij getrokken is! Eiwitrijkvoer is altijd zo’n zoektoch bij onbeperkt arm hooi, wij hebben ook uitdagingen op stal met paarden die dik worden van lucht en dames die meer kunnen/mogen hebben.

Sowieso leuk dat dit topic weer omhoog komt! Hoe gaat het met de dravers hier?

Mijne is inmiddels al weer 28 jaar maar ze gaat heel goed. Misschien binnenkort het werk maar weer op pakken, dat is ook onderhoudend natuurlijk. Om de dag een kwartiertje gymnastieken denk ik :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 17:37

Zie dit topic nu pas, ik heb sinds half april ook een draver. Een net 5 jarige van ong. 1.70. Ik kwam voor een ander, maar meteen verliefd op deze. En ondanks dat hij nog zo goed als onbeleerd was doet hij het hartstikke goed, nog geen dag spijt gehad.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:23

Pinacolada schreef:
Zie dit topic nu pas, ik heb sinds half april ook een draver. Een net 5 jarige van ong. 1.70. Ik kwam voor een ander, maar meteen verliefd op deze. En ondanks dat hij nog zo goed als onbeleerd was doet hij het hartstikke goed, nog geen dag spijt gehad.

Wat leuk! Hie heet hij/zij? Heb je een foto?

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:36

Imperial Moko is zijn officiële naamAfbeelding
Afbeelding

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:58

Ah, een Fransman maar met een flinke scheut Amerikaans bloed. Mooi paard, veel plezier er mee!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:23

Wat een leuke heb je. En flink aan de maat.
Familie van mijn draver zie ik.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 21:36

Pinacolada schreef:
Imperial Moko is zijn officiële naam[ [url=m/N1qLhz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K3uEgO.jpg]Afbeelding[/url] ]

He wat leuk. Ik kom op de stal waar hij stond. Jij kwam toch eigenlijk voor een ander paard?