[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:53

Ik had er graag een beetje meer zon bij gehad vandaag := Was wel fris!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:20

Heeeeeeerlijk weer! {:}

Mooie neus Darkadia :D

Wij hebben paar rondjes baan gedaan. Lang niet zo koud als de vorige keer :+
Afbeelding

Afbeelding


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:59

Pony kan nogal een mafkees zijn, ik heb liever wat meer controle over tempo, dus dan liever aan de longe. Ik heb stabelbare cavalettiblokken waar dat mooi mee kan :)
Afbeelding

Wij zijn vandaag eindelijk weer eens naar buiten geweest. Eerst een blessure, toen elke keer oliebol, maar nu kan het weer *\o/* Had meteen een aantal stalgenoten die ook meewilden, die kenden de route nog niet :+ Wel vijf keer heen en weer geweest door het water om stalgenootjes op te halen :+ Aquatraining :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:03

Het is een beek, met speciale doorwaterplaats voor ruiters en aanspanningen, ideaal. Zeker weten dat je veilig het water in kan. Het staat nu alleen wat hoog := In de zomer staat het iets lager, nu moest ze wel even doorploeteren.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:21

Waar in Nl wil je?

Wij zijn weer flink aan het lessen geslagen en dat werpt zijn vruchten af. Galop gaat weer stukken beter. Vandaag even gespeeld met garrocha in galop en dat ging beter dan ooit <3

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:23

Hij is wat aan de schrale kant. Je zou wat olie bij kunnen gaan voeren als je wat meer vet erop wil. Je traint hem voor lange afstanden denk ik? Dan is dit wel de bespiering die daar bij hoort.


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:57

Droog afgewogen denk ik :)

Ik voer zelf gewoon zonnebloemolie, maar lijnzaadolie is nog beter geloof ik.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:34


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:17

He, Rhapsody? Die is een tijd van Hellen geweest.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:51

Woonde zij ergens in of tegen Duitsland aan? Staat me zoiets van bij. Hij heeft vroeger bij De Vlieger gestaan geloof ik, heeft ook montekoersen gelopen. Tölt hij nog steeds zoveel? :)

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:42

Die hebben inmiddels al contact hoorde ik :+ Klein wereldje.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:04

Ze bood het zelf aan, ging wat huppen als we in de bak bezig waren, maar ze wist nog niet hoe ze aan moest springen. Dus dat ging ook echt hop - sprong in de lucht, en een bokje na, en dan zat ze in galop :+ Een sprongetje of balkje wil wel helpen om ze in galop te krijgen. Maar het gaat ook makkelijker als ze dressuurmatig goed in orde zijn en dus de balans hebben om in galop te gaan en blijven.

Ik heb net foto's gekregen van onze Traditionele Working Equitationwedstrijd van vorige week :) <3
In de dressuur 4e van de 4, ik was van plan om B te starten (zonder galop), maar die werd niet uitgeschreven, dus maar L gestart. Ik zat qua punten wel zo dichtbij dat ik heel tevreden was met het resultaat :j
Afbeelding

Afbeelding

In de stijltrail 2e van 4;
Afbeelding

Koekiemonster wilde even checken of de bloemetjes eetbaar waren >;)
Afbeelding

Bij de koeien dit keer 2x geen score. Best grote koeien en die vond ze wel erg indrukwekkend, in combinatie met de kettingen waarmee de nummers vastzaten. Dus daar voor de ervaring gegaan en niet gepushed.
In de speedtrail 2e van 4;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk 2e van de 4 overall geworden +:)+ Pony deed het zo goed, ik had van tevoren niet gedacht dat ik al zoveel in galop kon doen, ze heeft me echt verbaasd <3
Ik kan iedereen met een Draver ook aanraden om de sport eens te proberen :j De dressuurproeven zijn heel logisch opgebouwd en helemaal de B is heel goed te doen :j En spelen met hindernissen is altijd leuk :D *\o/*
Voor meer info: http://www.trec-club.nl/workingequitation.htm
en de agenda, er staan nog wat wedstrijden gepland: http://www.trec-club.nl/agenda.htm

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:18

In de B mag alles in draf :) In de L moet je al wel galopperen, maar mag je in de speedtrail wel draf ertussen doen :+ Maar het zijn inderdaad gewoon leuke oefeningen :j


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:20


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:13

Tsja, principekwestie en dat kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt.. Ik zou betalen en :evaw: Je kan beter je energie besteden aan leukere dingen :)


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:04

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :) Hoe heet hij?

Ik heb een s-hackamore die ik er wel eens bij pak, maar meestal gewoon met bit.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:59

Dry Feet :j van Naf. Werkt fantastisch, wel zorgen dat het niet op je eigen vingers komt :D

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:40


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:56

Een myler level 3 is wel een pittige tongboog, vind ik. Ik zou dan inderdaad eens een bitfitter proberen. Ik heb mijn vorige draver ook veel bitloos gereden omdat die dan rustiger met de mond was. Maar ik miste net het stukje verfijning en door kunnen vragen bij dressuurmatig rijden.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:28

Van mij uit een minder positieve update. Ik heb mijn merrie eind oktober in laten slapen. Op een woensdag was ze ineens (erg) kreupel. Harde bult op de knie en een heftige reactie als je het been wilde buigen. Op vrijdag foto's laten maken omdat het me niet lekker zat. Ze bleek een tumor in het bot van haar knie te hebben. Ze heeft de rest van het weekend op pijnstillers gestaan en alle snacks gehad die ze maar wilde. Op maandag heb ik haar in laten slapen.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:16

Hoop dat het snel beter is. Toch lastig, maar ja, er vallen soms toch wat klappen..

Mijn projectje staat vakantie te vieren in het hoge gras, maar ik vermaak me wel. Elke week een paard uit te rijden voor de sulky, en daarna bijrijdpony (Draver) nog even rijden.


Vooral veel soepel maken, en oefenen op rustige overgangen. Vanuit draf gaat het vaak te hard, dus ze moet naar buiten wegstappen voor mijn been en dan aangalopperen. Ze is vaak beter te rijden in galop dan in draf. Het is hard werken in ieder geval :+

Dan rij ik af en toe nog een Draver die bij een vriendin staat. Heeft de afgelopen niets dressuurmatigs gedaan, heb ik een paar keer buiten gereden en nu twee keer in de bak gereden. Heel lief dier, die erg haar best doet. Binnenkort gaan we haar ook weer een keertje voor de sulky zetten :D
Afbeelding
Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:02

Vroegâh :D was het vrij simpel, Amerikaanse waren wat kleiner, Fransen waren kastelen. Maar tegenwoordig lopen er ook veel grote Amerikanen rond, en kleine Franse. Dus , tsja :+ niet echt meer een peil op te trekken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers