[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:17

Frummels schreef:
Wat enorm knap!

Ik dacht bij die laatste foto wel heel even dat ik naar Flash zat te kijken :))

[ [url=m/1hnO33.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een gelijkenis inderdaad. Wauw!

Gisteren bij een nieuwe pensionstalling wezen kijken. Voelde goed. Eerst voor het overwinteren met een binnenbak zodat we kunnen blijven doortrainen de hele winterperiode. Komen we straks goed beslagen ten ijs als we samen starten. Een binnenbak... Ongekende luxe voor ons. Wat gaan we verwend raken. :D

Voor positiviteit.


JANNEKEx

Berichten: 811
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:48

Echt lekker een binnenbak met de kou! Zeker een luxe :D

Bon Jovi Victor B

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:11

Lekker zeg Avalon!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:12

Een binnenbak, jaloers!!!
Ik heb niet eens een buitenbak >;)

Wat voor bloed heeft flesh?

Fleur ❤️

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:14


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:40


Fleur ❤️

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:52

Sorry erg druk hier Y;( vandaar ff niet zovaak gepost.

Ik sta bij zo'n accommodatie waar het voor het paard prima is maar voor de mens zeker in de winter vrij barbaars zeg maar :brr: :7 maar goed, kost voor deze omgeving dan ook geen drol en ik heb nog steeds twee paarden dus we doen het er maar mee :D

@No_No heb je speciale training gedaan of zelf uitgevogeld hoe ze er het liefste op wil? Wat heerlijk dat ze het nu zo goed doet +:)+
Ik heb dus een merrie (geen draver) die met geen mogelijkheid normaal te laden is. Al van alles bij gehad... ze staat nu op de wachtlijst voor training door/bij Annemarie vd Toorn. Echt zo'n ellende als ze niet te laden zijn. Heb het paard bij ons op stal gekocht, heb dus nooit geweten dat ze (vrijwel) niet te laden is (en vorige eigenaar is geëmigreerd dus daar heb ik ook niets meer aan / kan ik niets mee...).

Gelukkig is Fred gewoon prima te laden.

Vandaag zo gelachen om Fred. Hij zat de afgelopen twee weken steeds te koekeloeren als ik met mijn andere paard bezig was met longeertraining. Dat andere paard kan werkelijk super galopperen. Vandaag pak ik Fred, denk laat hem eens los in de bak, kijken wat hij doet. En werkelijk daar ging hij in galop rondje na rondje :)) het ging echt keihard maar hij deed het wel, links- en rechtsom. En tussendoor giga hard ronddraven.
Hij zal wel hebben gedacht, ik kan dat ook best hoor, dat gegaloppeer hahaha.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:49

Ik heb vandaag erg fijn gewerkt met Yon! Hij begint de commando's aan de longe te snappen dus dat is erg fijn. Alleen de hooooo moet nog beter maar we komen er wel! Vanaf volgende maand ga ik naar een ander weitje, wel op dezelfde stal en dan wil ik een schuilstal gaan maken voor hem. Dus dat is wel erg fijn! En iemand nog geïnteresseerd in een stal? Moet voor eind januari weg...

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:51

Wat fijn dat het goed gaat met opa :)

Ga je Fred voorlopig toch houden?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:43

Tja ik weet het niet Ruitje. Op mijn andere paard kan ik nog steeds niet echt fijn rijden en verkopen is lastig ivm trailerprobleem en doordat ze nog steeds niet zonder veel poespas te rijden is ... en Fred is gewoon een relaxt leuk gezellig ongecompliceerd paard.... zal wel ooit een keuze moeten maken... maar ben er momenteel niet erg doortastend mee zeg maar :7 .
Heb wel wat lijntjes uitstaan, zowel voor Fred als voor mijn mooie gecompliceerde dame.
En was het maar zo dat een van de twee een draak van een paard was in omgang, dan zou het een stuk makkelijker zijn maar zowel Fred als Cathey zijn gewoon ontzettend lief.
En als ik het zo beschrijf denkt iedereen vast maar dan hou je Fred toch maar zo makkelijk ligt het niet.

Ik vind het ongelofelijk moeilijk / onverantwoord een paard te verkopen waarvan je bang bent dat het misgaat... (ik heb het hier over Cathey).

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:42

Fjordjes, wat leuk dat het goed gaat!
Hij is inmiddels al een beetje gewend?

