[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:20

Nou dat komt toch al dicht in de buurt van een winstpunt!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:25

Dabo schreef:
veel plezier lovelanga, ga je op vakantie?

Nou ik had vanmorgen mijn L2 debuut! Ben heeeel tevreden, want ik heb toch dik boven die 160 gereden waar ik van uit zou gaan he haha :)
Ik had 175 en 173. Paar x uit galop gevallen, komt uiteraard door mij zelf, ze ging zo lekker, en op het moment dat ik dan denk ha lekker, plofffff draf.
De bak was ook best wel redelijk slecht, dus die geef ik gedeeltelijk ook de schuld haha :P
Maar ik ben in elk geval wel heel blij met mijn puntjes! :D

heel erg goed gedaan dat gaat zeker goed komen,
dat probleem heb ik ook dan denk watgaan ze heerlijk dan rijd je even nietgenoeg eraan en poef weg impuls hihih.
wel heel goed gedaan.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:33

wat goed dabo, dat zijn toch hele nette punten!

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:11

@Dabo, goed zeg! nette punten!
Ja ik ga een midweekje op vakantie met een vriendin en onze paarden :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:23

thnxx :)
Heerlijk, lovelanga! Veel plezier!! Hopelijk kun je heerlijk (tussen de buien door...) rijden!

Ik ga in september een paar dagen met Bella (en mijn man Ton mag ook mee hahaha) naar de Veluwe! Heb ik ook veel zin in :)

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:37

Bedankt! :D Oeh Veluwe is ook leuk, zaten wij ook nog aan te denken maar we hebben uiteindelijk toch voor Zeeland gekozen!

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:38

Dabo schreef:
veel plezier lovelanga, ga je op vakantie?

Nou ik had vanmorgen mijn L2 debuut! Ben heeeel tevreden, want ik heb toch dik boven die 160 gereden waar ik van uit zou gaan he haha :)
Ik had 175 en 173. Paar x uit galop gevallen, komt uiteraard door mij zelf, ze ging zo lekker, en op het moment dat ik dan denk ha lekker, plofffff draf.
De bak was ook best wel redelijk slecht, dus die geef ik gedeeltelijk ook de schuld haha :P
Maar ik ben in elk geval wel heel blij met mijn puntjes! :D

Nou dat is echt een superresultaat voor een L2 debuut!! Top hoor. *\o/*

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:02

Dabo: Mooie punten voor je L2 debuut!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:42

thnx espritje en Sempre :)

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:09

Nina_rex, bedankt voor het advies!

Het zadel past, is een boomloos zadel. Gewone zadels pasten niet vanwege de schoft zegmaar, het was ook even een tijd zoeken naar het juiste zadel.

Ik heb mischien binnenkort een bak tot mijn beschikking :)

Weet niet 100% zeker of ik het in dit topic had gezet, maar laatst is het totaal misgegaan met buitenrijden & hierdoor was ik het vertrouwen even kwijt. Mijn vriendin heeft haar ook mee gehad op buitenrit en toen kwam madam omhoog. Ze is nu druk in de uitprobeerfase en daar moeten we even doorheen.

We pakken het nu trouwens zo aan:
Longeren, erop & rijden. Binnenkort gaan we weer een stukje naar buiten. Ook wil ik deze week bezig met een groot zeil, pionnen enzovoorts! En ik ga ook weer eens met haar wandelen.
Ik krijg goede begeleiding.

Ik wil mischien ook iets met Natural Horsemanship gaan doen. Mijn vriendin heeft hier les in gekregen en wil mij ook een beetje helpen daarmee :)

Ben benieuwd!

Vanavond ging erg goed. Eerst gelongeerd en daarna erop. We hadden een keer de neusriem eraan gedaan en het rare is dat ze dan wel met haar hoofd laag gaat lopen en zonder neusriem niet. Maarja, we wisselen af he: de ene keer wel neus/sperriem en de andere keer niet. Moet ze toch aan wennen. Vanavond alleen wezen stappen. Wat voltes en lijntjes gereden op het kleine zandstukje (= iets groter dan een longeercirkel). Morgen wil ik bezig gaan met de draf & achtjes gaan rijden (ook wel andere dingen hoor :+ ). We zullen zien!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:03

Misschien vindt ze de sperriem gewoon onprettig, dat vindt de mijne ook. Ik heb die er dus afgehaald en rij met een kinriempje.

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:09

Of een ouwe trouwe africhtingsneusriem!
Ik rij er weer mee en ben niet van plan om er afscheid van de nemen, tis diervriendelijk en ook nog eens erg praktisch voor baasjes die een hekel aan teveel bling, en gespjes, en nog meer sluitingen heeft

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:41

Mijn paard heeft ook een hekel aan een sperriem. Neusriem accepteert ze wel, maar een sperriem vind ze heel erg vervelend. Dus, die blijft gewoon eraf :)

Morgen hebben wij een fotoshoot van fotogenikki :) Super veel zin in, wordt vast gezellig en hopen dat paard zich een beetje knap laat zien.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:37

Tammy heeft wel last van de sperriem in de zin van dat het jeukt, maar zolang ie niet te vast zit valt het wel mee met echt last hebben.

