[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:48

Wat een sneeuw! Heerlijk :D

Hier amper sneeuw gehad maar wel een goede buitenbak dus we hebben nog wel wat fijn gewerkt. Vandaag vrij want ik was er niet maar wat een enorm verschil in warmte opeens, weer een stuk minder dik in de dekens. Laat hem maar zo blijven, dat zonnetje was heerlijk!

Vrijdag was het nog wel koud, vooral het water. Drinken die van jullie ook met de tong eruit? :P Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:54

Haha dat snorkelen ben ik nog niet eerder tegen gekomen!

Hoe gaat het met jouw mannen? Bevalt het goed zo aan huis?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:53

Wauw! Dat ziet er heel goed uit! Éénhandig nogwel!

Genieten jullie ook van het mooie weer vandaag?


Afbeelding
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:04

Knappe vossen! <3

En fijn dat je weer kan opbouwen Darkadia!

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:44

Wat leuk! Dat is toch tof om zo een beetje geschiedenis bij te paard te krijgen :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:50

Ziet er goed uit! Ik vind WE echt een leuke tak van sport, thuis doen we regelmatig kleine oefeningen, houdt ze ook goed soepel op late leeftijd :D Wedstrijden gaat hem niet worden, daar ben ik een te grote zenuwpees voor :P

Kon je de stijl ook in draf doen? Of afwisselend?

Galop helpt als ze 'compact' zijn, dus niet heel lang en hard uit elkaar draven. Vaak is het het makkelijkste op buitenrit met anderen en aan de longe. Balkje kan zeker helpen!
En het helpt wanneer ze achter sterker zijn om die galopsprong te gaan maken.
Dus rustig door trainen en jullie komen er wel :)

Genieten jullie ook van het mooie weer buiten?

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:40

No_No schreef:
Fleur had vrijdag avond slokdarmverstopping.. vandaag helaas koorts en niet willen eten dus penicilline en metacam :(


He bah! Hopelijk niets achter gebleven, sterkte!!

En welkom aan de nieuwe dravers! Leuk dat jullie er zijn :) Sommigen heb ik eerder op FB foto's van gezien :D

Wij hebben vanmiddag nog even genoten van een mooi avondje <3
Van het zomer was ze wat te veel afgevallen en duidelijk geen behoefte aan werk of rijden. Maar inmiddels echt een stuk fitter en ronder, gister al als een stuiterbal door de longeerring en vanavond heerlijk echt de benen gestrekt :D
Merken jullie ook dat het even echt voluit kunnen ook mentaal lekker voor ze is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:23

Ik had een gebitsverzorger die veel dravers doet maar heb hem hier nog nooit over gehoord. Ik weet niet zo goed welk gedeelte je bedoelt, maar ik gok eigenlijk dat meerdere paarden hier op zullen reageren, draver of niet :=
Hoe zou er trouwens druk op de tong moeten komen anders dan nu onder het zadel?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:35

Maar dat onwijs naar achter hangen heeft helemaal geen functie in de training? De experts kunnen daar vast meer over vertellen, maar ik vind het een beetje een raar verhaal.
Betekend niet dat jouw paard er geen last van kan hebben, maar ik betwijfel sterk of die reden dé reden is. Mijn gebitsverzorger had regelmatig echte toppers in handen en die heb ik hier dus nog nooit over gehoord, lijkt me dat die er nog sneller tegenaan zouden moeten lopen.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:58

Mijn bericht was niet als aanval bedoeld hoor :(:)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:06

Zeker niet! Meer een beetje te verontschuldigend en dat was niet mijn bedoeling ;) Maar goed te weten dat we het beide goed bedoelen! :D

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:38

Wat een drukte hier, leuk!

Ik heb ook een tijdje bitloos gereden maar merkte dat er erg veel ruis was toen ik mijn hulpen wou gaan verfijnen.
Buiten rijd ik wel altijd met een touwhalster eronder en dan haal ik wel regelmatig het hoofdstel eraf zodat ze ook nog een deel zonder bit kan lopen :)

Hier overigens geen traag type, ik moet d'r eigenlijk altijd iets terug nemen om meer te gaan dragen en minder over het tempo te lopen. Tenzij we buiten rijden, dan mag ze lekker d'r eigen tempo in stap kiezen en hebben we onze langere paden voor wat tempowisselingen in draf :D
Verder wel een keiharde werker onder het zadel, maar als ze niet goed begrijpt wat ik wil lost ze dat altijd op door gewoon sneller te gaan :P En super bomproof, alleen soms wat snurkend de bossen door :')

Rotstraal is vervelend! Meestal gaat het fout in het stalmanagement, komt ie voldoende de box uit? Misschien een andere bodembedekking?
En er is een goedje dat perfect schijnt te helpen, maar kom niet op de naam...

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:46

Hypozin ja! Maar Dry-feet kan ook wel goed spul zijn!

Heeft ie smalle voeten? Overleg eens met de hoefsmid of hij de stralen iets verder kan verbreden zodat er meer zuurstof bij kan.

