[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:39

benthevigox schreef:



Oeehh leeukk dan zien we elkaar daar ! Rij je ook B dressuur ? Succes alvast[/quote]


ja ik rij ook B als je een bruine ruin over het terrein ziet crossen ben ik dat hahah[/quote]

Haha zal d'r is op letten ;) als je een meisje op een vos ziet met kort haar ben ik t ;) ! Horlaat moet je ? En in welke ring ? Dan kom ik wel kijken:)[/quote]


ik moet in ring 1 en ring 2 om 10:40 en 11:05
en jij

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 02:09

Morgen gaat Boaz voor de allereerste keer dressuur starten met Dirk. Geen carriere switch, maar de dressuurtest voor de SGW wedstrijd in Westerbork 9 april. Kijken of Dirk snapt dat je niet persé over hekjes heen hoeft te springen, maar er ook tussen kan lopen :)

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:29

Draver_Dirk schreef:
Morgen gaat Boaz voor de allereerste keer dressuur starten met Dirk. Geen carriere switch, maar de dressuurtest voor de SGW wedstrijd in Westerbork 9 april. Kijken of Dirk snapt dat je niet persé over hekjes heen hoeft te springen, maar er ook tussen kan lopen :)


Succes en het gaat vast goed komen!

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 07:35

Succes met de wedstrijd in Horst! Is zondag al! Wel even foto's spammen he?!

En hoe ging de dressuur met Boaz?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:24

Succes!

Gister bij m'n baas gelest. Jeetje mina wat liep die fijn!
Als we zo blijven oefenen halen we de winstpunten zo binnen!

M'n baas kent m al, rij er met slecht weer weleens in de bak enzo :)

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:25

Zo de wedstrijd in horst vandaag erop zitten . Gister groot drama met Vigo meegemaakt dus hij stond vandaag met een dik been . Liep gelukkig niet kreupel . Heb goed gekoeld en gewandeld. Werd toen al goed dunner . Voor mijn idee had hij er ook geen pijn aan . Dus heb m meegenomen om te kijken hoe hij t met los rijden ging . Lostijden ging erg goed en liep lekker ontspannen . Heb alleen biet lang losgekregen ivm z'n been . en dat was te merken in de proef . Hij was er slingerend en vlug in de proef . Daarom zijn we als laatste geëindigd met 163 punten . Ben toch tevrede over het losrijden en we zijn weer een ervaring rijker :) naar het rijden was zijn been trouwens weer bijna net zoals normaal ! Dus aankomende week veel koelen wn lekker in beweging houden zodat het vocht weg gaat . (Met mate natuurlijk ) Afbeelding
Dit was z'n been toen ik sochtends op stap kwam ...

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:16

Hier wat foto's van gisteren :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je ziet al aan de foto's dat de galop nog niet z'n sterkste punt is .. En nog erg zoekerig in de aanleuning

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:33

Linkergalop vindt ie moeilijker of niet?
Gewoon goed oefenen, dan komt vet vanzelf goed!

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:20

Ess_Ramona schreef:
Linkergalop vindt ie moeilijker of niet?
Gewoon goed oefenen, dan komt vet vanzelf goed!

Ja dat is zijn moeilijke kant ja ! Zijn nu eerst de stap en draf er goed in aan t stampen en dan gaan we pas verder in de galop !

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:25

Goedzo! Kan je op de foto mooi zien. Linksom gaat ie plat door de bocht. Wat bij ons hielp (niet om jullie op de kosten te jagen hoor) was om hem een keer naar de ostheo te sturen!
Hij werd er echt beter van en Calli vond het heerlijk. Kreeg m niet meer mee naar huis :'). Nu mag ie elk jaar, gewoon omdat hij het zo fijn vindt. Dan is ie echt ontspannen en geniet ie zichtbaar van zijn kraak uurtje.

Maar goed, wat ook helpt is rechtrichten. Dus ook contrastelling vragen, lijnen ook echt recht rijden en als je op buitenrit gaat echt recht. Daar kan je een middenberm van een zandpad vaak goed voor gebruiken!

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:06

Ess_Ramona schreef:
Goedzo! Kan je op de foto mooi zien. Linksom gaat ie plat door de bocht. Wat bij ons hielp (niet om jullie op de kosten te jagen hoor) was om hem een keer naar de ostheo te sturen!
Hij werd er echt beter van en Calli vond het heerlijk. Kreeg m niet meer mee naar huis :'). Nu mag ie elk jaar, gewoon omdat hij het zo fijn vindt. Dan is ie echt ontspannen en geniet ie zichtbaar van zijn kraak uurtje.

Maar goed, wat ook helpt is rechtrichten. Dus ook contrastelling vragen, lijnen ook echt recht rijden en als je op buitenrit gaat echt recht. Daar kan je een middenberm van een zandpad vaak goed voor gebruiken!