Wij hebben nu wekelijks les, met uitzondering van vorige week door de regen :+ maar het gaat nu echt lekker :j
Afbeelding

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:20

Even voor de duidelijkheid, ik rijd normaal nooit met neus/sper riem, maar ik vind het wel handig als ze er een beetje aan went. Ik wissel af, de ene keer longeer ik met en de andere keer zonder. Ik wil met een paar maanden de overstap maken naar bitloos en dan is het wel handig als ze een neusriem accepteert. ;)

Vanavond eerst even aan de longeerlijn laten warm lopen en daarna lekker een paar kilometer met haar gewandeld. En het rare is, op de grond is het tempo/de controle 99% (soms zijn er nog enge dingen en dan wil ze nog wel eens schrikken, maar dat los ik rustig op. Het blijft tenslotte een levend dier). Heb vandaag geoefend met halthouden en overgangen, vooral halthouden gaat barre slecht (lees, omhoog komen als protest. Bij een drukke kruising is dit veelste gevaarlijk en daarom rijd ik de eerste tijd even niet buiten, even helemaal terug naar de 'basis'.). Ik kon met een los touwtje: haar laten halthouden, stil laten staan zolang ik wou (1x lukte dit niet wegens spanning door een vrachtwagen) en weer weg laten stappen, aandraven, stukje draven netjes naast mij, overgang naar stap op commando, draf naar halthouden. Dit oefen ik onder het wandelen en gaat echt super goed. Ook achterwaarts ging netjes, maar daar ben ik nog niet zo lang mee bezig en dit kende ze al niet. Ben trots op haar, hoe leergierig ze is en hoe goed ze het oppakt :j (en hoe lief ze wel niet is <3).

Ook nog op visite geweest (met Violet :) ) bij mijn schoonouders. Die zijn 22 jaar getrouwd vandaag. Violet lekker in het weitje naar de shetlanders (die ze helemaal niet leuk vindt :') Lees: gillen over het draad als ze neuzen, oren in de nek tijdens het langslopen :+. Violet ook weer blij, lekker gras eten. (Ze had heus niet al een paar uur weidegang erop zitten hoor :') ). Daarna teruggelopen.

Op de terugweg liet ze duidelijk merken dat ze maar wat graag naar stal wou. Langzamer reageren op mijn hulpen deed ze. Ik heb hier een soort 'commando' voor. Ik zeg (heel duidelijk) een keer 'hee' en dan let ze weer op. Maar na ongeveer 10/20 meter was ze dit alweer vergeten & ik heb heel wat keren 'hee' geroepen. Maargoed, ik geef haar geen ongelijk: thuis wachten haar kuddevriendjes :)

Ik heb expres een rondje genomen waar een stuk in zit wat ze ontzettend eng vindt. Wapperende vlaggen, stilstaande tractoren, wegversmalling, kalverenhokken (ter show) [vlak aan de weg], enge stenen (:+), lawaaiige kinderen en noem het maar op. Dit is allemaal op één weg, even voor de duidelijkheid. Elke keer als ze iets eng vond (dan gaat ze snuiven en haar nek krommen) liet ik haar halthouden (dit deed ze trouwens wel gewoon, ze bleef reageren! Topper!! :D). En goed op haar inpraten. Ze heeft me niet omver gelopen o.i.d en was superbraaf!

Trots op mijn allerliefste paardje <3

En toen ik bijna bij de stal was hinnikten haar weidevriendjes allemaal naar haar, super lief :)
Ik kreeg nog complimenten over haar, van een vriend van mijn vriend. Die vond het een 'donders mooi paard'. :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:44

Veel plezier met je fotoshoot morgen Rianne.

Gave foto, Wendy! :)

Wat kan je dan trosts zijn op je peerdje he, Laura, kan me dat gevoel zo voorstellen :D

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:44

Net terug uit Zeeland en ik zou kunnen wachten tot morgen maar kan jullie deze foto`s toch niet onthouden!!??
Ben zo super trots op mijn paardje, ik had echt niet verwacht dat ze de zee in zou durven, maar ze vond het geweldig ze is een echt zeepaardje! :) Wat hebben wij het geweldig gehad <3

Afbeelding

Afbeelding

En dit linkje is ook absoluut de moeite waard!!
http://i406.photobucket.com/albums/pp15 ... euw375.jpg

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:53

DiepzeeDraver :D Mooie foto, die laatste!

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:52

Stoer hoor! 8-)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:52

Wow, wat een gave foto's!! :)
Volgens mij rijdt dat niet zo lekker, met je blote benen.. of valt dat wel mee? Voor zulke foto's heb je wel wat over he? :D Gaaf!!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:52

Ah wat ziet Liberty er stoer uit zo! Cool in het water!

YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:41

hoihoi,

zou ik mij hier ook mogen melden? Ik ben in het bezit van een 5-jarige draver genaamd Yela :)

Afbeelding

Afbeelding

zoals jullie kunnen zien die ik met Yela veel vrijheidsdressuur en zo vrij mogelijk rijden.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:50

Wow YelaBrenda, dat ziet er super stoer uit zeg!! Knap dat je dat met je draver kan!! :j

YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:58

dankje!

ah..jou ken ik volgens mij ! :) Ik heb je al een aantal keer voorbij zien komen hier op bokt met Narbella! :D

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:35

Mooie foto's komen er voorbij :j
Heb vandaag mijn debuut gereden en ik ben erg blij!
Wat kan een mens trots zijn op haar knollie :D
Ze heeft zich voorbeeldig gedragen! We hebben dan wel geen winstpunt gehaald maar ik heb de punten gekregen waar ik op had gehoopt, 169 en 174.
Nu nog even ijzers eronder, want ze gleed toch een paar keer eng uit, waardoor ik meteen stop met rijden.
Foto's komen later!