En mest ie keurig achterin de box waarna hij toch vaak in zn mest staat? Wat voor strooisel heb je?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 07:51

Hoeveel dressuurmatig rijd je? Want niet willen buigen klinkt als een dressuurmatig probleem, dat kan je oplossen door te lessen en ook dat kan in het bos. Gymnastiseren, soepel en sterker maken zodat ie gemakkelijker balans kan houden wanneer ie opzij moet :)

Mijn draver gaat goed, ze is zo goed als met pensioen, dus scharrelt lekker op d'r PP en trekt af en toe een sprintje :D

Afbeelding

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:40

Staat ie nu al onder een deken?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:04

Ik heb juist het idee dat ie een dikkere (100gr of fleece) kan gebruiken. Mogelijk niet om zichzelf warm te houden, maar zoals je zegt, om zijn rug warmer te houden. Eigenlijk hetgeen wat zo’n uitrijdeken zou doen. Deel onder het zadel is een deel waar je paard relatief weinig in buigt (zijwaarts) en hoewel je hem wel omhoog wilt krijgen denk ik dat een uitrijddeken meer effect heeft. Maar nog meer effect heeft een deken die hem ook buiten het rijden om comfortabel houdt.
Mijn aanpak zou zijn nu 100grams onderdeken eronder en tijdens dat kwartiertje stappen een uitrijddeken of fleecedeken op. Pas als je daar geen effect in merkt zou ik overstappen op een flinke investering zoals een BoT deken.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:17

Wat stoer! Gouden kerel :D

Hier rustig aan, iedere dag komt er een lading haar af en we zijn rustig de weide aan het opbouwen. Daar heeft ze toch de laatste jaren snel gasvorming van, heb de ideale omstandigheden nog niet gevonden.
En verder geniet ze van d'r pensioen met af en toe een rondje turbo door de longeercircel :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:20

In welke gang heeft het polo rijden voorkeur? Gaat het ook makkelijker omdat de draf vlakker is?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:48

Dat is ‘onze’ Wendy :D heeft net iets boven jou ook gereageerd :)

Wat komen er vrolijke foto’s langs! Wat tof Wendy dat je die drie bruintjes mag trainen! Stuk voor stuk knappe paarden, heel divers zo.

Mijn dravertje is gemeten op 1.61, prima maat, grootste hier op stal tussen de Spanjaarden en tinkers :) Zusje heeft nog een grotere ruin, die lengte vind ik zelf prettiger staan bij mijn lengte.

Dravers en PRE’s zijn wel enorm verschillend, wat spreekt je in beide aan?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:07

Ik gebruik een myler level 1, bevalt erg goed :) Je kan ze ook lenen om te testen, maar weet niet meer exact waar dat ook alweer was :=

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:55

Dat ziet er super uit! Knappe merrie en fijne ruiter, mooie communicatie hebben jullie samen!
Vind het een zeer interessante stroming, misschien toch haar boek eens bestellen.

Plaats gerust meer foto’s :D

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 06:38

Verhuizen is ook stressvol, alleen al het wennen aan andere kwaliteit eten :)

Mijne (25 jaar, pensioen, 24/7 buiten op track met schuilgaat) krijgt beperkt hooi ivm de andere dikkers in de groep, en daarnaast vaak nog los 1-2x per dag. Plus 1/2 kg Gastro+, zelfde schep Pavo InShape sinds kort, nog een bodem senior Priores totdat het op is, en een flinke bodem grasmix. Zou eigenlijk weer even moeten wegen omdat ik een andere voerschep heb en dat de gewichten veranderd.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:50

Wat voor werk doet Woody? En overdag heeft ie de hele dag toegang tot ruwvoer?
Zijn de gewichten afgewogen of is het een halve schep?

Ik voer mijn oudje tegenwoordig Pavo InShape wat erg goed bevalt (en met veel smaak wordt gegeten). Hoog eiwit, laag koolhydraten. Senior Priores heeft nooit echt lekker aangezet, voldoende maar vond het altijd net niet.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:54

En het krachtvoer is afgewogen of zijn het schattingen van de schep? Meestal is een volle schep brok net geen kilo en muesli blijft vaak hangen op 800gram.

Hoeveel komt ie los buiten? Als in, zodra ze van de weide af gaan gaat ie ook van hapje stapje bewegen naar stil op de paddock en eten op stal? Of hoeveel uur komt ie buiten?

Ik heb gister nog toffe foto's gemaakt van de draver van mijn zusje, het is zo'n leuke grapjes :D of zit hier iedereen ook al op de FB pagina van dravers als recreatiepaard? :P


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:03

Misschien dat je daar wel de winst kan halen. Hij is dus van de hele dag gedoseerd bewegen gegaan naar een paar keer per dag bewegen en dan weer stil staan. Ik denk dat ie daar in combinatie met de training niet goed op doet, misschien dat juist die piekbelasting en dan op stal 'stil' staan voor te snelle afbraak zorgt?

"Een draver, is gaver" :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers