[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:55

Olimpio <3

Ik weet niet waarom ze zo staat. Ze plast ook gewoon midden op de weg dus als het om spetters is zou ik denken dat ze wel in de berm zou gaan staan plassen :o

Fleur ❤️


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:05

Die van mij ook :j

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:53

Die van mij moet helaas een deken op vanwege haar rug. Als er kou op komt heeft ze enorme gevoelige rugspieren. Ze loopt wel 24/7 buiten met inloopstal.

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:13

Wat een leuke foto's!
Ik zit te balen want de dierenarts zou mij bellen.. ik de hele dag thuis naast de telefoon bellen ze een uur na sluitingstijd toen ik net even 10 min naar de winkel was ^) grrrrrr

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:04

Leuke foto's <3

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:21

Wat een knap vosje <3 welkom hier!

Ik ben al een paar dagen bezig met balkjes draven. Vandaag twee staanders naar stal gebracht en een sprongetje gemaakt. Madam huppelt er met groot gemak overheen :D Afbeelding
Afbeelding

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:24

Wat kan die lekker showen zeg! Knapperd is het!

Ja, fleur vind het springen erg leuk! Ik hoef er bijna niets voor te doen, ze gaat er zo overheen

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:33

Nou er op heb ik nooit geprobeerd, ze breekt namelijk haar benen al bij een cavaletti :') dit was de eerste keer springen :j

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:46

Ja, gelukkig geen gevoelige rugspieren meer. Van mij hoeft ze dus niet meer hengstig te worden :n wat een ellende.. hopelijk heeft ze aankomende maand minder problemen.
Ik krijg een recept van de dierenarts zodat ik de medicijnen in Engeland kan bestellen. Scheelt €80

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:34

Leuk zo door het water!

Ik heb besloten een weekend weg te gaan met mijn pony, dus als iemand tips heeft voor een lowbudget plekje zonder luxe dan hoor ik het graag :o

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:25

Kelly1992 schreef:
Hallo allemaal wat vinden jullie van de conditie van mijn paard? Hij is nu een half jaar bij mij en dus uitgekoerst. Ik rijd 3 x per week door duin/bos/strand. Gemiddels zn 40 km per week totaal. Dit zijn we verder aan het opbouwen. Verder wordt hij 2 x per week gelongeerd.

Hij heeft onbeperkt ruwvoer en krijg verdeeld over de dag een halve schep(droog) speedibiet. Halve schep draversbrok en halve schep muesli en paar handen lucerne.

Ik moet erg veel moeite doen hem op gewicht te houden


[ [url=m/NlZi3u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BxSOL5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind hem er afgetraind uit zien op deze foto's. als je meer gaat trainen zou ik hem wel meer voeren, zo veel vind ik niet dat hij krijgt.
Wat voor ruwvoer krijgt hij? Hoeveel energie zit daar in?

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:29

Eluna, wat een schatje <3

Kelly, gras gaat al veel goed doen denk ik. Krachtvoer is niet in het bijzonder nodig. Eiwitten wel voor spieropbouw en vetten voor meer massa en trage energie.
Dus oa luzerne en lijnzaad(olie). Luzerne dus niet met handjes voeren maar eerder een emmer. Maar als je paard snel het land op gaat zou ik daar nog even mee wachten en kijken hoe het gaat als hij kan grazen.

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:07

Dex is knap <3

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:23

Woensdag een heerlijke buitenrit. Helaas wel weer gebok maar ook hele goed stukken.


Fleur heeft donderdag een soort massage met een steen gehad. Ze vond het heerlijk! Het was erg mooi te zien dat ze haar achterbenen onder haar lijf zette en haar rug ging bollen.
De masseur had het er over dat haar bekken vast zitten.
Daarna had ze een paar dagen vrij. Zondag een rit met verzorgmeisje en maandag heb ik twee dames een rondleiding gegeven bij ons door het bos. Was erg leuk te doen!

Vandaag het werken aan de hand weer even geoefend en de wormspuiten er in gedrukt ~~}>

Vorige week buitenrit
Afbeelding

De massage
Afbeelding
Afbeelding

Rondleiding
Afbeelding

Aan de hand werken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:50

<3

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:24

Vanmorgen was fleur aan de beurt bij de osteopaat. Het viel hem allemaal mee dus we zijn op de goede weg +:)+ Afbeelding

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:38

Wat een leuke berichtjes lees ik!

