[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

darkadia

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:57

Jahoor, stuur maar :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:49

Kan ook stukje balans en kracht zijn. Mijne liet dit in het begin ook nog weleens zien. Nu eigenlijk nooit meer.
Best jammer want tolt is wel een comfortabele gang haha

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:17

Hier net vorige week verhuisd.
Op zijn nieuwe plekje:
Afbeelding
Zaterdag te voet de boel verkend, en even lekker in de bak laten rollen die op 10min lopen ligt van stal. Vond ie heerlijk. Vervolgens voor t eerst kennis gemaakt met 1 van de grote boskabouters (hert). Die was toch wel heel eng, dus hop staart erop en rennen. Toen ik naar die kant gelopen waar de herten stonden, en kwam hij wel kijken.
Afbeelding
Zondag al een rondje erop gestapt (ivm blessure mogen we nu 40min stappen per dag).
Maandag dagje vrij, dinsdag weer een rondje aan de hand. Hij in zn deken ivm vele beesten. Resultaat: ik gebeten door een daas en enorm dikke hand gehad 2 dagen.
Afbeelding
Trekt nu eindelijk weer weg.

Gister en vandaag dus even rustig aan. Morgen weer rondje erop stappen. Gebruik dan ook inderdaad wel een vliegendeken en dazenweg spray (werkt niet 100% maar doet iig iets.)
Op de wei ook ingepakt:
Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:55

Fijn dat je een zadel hebt gevonden die voor jullie beiden fijn is Barbar! Wel gek dat de K&M niet fijn was, of was het de s-line serie? Die hebben idd een andere vorm boom dan de thorowgood. De klassieke hebben zover ik weet dezelfde boom.

@xliannezorro leuke foto's!

@lorelientje gaaf om zo je paard bij je bruiloft te hebben. Prachtig plaatje geworden!

Hier nog steeds druk aan het revalideren, maar gaat vooralsnog goed! Hij voelt zich ook al lekker thuis op zijn nieuwe plekje.
We mogen nu 40min stappen en 3 min draven, en hij is zo blij dat ie nu weer onder het zadel ook mag draven :)
Daarnaast werk ik nog steeds veel vanaf de grond met hem. Gisteren hebben we een rondje buiten gedaan aan de dubbele lange lijnen in combinatie met een elastische band. Had een zichtbaar positief effect, veel bewuster van zijn achterhand. Ook voor het eerst even met het leren bitje gewerkt, daar hij met dubbele lijnen op zijn eigen bitje (myler) net wat te heftig reageert door enorm achter de teugel te kruipen. Buiten lekker rechtuit en in de bak nog even wat werk op de volte gedaan.

Alleen een camouflage kleur auto was wel heeel eng hahaha. Dus toen moest ik even voorop.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:40

CarinaR schreef:
Wat heb je nou aan je teugel hangen op de foto met t veld roze.

Een teugelbontje zo te zien ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:58

Kelly1992 schreef:
WendyBZ schreef:
Mooie kleur, zo met wit :j Ik vind het een fijn systeem. Ik heb die van mij 15 jaar geleden uit Amerika besteld, toen waren ze hier nog bijna niet.

Gister mee gereden. Idd fijner als de gewone hackamore

Sta jij toevallig in Aalsmeer met je paardje? Ik was daar gister even buurten bij oud-stalgenootjes (heb daar ook gestaan) en zag iemand met exact dit groene hoofdstel Haha. Stond heel gaaf!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:10

Leuk!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:45

@fjordjes Spannend!
@wendybz gaaf met die koeien!
@liannezorro staat hem goed dat zadel!

Edit: knappe pluizenbol tussen de herfstblaadjes:

Afbeelding

Helaas brachten de echo en röntgen van 1,5week terug geen goed nieuws. Toch inderdaad blessure aan de collateraalband met secundaire botreactie aan de maleolus.
Nog zeker 4-6maanden rust/weide en alleen voor zij gemoedsrust af en toe even kwartiertje van t erf af. Maar hij lijkt verder wel pijnvrij en happy gelukkig, dus we gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Zijn sowieso langdurende blessures, en meneer is ook niet zo goed in zich rustig houden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:32

@CarinaR Mja, het ging een tijd weer heel goed en verder zit hij super in zijn lijf en vel momenteel, maar in zijn box eind jan iets geks gedaan en zich daarbij geblesseerd. Paardenbenen zijn helaas een kwetsbaar iets.
Eerdere blessures vooral domme pech...

Zorgenkindje.... maar wel mijn soulmate door dik en dun. Zolang hij pijnvrij en happy is is het goed.

