[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:59

Ik ga me denk ik voorzichtig melden.

Ik heb een bijrijdpaard gehad, dat was echt een heerlijk ding. Franse Draver. Helaas ivm omstandigheden rijd ik haar niet meer.. Maar ik ga langzaam opzoek naar een eigen paardje.

Zat eigenlijk niet aan een draver te denken, omdat ik graag de sport in wil. (Was in principe gewoon te doen met Joy, maar helaas raakte ze geblesseerd)

Ik moest voor school een rassen defilé maken en kwam uit bij de draver. Kwam per toeval uit bij een omscholingsstal. En ik ben serieus aan het overwegen (als ik geld heb straks) om daar een kijkje te nemen om hopelijk een match te vinden, die ik lekker allround kan gebruiken.

Dus ik lees graag mee! En mocht t zover zijn, dan post ik graag mee :D


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:11

CarinaR schreef:
Bij welke stal kwam je uit.

Welkom.


Bij stal westfriesedijk. Zag er een paar plaatjes op de site staan. Ik kijk voornamelijk naar iets jongere dieren zodat ik ze lekker kan doorrijden. Alleen moeten ze niet te klein zijn haha.


Afbeelding

Dit was trouwens mijn oude bijrijd fransje <3
Was echt een match made in heaven, maar kan dr helaas niet overnemen. En dat (hoeveel pijn t ook doet) ga ik ook niet doen..

Ik zie Dex <3

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:18

CarinaR schreef:
Heb je stage gelopen bij ze of wat moet ik me voorstellen van school.

Leuk beestje, jammer dat het not ment to be is.



Nee ik had een opdracht van school gekregen om 2 rassen uit te zoeken die ook bij Horse Event aanwezig waren. Dit waren in mijn geval de draver en het Kaspisch paard.

Ik typte heel droog draver in op google en kwam op de site van die stal. En toen stond er een tabje met te koop. En toen was ik (helaas, bij gebrek aan een aanschaf prijs) verliefd :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:35

xLianneZorro schreef:
Sterre bij mij op stal is een erg leuke draver te koop. Het vriendje van de mijne! :)

Hele mooie foto van Dex zeg! Super toffe galop al!!!

Zijn hier ook nog endurance ruiters?

Wij hebben vandaag lekker met een stal genootje gewandeld (ook een draver). Duc de mijne heeft oranje halster om :)

[ [url=m/GyLwNL.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/19U7Lc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh leuk! Heb helaas pas over een paar maandjes een leuk bedrag liggen haha. Maar rondkijken kan nooit kwaad :) (behalve dat ik dan nog geen geld heb en me dan flut voel :') )

Wat een knappe dravers trouwens!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:08

VanHuisUit schreef:
Wat een heerlijke foto's allemaal *\o/* het was ook zulk prachtig weer vandaag! Wij hebben ook weer lekker stukje gereden met Fred maar mijn foto's zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde want rij in de polder over de fietspaden veel meer is hier niet mogelijk :+ maar dat komt wel weer.
De koeien kwamen vandaag zo'n beetje achter ons aan in de sloot echt bizar ze liepen er zo in :oo Fred wist niet wat hij zag :wow: gelukkig stond er nog een draadje :))

@lorelientje super gaaf zeg het crossen, vond dat vroeger ook altijd zo leuk. Geen idee wat Fred ervan zou vinden, balkjes en kruisje vindt hij wel erg leuk.
@freetorun wat een prachtige galop foto <3
@ELUNA wat ziet dat er heerlijk uit zo lekker ontspannen :j
@xLianneZorro ik heb endurance gereden met een aantal paarden. Geen idee of ik er met Fred aan toe ga komen :)
@Sterreke98 dat is een bekend adres Westfriesedijk. Ga je helpen omscholen/rijden?