Vhu, ik heb zelf geprobeerd en geopserveerd. Ik heb het idee dat ze het lastig vindt om haar achterbenen op de klep te zetten. De voorbenen op de klep was dan ook geen probleem. Omdat er echt geen beweging in te krijgen was heb ik uiteindelijk maar een been opgepakt en die naar voren gezet. Toen het andere been. Goed belonen tussendoor. Weer een been op pakken en naar voren zetten tot ze ineens door liep de trailer in. Lekker rustig brokjes laten eten in de trailer en er weer uit. Toen weer opnieuw. Ik hoefde steeds minder vaak haar benen op te tillen, ze liep dus sneller de trailer in. Vervolgens liep ze er ineens in een keer in maar omdat ik haar achterbenen steeds op klep moest zetten liep ik niet mee de trailer in waardoor mijn pony ook meer ruimte zag in de trailer en dus door kon lopen.
Ook heb ik haar een paar keer alleen met de voorbenen op de klep laten lopen, ho, belonen en weer terug. Belonen en rust gebeurde alleen op het punt waar ik haar wilde hebben. Dus niet als we van de klep af waren, dat betekende bewegen.

Het oefenen heb ik gedaan toen ik niet weg hoefde, ik kon dus wel 5 uur bezig zijn bij wijze van spreken.
De voorstang er uit en voer voorin de trailer.
Mijn trailer heb ik wel wit geschilderd. Het was bruin dus vrij donker. Voor mijn pony heb ik het licht gemaakt.

Fleur ❤️

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:29

Leuk dat het goed gaat fjordjes! Ben benieuwd hoe hij het allemaal op gaat pakken.

Lastig VHU... Wij hadden er ook zo een. Lastig te rijden, maar door een paar mensen, maar ook dat ging niet fantastisch. Ik heb echt vaak genoeg op het punt gestaan om haar dan maar naar de slager te doen, omdat ik het niet aandurfde om haar zo met iemand mee te geven. Uiteindelijk een bijrijder gevonden waar ze het super mee deed, en die heeft haar overgenomen. Inmiddels is ze half weidemaatje, half buitenrijpaard, dus het is helemaal goedgekomen. Maar dat lukt niet altijd :n en wat zijn de opties dan he... -O-

Hier wel een binnenbak gelukkig. Maar vandaag hadden we een working equitationclinic. Buiten. Dat begon nog redelijk, zonnetje erbij.

De bel, gang in stappen, bellen en dan achterwaarts de L weer uit
Afbeelding

Afbeelding

En toen begon het te regenen.... |( Zeiken van de regen...

Afbeelding

Nog wel lekker doorgereden tussen de ergste hoosbuien door

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar eind van de clinic echt doorweekt, tot op mijn ondergoed... En dan eerst kwartiertje naar huis, paard verzorgen en dan pas zelf omkleden... KOUD! :brr:

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:29

Ja Yon is zeker al een stuk gewend, hij is vrij makkelijk daarin. Ze zijn ook aan het verbouwen geweest dus dan staan er weer containers of een auto met zwart plastic erover hij geeft er niks om. Hij is heel makkelijk ook met meenemen, ik hoef hem niet eens vast te zetten blijft gewoon staan. En gewoon een lieve knuffel! Snapt alleen het concept koekjes nog niet dus als ik die geef dan wordt ik raar aangekeken en spuugt ie het uit :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:36

fjordjes schreef:
Ja Yon is zeker al een stuk gewend, hij is vrij makkelijk daarin. Ze zijn ook aan het verbouwen geweest dus dan staan er weer containers of een auto met zwart plastic erover hij geeft er niks om. Hij is heel makkelijk ook met meenemen, ik hoef hem niet eens vast te zetten blijft gewoon staan. En gewoon een lieve knuffel! Snapt alleen het concept koekjes nog niet dus als ik die geef dan wordt ik raar aangekeken en spuugt ie het uit :D

_O- wat een schatje!

Mooie foto's Wendy! Lijkt mij ook wel leuk eens te proberen. Jammer van de regen.. het is ook gelijk zo koud en dan ook nog met regen. Hopelijk ben je morgen niet verkouden!

Fleur ❤️

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:14

Ohhhh wat zul je koud zijn geweest Wendy :brr: wel superleuk natuurlijk om te doen maar dat weer :oo
Mooi om de verhalen van Yon te horen +:)+

Dank voor de toelichting No_No en voor jouw ervaring met ook zo'n paard Wendy...