Welkom baikel!


Ik ben inmiddels weer begonnen met fleur maar ik moet toegeven dat ik er geen plezier meer aan beleef.. ik heb er weer een paar keer op gezeten maar ik ben bang geworden. Daarnaast heb ik een beetje het idee dat de nieuwe plek niet echt iets is voor haar. Ik ben de ellende allemaal een beetje zat aan het worden..

Het spookt mij al een poosje door het hoofd om een ander thuis voor haar te gaan zoeken. Misschien dat ik dat ook wel ga doen.. door mijn burn-out is alles niet beter geworden en fleur is enorm gevoelig en pikt dat natuurlijk op. Daarnaast is ze ook nog heel slim >;) Ze is werkelijk waar mega lief in omgang!! Maar om daar een paard voor te hebben..? Binnenkort wordt ik weer gekort op loon omdat ik al een tijd thuis zit, stalling gaat omhoog ivm hooi schaarste, komt er weer een zorg bij.. mocht iemand zich melden met de juiste plek voor haar dan denk ik er dus wel serieus over na om dat te doen.. hoe jammer ook!

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:32

Leuk Eluna! Dat je dat durft!!

Een andere plek is lastig helaas..
maar! Ik heb gisteren wel weer een kwartiertje er op gezeten *\o/* buiten gestapt in het bos.

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:27

Ik heb een vraagje..
Ik ben nu een maand bij de vorige stalling weg en ik zit nog steeds te wachten op terug gaaf van het teveel betaalde stalgeld.
Toen mijn pony op die stal kwam stond ze apart van de andere paarden. Er zat een zogenaamde veer tussen de paarden. Ik heb de stalbazin nog gewaarschuwd dat er wel eens paarden in vast komen te zitten met hun staart en dat ze dan in paniek raken.
Je raad het misschien wel.. fleur kwam er in vast te zitten en trok de boel kapot! Nooit iets over gehoord! Ze heeft van mij een draadje en een greep gekregen omdat ze een paart weken later te kort kwam, dat had ik nog.
Een goede maand later ga ik daar weg, dat was voor ons alle drie beter (stalbazin, fleur en mij). Ze zou mij het resterende bedrag betalen wat ik inmiddels een maand later nog steeds niet gehad heb.
Ik heb haar vanmorgen maar gevraagd onder welke naam zij het overgeboekt heeft waarop zij antwoorde dat ze het nog niet gedaan had.
Ik heb mijn gegevens weer gestuurd met het bedrag wat ze volgens mij moet terug betalen.
Krijg ik een reactie terug dat ze de veer vergoed wil hebben dus die kosten trekt ze van het bedrag af :oo.
Ze heeft mij nooit gezegd dat vergoed te willen hebben en komt daar dus ineens twee maanden later mee. Ik vind dat eigenlijk heel raar.. ligt dat aan mij? Is het logisch dat ze dag zo doet? Ik zou dat zelf niet doen. Ik heb namelijk ook wat kosten gemaakt voor haar en heb daar ook niets van terug gevraagd. Niet veel hoor! Maar wel wat.

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:02

Het gaat mij niet om de kosten, maar meer over dat ze na twee maanden roept dat ze dat vergoed wil hebben. Ik vind dat raar eigenlijk. Ik ben zelf helemaal niet zo

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:03

Was meer dat ze mij moest betalen en dat het ineens minder was. Maar goed, ze heeft het resterende bedrag overgemaakt, ik ben er wel klaar mee.

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:27

<3 de laatste foto

Fleur ❤️


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:33

Wat heerlijk! Ik was vandaag ook van plaan om buiten te rijden maar ik durfde er toch niet op dus heb ik 8 km er naast gdlopen _O-
Morgen gaat er imand mee dus dan hoop ik er wél op te gaan

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:54

Ja, zal er wel op moeten, op beide achilispezen een enorme blaar :=

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:44

Wat heerlijk barbar!

Fleur ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers