[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:57

Lastig No_no hoop dat het dan idd geen pees is ... als zwelling weg is wil bij pezen helaas niet altijd alles zeggen... daarom is een scan wel handig :-)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:27

Afbeelding
Vandaag gestapt

Ik behandel het als een peesblessure maar ik overweeg wel een scan.

Nevele is in dit topic net zo knap als in het andere :j <3

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:12

Gisteren wandeling gemaakt! Ik had een bommetje onder mij lopen amai.. zo hevig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:55

Knappie <3

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:38

Dat dubbele topic met draver gekken met de dubbele foto's hier en daar. Moet er altijd wel om lachen.

Duimen dat je (pees)blessure wegblijft No_No!

Eluna jouw paard is zo knap.<3 Moest even drie keer kijken na de eerste foto "heeft dat paard nou zo'n gekke sik. Of zijn het toch manen". Maar later in de foto's werd het duidelijk. :D

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:48

Hahaha nu je het zegt die sik :+

Hier na ruim 2 maanden ... erg he zat in een enorme rij-dip... weer op Fred gestapt en die deed alsof het gisteren was, super braaf! Wat zijn het toch een top-paarden die dravers <3

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:48

VanHuisUit schreef:
Hahaha nu je het zegt die sik :+

Hier na ruim 2 maanden ... erg he zat in een enorme rij-dip... weer op Fred gestapt en die deed alsof het gisteren was, super braaf! Wat zijn het toch een top-paarden die dravers <3


Wat kan je je dan euforisch voelen he? <3

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:58

Ja zeker als je weet wat voor ellende ik met mijn andere paard heb gehad ... altijd dat 'gedoe'. Met Fred is gewoon geen gedoe, die is gewoon gewoon. En da's best bijzonder ;-) als je dat niet meer gewend bent.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:16

Haha dankjewel allemaal! Gelukkig had ik mijn bosal om, want echt zo hevig.. ben ook overgeschakeld naar granenvrij voer! Maar blijft een stuiterbal in de winter haha!

VanHuisUit, ik ken dat! Ik rij in de winter echt niet graag dus rij ook bijna niet :p moet mezelf slepen om eens te gaan rijden!

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:15

Hoi dames, misschie hebben jullie tips?

Ik rijd Woody nu met kaptoom, linksom gaat top. Op pinken te rijden, juiste stelling enz maar op rechts...pfft. zodra ik de bocht doorkom gaat zijn hoofd naar links(en niet een klein beetje ook) en maakt hij zich verschrikkelijk sterk. Wat ik nu doe is naar rechts kijken, mijn schouders naar rechts plus mijn heupen naar rechts en mijn rechter hand naar binnen, maar dit helpt meestal niet. En ik begrijp niet waarom hij dit doet. Stilstaand kan hij zeer goed naar rechts inbuigen.

Hij is vorige week gecheckt door Osteo/chiro/fisio en die gaf aan dat hij juist heel los is.

Ik heb elke week les, maar dit blijft een puntje. Nu doe ik elke keer zodra hij reageerd met naar rechts gaan belonen en loslaten.

Hebben jullie dravers dit ook gehad?

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:02

Knapperds komen er weer langs!

Hoe is het met het pootje No_No?

Werk je ook op de grond met de kaptoom Kelly?

Ik vermoed dat ie links gebogen is, met links de kortere spieren en rechts langere. Wanneer je rechtsom rijdt moet die korte kant opgerekt worden en dat is lastig. Veel lastiger in beweging dan in stilstand. Als ie dan met buitenstelling blijft lopen kan dat binnenbeen buiten de massa blijven, de korte kant prettig kort blijven den zijn sterke achterbeen, links, de massa dragen. Zaak om het rustig op te rekken en recht te krijgen. Probeer met je binnen hand alleen ruimte te geven en niet terug te trekken, en eens je binnenbeen aan te duwen wanneer het achterbeen omhoog gaat. Daar moet ie omheen gaan buigen. Je lichaam inderdaad naar rechts draaien en vooral je navel meenemen. Maar vermoedelijk is het te lastig voor hem puur op alleen zithulpen en moet je hem dus motiveren te buigen omdat been.
Wat ook wil helpen is korte bochtjes rijden zodat hij zijn gewicht om zet. Nu loopt ie met zijn gewicht naar rechts en is het extra moeilijk dat been 'vrij' te krijgen om richting zijn middelpunt te zetten. Ga eens van de hoefslag af en vraag kort een kwart bocht zijn fijne kant op en daarna de rechterkant op. Door naar links te buigen komt het gewicht of het tegenhangen in jouw hand op rechts eraf en kan je enkele passen rechts buiging vragen. Kleine pasjes en zo uitbouwen totdat ie recht is :)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:12

Eluna je hebt inderdaad een beauty. Rijd je altijd bitloos?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:42

Stilstaand ook links laten inbuigen, lukt dat? Op de grond kun je stretch oefeningen doen, grondwerk zelf (grote/kleine rondjes aan de lijn, los ook uiteraard) proberen in rustige jog rondjes te laten lopen links/rechts en onder het zadel op 'goede' hand eerst af en toe stukjes stelling naar buiten vragen, dan gebroken lijntjes af en toe eens proberen en langzamerhand uitwerken naar groter, slangevoltes en vooral heel heel veel recht richten (echt recht dus niet neusje toch naar makkelijke kant ;-) op binnenhoefslag.