Nee, ik wil er misschien in de toekomst gaan kijken of er een leuke dravert tussen zit voor me :D

Is een beeeeetje uit de buurt om daar te gaan helpen haha

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:42

WendyBZ schreef:
Leuk, nieuwe mensen!

xLianneZorro schreef:
Zijn hier ook nog endurance ruiters?


:wave: Dit jaar drie wedstrijden gestart aan het begin van het jaar, verder niet echt meer aan toegekomen door TREC wedstrijden en andere activiteiten :+

Mocht iemand al wel op zoek zijn; ik weet nog een 7 jarige supermooie binnenkort ruin, 1m70 hoog. Huidige eigenaar is op zoek naar een vijfsterren huis :)



Ooh klinkt heel leuk! Jammer dat ik nog geen geld heb :(
1.70 is wel lekker aan de maat!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:47

Endurance lijkt mij ook erg tof!

Zitten hier toevallig ook mensen die in de dressuur/springen/ cross sport rijden met je draver?

Veel klasgenoten oid zeggen dat ik naar een 'normaal' paard moet gaan kijken en niet naar een draver. Dus ik wil ze natuurlijk het tegendeel bewijzen haha. Was met Joy bijna ingeschreven voor B dressuur. BB springen en BB cross hadden we samen gedaan. 6de geworden van de 25 :D.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:58

Haha super leuk! Ik heb een aanbod gekregen van een kennis om haar paard te gaan trainen. Helaas geen draver, maar een tuiger :P maar ik ben verliefd op de dravers dus er komt er sowieso 1 op mijn stal staan :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:59

Wat wen leukerdjes! Net terug van tuigerman haha. Wat een gave knol. Dressuurmatig zit er wel veel werk in, maar een leuke uitdaging :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:24

VanHuisUit schreef:
Fred komt overigens wel te koop. Alleen voor een echte draverliefhebber en bij een goede klik en ik moet er zelf een goed gevoel over hebben. Twee paarden trainen is voor mij te veel werk en zo had ik hem ook gekocht, voor als mijn andere paard niet meer gereden zou kunnen worden of tot mijn andere paard weer getraind zou kunnen worden.

Fred is een ontzettend lief paard, echt een met een gouden hart. Hij is nog niet helemaal omgeschoold, kan nog niet galopperen in de bak maar hij doet alles heel keurig. En is hartstikke braaf. Echt een heel lief dier. Mocht iemand interesse hebben of meer willen weten mag hij/zij me een berichtje sturen. Ik geef hem niet weg en hij staat niet in de weg :+


Fred is wel echt super cool! Dus wie weet :P
Eerst eens geld voor elkaar hebben. Kapotte telefoon doet auw op km spaarrekening :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:36

Ooooh die is leuk <3

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:26

Dravers blijven altijd een plekje in mijn hart houden. Mijn oude bijrijdpaard was zo'n lekker eigenzinnig ding. Was heel braaf, alleen niet de makkelijkste met het rijden. Je kon ook direct merken als een ander erop gereden had. Ze was enorm slim en kon je zo ontzettend goed voor de gek houden.
Ook werd ze super fanatiek, en wou dan nog wel eens een keertje harder gaan lopen.
Buiten was ze ook echt heerlijk te rijden, ook stukken harddraven wat echt kicken is. Je kon dr ook zo terug rijden. (Ofja een iets langere remweg :') )

Ik mis haar echt erg. En t ergste is dat ik haar praktisch elke keer zie als ik op stal kom om een paard te rijden..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:27

Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:33

Avalon_ schreef:
sterreke98 schreef:
Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')


Wachten kan dan zo lastig zijn hé. Heb je haar "gereserveerd"?



Nee heb haar niet gereserveerd.. Moet tot echt eind december wachten totdat ik het geld voor aanschaf, stal, tuig etc...