Ben wel rustig aan t oriënteren op een vriendje voor hem.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:22

Hier scheer ik normaal gesproken half oktober. Eerste jaar had ik alleen hals en stukje bij singel. 2e jaar halve hals en dekenmodel. Vorig jaar alleen benen en zadelplek laten zitten.
Dit jaar is hij ongeschoren ivm blessure en dat hij toch niet in het werk staat deze winter.
Wilde hem eigenlijk zelfs zonder deken laten, maar daar leek hij toch niet helemaal happy mee, dus inmiddels staat hij weer onder zijn bucas power turnout.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:29

Hier is ook alles zeiknat idd. Duin is nog wel te doen, maar de ruiterpaden van t kleine rondje wat ik met Mn geblesseerde paardje loop is ook half verzopen... weiland ook een stuk modderpoel helaas... :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:37

Hier ook geen kerstfotos. Wel spelende paarden in de baggerwei en bak....

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:41

Fijne Jaarwisseling!Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:47

Gistermiddag heerlijk weer met het zonnetje erbij en stukje gewandeld met de paardjes en wat leuke plaatjes geschoten.

Vriendjes:
Afbeelding

Huh wat zie ik daar?
Afbeelding

Samen met mijn beste vriendje
Afbeelding

Kusje!
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:56

Lekker zo in de sneeuw freetorun! Hier een eerdere winter wel in de sneeuw gereden. Paardlief heeft er weinig van en vind dat wel leuk. Afgelopen winter in de wei keihard er doorheen galopperen Haha.

En Hier ook een draver die nog weleens snorkelt. Beetje identiteitscrisis af en toe :+

Verder mogen wij nog weinig tot april. Duimen dat die scan dan positief is. 2 weken geleden na wat langer stukje stappen was zijn been toch weer warm dus ben bang dat t voorlopig nog niet klaar is... of niet meer volledig zal herstellen... :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:53

@kelly1992 ik vind hem er niet slecht uit zien, mooi bespierd en ribben net aan zichtbaar. Netjes bespierd als endurancepaard. Wat pezig, maar dat zit denk ik echt in zijn bouw.
Zou speedibeet alleen niet droog voeren, ivm enorm uitzetten en verstopping kunnen geven.

Hier vrijdag een nieuwe echo van de sprong om te zien of zijn blessure vooruit gegaan is... Fingers crossed!
Hij vermaakt zich gelukkig wel met zijn witte vriendje.
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:06

Beetje vertraagde uodate ivm drukte maar....
Ik mag eindelijk weer gaan opbouwen met mijn liefste vriendje!!! Collateraal banden zien er goed uit. Wel nog steeds iets vocht, maar dit zal ws als schoonheidsfoutje blijven en niet meer verdwijnen. Enkel stapwerk de komende maand-1,5mnd maar iig weer spiertjes en krachttraining voor hem.
Zal hem zowel fysiek als mentaal goed gaan doen, zoooo blij! Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:18

freetorun schreef:
Wat een heerlijke foto's Eluna! Jullie band spat echt van het scherm af <3

En wat super goed nieuws Darkadia! Dat is een feestje waard *\o/*

Ben zeker blij, maar we zijn er nog lang niet. Het is nu afwachten hoe zijn been het gaat houden in het opbouwen. Daar ging het vorige keer mis (maar dat is mogelijk te vroeg geweest).
Daarom nu ook echt eerst echo laten doen.

@eluna super lieve foto’s!
@boedjang dank je wel!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:32

Hier heeft draverlief me ook juist door een enorm moeilijke tijd gesleept... had het zonder hem miss ook niet gered. Zorgde idd voor dat ik toch de deur uit ging en uitlaatklep.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:46

@No_No lastige kwestie, zeker als alles alleen mondeling besproken is en nergens in mail of app is vastgelegd, kun je weinig doen ben ik bang. :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:11

Fijn dat de huidige wel goed gaat barbar!
En @no_no hoe gaat het met je blaren? Nu wel gereden?

Deze knapperd is vandaag 4 jaar mijn maatje door dik en dun <3
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk mag ik nog vele jaren met hem genieten.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:08

Anchee schreef:
Gefeliciteerd darkadia!! Op naar nog vele jaren plezier, geluk, gezondheid en heerlijke knuffels samen!!

Die gezondheid kunnen we wel gebruiken :+ al nodige pech gehad. Maar op dit moment op de goede weg, dus hopelijk nu weer lekker training oppakken :)

@barbar Dankje, ook nog steeds heel blij met hem <3

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:04

Hier gisteren fijn grondwerk gedaan met mn knapperd. Hij reageerde eigenlijk heel goed, dus ik dacht hop: leadrope aan de neckrope ipv aan het halster. Dat was toch net even stapje te ver. Hij ging erg tegen de lichte druk van de neckrope in en reageerde niet meer goed op mijn lichaamstaal. Connectie was dus toch nog niet sterk genoeg op dat moment haha. Oepsie :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:08

No_No schreef:
Fleur gaat gelukkig goed!
Haar buurman helaas niet.. die is vanmorgen gestorven :( natuurlijk kwam ik juist toen op stal om fleur te temperaturen..
Hopelijk geen gekkigheid, hij had koliek verschijnselen en koorts.

Oei :( Sterkte! Gelukkig lijkt Fleur wel beter te gaan!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 06:58

Leuk! Nog meer draver liefhebbers! Gefeliciteerd met jullie aanwinst!