Tenminste, dat zou ik doen dan. Zo weinig mogelijk trekken maar korte 'rukjes' of ophoudinkjes. Zelf recht blijven zitten, anders gaat paard overcompenseren dat schiet ook niet op.

Wat niet wil zeggen dat dit werkt uiteraard, zeg ook maar wat ik denk hoor :o :7

fjordjes

Berichten: 12027
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:48

Vraagje welke boommaat heeft jullie draver?

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:54

Die van mij heeft een 32 :)
Smalle slungel van 1m74 :P

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:45

Kelly1992 ja, rij ze nu al 4 jaar denk ik volledig bitloos! Komt geen bit meer in :D

Fjordjes, die van mij heeft westernzadeltje en boommaat extra full quarter.. de verkoper schrok zich een bult..

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:50

rode boom bij thorowgood = wide vergelijkbaar met 34 zo is me verteld.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 06:38

RianneH schreef:
Knapperds komen er weer langs!

Hoe is het met het pootje No_No?

Werk je ook op de grond met de kaptoom Kelly?

Ik vermoed dat ie links gebogen is, met links de kortere spieren en rechts langere. Wanneer je rechtsom rijdt moet die korte kant opgerekt worden en dat is lastig. Veel lastiger in beweging dan in stilstand. Als ie dan met buitenstelling blijft lopen kan dat binnenbeen buiten de massa blijven, de korte kant prettig kort blijven den zijn sterke achterbeen, links, de massa dragen. Zaak om het rustig op te rekken en recht te krijgen. Probeer met je binnen hand alleen ruimte te geven en niet terug te trekken, en eens je binnenbeen aan te duwen wanneer het achterbeen omhoog gaat. Daar moet ie omheen gaan buigen. Je lichaam inderdaad naar rechts draaien en vooral je navel meenemen. Maar vermoedelijk is het te lastig voor hem puur op alleen zithulpen en moet je hem dus motiveren te buigen omdat been.
Wat ook wil helpen is korte bochtjes rijden zodat hij zijn gewicht om zet. Nu loopt ie met zijn gewicht naar rechts en is het extra moeilijk dat been 'vrij' te krijgen om richting zijn middelpunt te zetten. Ga eens van de hoefslag af en vraag kort een kwart bocht zijn fijne kant op en daarna de rechterkant op. Door naar links te buigen komt het gewicht of het tegenhangen in jouw hand op rechts eraf en kan je enkele passen rechts buiging vragen. Kleine pasjes en zo uitbouwen totdat ie recht is :)


Ja werk ook vanaf de grond. Hij kan links ook goed inbuigen.
Probeer inderdaad ook kleine stukjes rechts om, maar zeg maar kwart naa rechts is al moeilijk. De stuur naar rechts zit er gewoon niet op. Zodra ik ook maar denk rechtsaf te willen gooit hij zijn hoofdnaar links.

De ene dag gaan het beter dan de andere dag.

Ga idd proberen contrastelling op de linkerkant. En ga denk ook dubbele lijnen doen in de bak, kijken hoe hij dan reageerd.

Woody heeft ook wijde boom.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:21

Klinkt misschien raar want je rijdt bitloos maar dan nog kan het invloed hebben: hoe is het met zijn tanden? Als ze haken hebben krijgen ze zere wangen en dan kan ook bitloos druk geven die ze pijn doet...

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:52

VanHuisUit schreef:
Klinkt misschien raar want je rijdt bitloos maar dan nog kan het invloed hebben: hoe is het met zijn tanden? Als ze haken hebben krijgen ze zere wangen en dan kan ook bitloos druk geven die ze pijn doet...


Hij is eind oktober naar tandarts geweest.
Dus dat is in orde.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:24

Hier boommaat 33 alleen zodra ik ga rijden zakt de boel in :o ik denk dat dat te maken heeft met dat ze de rug niet goed gebruikt met rijden.

Pootje gaat goed! Been is weer strak op een heel klein bobbeltje na. Net een speldenknopje zo klein. Ik heb noet het idee dat ze er last van heeft.

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:33

Fijn no_no, goed nieuws!!

Afbeelding

Vandaag voor het eerst erop op buitenrit geweest op deze stal, hij was zo ongelooflijk braaf... Wat is het toch een droompaardje <3

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:57

<3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:26

Fijn No_No! Moet zeker een opluchting zijn.

Leuk zo' ritje Achee! Volgens mij heb je het goede paard gekozen haha

Trouwens, Fijne kerst allemaal! {:) <|-

Geen kerstfoto van mijn kant. Maar ik heb gister wel weer eens heerlijk kunnen buitenrijden met m' puppy samen met m'n vriend op de mountainbike:
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:36

Heerlijk freetorun! :D

Fijne kerst allemaal! {:) <|- *\o/*