Zat zelf te denken aan een mooi boomloos zadel. Ben gisteren per toeval op een merk gekomen met boomloze zadels gekomen wat gewoon Engelse zadels zijn :j easytrek classic dacht ik?. Echt mooie zadels, en je had er ook geen speciale pads voor nodig en kan dus met 'gewone' dekjes rijden.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:21

CarinaR schreef:
sterreke98 schreef:
Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')

Ohh die van westfriesedijk zeker. Dikke kans dat ie al weg is, of heb je gemaild?



Nee niet gemaild, heb pas einde december de aanschaf + stalling + zadel etc voor elkaar..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:29

Ooohh wat issie knap <3

Heeeelemaal mijn type jeetje.

Heel veel plezier ermee!


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:09

Helaas geen funds voor een eigen paard.. anders was er zekers een draver gekomen! Zag er wel 1 op marktplaats afgelopen week, 3 jarige ruin met een geweldig koppie.

Op dat soort momenten baal ik zo erg dat ik geen vaste baan heb..

Al mag ik me gelukkig prijzen met een (kwpn) bijrijdpaard <3
Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:28

Super leuk om te zien allemaal.

Ik zag gisteren ook een super leuke draver via Westfriese Dijk. Super leuk koppie zat erop. Ik denk dat als ik een eigen paard kon hebben dat ik naar die wel had gekeken :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:17

Ik had zelf voor joy peeskappen en springschoenen. Heeft dat een beetje hetzelfde effect?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:01

Ik vind de draver ook een super ras.

Heel allround en ze vond springen en crossen het leukste.
Ze was mooi gevoelig en wist precies wat ze kon doen om het net wat lastiger te maken.
Ze heeft trouwens nooit een pas verkeerd gezet en haar galop was ook prima.
Het is me destijds gelukt om een vliegende wissel aan te leren :)

Ze deed alles voor me, en ik deed alles voor haar. We hadden een super goed wederzijds respect en konden alles doen.

Zo heb ik haar aangeleerd dat ze naar het opstap blok kwam lopen, en stilstond totdat ik klaar zat om te beginnen.

Zo geduldig als ze was, zo ongeduldig kon ze in de cross zijn. Ze vrat de bomen echt op.

Inmiddels rij ik haar helaas niet meer, maar heb nu een Gelder onder mijn kont. Ook een tof beest.

Maar als ik zover ben voor een eigen paard, komen dravers hoog op het lijstje.

Maar ik denk niet dat ik er zo 1 als Joy snel terug kan vinden.
Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:01

Misschien juist een eye-opener/ leer moment :)

Ik zou inderdaad dat paard van morgen even afwachten. De klik voel je zelf het beste :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:55

Zegt genoeg :P gewoon proberen :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:58

Misschien ben ik dan wel voorzichtig. (Heb zelf nog geen paard aangeschaft verder)

Maar ik zou ze sowieso klinisch doen. En ik denk dat ik ook wel röntgenfoto's zou maken. Maar dat ligt aan mijn gebruiksdoel.
Zou het graag hebben dat ze even meekunnen voor het springen enzo :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:16

Ik vind dravers ook echt leuke dieren!

Rij nu dan wel Gelderse paarden bij, maar van die draver heb ik zoveel dingen mogen leren <3

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:05

Lang geleden dat ik iets in dit topic heb geplaatst.

Of dat er überhaupt iets in dit topic geplaatst is :')

Ik heb sinds een week weer een bijrijdpaard. En tromgeroffel. Het is de draver die ik 4 jaar geleden ook reed!
Echt heel leuk weer, maar ik was echt vergeten hoe vlug ze was :')

We zitten nu weer de galop te oefenen. Is er een beetje bij ingeschoten. Dus t gaat eigenlijk vrij hard nog. Of een soort van gekkige telgang.

Maar goed, heb er nog maar 3x op gezeten weer, en er was absoluut vooruitgang in te merken.

Hebben jullie nog tips? Linksom springt ze nu met mij mooi aan, rechtsom is mijn lastige kant en blokkeert mijn heup me ook een beetje.
Ik ga binnenkort ook maar eens een zitlesje inplannen denk ik :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roekes en 22 bezoekers