Cathey heeft ondertussen met haar voorvoeten op de trailerklep gestaan en dat was al een hele overwinning. Ze faint (letterlijk) voor de trailer. Oftewel ze laat zich gewoon omvallen of staat te zwaaien op haar benen alsof ze dronken is. Volgens alle deskundigen de meest hopeloze reactie die er is (heb ik dat :roll: -O- ). Voordat we haar zover hadden dat ze goed voor de trailer te krijgen was was het al grote paniek als ze er maar een zag, dus het heeft eerst een aantal sessies gekost om haar er maar bij in de buurt te krijgen.
En ik heb dus al ruim 40 jaar paarden, in alle soorten en maten, en het is me nog nooit overkomen dat ik een paard niet binnen een uur op de trailer heb :o :7 en dat deed / doe ik feitelijk altijd alleen.
Nu dus zelfs met deskundigen erbij alleen een paard wat met de voorvoeten op de klep gaat...
Duszzz....

Grote opluchting dan ook dat Fred er gewoon opwandelt zo van valt hier nog wat te bikken en waar gaan we heen =:)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:43

Vhu, dat zijn extreme reacties inderdaad en erg vervelend!
Fijn dat ze al op de klepnis geweest, toch vooruitgang.

Ik heb een hele brede plank ik de paddock liggen. Dat heb ik als oefen materiaal gebruikt. Ook smalle doorgangen gecreëerd met zeil. Heb je hindernismateriaal? Daar kan je dat soort dingen goed mee maken. Ik vermoed dat je paard daar wel eens iets aan kan hebben.

Fleur ❤️

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:08

Klopt, ook al mee bezig geweest en dat is ook elke keer weer heel eng maar moet zeggen, het gaat wel steeds beter (lees: eerst een uur bezig voordat ze op een zeiltje bijv staat nu nog maar 10 minuten :P ). Tussen palen staan vindt ze al doodeng en tussen bijv palen met daaroverheen een deken of zeil dat is echt heeeeeeeel eng.
Maar ze vindt zowiezo heel veel eng en kan ook enorm schrikken van iets wat al een jaar ergens ligt maar dan opeens heel eng is :roll: krijg er zelf wel eens een hartverzakking van zeg maar :=
Ik heb ook geen idee meer of dat nog goed te krijgen is, dat hele gedrag, heb haar nu al 1.5 jaar en het is in totaliteit wel iets verbetert maar man man man ^)
Mijn geduld raakt langzamerhand zo'n beetje op ^)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:25

Oh jeetje.. dat is wel heel ernstig vrustrerend zeg..
gokje, je moet ook al het geleerde blijven doen omdat het na een poosje weer eng wordt?

Fleur ❤️

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:30

Yes :+
En als iemand anders haar pakt is het alsof de hele wereld vergaat :')

Daarentegen een tractor met aanhanger is iets om bij te gaan slapen :7
Het is gewoon een bijzonder raar dier.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:25

:= handleiding was wel handig geweest bij haar dus!

Fleur ❤️

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:43

Denk dat die nog geschreven moet worden :))

Heb nu hulp ingeschakeld van Annemarie vd Toorn denk als die het niet kan dan kan niemand het. Ze komen binnenkort langs om haar te observeren mbt rijden of wat daarvoor door moet gaan en me alvast tips te geven ter voorbereiding op het trailer laden. Dan gaat ze als er plek is naar hun intern.

En als ik dit zo beschrijf lijkt ze op een super neuroot maar dat is echt niet zo het is een heel lief paard echter met een aantal knoppen waarvan ik niet weet waar het toe dient alleen dat ik ze blijkbaar verkeerd indruk of zoiets :roll:

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:50

Vhu: Succes met de trailerlaad problemen. Lijkt me knap lastig om daar al zo lang problemen mee te ervaren die lastig zijn om opgelost te krijgen.

Wendy weer super foto's. :D maar wat een buien steeds inderdaad. Niets lekkerder dan een warme douche na zo'n training.

Voor positiviteit.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:06

Gisteren aan de lange lijnen naar buiten voor de 2de keer sinds 3 jaar geleden te zijn! Doet het super goed nu en ze vindt het ook kei leuk nu!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een nieuwe barebackpad besteld! Ben er nu al verliefd op..
Afbeelding

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:31

Knapper <3

Die van mij heeft even vakantie wegens drukte

Fleur ❤️

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:06

Afbeelding

Afbeelding
Lekker saampjes mijn verjaardag gevierd, wat is ie toch lief <3

De eerste week van december verhuis ik hem naar een omgeving met heel veel ruiterpaden, dus daar heb ik enorm veel zin in!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers