[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:07

Heel mooi hoofdstel! Ben benieuwd als die hem op heeft!! :))

Bij ons was de osteo laatst geweest... :Y) :')

Afbeelding

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:07

WendyBZ schreef:
Mooie kleur, zo met wit :j Ik vind het een fijn systeem. Ik heb die van mij 15 jaar geleden uit Amerika besteld, toen waren ze hier nog bijna niet.



Gister mee gereden. Idd fijner als de gewone hackamore

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:58

Kelly1992 schreef:
WendyBZ schreef:
Mooie kleur, zo met wit :j Ik vind het een fijn systeem. Ik heb die van mij 15 jaar geleden uit Amerika besteld, toen waren ze hier nog bijna niet.



Gister mee gereden. Idd fijner als de gewone hackamore


Sta jij toevallig in Aalsmeer met je paardje? Ik was daar gister even buurten bij oud-stalgenootjes (heb daar ook gestaan) en zag iemand met exact dit groene hoofdstel Haha. Stond heel gaaf!

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:16

Gaaf dat groene hoofdstel!! Ben inderdaad benieuwd naar foto's als het om zit :D

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:45

Gister mee gereden. Idd fijner als de gewone hackamore[/quote]

Sta jij toevallig in Aalsmeer met je paardje? Ik was daar gister even buurten bij oud-stalgenootjes (heb daar ook gestaan) en zag iemand met exact dit groene hoofdstel Haha. Stond heel gaaf![/quote]


Klopt dat was ik!!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:01

Mooi hoofdstel!!

Morgen komt mijn neusriemsetje binnen voor mijn hackemore. Ik ben benieuwd!

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:42

Zijn jullie dit weer ook zo zat?

Ik heb dan wel de luxe dat ik de keuze heb om alles overdekt te doen, maar door de hevige regenval staat mijn landje blank en staat Woody al 2 dagen niet op het land. En daar is meneer het niet mee eens.

Woody heeft gisteren nieuwe ijzers gekregen. Dus zijn koersijzers zijn er vanaf. Hij was ontzettend braaf en heeft werkelijk 1,5 uur geen stap verzet.

Vandaag gelongeerd, hij was zo druk dat hij al een hertje door de bak ging. Maar wel fijn kunnen afsluiten. Denk morgen voor het eerst in de binnenbak rijden.

Misschien een gekke vraag. Zijn jullie dravers ook zo gevoelig met aanrakingen?

Die van mij wel. Vaak zie ik met poetsen als ik mijn hand op zijn billen leg dat hij wat gespannen wordt. Het wordt wel minder, maar ik vroeg mij af of dit een rastypice eigenschap is.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag buiten gereden :D

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:27

@Kelly nou ik ben er ook werkelijk helemaal klaar mee met dat weer :roll: ik sta vrij primitief en de bak is nu een zwembad. Paddock ook zo ongeveer. Ze staan niet meer op het land al sinds een week of 2.

Vwb aanraken, nee Fred is niet echt gevoelig vind ik... wel braaf die van jou dat hij ondanks die gevoeligheid dus wel keurig zich netjes laat beslaan +:)+

@No_no heerlijk zo'n lekker ritje :j

Over een maandje zo ongeveer verhuist Fred naar een andere stal. Onze stal houdt er helaas mee op / moet stoppen ivm nieuwbouwplannen ;( maar de andere stal ligt veel gunstiger voor buitenritjes dus dat is wel fijn :)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:47

VanHuisUit schreef:
@Kelly nou ik ben er ook werkelijk helemaal klaar mee met dat weer :roll: ik sta vrij primitief en de bak is nu een zwembad. Paddock ook zo ongeveer. Ze staan niet meer op het land al sinds een week of 2.

Vwb aanraken, nee Fred is niet echt gevoelig vind ik... wel braaf die van jou dat hij ondanks die gevoeligheid dus wel keurig zich netjes laat beslaan +:)+

@No_no heerlijk zo'n lekker ritje :j

Over een maandje zo ongeveer verhuist Fred naar een andere stal. Onze stal houdt er helaas mee op / moet stoppen ivm nieuwbouwplannen ;( maar de andere stal ligt veel gunstiger voor buitenritjes dus dat is wel fijn :)



Jaa was ook echt blij dat hij zo braaf was.
Woody hoop ik de winter door een x aantal uur per dag op het land te hebben.

Jammer dat je moet verhuizen, maar wel fijn dat je betere uitrij mogelijkheden hebt.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:28

Vanhuisuit, dat is wel jammer maar lekker kunnen buitenrijden is ook wel fijn vind ik zelf. Hopelijk verloopt de verhuizing rustig

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:30

Kelly1992 schreef:
Misschien een gekke vraag. Zijn jullie dravers ook zo gevoelig met aanrakingen?