Ja recht richten zijn we mee bezig ! Maar de galop gaan we nu nog niet zo aan werken wil eerst de draf echt goed hebben . (Natuurlijk wel een beetje ) en osteopaat staat nog zeker een keer in de planning om te komen !

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:54

yza1987 schreef:
Succes met de wedstrijd in Horst! Is zondag al! Wel even foto's spammen he?!

En hoe ging de dressuur met Boaz?



Niet zo geweldig. Het eerste stukje van de proef was keurig, maar met het galopperen ging Dirk in de race stand. Boaz de slappe lach, jury ook trouwens. En ik heb me maar even omgedraaid.

En de volgende dag liep hij een keurig proefje. Toen was er alleen geen jury bij :)

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:17

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik mijn draver voorstellen.
Ik heb hem al een paar keer zien verschijnen op een topic maar nu mag ik hem voorstellen.
Naam: Yardomeadow.
Leeftijd:11 jaar ( 26-03-2005).
Geslacht: ruin
Kleur: donker bruin
Naam vader: armbro pompei
Naam moeder: expensive Meadow
Hij is 59 keer gestart op de baan
Overwinning Nederland 17
Overwinning buitenland 1
Laatst gestart 30-07-2012

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:31

Leuk! Heb je een foto?

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:59

Ess_Ramona schreef:
Leuk! Heb je een foto?

Ja zeker, hij laad alleen zo ontzettend lang

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:02


Sanji
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-12
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:35

Leuk ik heb ook een meadow :) FlanniganMeadow

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:14

chewie schreef:
Leuk ik heb ook een meadow :) FlanniganMeadow


Leuk!
Wat voor eigenschappen heeft jouw paard als ik vragen mag?
Ik heb yardo nog niet zo heel lang maar merk wel dat hij meerdere eigenaren heeft gehad en erg schrikachtig is.

Sanji
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-12
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:24

Die van mij moet nog 4 worden, ik heb hem als 2,5 jarige hengst gekocht.
De dag dat hij 3 werd ben ik op hem gaan zitten, hij reageerde alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Hij is totaal nergens van onder de indruk. Ik heb vandaag voor het eerst een buitenritje met hem gemaakt. Mijn dochter liep mee met haar draver aan de hand. Maar Fernando (dat is zijn roepnaam) liep voorop..heel dapper!! Dus ik zou zeggen het zijn coole kikkers hihi. Maar met een achtergrond van meerdere eigenaren, weet je natuurlijk ook niet precies wat hij meegemaakt heeft.

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:34

massen9886 schreef:
chewie schreef:
Leuk ik heb ook een meadow :) FlanniganMeadow


Leuk!
Wat voor eigenschappen heeft jouw paard als ik vragen mag?
Ik heb yardo nog niet zo heel lang maar merk wel dat hij meerdere eigenaren heeft gehad en erg schrikachtig is.


Dezelfde fokker betekent niet hetzelfde bloed. Jouw Yardo is compleet anders gefokt, compleet Amerikaans. Zijn moeder lijn is klein snel soort en ook het type wat sensibel en druk kan zijn. Moeder expensive leeft overigens nog, ver in de 20, taaie tante.
Die van Chewie komt uit een andere vader en moederlijn die veel koeler in de kop zijn

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:42

Dezelfde fokker betekent niet hetzelfde bloed. Jouw Yardo is compleet anders gefokt, compleet Amerikaans. Zijn moeder lijn is klein snel soort en ook het type wat sensibel en druk kan zijn. Moeder expensive leeft overigens nog, ver in de 20, taaie tante.
Die van Chewie komt uit een andere vader en moederlijn die veel koeler in de kop zijn[/quote]

Klopt, verschilt bij elk dier. Maar wel leuk om te weten.
Wat yardo betreft hoop ik dat hij zijn rust een beetje kan vinden.
En hij wil dat de persoon hem leiding geeft, hij is heel dominant maar zeker een volger.
Mijn zusje is rustiger en onzekerder en die heeft al ee n paar hechtingen door hem.

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:09

Weet je ook waarom hij al zo vaak een ander baasje heeft gehad?

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:58

CarinaR schreef:
Weet je ook waarom hij al zo vaak een ander baasje heeft gehad?


Nee,de vorige eigenaar vertelde dat ze te weinig tijd voor hem had.
Verder is het wel een heel dominant paard wat echt duidelijkheid nodig heeft, ik denk dat het vooral daar mee te maken heeft. Zodra je niet consequent bent dan gaat ie gekkigheid uithalen met je en ben je de klos net zoals mijn zusje.
Hier kwamen we pas achter nadat we hem een paar weekjes hadden, ook dat hij meerdere eigenaren heeft gejad.
Wij zijn ook naar Albert van Es geweest en die heeft mij geleerd hoe ik hem het beste kan begeleiden om het zo maar te noemen en sinds ik dat toe pas is hij een stuk rustiger.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:39

Elk paard heeft een consequente, duidelijke behandeling nodig. ;)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:38

Inderdaad.

En of het nou een Draver, of een Shetlander is, nee is nee.