Het zijn eigenlijk volbloeden, dus ze zijn wel wat gevoeliger :j Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar mijn ervaring is wel dat ze gevoeliger zijn voor aanrakingen dan andere paarden. Helemaal als koudbloeden.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:35

Kelly1992 schreef:
Misschien een gekke vraag. Zijn jullie dravers ook zo gevoelig met aanrakingen?


Mijne is wel redelijk gevoelig ja :j. Vooral bij z'n achterhand spant hij altijd eerst even z'n kont aan.

Gisteren weer met Dex in de bak gereden. De galop gaat steeds beter! Ik geef altijd aan de mensen aan dat ik even galoppeer want het kan zijn dat m'n stuur even weg is. Na de galop vroeg iemand waarom ik dat altijd deed. Uitgelegd dat hij zo jong was en nog niet zo lang kan galopperen ohz aangezien het een draver is. Ze was (zelfs na het zien van zn galop) erg verbaasd dat het een draver was. Toch grappig!

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:03

zo net weer op concours geweest voor het eerst weer binnen dat vind ik altijd wel weer een beetje spannend

maar was allemaal weer voor niks geweest hij was super braaf en liep ook nog een 2 goede proeven
we hebben weer 2 winst punten mee naar huis genomen 183.5 en 188.5 zeer tevreden vandaag

op naar de volgende

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:07

lorelientje schreef:
zo net weer op concours geweest voor het eerst weer binnen dat vind ik altijd wel weer een beetje spannend

maar was allemaal weer voor niks geweest hij was super braaf en liep ook nog een 2 goede proeven
we hebben weer 2 winst punten mee naar huis genomen 183.5 en 188.5 zeer tevreden vandaag

op naar de volgende


Knap hoor!! Ik doe het je niet na

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:09

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag 1e keer in de springbak. (Niet om te springen) maar om te oefenen met sturen langs de hindernissen.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:18

Aha nu snap ik hoe de hack vast zit Kelly, ziet er mooi uit :j
@Lorelientje super, weer twee punten erbij :)F

Vwb gevoelig zijn mijn andere paardje is 3/4 volbloed en die is veel gevoeliger, in alles, dan Fred. Maar of dat nu wil zeggen dat dat andere paardje wat hyper of dat die andere 'normaal is' voor een paardje wat zo hoog in het bloed staat en Fred ubercool weet ik eigenlijk niet :+

Weet wel dat ik de hele week vrijwel niets had gedaan en vandaag weer zo op kon stappen en lekker in de bak rijden. Wat een ongelofelijk ongecompliceerd paard is Fred toch, zo'n verademing vergeleken bij die andere troela van me :7 wat overigens een bijzonder lief dier is maar nogal spooky zeg maar bij tijden.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:16

Wij zijn gisteren een oefencross gestart. Pony was erg onder de indruk van de galopperende en springende paarden in de inrijring en onderweg, en dan al die reclameborden en planten ook nog overal.. Dus uiteindelijk minder gesprongen dan ik van tevoren had bedacht, maar blij dat we wel wat hebben kunnen springen, waaronder een afsprong, dat had ze nog nooit gedaan. Mooi een beetje wedstrijdervaring opgedaan, dat was het doel ook. En blijven zitten, dat is niet iedereen gelukt :+

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

<3
Afbeelding

Pony in de 'WTFisditallemaal'modus...
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:18

Gave foto's Wendy! :j Knappe pony!

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:31

Gaaf Wendy!!! Iets anders dan je verwacht /gehoopt had, maar dus wel tevreden? :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:37

Prachtige foto's Wendy en gave ervaring!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:47

Anchee schreef:
Gaaf Wendy!!! Iets anders dan je verwacht /gehoopt had, maar dus wel tevreden? :)


Absoluut wel tevreden :j Ik ging vooral voor de wedstrijdervaring. We hebben maar twee TREC-wedstrijden kunnen starten dit jaar en ik wilde haar toch wat meer laten doen. Ik wist dat we te weinig ervaring hadden met het springen van rare dingen (alleen laatst een sloot geprobeerd) en brede sprongen, dus ik had bij het parcourslopen al besloten om wat dingen over te slaan. De rest was toch kijken op de dag zelf. Ik heb de hele route dus maar gekeken wat ze aandurfde en die opnieuw aangereden en gesprongen, vooral niet pushen, dat werkt niet bij haar op zo'n moment.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:10

Leuk!

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:27

Super leuk! Ik hoop ook ooit met m'n draver te kunnen springen :p

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:52

Wat houdt je tegen om het nu niet te doen dan? Ik heb het gelijk vanaf het begin meegepakt. Hoeft echt niet hoog, maar gewoon wat kleine hupjes van 30/40cm. Gaan ze ook makkelijker van galopperen :j